Πώς ο Tom Odell κατάφερε να ξεπεράσει τη σαρωτική επιτυχία του «Another Love» και να πάει παρακάτω; Facebook Twitter
«Δεν είμαι βέβαιος τι σημαίνει η επιτυχία για μένα, αλλά δουλεύω πολύ σκληρά για να την πλησιάσω».

Πώς ο Tom Odell κατάφερε να ξεπεράσει τη σαρωτική επιτυχία του «Another Love» και να πάει παρακάτω;

0

Υπήρχε μία περίοδος πριν από μερικά χρόνια, που τόσο η κανονική version του "Another Love" όσο και το χορευτικό remix του από τον Zwette, παίζονταν παντού στη χώρα μας. Λίγοι, βέβαια, γνώριζαν τότε πως πίσω από αυτήν τη δυναμική, πιανιστική μπαλάντα με τη μελαγχολική μελωδία, κρύβεται ένας ξανθός νεαρός Βρετανός που μόλις επιχειρούσε τα πρώτα του βήματα στον κόσμο της μουσικής. Ο λόγος για τον χαρισματικό Tom Odell, για τον οποίο εκείνες οι μέρες πρέπει να φαίνονται πολύ μακρινές. Από τότε έχει γράψει δύο πετυχημένους εμπορικά δίσκους (το ντεμπούτο του έφτασε στο νούμερο ένα των βρετανικών charts, και το δεύτερο, περσινό του άλμπουμ με τίτλο "Wrong Crowd" στο νούμερο δύο), έχει κερδίσει δύο βραβεία (το 2013 ήταν η νούμερο ένα επιλογή των κριτών των BRIT Awars και το 2014 κέρδισε το Iver Novello Awards ως ο καλύτερος στιχουργός της χρονιάς), ενώ παράλληλα έχει χτίσει την εικόνα ενός συναισθηματικού και συνεσταλμένου αγοριού, που παρόλη την επιτυχία του, δεν έχει χάσει την αληθινή του αγάπη για τη μουσική.

«Δεν είμαι βέβαιος τι σημαίνει η επιτυχία για μένα, αλλά δουλεύω πολύ σκληρά για να την πλησιάσω. Κάθε μέρα διαβάζω, τραγουδάω και γράφω ό,τι θεωρώ πως αξίζει. Είμαι πολύ περήφανος που έχω φτάσει ως εδώ, αλλά δεν είμαι από τους ανθρώπους που σκέφτονται συνέχεια τέτοιου είδους πράγματα», μας λέει.

Σε ένα από αυτά τα πρώτα live, με ελάχιστο κόσμο, βρέθηκε και η γνωστή pop ερμηνεύτρια Lilly Allen, η οποία μαγεύτηκε από το ταλέντο του, λέγοντας πως της θύμισε τον David Bowie επί σκηνής.

Βέβαια, δεν πήγαιναν όλα ρόδινα από την αρχή. Ο Tom Odell μεγάλωσε στο Chichester της βρετανικής επαρχίας και άρχισε να γράφει τραγούδια στο πιάνο από τα 13, αλλά δεν το έλεγε σε κανέναν γιατί δεν το θεωρούσε αρκετά cool. Όλες του οι αρχικές απόπειρες έπεφταν πάνω σε εμπόδια, επειδή αδυνατούσε να μείνει σε μία πόλη και να ολοκληρώσει τις μουσικές του σπουδές. Μετά από έναν δύσκολο χρόνο στο Brighton μετακόμισε στο Λονδίνο και άρχισε να παίζει με μία μπάντα που ονομάζονταν Tides. Όταν συνειδητοποίησε πως αυτό δεν οδηγούσε πουθενά, αποφάσισε να γράφει και να παίζει μόνος του κομμάτια. Σε ένα από αυτά τα πρώτα live, με ελάχιστο κόσμο, βρέθηκε και η γνωστή pop ερμηνεύτρια Lilly Allen, η οποία μαγεύτηκε από το ταλέντο του, λέγοντας πως της θύμισε τον David Bowie επί σκηνής. Έτσι υπέγραψε συμβόλαιο στη δισκογραφική της εταιρεία, στην οποία κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 2012, το πρώτο του μίνι άλμπουμ με τίτλο "Songs From Another Love". Από εκείνο προήλθε και η μεγαλύτερη του επιτυχία μέχρι σήμερα. Από εκεί και πέρα ακολούθησε η μαζική αναγνώριση: διακρίσεις, βραβεία, παρθενικός δίσκος στην κορυφή των βρετανικών charts, sold-out συναυλίες, τραγούδια για μεγάλες διαφημιστικές καμπάνιες, μέχρι και πρόσκληση από τους Rolling Stones να ανοίξει το live τους στο Hyde Park του Λονδίνου.

Tom Odell - Another Love

Την ταχύτατη αυτή ανοδική πορεία, όμως, τη διαδέχθηκε μία περίοδος δημιουργικής «ξηρασίας». «Όταν τελείωσα τις συναυλίες για την προώθηση του πρώτου μου δίσκου, ένιωσα πολύ κουρασμένος, κάηκα απ' όλα αυτά τα shows και τις συνεντεύξεις» λέει. «Ήξερα πως έπρεπε να πάω κάπου που δεν θα μου έκανε κανείς άλλες ερωτήσεις για αυτό το άλμπουμ. Έτσι μετακόμισα στο East Village της Νέας Υόρκης, μία πόλη που είναι πολύ εύκολο να είσαι απλώς ένας ξένος, ένας ανώνυμος. Πέρασα φοβερά εκεί, η πόλη έχει μία απίστευτη ενέργεια που με γέμισε με έμπνευση για να γράψω». Έτσι και έγινε, λοιπόν. Μέσα από αυτή την εξορία που επέβαλε στον εαυτό του, βρήκε ξανά την επαφή του με τη δημιουργικότητα, γράφοντας τα τραγούδια για τον δεύτερο του δίσκο με τίτλο "Wrong Crowd", που κυκλοφόρησε πέρυσι. Σε αυτόν παρουσιάζεται ένας διαφορετικός καλλιτέχνης. Μουσικά, υιοθέτησε ένα πιο δραματικό και κινηματογραφικό στυλ, με πιο πλούσιες ενορχηστρώσεις να ντύνουν τις τρυφερές μελωδίες του, ενώ ωρίμασε και στιχουργικά, με το ενδιαφέρον του να μετατοπίζεται από τους νεανικούς έρωτες σε πιο ουσιώδη ζητήματα, όπως την απομάκρυνση των ανθρώπων από τη φύση. «Είναι ένα θέμα που με απασχολεί αρκετά και εμφανίζεται συχνά στα τραγούδια μου. Ίσως οφείλεται στο γεγονός πως μεγάλωσα στην εξοχή και ζω σε πόλεις μόνο τα τελευταία οχτώ χρόνια» μας εξηγεί. «Πρόσφατα ένιωσα την ανάγκη να συνδεθώ ξανά με τη φύση. Όλη αυτή η τεχνολογία, τα αεροπλάνα και η ζούγκλα από τσιμέντο προσπαθούν να αποκρύψουν την πραγματική αλήθεια μέσα μας».

Πώς ο Tom Odell κατάφερε να ξεπεράσει τη σαρωτική επιτυχία του «Another Love» και να πάει παρακάτω; Facebook Twitter
«Δεν είμαι πραγματικά σίγουρος τι είναι η πραγματική αγάπη. Από τις εμπειρίες μου όμως, έχω καταλάβει πως πολύ συχνά μπερδεύουμε την αγάπη με την αλληλεξάρτηση, τον πόθο και την ερωτική τρέλα».

Στο στιχουργικό επίκεντρο των τραγουδιών του Tom Odell βρίσκεται, φυσικά, η αγάπη. Ο βασικός, ημι-αυτοβιογραφικός χαρακτήρας μίας σειράς από μίνι ταινίες, βασισμένες στον νέο του δίσκο, χάνει το μόνο αθώο πράγμα που του έχει απομείνει, την πραγματική αγάπη. Τι σημαίνει γι' αυτόν, αλήθεια; «Δεν είμαι πραγματικά σίγουρος τι είναι η πραγματική αγάπη. Από τις εμπειρίες μου όμως, έχω καταλάβει πως πολύ συχνά μπερδεύουμε την αγάπη με την αλληλεξάρτηση, τον πόθο και την ερωτική τρέλα».

Αυτές τις ιστορίες αγάπης για τους ανθρώπους, τη φύση και τη ζωή θα τραγουδήσει σε λίγες μέρες και στην Αθήνα, στην πρώτη του εμφάνιση στην χώρα μας. Όλοι μιλούν για έναν καλλιτέχνη που επί σκηνής βγάζει έναν δυναμισμό, όσο και μία τρυφερότητα, ανάλογα με το κομμάτι που ερμηνεύει. Όπως λέει και ο ίδιος για την εμπειρία των ζωντανών του εμφανίσεων, «είναι περίεργο πόσο γρήγορα φεύγει η ευφορία από ένα φοβερό live, μερικές φορές ακόμη και στιγμές αργότερα μετά το τέλος του». Στον πυρήνα της προσωπικότητας του όμως κρύβεται ένας ρομαντισμός, ο οποίος αντανακλάται στις πιο συναισθηματικές του στιγμές. Στα λόγια του επίσης. «Είμαστε πολύ εύθραυστοι ως ανθρώπινα όντα. Μου είναι πολύ σημαντικό να μου το υπενθυμίζω». Σε μία βιομηχανία γεμάτη από stars χωρίς προσωπικότητα και συναισθηματικές γωνίες, η ύπαρξη mainstream καλλιτεχνών σαν τον Tom Odell είναι τουλάχιστον ανακουφιστική.

 

Tom Odell - Wrong Crowd

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ