Αν υπήρξε ένα τραγούδι που μπόρεσε να περιγράψει όσα ζήσαμε την περίοδο της καραντίνας, αυτό είναι το «Θα κάτσω σπίτι». Ίσως πολλοί το γνώριζαν ήδη ως μία από τις επιτυχίες του Λουκιανού Κηλαηδόνη που κυκλοφόρησε το 1986, αλλά φέτος το γνωρίσαμε ξανά μέσα από τις φωνές μερικών από τους πιο αγαπημένους καλλιτέχνες της εγχώριας μουσικής σκηνής και την πρωτοβουλία της Walnut Entertainment Greece.
H Walnut Entertainment Greece, στον περίπου έναν χρόνο λειτουργίας της, έχει καταφέρει ήδη να κάνει τη διαφορά μέσα από συνεργασίες με γνωστούς και νέους μουσικούς, ανάμεσά τους οι Ελένη Βιτάλη, Σταμάτης Γονίδης, Χρήστος Δάντης, Βιολέτα Ίκαρη, Χρήστος Κυριαζής, Κώστας Λειβαδάς, Νίνα Λοτσάρη, Μαρίζα Ρίζου, Γιάννης Χριστοδουλόπουλος, 1550, αλλά και με πρωτοβουλίες που μας καλωσορίζουν σε μια νέα πτυχή της δισκογραφίας. Η Τζένη Καρύδη, ο Τάσος Σκούρας και ο Μίλτος Καρατζάς είναι οι τρεις άνθρωποι πίσω από τη Walnut Entertainment. Έχοντας μοιραστεί συνεργασίες, ιδέες και προβληματισμούς για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, το 2018 αποφάσισαν να δώσουν νέο αέρα στον χώρο της μουσικής και της δισκογραφίας, γεμάτοι φρέσκιες ιδέες και με κοινό στόχο την τέχνη.
Το «Θα κάτσω σπίτι 2020» είναι μία από τις πρωτοβουλίες που έγιναν viral κατά τη διάρκεια του #menoumespiti και κέρδισε την προσοχή και την αγάπη του κοινού από την πρώτη στιγμή.
Όλα έγιναν πολύ γρήγορα και συντονιστήκαμε όλη η ομάδα ώστε να βγάλουμε το καλύτερο αποτέλεσμα. Για εμάς ήταν και το μήνυμα που περνάει, το να βλέπουμε τη θετική ερμηνεία όλου αυτού που περνάμε, την ατομική ευθύνη καθενός.
Το τραγούδι ενώνει τις φωνές των Βιολέτας Ίκαρη, Τζώρτζιας Κεφαλά, Μαρίας Κηλαηδόνη, Χρήστου Μάστορα, Πάνου Μουζουράκη, Δημήτρη Μπάση, Μίλτου Πασχαλίδη, Νίκου Πορτοκάλογλου και Μαρίζας Ρίζου και κυκλοφορεί με την ευγενική συναίνεση της οικογένειας Κηλαηδόνη. Ως ιδέα του Τάσου Σκούρα, αντιπροέδρου της Walnut Entertainment, η παραγωγή του ολοκληρώθηκε μέσα σε δέκα μέρες από την ομάδα της εταιρείας που εργαζόταν από το σπίτι και κοινοποιήθηκε στον κόσμο στις 24 Μαρτίου από τον προσωπικό λογαριασμό του πρωθυπουργού στο Twitter, με τη σημείωση: «Ένας όμορφος τρόπος να μεταδώσουμε το μήνυμα».
Είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον το πώς πραγματοποιήθηκε η παραγωγή όχι μόνο του τραγουδιού αλλά και του βιντεοκλίπ, καθώς χρειάστηκε ταυτόχρονη επικοινωνία από την ομάδα της Walnut Entertainment για το πώς θα ηχογραφούνταν καθεμία φωνή, πώς θα τραβούσαν τα home edition βίντεο οι καλλιτέχνες, ακόμα και για την επαφή με τις δισκογραφικές εταιρείες των καλλιτεχνών που δεν ανήκουν στη Walnut Entertainment. Τα έσοδα από την κυκλοφορία του τραγουδιού θα διατεθούν στο υπουργείο Υγείας για την αγορά νοσηλευτικού εξοπλισμού στο πλαίσιο της μάχης κατά του κορωνοϊού.
«Το "Θα κάτσω σπίτι" γεννήθηκε πριν από χρόνια για να ερμηνεύσει το σήμερα και να του δώσει μια άλλη σημασία. Ο Λουκιανός Κηλαηδόνης έβλεπε μπροστά για τη δική μας ασφάλεια. Η επιτυχία της κυκλοφορίας αυτής ήταν η ομαδικότητα και η θέληση που έδειξαν όλοι, και οι καλλιτέχνες που δέχτηκαν με χαρά να συμμετάσχουν σε όλο αυτό αφιλοκερδώς» αναφέρει η Τζένη Καρύδη, πρόεδρος της Walnut Entertainment, και συνεχίζει λέγοντας: «Όλα έγιναν πολύ γρήγορα και συντονιστήκαμε όλη η ομάδα ώστε να βγάλουμε το καλύτερο αποτέλεσμα. Για εμάς ήταν και το μήνυμα που περνάει, το να βλέπουμε τη θετική ερμηνεία όλου αυτού που περνάμε, την ατομική ευθύνη καθενός. Ένα κομμάτι που μας ενώνει έτσι ώστε όλοι να συμπάσχουμε από μακριά μεν, αλλά ταυτόχρονα να είμαστε κοντά ο ένας στον άλλον. Ο κόσμος, στο τέλος, θα κρατήσει την ελπίδα που πάντα προστατεύει τις ανάγκες μας και την ανθρώπινη υπόστασή μας, η οποία πάντα, μπροστά σε κάθε δυσκολία, μας δίνει κουράγιο».
Η Τζένη Καρύδη, μετά την καριέρα της στον πρωταθλητισμό του καλλιτεχνικού πατινάζ, τη σκηνοθεσία αλλά και τη μουσική, ονειρεύτηκε μια εταιρεία ψυχαγωγίας «με ανοιχτά μυαλά και ορίζοντες». «Η Walnut Entertainment Greece, ως φιλοσοφία, έχει καταρχάς την ανάγκη να στηρίξει και να μεταδώσει την τέχνη στην πιο ολοκληρωμένη της μορφή, θέλοντας να προστατέψει τους καλλιτέχνες της, τις ιδέες τους και αυτό που έχει να εκφράσει καθένας τους ξεχωριστά. Όλο αυτό θέλουμε ο κόσμος να το λαμβάνει ως αληθινό. Ό,τι και αν κάνουμε θέλουμε να είναι τέλεια διαμορφωμένο, έτσι ώστε να ικανοποιούνται και οι καλλιτέχνες και ο τελικός αποδέκτης, που είναι ο κόσμος. Εξάλλου, με σήμα μας το καρύδι εκφράζουμε τη δύναμη, την ικανότητα, την αντίληψή μας αλλά και την προστατευτικότητά μας».
Τον πυρήνα αυτής της φιλοσοφίας μοιράζονται, άλλωστε, και οι συνεργάτες και φίλοι της Τζένης Καρύδη, Τάσος Σκούρας, αντιπρόεδρος της Walnut Entertainment, και Μίλτος Καρατζάς, διευθύνων σύμβουλος. Σχετικά με τα πρώτα βήματα της εταιρείας, ο Τάσος Σκούρας –ο οποίος έχει διαγράψει μακροχρόνια καριέρα ως μουσικός και τραγουδιστής, έχοντας συνεργαστεί με σημαντικά ονόματα της ελληνικής μουσικής σκηνής– τα παρομοιάζει με ένα έργο του John Coltrane με τίτλο «Giant Steps». «Τέτοιου είδους βήματα αισθάνομαι ότι έχει κάνει η Walnut σε αυτό το σύντομο διάστημα λειτουργίας της. H Walnut είναι μια σύγχρονη εταιρεία που δραστηριοποιείται σε όλο το φάσμα της προώθησης της τέχνης. Έχουμε digital promotion τμήμα, τμήμα διοργάνωσης ζωντανών εμφανίσεων, τμήμα επικοινωνίας. Παρότι είμαστε νέοι στον χώρο, έχουμε να επιδείξουμε ήδη μεγάλες επιτυχίες σε όλους τους τομείς. Ο συνδυασμός της εμπειρίας του Μίλτου και της μοντέρνας προσέγγισης των υπολοίπων πιστεύω ότι είναι το κλειδί για περισσότερες επιτυχίες προσεχώς». Όσο για την ιδέα του για το «Θα κάτσω σπίτι 2020», ο κ. Σκούρας την εμπνεύστηκε όχι μόνο από τις πρωτόγνωρες συνθήκες αλλά και από μια προσωπική αίσθηση αισιοδοξίας και έμπνευσης. «Πιστεύω ότι οι άνθρωποι της τέχνης σε τέτοιες στιγμές έχουν την ιερή ευθύνη να βγουν μπροστά, να εμψυχώσουν τους υπολοίπους και να μας οδηγήσουν όλους στο φως της ελπίδας. Ο Λουκιανός Κηλαηδόνης ήταν πάντα πρεσβευτής της χαράς και της ελπίδας και γι' αυτούς τους λόγους είναι από τους αγαπημένους μου καλλιτέχνες. Με το που άκουσα από τις ειδήσεις το "Μένουμε Σπίτι" αυτόματα άρχισα να σιγοτραγουδάω "θα κάτσω σπίτι" και κάπως έτσι προέκυψε η ιδέα. Τη μοιράστηκα με τους συνεργάτες μου, ενθουσιάστηκαν κι έτσι ξεκίνησαν όλα. Οι καλλιτέχνες, προς τιμήν τους, ανταποκρίθηκαν άμεσα στο κάλεσμά μας, έτσι, λοιπόν, εννέα καλλιτέχνες, μία εταιρεία, ένας ενορχηστρωτής, τέσσερις μουσικοί και ένας σκηνοθέτης, όλοι από τα σπίτια μας, καταφέραμε να της δώσουμε ζωή».
Στην εξαιρετική αυτή επιτυχία της ομαδικότητας της Walnut Entertainment έρχονται για να προστεθούν και τα λεγόμενα του Μίλτου Καρατζά. «Το "Θα κάτσω σπίτι 2020" είναι ένα καλό παράδειγμα του τρόπου που προσεγγίζουμε τα πράγματα. Όλη η δουλειά βγήκε μέσα από τα σπίτια μας μέσα σε 10 ημέρες, από εμάς και την dream team των συνεργατών που έχουμε επιλέξει. Βρέθηκαν οι καλλιτέχνες, έκαναν τις ηχογραφήσεις, ετοιμάσαμε το κλιπ και το κυκλοφορήσαμε με τεράστια επιτυχία! Το γεγονός ότι το πανελλήνιο αγκάλιασε αυτό το τραγούδι είναι τρανή απόδειξη του πώς η μουσική και η τέχνη μπορούν να παίξουν τεράστιο ρολό στην κουλτούρα αλλά και στον ψυχισμό ενός λαού». Ένα εξίσου μεγάλο κομμάτι που ενίσχυσε την επιτυχία του τραγουδιού, όπως και του ευφάνταστου βίντεο, ήταν τα social media και, φυσικά, η ακόμα μεγαλύτερη ψηφιακή συνδεσιμότητα που βιώνουμε αυτή την εποχή. Παράλληλα, το ψηφιακό στοιχείο αποτελεί βασικό στοιχείο της Walnut Entertainment, όπως μας εξηγεί ο Τάσος Σκούρας. «Τον κόσμο στον οποίο ζούμε σήμερα δεν θα υπερβάλλαμε αν τον χαρακτηρίζαμε ως "ψηφιακό". Όλες μας οι επικοινωνίες, οι συναλλαγές, ο τρόπος με τον οποίον ψυχαγωγούμαστε και πολλές άλλες δραστηριότητές μας γίνονται αποκλειστικά μέσω Διαδικτύου. Η Walnut δίνει μεγάλη βαρύτητα στην digital επικοινωνία και προώθηση, έχουμε επενδύσει πολύ στο κομμάτι της ηλεκτρονικής διαφήμισης και των social media, στελεχώνοντας μια ομάδα ανθρώπων με εμπειρία, γνώση, δημιουργικότητα και πολλή όρεξη. Παρέχουμε διάφορες υπηρεσίες, όπως συμβουλές ενδυνάμωσης των social media, στοχευμένες διαφημίσεις, ανάλυση δεδομένων και targeting, όπως και το συνολικό digital profiling των ενδιαφερομένων. Οραματιζόμαστε να είμαστε δημιουργικά πρωτοπόροι στο digital marketing και να συνεχίσουμε να παρέχουμε στους καλλιτέχνες μας και όχι μόνο ένα ψηφιακό περιβάλλον αντάξιο των προσδοκιών τους».
Όπως πολλοί καλλιτεχνικοί κλάδοι, ο χώρος της μουσικής είναι αναπόφευκτο να επηρεαστεί μετά από αυτήν τη δύσκολη περίοδο. Ωστόσο, ο αντίκτυπος που θα έχει η μεγάλη αυτή κρίση μπορεί να λειτουργήσει ως ένα εξαιρετικά θετικό και ελπιδοφόρο έναυσμα γι' ακόμα περισσότερη δημιουργία, όπως μας εξηγεί η Τζένη Καρύδη. «Καμιά φορά ο φόβος και ο περιορισμός, ενώ στη σκέψη φαντάζουν ακυρωτικοί και η ψυχολογία λειτουργεί με την πάροδο των ημερών αντίστροφα, με θυμό και απόγνωση, τελικά γεννιέται μια νέα ανθρώπινη ικανότητα οίστρου με αποτέλεσμα την ανάγκη της προσμονής σε εξέλιξη και δημιουργικότητα». Βασικό στοιχείο της εξέλιξης αυτής δεν θα μπορούσε παρά να είναι και η έννοια της διαφορετικότητας στον χώρο της μουσικής. Ο Μίλτος Καρατζάς, ο οποίος μετρά ήδη 45 χρόνια καριέρας στον χώρο της δισκογραφίας και έχοντας συνεργαστεί με μεγάλα ονόματα της ελληνικής μουσικής σκηνής, το επιβεβαιώνει. «Παρ' όλο τον σεβασμό που τρέφω για αρκετούς συναδέλφους μου, πιστεύω ότι σε γενικές γραμμές τα τελευταία χρόνια η δισκογραφία στην Ελλάδα είχε αρχίσει να βαλτώνει. Δεν υπήρχαν πολλές νέες ιδέες και ελάχιστοι αξιόλογοι νέοι καλλιτέχνες κατάφερναν να γίνουν γνωστοί. Η διαφορετικότητα ήταν άγνωστη λέξη και οι περισσότερες εταιρείες κοίταζαν πώς θα βρουν νέους καλλιτέχνες που να θυμίζουν τον Χ καλλιτέχνη κάποιας ανταγωνιστικής εταιρείας, που ήδη γνώριζε επιτυχία. Και αυτός θέλω να είναι ο μελλοντικός μας ρόλος: νέες ιδέες, νέοι καλλιτέχνες, νέες συνεργασίες, νέα προσέγγιση στις καριέρες των ήδη αγαπημένων και καθιερωμένων καλλιτεχνών».
Στις συνεργασίες της Walnut Entertainment Greece που πρόκειται να κυκλοφορήσουν στο άμεσο μέλλον περιλαμβάνονται οι Απροσάρμοστοι + Σταμάτης Μορφονιός, η Μαρίνα Σάττι, όπως και το τελευταίο έργο του Μάνου Ελευθερίου, ο «Νοητός Λύκος», που μελοποιήθηκε από τον Γιώργο Ανδρέου και θα κυκλοφορήσει σε δίσκο σύντομα, με τον Γιώργο Νταλάρα στον κεντρικό ερμηνευτικό ρόλο και ερμηνείες τραγουδιών από τους Χρήστο Θηβαίο και Μάρθα Φριντζήλα.
Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO
σχόλια