Revisiting Athens

Revisiting Athens Facebook Twitter
0

Υποθέτω ότι όποιος προσγειώνεται στην Ελλάδα για πρώτη φορά είναι γεμάτος από μία αίσθηση ρομαντισμού και απορίας για το τι έχει να προσφέρει η χώρα. Προφανώς, η Ελλάδα είναι η χώρα με την οποία όλοι μεγαλώσαμε, όχι μόνο στα βιβλία μας της Ιστορίας αλλά μέσα από τα μάτια εκείνων που αναζητούσαν παραλίες για ηλιοθεραπεία και φτηνές αποδράσεις. Τολμάω να πω ότι είμαστε αρκετά πληροφορημένοι ως ταξιδιώτες, τις περισσότερες φορές, πριν καν πατήσουμε το πόδι μας σ' αυτήν τη χώρα, σε αντίθεση με πολλές άλλες χώρες που είναι δημοφιλείς προορισμοί. Εγώ είχα ήδη γοητευτεί από την ελληνική μουσική και είχα μια ιδέα, για παράδειγμα, σχετικά με το φαγητό (παρόλο που ποτέ δεν είχα διανοηθεί πόσο πιο ωραίο ήταν το φαγητό της πόλης). Όλες αυτές τις λεπτομέρειες τις κουβαλούσα μαζί μου όταν έφτασα για πρώτη φορά στην πρωτεύουσα.

Θυμάμαι ότι, όπως κάθε παιδάκι που είχε πολύ υψηλές προσδοκίες, το πρώτο που με εντυπωσίασε ήταν η κίνηση από το αεροδρόμιο μέχρι την πόλη. Σοκαρίστηκα όταν ανακάλυψα ότι δεν έπεσα σε μια κακή μέρα αλλά ότι ήταν η συνηθισμένη κατάσταση. Σε μια πόλη γεμάτη λακκούβες, λόφους, δρόμους, απότομες στροφές, υπήρχαν παντού χιλιάδες αυτοκίνητα και απειλητικά δείγματα αρχιτεκτονικής.

Φυσικά, ως τουρίστας που ήμουν, κοίταζα έξω για να βρω μερικά αρχαία απομεινάρια αλλά ανακάλυπτα απλά ότι ήμασταν στον 21οαιώνα. Ενώ ανακαλώ στη μνήμη μου αυτές τις εντυπώσεις, κατά κάποιον τρόπο είχα την αίσθηση ότι η πόλη μού μιλούσε με έναν τρόπο που μου ζητούσε να ξεχάσω όλα τα στερεότυπα για να ακούσω απροκάλυπτα την Αθήνα του σήμερα.

Το ταξίδι μου στην πόλη ξεκίνησε, θα έλεγα, μέσα από τους Έλληνες. Ένιωσα μια πραγματική αίσθηση εκτίμησης γι' αυτό που κάναμε ως μουσικοί, αισθάνθηκα ότι άρχισα να γνωρίζω ανθρώπους, ότι άρχισα να κάνω φίλους (ο χρόνος το επιβεβαίωσε) με τα ίδια γούστα για τη ζωή, τη μουσική, την τέχνη και με έναν πολύ ευπρόσδεχτο τρόπο. Μου θύμισε την εγκαρδιότητα των Ισπανών πριν από 20 χρόνια και αυτή η καλύτερη πλευρά του μεσογειακού χαρακτήρα με εντυπωσίασε από την αρχή. Ήταν δύο έντονες μέρες αυτές που περάσαμε στην πρωτεύουσα. Θυμάμαι το φαγητό. Θεέ μου, τι φαγητό! Γιατί να είναι η σαλάτα με φέτα τόσο καλή μόνο στην Ελλάδα;

Τελικά, όταν πλησιάζαμε στο κέντρο της πόλης, σαν λουλούδι που ανοίγει, τα αρχαία ελληνικά κτίρια άρχισαν να φαίνονται μέσα από σειρές διαμερισμάτων. Αυτή ήταν θέα. Ανατριχιάζεις όταν αρχίζεις να σκέφτεσαι πού μαζεύονταν οι αρχαίοι φιλόσοφοι για συζήτηση ή βλέπεις τον Παρθενώνα από κοντά, επιβλητικό πάνω απ' την πόλη. Σχεδόν σαν να λέει «είμαι ακόμη ο παντοδύναμος» και «σας παρακολουθώ»...

Σε καταλαμβάνει μια έντονη αίσθηση του χρόνου, του πολιτισμού, της ιστορίας -ένα μείγμα από νοσταλγία και μυστήριο- του τρόπου που ζούσαν οι άνθρωποι τότε. Θυμάμαι τη συναυλία, που έγινε μία υπερβολικά ζεστή μέρα: ανεβήκαμε στη σκηνή μετά από μια πολύ διάσημη ελληνική ρέγγε μπάντα, που άνοιξε για μας. Ήταν σε ένα χώρο γεμάτο από νεαρό κοινό, πρόθυμο να δει πώς η μουσική μας παιζόταν ζωντανά, αν και αρκετά πικραμένο που οι τιμές των εισιτηρίων ήταν τόσο υψηλές, 40 ευρώ. Δεν είχαμε ιδέα γι' αυτό μέχρι εκείνη την ημέρα και αυτό προκάλεσε μια αίσθηση ταραχής στους ανθρώπους που δεν είχαν να πληρώσουν, καθώς δεν ήταν σαφές αν θα επιστρέφαμε σύντομα. Ευτυχώς, ήταν δυνατό να ξανάρθουμε αρκετές φορές με λογικές τιμές, χάρη στην προσπάθεια, την αγάπη και τη σκληρή δουλειά των συνεργατών μας εδώ.

Η συναυλία ήταν ξεχωριστή, πολύ «καυτή» από κάθε άποψη. Το κοινό έδωσε τον καλύτερο εαυτό του και μας ξεσήκωσε κι εμάς. Αυτό που μου έμεινε είναι ότι η κουλτούρα των νεαρών στην Ελλάδα και των νεαρών στην Ισπανία είναι τόσο συναφής, που σχεδόν τρομάζεις από την ομοιότητα. Πραγματικά, ο τρόπος που κινούν τα χέρια τους εκφραστικά, κοιτάζουν, αγαπούν, μιλούν, εκφράζονται είναι πιο κοντά από των Ιταλών π.χ. Μετά τη συναυλία μάς πήγαν στο Θησείο για να περπατήσουμε στην περιοχή και να χορέψουμε μέχρι πολύ αργά. Με θυμάμαι να τρώω υπέροχο φαγητό στο δρόμο γύρω στις 3 το πρωί.

Είχα την αίσθηση ότι η πόλη μού χαμογέλαγε κι ότι είχα κάνει ένα νέο φίλο, ότι ήταν αυθεντική και φιλόξενη ταυτόχρονα. Τίποτα δεν ήταν όπως το περίμενα, κι αυτό ήταν μόνο θετικό, καθώς, τελικά, σε όλους αρέσει η έκπληξη, έτσι δεν είναι;

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT