Σίλια Κατραλή: «Ονειρεύομαι έναν κόσμο ελεύθερο σαν κάμπινγκ»

Σίλια Κατραλή: «Ονειρεύομαι έναν κόσμο ελεύθερο σαν κάμπινγκ» Facebook Twitter
Όταν με χαρακτήρισαν τραγουδοποιό, ψιλοξαφνιάστηκα, μια και πρόκειται για έναν πολύ βαρύ τίτλο για να τον υιοθετήσω τόσο γρήγορα.
0



Η ΣΙΛΙΑ ΚΑΤΡΑΛΗ
έχει βρει (ευτυχώς) διαφορετικούς τρόπους να εκφράζει τη θετική της ενέργεια μέσα από το θέατρο, τη συγγραφή και τη μουσική. Μόλις κυκλοφόρησε το single «Κρίνα Λευκά» που σε προϊδεάζει επαρκώς (και επιτυχώς) για το άλμπουμ «Ελεύθερο Κάμπινγκ», το οποίο έρχεται για να μας κάνει λίγο πιο χαρούμενους!

— Σίλια, τι έχει μεσολαβήσει από τη φάση Led Zeppelin μέχρι τα «Κρίνα Λευκά»; Πώς από τις ροκ μπάντες φτάσαμε στον δίσκο «Ελεύθερο Κάμπινγκ»;

Μεσολάβησε κάτι σαν τη Μεταμόρφωση του Κάφκα. Ούτε κι εγώ μπορώ να δώσω σαφή απάντηση. Μου αρέσει να πειραματίζομαι με διάφορα είδη, τόσο στη μουσική όσο και στην τέχνη γενικότερα. Κάπως έτσι προέκυψαν τα «Κρίνα Λευκά», όπως και ολόκληρος ο δίσκος. Δεν υπήρξε σχέδιο. Σχεδόν ποτέ δεν υπάρχει. Και όποτε υπάρχει, ανατρέπεται. Το λες και παρατεταμένη εφηβεία.


— Πώς επιλέχθηκε ο τίτλος «Ελεύθερο Κάμπινγκ» για το άλμπουμ;

Ο τίτλος είναι συμβολικός. Ονειρεύομαι έναν κόσμο ελεύθερο σαν κάμπινγκ. Έναν κόσμο μέσα στον οποίο οι ιδέες, οι αγκαλιές και η αγάπη θα διακινούνται ελεύθερα και δεν θα επιβάλλονται από τις εκάστοτε εξουσίες, σαν καταπιεστικό μανιφέστο. Πρόκειται για έναν ουσιώδη παραλογισμό στον οποίο πίστεψα βαθιά ως το κόκαλο και ρίσκαρα χωρίς στεγανοποιημένη λογική –και ευτυχώς–, χωρίς να μετανιώσω ούτε μια στιγμή για καμία από τις επιλογές μου.

Γνώρισα ανθρώπους που συγκινούνται και αγαπούν ελεύθερα ή και όχι, ανθρώπους που ξενυχτούν δημιουργικά ή και όχι, ανθρώπους πανέμορφους μέσα και έξω, ανθρώπους που χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα μιας άλλης δεκαετίας επειδή έτσι βολεύονται, αδιαφορώντας πλήρως για τη μόδα και τον κοινωνικό κομφορμισμό που μας επιβάλλεται, ανθρώπους ονειροπόλους, δυνατούς και επίμονους, ανθρώπους υπερταλαντούχους που παίζουν καμιά εικοσαριά μουσικά όργανα μόνο για πρωινό, ανθρώπους συγκροτημένους που βάζουν τα φιλτράκια με συγκεκριμένη σειρά στο κουτί τους, ανθρώπους που συμφωνούν μαζί μου κάνοντας ερωτήσεις, ανθρώπους που εμπιστεύτηκα και με εμπιστεύτηκαν ακραία και σε βάθος, ανθρώπους σαν εμένα. Πρόκειται για μια «ερωτευμένη ιδέα» που θα παρουσιαστεί διαδοχικά μέσα από ένα σύνολο επτά τραγουδιών τα οποία κινούνται σε χιουμοριστικό, οικείο, αθηναϊκό ύφος, με αγάπη. Κι αν πετύχει, η επιτυχία αυτή θα οφείλεται στους ίδιους αυτούς ανθρώπους.


— Μίλησέ μου για τον τίτλο «τραγουδοηθοποιός»; Πιστεύεις ότι είναι ένα επάγγελμα που έχει μέλλον;

Είναι μια λέξη που εφηύρα η ίδια για τον εαυτό μου. Όταν με χαρακτήρισαν τραγουδοποιό, ψιλοξαφνιάστηκα, μια και πρόκειται για έναν πολύ βαρύ τίτλο για να τον υιοθετήσω τόσο γρήγορα. Γράφω στίχους, ενίοτε μουσική, θεατρικά έργα και βιβλία. Συχνάζω σε θεατρικές σκηνές της Αθήνας, κάποτε και σε μουσικές. Επίσης, φτιάχνω πολύ καλό φρέντο εσπρέσο. Δεν ξέρω αν θα έχει μέλλον όλο αυτό. Ούτε για το παρόν του είμαι βέβαιη. Πάντως, σίγουρα θα έχει πλάκα.


— Συμπλήρωσε την πρόταση «όλα θα πάνε κ...».

Η πρόταση αυτή δεν μπορεί να συμπληρωθεί δημοσίως, καθώς εμπεριέχει ακατάλληλη για ανηλίκους λέξη. Ας πούμε πως όλα θα πάνε καλά ή κακά. Ή οτιδήποτε άλλο ξεκινάει από «κ» και τελειώνει σε «α», χωρίς να ψάχνει για συνέχεια. Δεν έχει σημασία. Άλλωστε, η διαδρομή μετράει. Και το καλό θα νικήσει στο τέλος.

«Κρίνα λευκά»

Μουσική - Στίχοι: Νικόλας Αδέσποτος

Ενορχήστρωση: Βαγγέλης Καραπέτρος (studio Παζλ)

Κυκλοφορεί από τη Walnut Entertainment

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM
Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

The Review / Πόση techno αντέχει η Αθήνα;

O Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο ραδιοφωνικός παραγωγός και DJ Νίκος Ζώης συναντήθηκαν στη δεύτερη μέρα του φετινού Techniques και σχολιάζουν τη βραδιά, το σετ της –ακριβοθώρητης πλέον– Charlotte de Witte και όσα είναι hot τώρα στην ηλεκτρονική σκηνή και στο αθηναϊκό nightlife.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
νταλαρας παπακωνσταντίνου

Μουσική / Γιώργος Νταλάρας και Βασίλης Παπακωνσταντίνου ξανά μαζί 33 χρόνια μετά

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές ετοιμάζονται να μοιραστούν και πάλι τη σκηνή, παρουσιάζοντας μια θεατροποιημένη μουσική παράσταση με κείμενα και αφήγηση του Οδυσσέα Ιωάννου που θα αφορούν το ελληνικό τραγούδι.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ