Οι Pan - Pot έρχονται στην Αθήνα αποφασισμένοι για ένα μεγάλο live techno πάρτι!

Οι Pan - Pot έρχονται στην Αθήνα αποφασισμένοι για ένα μεγάλο live techno πάρτι! Facebook Twitter
Δεν είχαμε καν στο μυαλό μας ότι θα ακούγαμε τόσα καλά λόγια και ότι θα παίζαμε στα καλύτερα φεστιβάλ και πάρτι σε όλο τον κόσμο, όμως η αλήθεια είναι πως δουλέψαμε πολύ σκληρά για να τα καταφέρουμε.
0

Στον άκρως ανταγωνιστικό χώρο του DJing και της μουσικής παραγωγής υπάρχουν, τελικά, αυτοί που είναι καλοί DJs, αυτοί που είναι καλοί παραγωγοί και αυτοί που ξεχωρίζουν και στα δύο. Οι Pan-Pot ανήκουν σίγουρα στην τελευταία κατηγορία... Ο Tassilo Ippenberger και ο Thomas Benedix γνωρίστηκαν όταν σπούδαζαν Mουσική Tεχνολογία και Παραγωγή στο SAE Institute στο Βερολίνο και εκεί ανακάλυψαν πως τα κοινά γούστα είναι αυτά που μας φέρνουν κοντά, αλλά οι διαφορές μας είναι αυτές που κάνουν το αποτέλεσμα ξεχωριστό. Οι ρίζες της ηλεκτρονικής μουσικής ενώνονται με minimal beats καθώς και με μελωδικές εξάρσεις, το επίπεδο παραγωγής ανεβαίνει συνεχώς και μετά από μια ξέφρενη πορεία στον χώρο, τα δύο αυτά αγόρια σήμερα θεωρούνται τουλάχιστον megastars της techno σκηνής. Δικαίως!


— Γνωριστήκατε όταν σπουδάζατε στο SAE. Τι σας έφερε κοντά, πώς αποφασίσατε να συνεργαστείτε;

Tassilo: Ναι, γνωριστήκαμε αρκετά χρόνια πριν στο SAE, στο Βερολίνο, σε κάποια κοινά μαθήματα. Κυριολεκτικά από τις πρώτες μέρες ανακαλύψαμε πως είχαμε το ίδιο γούστο στη μουσική − και στους δύο άρεσε η techno. Έτσι, ήρθαμε κοντά και περάσαμε πολύ χρόνο μαζί στο στούντιο, μελετώντας και κάνοντας παραγωγές πριν ξεκινήσουμε την επαγγελματική μας συνεργασία.


— Έχοντας το υπόβαθρο των μουσικών σπουδών και διανύοντας την εποχή του απόλυτου DIY στην ηλεκτρονική μουσική, πόσο σημαντικές πιστεύετε πως ήταν οι σπουδές σας; Μπορεί κάποιος να μάθει από μόνος του;

Thomas: Για 'μας ήταν πολύ σημαντικό το ότι ακολουθήσαμε την παραδοσιακή οδό, αφού έτσι αποκτάς σωστές βάσεις. Είμαι σίγουρος πως υπάρχουν πολλοί εξαιρετικοί παραγωγοί που είναι αυτοδίδακτοι. Κάποιοι άλλοι επιλέγουν τελικά τον εύκολο δρόμο, επειδή έτσι τους αρέσει, χάνοντας όμως πολλές ευκαιρίες και δυνατότητες. Όλο αυτό έχει να κάνει με τον χαρακτήρα κάθε ανθρώπου και το πώς μαθαίνει καλύτερα.

Ως καλλιτέχνες προσπαθούμε να κρατάμε την πολιτική έξω από το παιχνίδι, να προσφέρουμε χαρά και ευτυχία, να κάνουμε τους ανθρώπους να ξεχνούν για λίγο τις δύσκολες ή σοβαρές πλευρές της ζωής. Είναι λίγο ρομαντική αυτή η στάση, το ξέρω, αλλά πολύ σοβαρή κατά τη γνώμη μας.


— Ποια είναι τα στοιχεία που φέρνει καθένας σας στη συνεργασία γενικά, αλλά και κατά τη διάρκεια της δημιουργίας; Έχει αλλάξει αυτή η δυναμική μέσα στον χρόνο;

Tassilo: Ο Thomas κι εγώ έχουμε περάσει αμέτρητες ώρες στο στούντιο. Από την αρχή καθένας είχε τις δικές του ιδέες, αλλά πάντα στο πλαίσιο της συνεργασίας. Μερικές φορές δουλεύουμε κάποιες ιδέες μόνοι μας, αλλά πάντα τις εκτελούμε μαζί, ως ντουέτο. Μ' αυτό τον τρόπο ξεκινήσαμε να δουλεύουμε κι έτσι συνεχίζουμε ακόμη και σήμερα, αφού είναι αβίαστος και επιτυχημένος.


— Ξεπέρασε τις προσδοκίες σας η αγάπη που σας έδειξε το κοινό, αλλά και ο σεβασμός των συναδέλφων σας;

Thomas: Αυτή είναι μια πολύ δύσκολη ερώτηση, γιατί δεν μπορώ να θυμηθώ καν ποιες ήταν οι προσδοκίες μας. Πάντα θέλαμε να κάνουμε ποιοτική μουσική και να παίζουμε τα καλύτερα δυνατά sets, άρα χαιρόμαστε πολύ που δούλεψε όλο αυτό και βρισκόμαστε σε αυτό το σημείο σήμερα. Φυσικά, δεν είχαμε καν στο μυαλό μας ότι θα ακούγαμε τόσα καλά λόγια και ότι θα παίζαμε στα καλύτερα φεστιβάλ και πάρτι σε όλο τον κόσμο, όμως η αλήθεια είναι πως δουλέψαμε πολύ σκληρά για να τα καταφέρουμε. Ίσως, λοιπόν, όλα αυτά που ήρθαν να ήταν πάντα κρυμμένα σε μια ακρούλα στο μυαλό μας! (γελάει)

Οι Pan - Pot έρχονται στην Αθήνα αποφασισμένοι για ένα μεγάλο live techno πάρτι! Facebook Twitter
Αγαπάμε την Ελλάδα και τους Έλληνες πάρα πολύ και ειλικρινά πάντα ερχόμαστε στη χώρα σας με τεράστιο ενθουσιασμό!


— Έχετε γυρίσει όλο τον κόσμο και είναι πολύ εντυπωσιακή η «επέλασή» σας στις Ηνωμένες Πολιτείες. Πόσο διαφορετικό είναι το κοινό εκεί, συγκρινόμενο με αυτό της Ευρώπης; Ποιο κοινό θα λέγατε πως είναι πιο εκπαιδευμένο στην ηλεκτρονική μουσική;

Tassilo: Αυτό που μας ρωτάς πιστεύω πως δεν αφορά τόσο πολύ τις ηπείρους όσο τις πόλεις. Η Νέα Υόρκη έχει πολύ διαφορετικό κοινό από το Μαϊάμι και το Βερολίνο δεν έχει σχέση με την Ίμπιζα. Σε όλα αυτά παίζει μεγάλο ρόλο και το φεστιβάλ ή το κλαμπ όπου καλείσαι να παίξεις. Tώρα είναι μια πολύ καλή εποχή για την techno στην Ευρώπη, όμως υπάρχουν πολύ καλοί καλλιτέχνες και πάρτι και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ίσως μελλοντικά να δούμε ακόμη καλύτερα πράγματα εκεί σε ό,τι έχει να κάνει με την αντιμετώπισή του techno από το κοινό.


— Τα δικά σας DJ sets ξεφεύγουν από τα αυστηρά ηχητικά δεδομένα και γίνονται πολύ μελωδικά, αλλά και ταξιδιάρικα. Ακολουθείτε τη διάθεση του κόσμου ή προσπαθείτε να τους τραβήξετε στον δικό σας μουσικό κόσμο;

Thomas: Και τα δύο − αυτό είναι πολύ σημαντικό για 'μας. Φυσικά κι έχουμε μια εικόνα του τι θέλουμε να παίξουμε και πότε, όμως πάντα λαμβάνουμε υπόψη τον κόσμο που έχουμε μπροστά μας, εντοπίζουμε τη διάθεσή του και την ακολουθούμε. Θέλουμε να ταξιδεύουμε μουσικά το κοινό κι αυτό είναι εφικτό μόνο όταν συμπεριλαμβάνουμε στο set τις δικές του αντιδράσεις και την ενέργεια που μας στέλνει.


— Η μόδα μπορεί να αλλάζει στον ήχο και στα είδη, όμως η techno πάντα έχει πολύ πιστό κοινό. Γιατί, κατά τη γνώμη σας;

Tassilo: Πολύ σωστά! Πάρα πολλοί άνθρωποι υποστήριζαν έντονα πως η techno θα εξαφανιζόταν σύντομα, όμως είναι ακόμη εδώ και πιο δυνατή από ποτέ... Πιστεύω πως δεν είναι τόσο εύκολα αφομοιώσιμη ή τόσο κατανοητή όπως άλλα είδη της ηλεκτρονικής μουσικής. Έτσι, κάποιος πρέπει να αποκτήσει γνώση, να «μπει» σε αυτό τον ήχο και να τον καταλάβει, ώστε να καταφέρει να τον νιώσει. Μπορεί να πάρει λίγο χρόνο, όμως έτσι και το πετύχεις, θα κολλήσεις και δεν θα απομακρυνθείς εύκολα από αυτό το είδος.

Οι Pan - Pot έρχονται στην Αθήνα αποφασισμένοι για ένα μεγάλο live techno πάρτι! Facebook Twitter
Πάρα πολλοί άνθρωποι υποστήριζαν έντονα πως η techno θα εξαφανιζόταν σύντομα, όμως είναι ακόμη εδώ και πιο δυνατή από ποτέ...


— Η χορευτική μουσική χτίστηκε πάνω στις αξίες της αγάπης, της ειρήνης και της ενότητας. Πιστεύετε πως ακόμη πρεσβεύει αυτές τις αρχές;

Thomas: Τι να πω, ελπίζω πραγματικά, και θέλω να πιστεύω, πως η μουσική μας πρεσβεύει ακόμη αυτές τις ιδέες. Θυμάμαι, παλιά, στο Love Parade, στο Βερολίνο, πόσο έντονες ήταν και πόσο όμορφα εκδηλωνόταν αυτό το πνεύμα... Πάντως, υπάρχουν πολλοί promoters, κλαμπ, πάρτι και άνθρωποι που ακόμα νοιάζονται για όλα αυτά.

Tassilo: Βλέπουμε ξεκάθαρα πόσο σημαντικές είναι αυτές οι αρχές, όμως δεν τις συναντάς και τόσο συχνά σήμερα.


— Χρησιμοποιείτε τα κοινωνικά σας δίκτυα για να ενημερώνετε το κοινό σας για εμφανίσεις, κυκλοφορίες, πάρτι κ.λπ. Έχετε σκεφτεί ποτέ να τα χρησιμοποιήσετε για να εκφράσετε τις πολιτικές/κοινωνικές σας απόψεις, να μιλήσετε γι' αυτά που βλέπετε και δεν σας αρέσουν στον κόσμο σήμερα, ενδεχομένως για να αλλάξετε τις απόψεις κάποιων; Ή πιστεύτε πως πρέπει απλώς να παραμείνετε στο κομμάτι της μουσικής;

Tassilo: Φυσικά και έχουμε πολιτική άποψη, ως σκεπτόμενα όντα που είμαστε. Ως καλλιτέχνες προσπαθούμε να κρατάμε την πολιτική έξω από το παιχνίδι, να προσφέρουμε χαρά και ευτυχία, να κάνουμε τους ανθρώπους να ξεχνούν για λίγο τις δύσκολες ή σοβαρές πλευρές της ζωής. Είναι λίγο ρομαντική αυτή η στάση, το ξέρω, αλλά πολύ σοβαρή κατά τη γνώμη μας. Πιστεύουμε πως πρέπει να χρησιμοποιούμε τα social media για να ερχόμαστε σε επαφή με το κοινό μας, για να του εκδηλώνουμε την αγάπη μας για τη μουσική και για να αναδεικνύουμε όλα αυτά που μας ενώνουν. Όσον αφορά την πολιτική, υπάρχουν ήδη πολλές πλατφόρμες για να εκφραστεί κανείς, στις οποίες δεν θα θέλαμε να αναμειχθούμε.


— Τι θα γίνει όταν έρθετε στην Αθήνα;

Thomas: Αγαπάμε την Ελλάδα και τους Έλληνες πάρα πολύ και ειλικρινά πάντα ερχόμαστε στη χώρα σας με τεράστιο ενθουσιασμό!

Tassilo: Θα γίνει ένα κυριολεκτικά τρελό πάρτι, με την καλή έννοια πάντα! (γελάει)

Ιnfo:

Οι Pan-Pot θα βρίσκονται στο Monastiraki Center, την Κυριακή 26 Φεβρουαρίου.

Ακολουθήστε τους στο Soundcloud.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ