Πόσα χαλάμε κάθε χρόνο στην Ελλάδα για συναυλίες;

Πόσα χαλάμε κάθε χρόνο στην Ελλάδα για συναυλίες; Facebook Twitter
Ήδη έχουν ανακοινωθεί μεγάλα ονόματα για τα φεστιβάλ του ερχόμενου καλοκαιριού και η προπώληση εισιτηρίων έχει ξεκινήσει πολλούς μήνες νωρίτερα, όπως συμβαίνει σε αντίστοιχα events του εξωτερικού
0

Στα 230 εκατ. ευρώ τον χρόνο ανήλθε το 2018 ο τζίρος των συναυλιών στην Ελλάδα, ενώ για το 2019 οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για τζίρο που μπορεί να ξεπεράσει ακόμα και τα 300 εκατ. ευρώ. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από υπολογισμούς που είχαν κάνει στελέχη του υπουργείου Οικονομικών πέρσι τέτοια εποχή, όταν αποφασίστηκε η μείωση του ΦΠΑ για τις συναυλίες από 24% σε 6%, αρχής γενομένης από 1/1/2019. Με απλά λόγια, τα ποσά που είχαν εισπραχθεί από τις συναυλίες με το ΦΠΑ στο 24% μας δείχνουν ποιος ήταν ο συνολικός τζίρος. Παράλληλα, η εκτίμηση για την είσπραξη το 2019 με το ΦΠΑ στο 6% έδειχνε μεν μείωση στα έσοδα του κράτους, αλλά όχι αντίστοιχη της ποσοστιαίας μεταβολής του φόρου, καθώς οι ειδικοί στο υπουργείο Οικονομικών προέβλεπαν αύξηση του τζίρου των συναυλιών άνω των 300 εκατ. ευρώ, καθώς οι διοργανωτές θα εκμεταλλεύονταν τις νέες συνθήκες και θα πραγματοποιούσαν περισσότερα live. Αυτό δείχνει να επιβεβαιώνεται.

Στη νέα εποχή για τις συναυλίες στην Ελλάδα σημαντικό ρόλο παίζουν πια και οι εταιρείες έκδοσης ηλεκτρονικών εισιτηρίων, οι οποίες διακινούν πλέον άνω του 80% των εισιτηρίων. Επίσης, η σημαντική αύξηση της τουριστικής κίνησης στη χώρα γενικά και στην Αθήνα ειδικότερα λειτουργεί υπέρ της μαζικότερης προσέλευσης στους συναυλιακούς χώρους, ειδικά όταν εμφανίζονται μεγάλα ονόματα του εξωτερικού. Και όπως λένε οι διοργανωτές των συναυλιών, αυτό ενισχύει τον «πολιτιστικό τουρισμό».

Ήδη έχουν ανακοινωθεί μεγάλα ονόματα για τα φεστιβάλ του ερχόμενου καλοκαιριού και η προπώληση εισιτηρίων έχει ξεκινήσει πολλούς μήνες νωρίτερα, όπως συμβαίνει σε αντίστοιχα events του εξωτερικού, ενώ κάθε εβδομάδα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη εμφανίζονται καλλιτέχνες και μπάντες από το εξωτερικό, πράγμα που είχε «φρενάρει» τα προηγούμενα χρόνια λόγω της οικονομικής δυσπραγίας, καθώς εισιτήρια άνω των 20-25 ευρώ θεωρούνταν ακριβά.

Στη νέα εποχή για τις συναυλίες στην Ελλάδα σημαντικό ρόλο παίζουν πια και οι εταιρείες έκδοσης ηλεκτρονικών εισιτηρίων, οι οποίες διακινούν πλέον άνω του 80% των εισιτηρίων.

Ενώ, όμως, οι συναυλίες άρχισαν να παίρνουν ξανά τα πάνω τους, ήρθαν τα πρόσφατα γεγονότα με τις εμφανίσεις του Bryan Adams και του Jose Carreras στο κλειστό γήπεδο μπάσκετ του ΟΑΚΑ για να ανοίξουν ζητήματα: η διοργανώτρια εταιρεία βουλγαρικής προέλευσης έριξε «πιστόλι» και η viva.gr αναγκάστηκε να αναλάβει το κόστος της διοργάνωσης προκειμένου να μη χάσει ο κόσμος τα λεφτά που είχε δώσει αλλά και για να μην πληγεί η αξιοπιστία των εταιρειών ηλεκτρονικής προπώλησης.

Τα γεγονότα αυτά ώθησαν τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Διοργανωτών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων (ΠΣΔΠΕ), όπως ονομάζεται ο φορέας που εκπροσωπεί τους διοργανωτές συναυλιών στην Ελλάδα, να τοποθετηθεί δημόσια τόσο για το συγκεκριμένο θέμα όσο και για μια σειρά άλλων ζητημάτων που απασχολούν τους ίδιους αλλά και το κοινό.

Οι διοργανωτές, λοιπόν, διά στόματος της πρόεδρου του συνδέσμου τους Κατερίνας Σταματάκη αναφέρουν ότι θα επιδιώξουν, σε συνεργασία με τα αρμόδια υπουργεία, να υπάρξει «κατοχύρωση» του επαγγέλματός τους με συγκεκριμένους όρους ελέγχου και δεοντολογίας με σκοπό να αποφευχθούν μελλοντικά περιπτώσεις εξαπάτησης του κοινού.

Σε ό,τι αφορά τις τιμές των εισιτηρίων, ως θετική καταγράφεται η μείωση του ΦΠΑ στο 6% την 1/1/2019: «Στο εισιτήριο των 50 ευρώ το 6% είναι πια ο ΦΠΑ, το 7%, μετά την αφαίρεση του ΦΠΑ, η ΕΥΕΔ (και γενικά τα πνευματικά δικαιώματα), το ticketing είναι περίπου στο 2,4%, ο φόρος θεαμάτων έχει καταργηθεί και έχουμε μόνο τα ποσοστά που λαμβάνουν οι χώροι που ενοικιάζουμε, τα οποία κυμαίνονται από το το 7% μέχρι το 30% επί της τιμής του εισιτηρίου» αναφέρει η κ. Σταματάκη.


Η απόδοση των πνευματικών δικαιωμάτων αποτελεί άλλο ένα πρόβλημα που απασχολεί τους διοργανωτές (όπως επίσης και τους ιδιοκτήτες μπαρ, εστιατορίων κ.ά.), καθώς αυτή την περίοδο δικαιώματα εισπράττουν τόσο η ΕΥΕΔ (που αποτελεί, κατά κάποιον τρόπο, τη συνέχεια της ΑΕΠΙ) όσο και η Αυτοδιαχείριση. Έτσι, αν πληρώσει κάποιος τον έναν φορέα, ο άλλος απειλεί με δικαστήρια, καθώς εκπροσωπεί διαφορετικό ρεπερτόριο. Το ζητούμενο είναι να πληρώνουν το 7% σε έναν φορέα, χωρίς να απειλούνται από τον άλλον.

Το Ηρώδειο και ο Λυκαβηττός

Ο ΠΣΔΠΕ θεωρεί πολύ υψηλό το κόστος για την ενοικίαση του Ωδείου Ηρώδου Αττικού, το οποίο καθορίζεται από το Φεστιβάλ Αθηνών. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι για μία συναυλία της οποίας τα έσοδα, αποφορολογημένα, ανέρχονται στα 100.000 ευρώ το κόστος διαμορφώνεται στα 24.000 ευρώ συν ΦΠΑ. «Το καλοκαίρι του 2018 αντιμετωπίσαμε πολύ σοβαρό πρόβλημα με την αύξηση του ενοικίου, ενώ είχαμε ξεκινήσει την προπώληση και είχαμε κάνει τον οικονομικό μας προγραμματισμό» αναφέρει η κ. Σταματάκη, επισημαίνοντας ότι τα μέλη του συνδέσμου που έκαναν συναυλίες εκεί ήρθαν σε δύσκολη θέση, καθώς είχαν προϋπολογισμούς με άλλα ποσά. «Ευελπιστούμε η νέα διοίκηση να ακούσει τα αιτήματά μας και να μας βοηθήσει να πραγματοποιούμε και όχι να ακινητοποιούμε τις συναυλίες» προσθέτει η ίδια. 

Τέλος, οι διοργανωτές συναυλιών λένε ότι θα δρομολογήσουν συνάντηση με την περιφέρεια Αττικής με θέμα την ολοκλήρωση των εργασιών αποκατάστασης και την επαναλειτουργία του θεάτρου στον Λυκαβηττό, καθώς, όπως λένε οι ίδιοι (σ.σ. και θα συμφωνήσουμε κι εμείς, ως... «συναυλιάκηδες»), «ο Λυκαβηττός μας λείπει».

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
40 χρόνια Last Christmas: Η αμφιθυμία του George Michael και η «κατάρα των Χριστουγέννων»

Μουσική / 40 χρόνια Last Christmas: Η αμφιθυμία του George Michael και η «κατάρα των Χριστουγέννων»

Το αθάνατο «εορταστικό» κομμάτι παραμένει ένα δείγμα της γλυκόπικρης φύσης που χαρακτηρίζει την ιδανική ποπ: ακούγεται σχεδόν πρόσχαρο παρότι αντικατοπτρίζει το πένθος μιας διαλυμένης σχέσης.
THE LIFO TEAM