Οι δισκογραφικές ανακάλυψαν την Κατερίνα Ντούσκα από το ίντερνετ!

Οι δισκογραφικές ανακάλυψαν την Κατερίνα Ντούσκα από το ίντερνετ! Facebook Twitter
0
Οι δισκογραφικές ανακάλυψαν την Κατερίνα Ντούσκα από το ίντερνετ! Facebook Twitter
Για μένα δεν υπάρχουν σύνορα στη μουσική. Στην περίπτωση της Ελλάδας, η σκηνή είναι πολύ μικρή, ειδικά για το αγγλόφωνο τραγούδι, αλλά κάποια πράγματα δεν έχουν κορεστεί ακόμη. Συνεχίζει να υπάρχει ακόμα ρομαντισμός... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO

Τα περισσότερα σχόλια για τη μουσική της Κατερίνας Ντούσκα στο YouTube περιστρέφονται γύρω από το αν η νεαρή τραγουδίστρια είναι η νέα Amy Winehouse ή όχι. Πολλοί χρήστες διαπληκτίζονται, δε, μεταξύ τους για το αν είναι αναγκαίες οι συγκρίσεις ή όχι. Το «One in a million», το πιο γνωστό κομμάτι της, πάντως, είναι ένα πολύ όμορφο σόουλ ποπ κομμάτι που αναδεικνύει τη φωνή της και ένα αρκετά προσωπικό στυλ που σίγουρα σε κάνει να την προσέξεις. Το έχει γράψει η ίδια, και τη μουσική και τους στίχους. «Δεν με ενοχλεί όταν με συγκρίνουν με την Amy Winehouse. Με συγκρίνουν με ένα σωρό άλλους. Τα τελευταία σχόλια που διάβασα είναι ότι μοιάζω με τη Lana Del Rey, ότι έχω τα χαριτωμένα δόντια της Heidi Williams και ότι ακούγομαι σαν την Amy. Και, παρ' όλα αυτά, το σχόλιο ήταν καλοπροαίρετο. Όταν ξεκινάς, οι συγκρίσεις είναι αναπόφευκτες, οπότε με τιμά να με συγκρίνουν με σπουδαίες φωνές, ασχέτως με το αν συμφωνώ ή όχι. Δεν νομίζω πως έχει σημασία. Αναζητώ περισσότερο την αρνητική παρά τη θετική κριτική. Αυτό εν μέρει είναι κακό, επειδή εστιάζω σε αυτά που δεν έχω, παρά σε αυτά που έχω. Όταν αντιλαμβάνομαι κόμπλεξ και εμπάθεια γενικότερα στην κριτική, είτε αφορά εμένα είτε όχι, λυπάμαι. Δεν νομίζω ότι έχει κάτι να σου δώσει αυτό. Εκτιμώ τα εποικοδομητικά σχόλια και τον τρόπο που μπορεί να εκφραστούν αυτά. Υπάρχουν τρόποι και τρόποι να κάνεις ένα σχόλιο, ώστε να πιάσει τόπο» μου λέει όταν τη συναντάω για καφέ στη γειτονιά της στο Παγκράτι.

Η Ελλάδα έχει ένα θέμα με την αξιοκρατία. Δεν συναντάς ανθρώπους σε θέσεις και ρόλους που τους αξίζουν, απ' όπου να μπορούν να προσφέρουν.


Από το πρώτο τραγούδι που ανέβασε στο Διαδίκτυο, τη βρήκε η EMI, υπέγραψε μαζί της και τώρα βρίσκεται στις ηχογραφήσεις για τον πρώτο της δίσκο, που καθυστερούν επειδή την ταλαιπωρεί μια φθινοπωρινή γρίπη. Δεν μου είχε περάσει από το μυαλό μέχρι εκείνη τη στιγμή ότι την ανακάλυψαν έτσι.


«Δεν υπήρχα στον χάρτη μέχρι τότε. Ήθελα να υπάρχει ένα δείγμα της δουλειάς μου στο διαδίκτυο, ώστε να προσελκύσω μουσικούς και να αρχίσω να ασχολούμαι. Δεν σκάμπαζα καν από τεχνολογία και με ένα απλό και πρώτο upload του κομματιού μου στο YouTube ξεπεράστηκε κάθε προσδοκία μου – ειδικά όταν άρχισαν να το παίζουν στο ραδιόφωνο. Δεν ξέρω τι να πω. Μάλλον έχει δύναμη το Διαδίκτυο και τα πράγματα απέκτησαν ροή χωρίς να το έχω στο μυαλό μου ή στόχο μέχρι τότε. Όλα ήρθαν κάπως ανορθόδοξα».

Οι δισκογραφικές ανακάλυψαν την Κατερίνα Ντούσκα από το ίντερνετ! Facebook Twitter
Αγαπούσα το τραγούδι, αλλά ήμουν πάρα πολύ ντροπαλή και συνήθιζα να το κρύβω. Άρχισα να συμμετέχω σε μουσικές παραστάσεις επειδή δήλωναν τη συμμετοχή μου σε αυτές οι φίλοι μου εν αγνοία μου... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO


Γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Καναδά, ήρθε στην Ελλάδα στα 16 της και παράτησε τις σπουδές της στη Νομική για να ασχοληθεί πιο επαγγελματικά με τη μουσική. «Με το που ήρθα έπεσα με τα μούτρα στα μαθήματα και στις Πανελλήνιες. Δεν ήταν καθόλου εύκολο. Ελληνικά ήξερα επειδή πήγαινα σε ένα σχολείο τρίγλωσσο. Μας τα δίδασκαν μαζί με αγγλικά και γαλλικά. Μιλούσαμε και στο σπίτι, βέβαια, αλλά χρειάστηκε να τα βελτιώσω αρκετά. Με το που τελείωσα το σχολείο, το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα ήταν να αρχίσω να μαθαίνω μουσική, επειδή το είχα πάρα πολύ ανάγκη. Αισθανόμουν κάπως καταπιεσμένη από μικρή, επειδή, ως καλή μαθήτρια, όλοι είχαν συγκεκριμένες βλέψεις για μένα. Μέχρι έναν βαθμό μεγάλωσα με τη νοοτροπία του "οk, ωραίο είναι αυτό ως χόμπι". Βέβαια, τώρα έχει αλλάξει τελείως η αντιμετώπιση των γονιών μου ως προς το επάγγελμα που έχω επιλέξει και υπάρχει τρομερή στήριξη από πλευράς τους. Αγαπούσα το τραγούδι, αλλά ήμουν πάρα πολύ ντροπαλή και συνήθιζα να το κρύβω. Άρχισα να συμμετέχω σε μουσικές παραστάσεις επειδή δήλωναν τη συμμετοχή μου σε αυτές οι φίλοι μου εν αγνοία μου. Έτσι, είδα ότι τελικά η φωνή μου μπορεί να αρέσει σε κάποιους ανθρώπους και άρχισα να αισθάνομαι πιο άνετα με το να τη χρησιμοποιώ. Οι μουσικές παραστάσεις ήταν κάτι σαν τα λεγόμενα "αμερικανικά talent shows", σε σχολικό πλαίσιο πάντα, χωρίς τις κάμερες. Ευτυχώς, έζησα και σε εποχές προ reality. Εκείνη την εποχή υπήρχε πραγματική αίγλη γύρω από αυτό, ακόμη κι αν τραγουδούσες μπροστά σε 50 άτομα. Σήμερα, με την ευκολότερη πρόσβαση σε ένα πολύ μεγαλύτερο κοινό, τα δεδομένα έχουν αλλάξει πολύ. Τότε έπαιζες μπροστά σε μια τάξη σχολείου και ήταν αξεπέραστο.

Οι δισκογραφικές ανακάλυψαν την Κατερίνα Ντούσκα από το ίντερνετ! Facebook Twitter
Επιπλέον, αρχίζουμε σταδιακά να ξεφεύγουμε από κοινωνικά στερεότυπα και ταμπού. Είναι μια εποχή στην Ελλάδα που αξίζει να συμβάλεις στο να χτιστούν καινούργια θεμέλια. Μέσα σε αυτό εντάσσω και τη μουσική... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO


Στην Ελλάδα ήρθα πρώτη φορά όταν ήμουν 7 χρονών, αλλά όταν μετακομίσαμε ήταν σαν να ερχόμουν πρώτη φορά. Στον Καναδά πήγαινα σε ιδιωτικό σχολείο θηλέων κι εδώ σε ένα δημόσιο λύκειο στον Βύρωνα. Όταν πρωτοπήγα και είδα τα γκράφιτι στο κτίριο, είχα σοκαριστεί. Ήταν αδύνατο να δεις κάτι παρόμοιο σε καναδικό σχολικό περιβάλλον. Κάποια πράγματα ήταν ανεπίτρεπτα. Όλα ήταν σίγουρα πολύ διαφορετικά για μένα, αλλά άρχισα πολύ γρήγορα να εκτιμώ τα ωραία που είχε η Ελλάδα και δεν έβρισκες στον Καναδά κι έτσι εξοικειώθηκα με το καινούργιο περιβάλλον πολύ εύκολα. Για παράδειγμα, όταν έλειπε ένας καθηγητής και δεν υπήρχε αναπληρωτής και όλοι φώναζαν "κενό" κι έτρεχαν έξω, εγώ ψαχνόμουνα, επειδή δεν ήξερα τι σημαίνει το κενό και καθόμουν μέσα στην τάξη. Μόλις έμαθα τι είναι το κενό, αμέσως είπα "εδώ μπορώ να συνηθίσω". Γενικά, όσο κι αν υπάρχουν στιγμές που ο κόσμος με ρωτάει γιατί άφησα μια χώρα με τέτοιο βιοτικό επίπεδο, προσωπικά αισθάνομαι πολύ ευλογημένη που έχω γνωρίσει και τις δύο αυτές χώρες με τις τελείως διαφορετικές νοοτροπίες, τρόπους ζωής και ρυθμούς. Το θεωρώ προνόμιο αυτό.


Όσον αφορά τη μουσική, θεωρώ ότι όπου σου δοθεί η ευκαιρία να ακονιστείς και υπάρξει το οποιοδήποτε ενδιαφέρον, εκεί είναι καλό να μένεις – προφανώς, δεν χωράει η γεωγραφία σε αυτό. Έχω αποφασίσει να κυνηγήσω κάτι στην Ελλάδα επειδή εδώ μένω, αλλά τίποτα δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να βρεθώ κάπου αλλού, κάποια στιγμή. Για μένα δεν υπάρχουν σύνορα στη μουσική. Στην περίπτωση της Ελλάδας, η σκηνή είναι πολύ μικρή, ειδικά για το αγγλόφωνο τραγούδι, αλλά κάποια πράγματα δεν έχουν κορεστεί ακόμη. Συνεχίζει να υπάρχει ακόμα ρομαντισμός.

Οι δισκογραφικές ανακάλυψαν την Κατερίνα Ντούσκα από το ίντερνετ! Facebook Twitter
Και είναι σημαντικό να μπορείς να σηκώνεσαι όσες φορές πέφτεις και να συνεχίζεις να παλεύεις, παρά τις αντιξοότητες... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO


Πλέον, με την κρίση, ουσιαστικά γνωρίζουμε μια πολιτισμική αναγέννηση ως χώρα και ως λαός κι έχουν αρχίσει να διευρύνονται οι συνειδήσεις, τα μυαλά και τα γούστα μας. Φαίνεται από πολλά πράγματα αυτό. Π.χ. το φαστ-φουντ δεν είναι μόνο το σουβλάκι, βρίσκεις λιβανέζικο στο κέντρο, κινέζικο, ινδικό, γιαπωνέζικο κ.λπ. Όλα αυτά είναι αλληλένδετα και μας κάνουν να είμαστε ανοιχτοί σε διαφορετικές κουλτούρες, διαφορετικές γεύσεις, διαφορετικούς ήχους. Και επειδή οι περισσότερες έξοδοι έχουν έναν οικονομικό αντίκτυπο και ο κόσμος δίνει από το υστέρημά του σε δύσκολες εποχές, θα πάει να ξοδέψει για μια εμπειρία, για κάτι που δεν έχει ξαναδεί, για κάτι που δεν έχει χιλιοφάει ή χιλιοακούσει, για κάτι που ίσως δεν έχει ξανανιώσει, γι' αυτό το κάτι παραπάνω. Έχουμε γίνει πολύ πιο επιλεκτικοί, έχει αρχίσει να γίνεται ένα ξεκαθάρισμα όσο στενεύουν τα πράγματα και θέλω να πιστεύω ότι αυτό θα έχει πολύ καλές επιπτώσεις. Η Ελλάδα έχει ένα θέμα με την αξιοκρατία. Ήταν ένα από τα βασικά πράγματα που μου έκαναν εντύπωση όταν πρωτοήρθα εδώ. Δεν συναντάς ανθρώπους σε θέσεις και ρόλους που τους αξίζουν, απ' όπου να μπορούν να προσφέρουν. Τώρα που έχουν δυσκολέψει τα πράγματα και προκειμένου να κινηθεί η αγορά, αναγκαστικά πρέπει να ανέβει η ποιότητα και να απαιτούμε την αφοσίωση και το μεράκι στη δουλειά. Επιπλέον, αρχίζουμε σταδιακά να ξεφεύγουμε από κοινωνικά στερεότυπα και ταμπού. Είναι μια εποχή στην Ελλάδα που αξίζει να συμβάλεις στο να χτιστούν καινούργια θεμέλια. Μέσα σε αυτό εντάσσω και τη μουσική. Και σίγουρα πρέπει να προσπαθείς να κάνεις πάντα αυτό που αγαπάς. Βλέπω άτομα της ηλικίας μου που δεν έχουν επιλέξει ή δεν μπορούν να κάνουν αυτό που αγαπούν κι έχουν λιγότερες αντοχές από μένα και πολύ πιο μειωμένο ψυχικό σθένος. Αυτό, αν το πάρεις ως αρχή και μπορέσεις να το ακολουθήσεις θα σου δώσει πολλά πράγματα. Το βλέπω και στον εαυτό μου. Και είναι σημαντικό να μπορείς να σηκώνεσαι όσες φορές πέφτεις και να συνεχίζεις να παλεύεις, παρά τις αντιξοότητες».

Facebook.com/katerine.duska

To καινούργιο κομμάτι της Κατερίνας Ντούσκα θα κυκλοφορήσει στα τέλη Νοέμβρη με αρχές Δεκέμβρη.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM
Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

The Review / Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

O Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο ραδιοφωνικός παραγωγός και DJ Νίκος Ζώης συναντήθηκαν στη δεύτερη μέρα του φετινού Techniques και σχολιάζουν τη βραδιά, το σετ της –ακριβοθώρητης πλέον– Charlotte de Witte και όσα είναι hot τώρα στην ηλεκτρονική σκηνή και στο αθηναϊκό nightlife.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
νταλαρας παπακωνσταντίνου

Μουσική / Γιώργος Νταλάρας και Βασίλης Παπακωνσταντίνου ξανά μαζί 33 χρόνια μετά

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές ετοιμάζονται να μοιραστούν και πάλι τη σκηνή, παρουσιάζοντας μια θεατροποιημένη μουσική παράσταση με κείμενα και αφήγηση του Οδυσσέα Ιωάννου που θα αφορούν το ελληνικό τραγούδι.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ