Ο Tom Yosi ονόμασε το πρώτο του EP «Bondyè» από την ανώτατη ύπαρξη στη θρησκεία των Voodoo

Ο Tom Yosi ονόμασε το πρώτο του EP «Bondyè» από την ανώτατη ύπαρξη στη θρησκεία των Voodoo Facebook Twitter
O Tom Yosi.
0

Αυτοαποκαλείται «guitar nerd» και παρόλο που είναι 22 χρονών πείθει όταν παίζει μπλουζ. Ο κιθαρίστας και τραγουδοποιός Τom Yosi έχει διασκευάσει συγκινητικά το «Γράμμα» του Τσιτσάνη και παίζει συχνά στις μουσικές σκηνές της Αθήνας. Λίγο πριν κυκλοφορήσει το πρώτο του EP με τίτλο «Bondyè» κάθισε και μας έγραψε μερικές ιστορίες.

— Πού μένεις; Πώς είναι η γειτονιά σου;

Μένω στα Εξάρχεια, πολύ κεντρικά. Εδώ ισχύει κυριολεκτικά το «όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά». Περάστε μια βόλτα εάν θέλετε. Μην μπερδευτείτε όμως... Εδώ έχουμε κατοχή.

«Bondyè» είναι το όνομα της ανώτατης ύπαρξης-θεού στη θρησκεία των Voodoo. Προέρχεται από τις γαλλικές λέξεις «bon dieu» (καλός θεός). Υποστηρίζουν πως ο άνθρωπος έχει μια σχέση παρατηρητή - παρατηρούμενου με τον Θεό και κατ' επέκταση με το «Όλον».

— Περίγραψέ μου μια σκηνή που είδες πρόσφατα στην Αθήνα και δεν μπορείς να ξεχάσεις.

Ένα πρωί πριν από λίγες εβδομάδες σηκώνομαι να πάρω καφέ. Περπατώ νυσταγμένος και μέσα στο καφέ με κοιτάζουν όλοι με ύφος «καλά, αναίσθητος είσαι;». Κοιτάω έξω και βλέπω έναν νευρικό αστυνομικό στρατό, οπλισμένο με πολυβόλα και μίσος, να έχει κλείσει τους δρόμους, να τραβάει μάνες και μωρά έξω από ένα κτίριο και να τους στοιβάζει σε δύο κλούβες. Παραδίπλα, ατάραχοι, κάμερες και δημοσιογράφοι έκαναν λόγο για «σκούπα». Τριγύρω οι υπόλοιποι, ανήμποροι για το οτιδήποτε. Σοκαρισμένοι. Οι άνθρωποι αυτοί, λοιπόν, προσπαθούσαν να κοιτάξουν στο πρόσωπο τους αστυνόμους και τους παρακαλούσαν να τους αφήσουν να πάρουν κάποια πράγματα προσωπικά τους από το κτίριο, αλλά αυτοί φορούσαν κουκούλες και κράνη. Τις σπαρακτικές κραυγές των μωρών στις αγκαλιές των μαμάδων τους τις ακούω ακόμα.

− Ποια ήταν η τελευταία φορά που έκλαψες; Αν θες, πες μου γιατί.

Θα σου πω. Είχα να κλάψω από τα 12. Πέρσι ο αδελφός μου έφυγε για ένα διάστημα οικονομικός μετανάστης, μαζί με τη μητέρα μου, στην Αυστρία. Αποφάσισε να μου ανακοινώσει πως φεύγει τη νύχτα πριν πετάξει. Μου είπε, λοιπόν, πως θα έρθει το πρωί να με χαιρετήσει και μετά θα πάει καρφί αεροδρόμιο. Με ξυπνάει στις έξι το πρωί πιο όμορφος και χαμογελαστός από ποτέ, με έναν καφέ και μια μπουγάτσα στο χέρι. Μου λέει «αυτά τα έφερα για σένα, μη μένεις νηστικός και ξενυχτάς, βρε βλάκα». Πρόλαβα να του πω ελάχιστα πριν αγκαλιαστούμε και πούμε au revoir (για ποτέ δεν λέμε αντίο, μόνο au revoir). Έφυγε. Έκλεισα την πόρτα. Επί 4 ώρες σερί έκλαιγα με λυγμούς. Ακόμα δεν ξέρω γιατί. Σήμερα μένουμε μαζί Αθήνα. Τον λατρεύω.

Ο Tom Yosi ονόμασε το πρώτο του EP «Bondyè» από την ανώτατη ύπαρξη στη θρησκεία των Voodoo Facebook Twitter
Ως παρατηρητής αλλά και ως παρατηρούμενο έγραψα αυτό το EP, με γνώμονα την επιρροή που δεχόμουν, και δέχομαι, από τον κόσμο εκεί έξω.

— Ποια ήταν η πιο ωραία στιγμή του φετινού καλοκαιριού για σένα;

Επέστρεψα από τις διακοπές μου στις 20 Αυγούστου. Κενή Αθήνα. Δουλεύαμε για αυτούς που δουλεύουν για να δουλεύουν για αυτούς. Είμαι με τους κολλητούς μου σε ένα σπίτι στο Παγκράτι και αράζουμε. Σε κάποια φάση και σε μια στιγμή γενναιότητας, νομίζω, είπα «... είμαι χαλασμένος φίλε. Τα έχω κάνει σκατά. Έχω έπαρση. Προσποιούμαι διαρκώς. Αυτή η έπαρση, αυτή η επιτήδευση είναι που συντηρεί την μοναξιά μου. Θέλω να βρω τις ρίζες, τους σπόρους μου, και να τους θάψω στο τσιμέντο». Επικρατεί μια σιωπή. Και ξαφνικά μου λέει ένας φίλος «Δεν είσαι αυτό. Άντε.... το πολύ πολύ να πετύχεις κανένα σπόρο μπας και κοιμηθείς λίγο». Αυτή η στιγμή.

— Γιατί έδωσες τον τίτλο «Bondyè» στο νέο σου EP;

«Bondyè» είναι το όνομα της ανώτατης ύπαρξης-θεού στη θρησκεία των Voodoo. Προέρχεται από τις γαλλικές λέξεις «bon dieu» (καλός θεός). Υποστηρίζουν πως ο άνθρωπος έχει μια σχέση παρατηρητή - παρατηρούμενου με τον Θεό και κατ' επέκταση με το «Όλον». Ο παρατηρητής επηρεάζει ενεργειακά το παρατηρούμενο και ταυτόχρονα αυτό επηρεάζει τον παρατηρητή. Εάν υπάρξει διαίρεση μεταξύ τους, τότε η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη. Ως παρατηρητής αλλά και ως παρατηρούμενο έγραψα αυτό το EP, με γνώμονα την επιρροή που δεχόμουν, και δέχομαι, από τον κόσμο εκεί έξω.

— Σε ποια ταινία θα μπορούσε να είναι soundtrack;

Η αλήθεια είναι πως ακούγοντας πλέον τα κομμάτια στο mixing desk μου έρχονται στο μυαλό διάφορες εικόνες. Εξάλλου, συνθέτω πολύ περισσότερο σαν σκηνοθέτης παρά σαν μουσικός. Είμαι μεγάλος φαν του κινηματογράφου και μάλιστα πολλές φορές πράγματα τα οποία έψαχνα στην μουσική, τα βρήκα μέσα σε ταινίες. Για παράδειγμα, κάποιες ιδέες και τρόπους αυτοσχεδιασμού επάνω στο όργανο τους εμπνεύστηκα από τον τρόπο που σκηνοθέτησε ο Νίκος Παπατάκης τη «Φωτογραφία». Ίσως όλα να βρίσκονται παντού.

 

 

 


Info

To EP «Bondyè» θα κυκλοφορήσει τον ερχόμενο Δεκέμβριο.

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM