Rave και ονειροπόληση: Δεύτερη μέρα στο Release με Röyksopp και Tash Sultana

Rave και ονειροπόληση: Δεύτερη μέρα στο Release με Röyksopp και Tash Sultana Facebook Twitter
Το ευφορικό «What Else is There?» σε μια πανέξυπνα πειραγμένη εκδοχή που μετέτρεψε την Πλατεία Νερού σε φουτουριστικό και μανιακό dancefloor. Φωτ.: Νίκος Ευσταθίου
0

ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ ΑΕΡΑΚΙ ήταν γλυκό, η οργάνωση για μια ακόμη φορά άψογη, τα stages κατάμεστα με κόσμο και οι μουσικές στιγμές το λιγότερο ενδιαφέρουσες, στο ζενίθ τους δε αλλοπρόσαλλες και καθηλωτικές. Έπειτα από ένα άπαιχτο άνοιγμα με την εκρηκτική ενέργεια της Rosalía, το Release Athens x SNF Nostos επέστρεψε δυναμικά χθες το βράδυ, χαρίζοντας στους Αθηναίους μια αξέχαστη νύχτα θερινού ηλιοστασίου που απογειώθηκε σε ένα ξέφρενο rave χάρη στα ηλεκτρονικά ξόρκια των Röyksopp.

Προτού περάσω στις σκέψεις μου για τους Νορβηγούς headliners, ωστόσο, αξίζει να μοιραστώ δυο λόγια για αυτό το απίθανο λιλιπούτειο πλάσμα από την Αυστραλία που ακούει στο όνομα Tash Sultana. Η βραδιά μου, λοιπόν, ξεκίνησε με ένα λαχανιασμένο τρέξιμο ανάμεσα στις ελιές του ΚΠΙΣΝ και με την αγωνία να προλάβω έστω και λίγα λεπτά από αυτό το genderfluid παιδί-θαύμα για το οποίο δεν σταματούσαν να μου μιλούν όλοι. 

Χρειαζόταν υπομονή και πίστη στο ταλέντο των πολυμήχανων Röyksopp. Από εκεί που θύμιζαν απλά DJs μιας ακόμα αθηναϊκής techno βραδιάς, οι Svein Berge και Torbjørn Brundtland μετατράπηκαν σε μαέστρους ενός αλλοπρόσαλλου rave με τρομερά ευρηματικές αλλαγές και σκαμπανεβάσματα.

Και ευτυχώς που το πρόλαβα –παρότι η πρωτοφανής κίνηση στους δρόμους της Αθήνας παραλίγο να με εμποδίσει– γιατί η υπερταλαντούχα και ακούραστη ψυχάρα που λέγεται Tash Sultana και που έπαιξε σχεδόν δύο ολόκληρες ώρες μπροστά από ένα αθηναϊκό πλήθος που δεν σταμάτησε να την αποθεώνει, ήταν η αποκάλυψη της καλοκαιρινής βραδιάς.

Rave και ονειροπόληση: Δεύτερη μέρα στο Release με Röyksopp και Tash Sultana Facebook Twitter
@ Tash Sultana έπαιξε σχεδόν δύο ολόκληρες ώρες μπροστά από ένα αθηναϊκό πλήθος που δεν σταμάτησε να τ@ αποθεώνει. Φωτ.: Νίκος Ευσταθίου

Είναι απίστευτη η αίσθηση τού να ανακαλύπτεις για πρώτη φορά έναν καλλιτέχνη την ώρα που δίνει όλο του το είναι στη συναυλιακή σκηνή. Ομολογουμένως τα δύο τραγούδια που είχα ακούσει πριν από τη χθεσινή βραδιά, στην καλύτερη των περιπτώσεων, μου είχαν φανεί απλά ευχάριστα psychedelic rock κομματάκια που θα στρίμωχνα σε κάποια καλοκαιρινή playlist στο Spotify.

Στη σκηνή, ωστόσο, παρακολούθησα έναν μικροκαμωμένο άνθρωπο με μια τραγιάσκα να πιάνει το ένα όργανο μετά το άλλο και να μεταμορφώνεται σε ροκ σταρ, κυριολεκτικά ένα one-person band που ερμήνευσε από reggae και neo-soul μέχρι blues μπαλάντες.

Διατηρώντας την αμεσότητα του περφόρμανς από τα χρόνια που όργωνε τους δρόμους της Μελβούρνης ως μουσικός του δρόμου, @ Tash Sultana έπαιξε πιάνο, πληκτρολόγιο, synth, μπάσο και κιθάρα, τα έδωσε όλα στα ντραμς και το beatboxing και έπιασε στα χέρια τ@ μέχρι και φυσαρμόνικα, σαξόφωνο και panpipes, τζαμάροντας με πάθος, ελευθερία και ένα απίστευτα μεταδοτικό συναισθηματισμό.

Κορυφαία στιγμή η ερμηνεία του «Notions», μιας αφοπλιστικής μπαλάντας γεμάτης λυγμούς, η οποία στη συνέχεια έδωσε τη θέση της στο ανεβαστικό «Jungle», το τραγούδι που τ@ εκτόξευσε στην κορυφή όταν ήταν μονάχα 16 ετών και το κοινοποίησε στο YouTube. «Σας ευχαριστώ γιατί η Ελλάδα ήταν από τα πρώτα μέρη που ενδιαφέρθηκαν για αυτό που κάνω» εξομολογήθηκε με συγκίνηση, προτού υποκλιθεί αγκαλιάζοντας το πληκτρολόγιο και αποθεωθεί από τους ενθουσιώδεις Αθηναίους.

Rave και ονειροπόληση: Δεύτερη μέρα στο Release με Röyksopp και Tash Sultana Facebook Twitter
Είναι απίστευτη η αίσθηση τού να ανακαλύπτεις για πρώτη φορά έναν καλλιτέχνη την ώρα που δίνει όλο του το είναι στη συναυλιακή σκηνή. Φωτ.: Νίκος Ευσταθίου

Έπειτα από ένα τόσο πολυεπίπεδο περφόρμανς με αμέτρητα μουσικά όργανα, αλλά και ύστερα από το χθεσινό άψογα σχεδιασμένο ποπ υπερθέαμα της Καταλανής τραγουδίστριας, ομολογώ πως το ξεκίνημα των Röyksopp με βρήκε κάπως επιφυλακτικό. «Όσο ατμοσφαιρικά και να είναι τα synth και τα σκληρά ηλεκτρονικά drops του “Monument”, τι να τα κάνω όταν παίζουν πάνω στην προηχογραφημένη φωνή της Robyn;» σκέφτηκα, κοιτώντας το duo των Νορβηγών να πατούν τα κουμπιά στις κονσόλες τους και το κοινό να ανταποκρίνεται κάπως αμήχανα και υποτονικά στα καλέσματά τους.

Τελικά, ωστόσο, χρειαζόταν υπομονή και πίστη στο ταλέντο των πολυμήχανων Röyksopp. Από εκεί που θύμιζαν απλά DJs μιας ακόμα αθηναϊκής techno βραδιάς, οι Svein Berge και Torbjørn Brundtland μετατράπηκαν σε μαέστρους ενός αλλοπρόσαλλου rave με τρομερά ευρηματικές αλλαγές και σκαμπανεβάσματα. Τη μια χτυπιόντουσαν μανιακά πάνω από τα drum-sets τους, παντρεύοντας τους ηλεκτρονικούς ήχους με πειραματικά έθνικ κρουστά, την άλλη το γυρνούσαν σε πιο groovy διαστημικές στιγμές techno που απογειώνονταν χάρη στους χορευτές που βρίσκονταν επί σκηνής. 

Rave και ονειροπόληση: Δεύτερη μέρα στο Release με Röyksopp και Tash Sultana Facebook Twitter
Την μια χτυπιόντουσαν μανιακά πάνω από τα drum-sets τους, παντρεύοντας τους ηλεκτρονικούς ήχους με πειραματικά έθνικ κρουστά, την άλλη το γυρνούσαν σε πιο groovy διαστημικές στιγμές techno που απογειώνονταν χάρη στους χορευτές που βρίσκονταν επί σκηνής. Φωτ.: Νίκος Ευσταθίου

Μέχρι την κορύφωση του set τους –με το ευφορικό «What Else is There?» σε μια πανέξυπνα πειραγμένη εκδοχή που μετέτρεψε την Πλατεία Νερού σε φουτουριστικό και μανιακό dancefloor– αμφιβάλλω πως υπήρχε έστω και ένας παρευρισκόμενος που δεν ένιωσε μια στιγμή απελευθέρωσης. Και για δεύτερη συνεχόμενη καλοκαιρινή βραδιά, το Release Athens x SNF Nostos έγινε όνομα και πράγμα.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ