O Trentemøller μιλάει στο LIFO.gr

O Trentemøller μιλάει στο LIFO.gr Facebook Twitter
0

Από τη Μαρία Παππά

O Anders Trentemøller είναι ένας από τους πιο χαρισματικούς μουσικούς και ηλεκτρονικούς παραγωγούς της Δανίας. Η ατμοσφαιρική μουσική του έφτασε μέχρι στα αυτιά σκηνοθετών όπως oι Pedro Almodovar και Oliver Stone που την χρησιμοποίησαν στις ταινίες του. Στην Αθήνα θα εμφανιστεί απόψε την Παρασκευή στις 28 Φεβρουαρίου στο Gazi Music Hall για μια συναυλία που υπόσχεται ότι θα είναι δυνατή και γεμάτη ενέργεια.

Πότε ξεκίνησες να φτιάχνεις μουσική;


Όλα άρχισαν όταν ήμουν 2 χρονών και ξεκίνησα να παίζω πιάνο όταν άκουγα ραδιόφωνο. Μετά όταν ήμουν έφηβος είχα πολλές ροκ μπάντες. Γενικά, όμως, η μουσική ήταν το παιδικό μου όνειρο. Στα συγκροτήματα πάντοτε κάναμε και δικά μας πράγματα. Προσωπικά επέλεξα να κάνω ηλεκτρονική μουσική επειδή μου έδινε την δυνατότητα να τα κάνω όλα μόνος μου με ένα υπολογιστή και ένα sampler.

Περίμενες την επιτυχία;


Δεν ήταν ποτέ ο στόχος μου. Στόχος μου ήταν πάντα η μουσική επειδή μου αρέσει να δημιουργώ περισσότερο από τα λεφτά ή από το να γίνω διάσημος. Για μένα το να κάνω μουσική είναι η μεγαλύτερη μου ευχαρίστηση και ακόμη κι αν κανείς δεν την άκουγε ποτέ εγώ θα συνέχιζα να συνθέτω επειδή δεν μπορώ να ζήσω χωρίς αυτήν. Βέβαια είμαι ευγνώμων όταν ο κόσμος έρχεται στις συναυλίες μου.

Τι σε εμπνέει;


Είναι τόσα πολλά πράγματα που με εμπνέουν. Μπορεί να είναι τα απλά καθημερινά πράγματα. Μια βόλτα με το ποδήλατο μου στην πόλη, μια ταινία που βλέπω, ένα έργο τέχνης, ένα χαμόγελο ή μια μυρωδιά από την παιδική μου ηλικία ή η πρώτη φορά που φίλησες κάποιον. Είναι τόσα που είναι δύσκολο μερικές φορές να πεις κάτι συγκεκριμένο.

Πώς θα χαρακτήριζες την μουσική σου;


Είναι πάντα δύσκολο για μένα επειδή δεν μπορώ να την δω αντικειμενικά. Πάντοτε προσπαθώ να εστιάσω στις καλές μελωδίες επειδή πιστεύω ότι είναι το βασικό πράγμα στην μουσική. Δεν αφορά πάντα τον ρυθμό ή την ατμόσφαιρα έτσι ρίχνω την προσοχή μου εκεί. Επίσης μου αρέσει να έχει λεπτομέρειες έτσι ώστε όταν την ακούς για 5η και 6η φορά να ανακαλύπτεις πράγματα που δεν είχες προσέξει αρχικά. Προσπαθώ να φτιάχνω μουσική που να είναι άχρονη και δεν ανήκει σε κάποιο συγκεκριμένο είδος και νομίζω ότι η μουσική πρέπει να μιλάει από μόνη της μακροπρόθεσμα. 


Πώς και η μουσική σου έπαιξε στις ταινίες του Almodovar και του Stone;


Είχε πλάκα επειδή μου έγραψαν προσωπικά και μου ζητούσαν αν μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν την μουσική στις ταινίες τους. Ειδικά η συνεργασία μου με τον Almodovar ήταν κάτι τεράστιο για μένα επειδή είμαι μεγάλος φαν των ταινιών του. Και ο τρόπος που χρησιμοποίησε την μουσική μου στο The Skin I Live In – έκανε ο ίδιος remix - ήταν μια μικρή υπέροχη ανταμοιβή σε μια δίλεπτη σκηνή χωρίς διάλογο και στο τρέιλερ. Το ίδιο ισχύει για τον Oliver Stone και για τους υπόλοιπους σκηνοθέτες. Είναι τρομερό όταν κάτι που έχεις φτιάξει μπορεί να χρησιμοποιηθεί με καλλιτεχνικό τρόπο από κάποιον άλλο και για μένα επέλεξαν τη μουσική από τα άλμπουμ μου. Είναι τιμή μου κάθε φορά που γίνεται αυτό.

Τους γνώρισες από κοντά;


Όχι επικοινωνήσαμε μόνο μέσω email.

___________________

Gazi Music Hall [Ιερά Οδός 7-13, Γκάζι] Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου με είσοδο 20-50 ευρώ

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ