O Trentemøller μιλάει στο LIFO.gr

O Trentemøller μιλάει στο LIFO.gr Facebook Twitter
0

Από τη Μαρία Παππά

O Anders Trentemøller είναι ένας από τους πιο χαρισματικούς μουσικούς και ηλεκτρονικούς παραγωγούς της Δανίας. Η ατμοσφαιρική μουσική του έφτασε μέχρι στα αυτιά σκηνοθετών όπως oι Pedro Almodovar και Oliver Stone που την χρησιμοποίησαν στις ταινίες του. Στην Αθήνα θα εμφανιστεί απόψε την Παρασκευή στις 28 Φεβρουαρίου στο Gazi Music Hall για μια συναυλία που υπόσχεται ότι θα είναι δυνατή και γεμάτη ενέργεια.

Πότε ξεκίνησες να φτιάχνεις μουσική;


Όλα άρχισαν όταν ήμουν 2 χρονών και ξεκίνησα να παίζω πιάνο όταν άκουγα ραδιόφωνο. Μετά όταν ήμουν έφηβος είχα πολλές ροκ μπάντες. Γενικά, όμως, η μουσική ήταν το παιδικό μου όνειρο. Στα συγκροτήματα πάντοτε κάναμε και δικά μας πράγματα. Προσωπικά επέλεξα να κάνω ηλεκτρονική μουσική επειδή μου έδινε την δυνατότητα να τα κάνω όλα μόνος μου με ένα υπολογιστή και ένα sampler.

Περίμενες την επιτυχία;


Δεν ήταν ποτέ ο στόχος μου. Στόχος μου ήταν πάντα η μουσική επειδή μου αρέσει να δημιουργώ περισσότερο από τα λεφτά ή από το να γίνω διάσημος. Για μένα το να κάνω μουσική είναι η μεγαλύτερη μου ευχαρίστηση και ακόμη κι αν κανείς δεν την άκουγε ποτέ εγώ θα συνέχιζα να συνθέτω επειδή δεν μπορώ να ζήσω χωρίς αυτήν. Βέβαια είμαι ευγνώμων όταν ο κόσμος έρχεται στις συναυλίες μου.

Τι σε εμπνέει;


Είναι τόσα πολλά πράγματα που με εμπνέουν. Μπορεί να είναι τα απλά καθημερινά πράγματα. Μια βόλτα με το ποδήλατο μου στην πόλη, μια ταινία που βλέπω, ένα έργο τέχνης, ένα χαμόγελο ή μια μυρωδιά από την παιδική μου ηλικία ή η πρώτη φορά που φίλησες κάποιον. Είναι τόσα που είναι δύσκολο μερικές φορές να πεις κάτι συγκεκριμένο.

Πώς θα χαρακτήριζες την μουσική σου;


Είναι πάντα δύσκολο για μένα επειδή δεν μπορώ να την δω αντικειμενικά. Πάντοτε προσπαθώ να εστιάσω στις καλές μελωδίες επειδή πιστεύω ότι είναι το βασικό πράγμα στην μουσική. Δεν αφορά πάντα τον ρυθμό ή την ατμόσφαιρα έτσι ρίχνω την προσοχή μου εκεί. Επίσης μου αρέσει να έχει λεπτομέρειες έτσι ώστε όταν την ακούς για 5η και 6η φορά να ανακαλύπτεις πράγματα που δεν είχες προσέξει αρχικά. Προσπαθώ να φτιάχνω μουσική που να είναι άχρονη και δεν ανήκει σε κάποιο συγκεκριμένο είδος και νομίζω ότι η μουσική πρέπει να μιλάει από μόνη της μακροπρόθεσμα. 


Πώς και η μουσική σου έπαιξε στις ταινίες του Almodovar και του Stone;


Είχε πλάκα επειδή μου έγραψαν προσωπικά και μου ζητούσαν αν μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν την μουσική στις ταινίες τους. Ειδικά η συνεργασία μου με τον Almodovar ήταν κάτι τεράστιο για μένα επειδή είμαι μεγάλος φαν των ταινιών του. Και ο τρόπος που χρησιμοποίησε την μουσική μου στο The Skin I Live In – έκανε ο ίδιος remix - ήταν μια μικρή υπέροχη ανταμοιβή σε μια δίλεπτη σκηνή χωρίς διάλογο και στο τρέιλερ. Το ίδιο ισχύει για τον Oliver Stone και για τους υπόλοιπους σκηνοθέτες. Είναι τρομερό όταν κάτι που έχεις φτιάξει μπορεί να χρησιμοποιηθεί με καλλιτεχνικό τρόπο από κάποιον άλλο και για μένα επέλεξαν τη μουσική από τα άλμπουμ μου. Είναι τιμή μου κάθε φορά που γίνεται αυτό.

Τους γνώρισες από κοντά;


Όχι επικοινωνήσαμε μόνο μέσω email.

___________________

Gazi Music Hall [Ιερά Οδός 7-13, Γκάζι] Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου με είσοδο 20-50 ευρώ

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος στον υπερθετικό, μουσικός στον υπερθετικό και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Μουσική / Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος, μουσικός και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Η Εναλλακτική σκηνή της Λυρικής παρουσιάζει μια βραδιά αφιερωμένη στο καινοτόμο και κοινωνικοπολιτικά φορτισμένο έργο του πρωτοπόρου Αφροαμερικανού συνθέτη που αναγνωρίστηκε ευρέως μετά θάνατον.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ