Οι δισκογραφικές ανακάλυψαν την Κατερίνα Ντούσκα από το ίντερνετ!

Οι δισκογραφικές ανακάλυψαν την Κατερίνα Ντούσκα από το ίντερνετ! Facebook Twitter
0
Οι δισκογραφικές ανακάλυψαν την Κατερίνα Ντούσκα από το ίντερνετ! Facebook Twitter
Για μένα δεν υπάρχουν σύνορα στη μουσική. Στην περίπτωση της Ελλάδας, η σκηνή είναι πολύ μικρή, ειδικά για το αγγλόφωνο τραγούδι, αλλά κάποια πράγματα δεν έχουν κορεστεί ακόμη. Συνεχίζει να υπάρχει ακόμα ρομαντισμός... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO

Τα περισσότερα σχόλια για τη μουσική της Κατερίνας Ντούσκα στο YouTube περιστρέφονται γύρω από το αν η νεαρή τραγουδίστρια είναι η νέα Amy Winehouse ή όχι. Πολλοί χρήστες διαπληκτίζονται, δε, μεταξύ τους για το αν είναι αναγκαίες οι συγκρίσεις ή όχι. Το «One in a million», το πιο γνωστό κομμάτι της, πάντως, είναι ένα πολύ όμορφο σόουλ ποπ κομμάτι που αναδεικνύει τη φωνή της και ένα αρκετά προσωπικό στυλ που σίγουρα σε κάνει να την προσέξεις. Το έχει γράψει η ίδια, και τη μουσική και τους στίχους. «Δεν με ενοχλεί όταν με συγκρίνουν με την Amy Winehouse. Με συγκρίνουν με ένα σωρό άλλους. Τα τελευταία σχόλια που διάβασα είναι ότι μοιάζω με τη Lana Del Rey, ότι έχω τα χαριτωμένα δόντια της Heidi Williams και ότι ακούγομαι σαν την Amy. Και, παρ' όλα αυτά, το σχόλιο ήταν καλοπροαίρετο. Όταν ξεκινάς, οι συγκρίσεις είναι αναπόφευκτες, οπότε με τιμά να με συγκρίνουν με σπουδαίες φωνές, ασχέτως με το αν συμφωνώ ή όχι. Δεν νομίζω πως έχει σημασία. Αναζητώ περισσότερο την αρνητική παρά τη θετική κριτική. Αυτό εν μέρει είναι κακό, επειδή εστιάζω σε αυτά που δεν έχω, παρά σε αυτά που έχω. Όταν αντιλαμβάνομαι κόμπλεξ και εμπάθεια γενικότερα στην κριτική, είτε αφορά εμένα είτε όχι, λυπάμαι. Δεν νομίζω ότι έχει κάτι να σου δώσει αυτό. Εκτιμώ τα εποικοδομητικά σχόλια και τον τρόπο που μπορεί να εκφραστούν αυτά. Υπάρχουν τρόποι και τρόποι να κάνεις ένα σχόλιο, ώστε να πιάσει τόπο» μου λέει όταν τη συναντάω για καφέ στη γειτονιά της στο Παγκράτι.

Η Ελλάδα έχει ένα θέμα με την αξιοκρατία. Δεν συναντάς ανθρώπους σε θέσεις και ρόλους που τους αξίζουν, απ' όπου να μπορούν να προσφέρουν.


Από το πρώτο τραγούδι που ανέβασε στο Διαδίκτυο, τη βρήκε η EMI, υπέγραψε μαζί της και τώρα βρίσκεται στις ηχογραφήσεις για τον πρώτο της δίσκο, που καθυστερούν επειδή την ταλαιπωρεί μια φθινοπωρινή γρίπη. Δεν μου είχε περάσει από το μυαλό μέχρι εκείνη τη στιγμή ότι την ανακάλυψαν έτσι.


«Δεν υπήρχα στον χάρτη μέχρι τότε. Ήθελα να υπάρχει ένα δείγμα της δουλειάς μου στο διαδίκτυο, ώστε να προσελκύσω μουσικούς και να αρχίσω να ασχολούμαι. Δεν σκάμπαζα καν από τεχνολογία και με ένα απλό και πρώτο upload του κομματιού μου στο YouTube ξεπεράστηκε κάθε προσδοκία μου – ειδικά όταν άρχισαν να το παίζουν στο ραδιόφωνο. Δεν ξέρω τι να πω. Μάλλον έχει δύναμη το Διαδίκτυο και τα πράγματα απέκτησαν ροή χωρίς να το έχω στο μυαλό μου ή στόχο μέχρι τότε. Όλα ήρθαν κάπως ανορθόδοξα».

Οι δισκογραφικές ανακάλυψαν την Κατερίνα Ντούσκα από το ίντερνετ! Facebook Twitter
Αγαπούσα το τραγούδι, αλλά ήμουν πάρα πολύ ντροπαλή και συνήθιζα να το κρύβω. Άρχισα να συμμετέχω σε μουσικές παραστάσεις επειδή δήλωναν τη συμμετοχή μου σε αυτές οι φίλοι μου εν αγνοία μου... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO


Γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Καναδά, ήρθε στην Ελλάδα στα 16 της και παράτησε τις σπουδές της στη Νομική για να ασχοληθεί πιο επαγγελματικά με τη μουσική. «Με το που ήρθα έπεσα με τα μούτρα στα μαθήματα και στις Πανελλήνιες. Δεν ήταν καθόλου εύκολο. Ελληνικά ήξερα επειδή πήγαινα σε ένα σχολείο τρίγλωσσο. Μας τα δίδασκαν μαζί με αγγλικά και γαλλικά. Μιλούσαμε και στο σπίτι, βέβαια, αλλά χρειάστηκε να τα βελτιώσω αρκετά. Με το που τελείωσα το σχολείο, το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα ήταν να αρχίσω να μαθαίνω μουσική, επειδή το είχα πάρα πολύ ανάγκη. Αισθανόμουν κάπως καταπιεσμένη από μικρή, επειδή, ως καλή μαθήτρια, όλοι είχαν συγκεκριμένες βλέψεις για μένα. Μέχρι έναν βαθμό μεγάλωσα με τη νοοτροπία του "οk, ωραίο είναι αυτό ως χόμπι". Βέβαια, τώρα έχει αλλάξει τελείως η αντιμετώπιση των γονιών μου ως προς το επάγγελμα που έχω επιλέξει και υπάρχει τρομερή στήριξη από πλευράς τους. Αγαπούσα το τραγούδι, αλλά ήμουν πάρα πολύ ντροπαλή και συνήθιζα να το κρύβω. Άρχισα να συμμετέχω σε μουσικές παραστάσεις επειδή δήλωναν τη συμμετοχή μου σε αυτές οι φίλοι μου εν αγνοία μου. Έτσι, είδα ότι τελικά η φωνή μου μπορεί να αρέσει σε κάποιους ανθρώπους και άρχισα να αισθάνομαι πιο άνετα με το να τη χρησιμοποιώ. Οι μουσικές παραστάσεις ήταν κάτι σαν τα λεγόμενα "αμερικανικά talent shows", σε σχολικό πλαίσιο πάντα, χωρίς τις κάμερες. Ευτυχώς, έζησα και σε εποχές προ reality. Εκείνη την εποχή υπήρχε πραγματική αίγλη γύρω από αυτό, ακόμη κι αν τραγουδούσες μπροστά σε 50 άτομα. Σήμερα, με την ευκολότερη πρόσβαση σε ένα πολύ μεγαλύτερο κοινό, τα δεδομένα έχουν αλλάξει πολύ. Τότε έπαιζες μπροστά σε μια τάξη σχολείου και ήταν αξεπέραστο.

Οι δισκογραφικές ανακάλυψαν την Κατερίνα Ντούσκα από το ίντερνετ! Facebook Twitter
Επιπλέον, αρχίζουμε σταδιακά να ξεφεύγουμε από κοινωνικά στερεότυπα και ταμπού. Είναι μια εποχή στην Ελλάδα που αξίζει να συμβάλεις στο να χτιστούν καινούργια θεμέλια. Μέσα σε αυτό εντάσσω και τη μουσική... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO


Στην Ελλάδα ήρθα πρώτη φορά όταν ήμουν 7 χρονών, αλλά όταν μετακομίσαμε ήταν σαν να ερχόμουν πρώτη φορά. Στον Καναδά πήγαινα σε ιδιωτικό σχολείο θηλέων κι εδώ σε ένα δημόσιο λύκειο στον Βύρωνα. Όταν πρωτοπήγα και είδα τα γκράφιτι στο κτίριο, είχα σοκαριστεί. Ήταν αδύνατο να δεις κάτι παρόμοιο σε καναδικό σχολικό περιβάλλον. Κάποια πράγματα ήταν ανεπίτρεπτα. Όλα ήταν σίγουρα πολύ διαφορετικά για μένα, αλλά άρχισα πολύ γρήγορα να εκτιμώ τα ωραία που είχε η Ελλάδα και δεν έβρισκες στον Καναδά κι έτσι εξοικειώθηκα με το καινούργιο περιβάλλον πολύ εύκολα. Για παράδειγμα, όταν έλειπε ένας καθηγητής και δεν υπήρχε αναπληρωτής και όλοι φώναζαν "κενό" κι έτρεχαν έξω, εγώ ψαχνόμουνα, επειδή δεν ήξερα τι σημαίνει το κενό και καθόμουν μέσα στην τάξη. Μόλις έμαθα τι είναι το κενό, αμέσως είπα "εδώ μπορώ να συνηθίσω". Γενικά, όσο κι αν υπάρχουν στιγμές που ο κόσμος με ρωτάει γιατί άφησα μια χώρα με τέτοιο βιοτικό επίπεδο, προσωπικά αισθάνομαι πολύ ευλογημένη που έχω γνωρίσει και τις δύο αυτές χώρες με τις τελείως διαφορετικές νοοτροπίες, τρόπους ζωής και ρυθμούς. Το θεωρώ προνόμιο αυτό.


Όσον αφορά τη μουσική, θεωρώ ότι όπου σου δοθεί η ευκαιρία να ακονιστείς και υπάρξει το οποιοδήποτε ενδιαφέρον, εκεί είναι καλό να μένεις – προφανώς, δεν χωράει η γεωγραφία σε αυτό. Έχω αποφασίσει να κυνηγήσω κάτι στην Ελλάδα επειδή εδώ μένω, αλλά τίποτα δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να βρεθώ κάπου αλλού, κάποια στιγμή. Για μένα δεν υπάρχουν σύνορα στη μουσική. Στην περίπτωση της Ελλάδας, η σκηνή είναι πολύ μικρή, ειδικά για το αγγλόφωνο τραγούδι, αλλά κάποια πράγματα δεν έχουν κορεστεί ακόμη. Συνεχίζει να υπάρχει ακόμα ρομαντισμός.

Οι δισκογραφικές ανακάλυψαν την Κατερίνα Ντούσκα από το ίντερνετ! Facebook Twitter
Και είναι σημαντικό να μπορείς να σηκώνεσαι όσες φορές πέφτεις και να συνεχίζεις να παλεύεις, παρά τις αντιξοότητες... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO


Πλέον, με την κρίση, ουσιαστικά γνωρίζουμε μια πολιτισμική αναγέννηση ως χώρα και ως λαός κι έχουν αρχίσει να διευρύνονται οι συνειδήσεις, τα μυαλά και τα γούστα μας. Φαίνεται από πολλά πράγματα αυτό. Π.χ. το φαστ-φουντ δεν είναι μόνο το σουβλάκι, βρίσκεις λιβανέζικο στο κέντρο, κινέζικο, ινδικό, γιαπωνέζικο κ.λπ. Όλα αυτά είναι αλληλένδετα και μας κάνουν να είμαστε ανοιχτοί σε διαφορετικές κουλτούρες, διαφορετικές γεύσεις, διαφορετικούς ήχους. Και επειδή οι περισσότερες έξοδοι έχουν έναν οικονομικό αντίκτυπο και ο κόσμος δίνει από το υστέρημά του σε δύσκολες εποχές, θα πάει να ξοδέψει για μια εμπειρία, για κάτι που δεν έχει ξαναδεί, για κάτι που δεν έχει χιλιοφάει ή χιλιοακούσει, για κάτι που ίσως δεν έχει ξανανιώσει, γι' αυτό το κάτι παραπάνω. Έχουμε γίνει πολύ πιο επιλεκτικοί, έχει αρχίσει να γίνεται ένα ξεκαθάρισμα όσο στενεύουν τα πράγματα και θέλω να πιστεύω ότι αυτό θα έχει πολύ καλές επιπτώσεις. Η Ελλάδα έχει ένα θέμα με την αξιοκρατία. Ήταν ένα από τα βασικά πράγματα που μου έκαναν εντύπωση όταν πρωτοήρθα εδώ. Δεν συναντάς ανθρώπους σε θέσεις και ρόλους που τους αξίζουν, απ' όπου να μπορούν να προσφέρουν. Τώρα που έχουν δυσκολέψει τα πράγματα και προκειμένου να κινηθεί η αγορά, αναγκαστικά πρέπει να ανέβει η ποιότητα και να απαιτούμε την αφοσίωση και το μεράκι στη δουλειά. Επιπλέον, αρχίζουμε σταδιακά να ξεφεύγουμε από κοινωνικά στερεότυπα και ταμπού. Είναι μια εποχή στην Ελλάδα που αξίζει να συμβάλεις στο να χτιστούν καινούργια θεμέλια. Μέσα σε αυτό εντάσσω και τη μουσική. Και σίγουρα πρέπει να προσπαθείς να κάνεις πάντα αυτό που αγαπάς. Βλέπω άτομα της ηλικίας μου που δεν έχουν επιλέξει ή δεν μπορούν να κάνουν αυτό που αγαπούν κι έχουν λιγότερες αντοχές από μένα και πολύ πιο μειωμένο ψυχικό σθένος. Αυτό, αν το πάρεις ως αρχή και μπορέσεις να το ακολουθήσεις θα σου δώσει πολλά πράγματα. Το βλέπω και στον εαυτό μου. Και είναι σημαντικό να μπορείς να σηκώνεσαι όσες φορές πέφτεις και να συνεχίζεις να παλεύεις, παρά τις αντιξοότητες».

Facebook.com/katerine.duska

To καινούργιο κομμάτι της Κατερίνας Ντούσκα θα κυκλοφορήσει στα τέλη Νοέμβρη με αρχές Δεκέμβρη.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Η πιο διάσημη Συμφωνία του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ κρύβει ακόμη και σήμερα άλυτα μυστήρια για ακροατές και μελετητές, τόσο για τη δημιουργία της όσο και για την πρώτη της εκτέλεση. Η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στις 21 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής, στην οποία θα ακουστεί το περίφημο έργο, γίνεται αφορμή για τη Ματούλα Κουστένη να «σκαλίσει» τη ζωή του μεγάλου συνθέτη και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γράφτηκαν τα τελευταία του έργα.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Lifo Videos / Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Ο τραγουδοποιός που ξεκίνησε από το YouTube μιλά για τη νέα του δουλειά «Η άνθρωπος», για την ανάγκη να σπάσουν τα γλωσσικά στερεότυπα και για τον σεξισμό που επικρατεί στη μουσική βιομηχανία. 
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Μουσική / Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Η μουσική βιομηχανία συχνά ρομαντικοποιεί τον πόνο, αλλά οι γυναίκες πληρώνουν το τίμημα. Από την Amy Winehouse μέχρι τη Duffy, πολλές επιτυχημένες τραγουδίστριες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με ανελέητη πίεση, κακοποίηση και προβλήματα ψυχικής υγείας.
THE LIFO TEAM
79’ με τον Παντελή Δημητριάδη

Μουσική / «Νιώθω ότι δεν μπορώ να συμπλεύσω με τον κόσμο γύρω μου»

Ο Παντελής Δημητριάδης, βασικός δημιουργός των Παιδιών της Παλαιότητας –αρχικά Κόρε. Ύδρο.– μιλά για όλα όσα τον κάνουν να νιώθει ως ένα ον σε μια παράλληλη πραγματικότητα, σε μια ειλικρινή συνέντευξη-απολογισμό με αφορμή τις εμφανίσεις τους στην Αθήνα.
M. HULOT
Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ