Skrillex: Ο πιο παρεξηγημένος DJ και μουσικός παραγωγός της γενιάς του επιστρέφει

Skrillex: Ο πιο παρεξηγημένος μουσικός της γενιάς του επιστρέφει Facebook Twitter
Ο Skrillex παρέμενε σιωπηλός και αφανής όλο αυτό το διάστημα, λειτουργώντας περισσότερο στο παρασκήνιο, δουλεύοντας με ποπ μεγαθήρια.
0

Ακόμη θυμάμαι πώς αντιμετώπιζε ο Τύπος τον Skrillex όταν ακούστηκε για πρώτη φορά το όνομά του, γύρω στις αρχές των 2010s. Το dubstep μεσουρανούσε στην ηλεκτρονική μουσική. Το ζούσαμε και εδώ τότε, με μια σειρά από underground club όνοματα που είχαν εμφανιστεί στα μέρη μας και η Αθήνα ανέπνεε τον underground αέρα του νότιου Λονδίνου στη σκηνή του Bios.

Ήταν ωραία, πάντως. Αν παρακολουθούσες από κοντά αυτό που συνέβαινε εκείνη την περίοδο, έβλεπες στην ώρα τους πράγματα που δεν τα περίμενες. Η εμφάνιση του Sonny Moore, όμως, σε αυτό το σύμπαν αντιμετωπίστηκε ως κακός οιωνός για αυτό που θα ακολουθούσε.  

Ένας nerdy, emo τύπος που έπαιζε σε μια hardcore μπάντα στα νιάτα του, ο οποίος ξαφνικά εκτοξεύτηκε και έγινε ο πιο πετυχημένος DJ και μουσικός παραγωγός της γενιάς του, με τη δική του αμερικανική εκδοχή στο dubstep (brostep) που γέμιζε στάδια και το έφερε στο μέινστριμ.

Κάτι σαν τον Moby των ‘00s, και αυτός ένας Αμερικανός, λευκός, cis μουσικός ο οποίος έμπαινε σε rave χωράφια που δεν ήταν δικά του και τα εμπορευματοποιούσε, με τη μόνη διαφορά ότι ο Moby βγήκε σε μια εποχή που η επιτυχία δεν θεωρούνταν κάτι τόσο κακό και επιπλέον τον λάτρευαν οι μουσικοκριτικοί.

Fast-forward σχεδόν δέκα χρόνια μετά, το dubstep έχει χαθεί από τον ορίζοντα, o Skrillex αντέχει ακόμη στον χρόνο και φαίνεται πλέον να μην του κρατάνε και τόση κακία σε σχέση με το παρελθόν.

Για όσους έγραφαν για μουσική τότε στις αρχές των ‘00s, δεν ήταν cool να καταπιάνεσαι με ό,τι έκανε ο Skrillex. Το ξέρω από προσωπική εμπειρία. Αντιπροσώπευε ό,τι πήγαινε λάθος στη μουσική βιομηχανία.  Ένας άψυχος σφετεριστής, όπως τον χαρακτήρισαν εύστοχα πρόσφατα οι NYT, που διάβρωνε ένα DIY, underground αυθεντικό μουσικό κίνημα. Καημένε Sonny!

Skrillex: Ο πιο παρεξηγημένος μουσικός της γενιάς του επιστρέφει Facebook Twitter
Quest For Fire
Skrillex: Ο πιο παρεξηγημένος μουσικός της γενιάς του επιστρέφει Facebook Twitter
Don't Get Too Close

Δεν είχε καθόλου σημασία αν ήταν –και συνεχίζει να είναι– ένας υπερβολικά συμπαθής και ευγενικός τύπος, σύμφωνα με μαρτυρίες ακόμη και από άτομα που δεν πήγαιναν ιδιαίτερα αυτά που έκανε. Κέρδιζε Grammys με τα EPs του προτού καν κυκλοφορήσει το πρώτο του άλμπουμ και γενικά έδειχνε πόσο άσχετος είναι όταν ευχαριστούσε από τη σκηνή για το βραβείο εταιρείες όπως η dub police και τους «Croydon dub guys».

Μέσα σε όλα αυτά, κανείς δεν του συγχώρεσε ότι αποτέλεσε τη βασική φιγούρα του EDM, ενός αμφιλεγόμενου –και μεταξύ μας το ίδιο γελοίου όπως το EBM– μουσικού όρου που άρχισαν να χρησιμοποιούν οι Αμερικανοί στα ‘00s για να περιγράψουν τη rave κουλτούρα.

«Αυτός ο βαρύς, εξωφρενικά μαζικός headliner ήχος που γέμιζε στάδια, ανέβαινε στην κορυφή των τσαρτ και κυριαρχούσε στην Αμερική… κάπου μεταξύ του electro και της progressive house, σκηνοθετημένος από τον Michael Bay («Transformers») και, όπως συμβαίνει με διάφορα μουσικά είδη, το να προσπαθείς να τον προσδιορίσεις ακριβώς είναι σαν να προσπαθείς να πιάσεις μια χούφτα νερό», έγραφε ο Simon Reynolds. Για να το κάνουμε πιο κατανοητό, αναφέρεται στην περίπτωση σούπερσταρ DJ και παραγωγών όπως ο Steve Aoki και, πιο up-to-date, η Peggy Gou.

Τέλος πάντων, fast-forward σχεδόν δέκα χρόνια μετά, το dubstep έχει χαθεί από τον ορίζοντα, o Skrillex αντέχει ακόμη στον χρόνο και φαίνεται πλέον να μην του κρατάνε και τόση κακία σε σχέση με το παρελθόν. Ίσως επειδή υπάρχει μια νέα γενιά γραφιάδων η οποία δεν κολλάει τόσο εύκολα σε ταμπέλες – αν και ορισμένοι από τους παλιούς ακόμη θεωρούν ότι δεν πρέπει να ασχοληθούν. Δεν τους ενδιέφερε τότε επειδή ήταν η προσωποποίηση του μέινστριμ –βλέπε καπιταλισμός–, οπότε δεν τους ενδιαφέρει ούτε σήμερα.

Ίσως, όμως, να αισθάνεται και ο ίδιος απελευθερωμένος από αυτό το στίγμα που τον ακολουθούσε σε όλη του την καριέρα. Κυκλοφόρησε δύο άλμπουμ με μία μέρα διαφορά το ένα από το άλλο, πρώτα το «Quest For Fire» και μετά εντελώς απροειδοποίητα το «Don't Get Too Close».

SKRILLEX - QUEST FOR FIRE Basement Set

Και τα δύο άλμπουμ έρχονται εννιά χρόνια μετά το ντεμπούτο του, το «Recess» (2014), και πραγματικά ακούγονται ανέλπιστα ευχάριστα, αν εξαιρέσεις κάποιες υπερβολές. Σίγουρα δείχνουν ότι έχει εξελιχθεί ως δημιουργός έτσι όπως προσπαθεί να ελιχθεί παιχνιδιάρικα από ήχο σε ήχο και να δοκιμαστεί σε διαφορετικά μουσικά είδη, είτε είναι hyperpop είτε τραπ και cloud rap.

Έχει συνεργασίες που πραγματικά σε εκπλήσσουν, με τον Four Tet και τον προστατευόμενο του, Fred Again (οι τρεις τους είναι κολλητοί πια), ή τον ανεξάρτητο avant-garde περκασιονίστα Eli Keszler, αλλά και τη Missy Elliott, ενώ αποτίνει φόρο τιμής και στο Λονδίνο με την παρουσία του Joker ή βάζοντας τον Flowdan, έναν από τους σημαντικότερους grime ΜCs, στην κορυφαία στιγμή και των δύο άλμπουμ, το «Rumble». Η λίστα είναι ατελείωτη, ενώ δεν λείπουν τρανταχτοί ράπερ όπως οι Chief Keef και Kid Cudi ή ερμηνευτές όπως ο Swae Lee. Έχει ακόμη και ένα κομμάτι με την ανερχόμενη Βρετανίδα –viral φαινόμενο– PinkPantheress.

Ο Skrillex παρέμενε σιωπηλός και αφανής όλο αυτό το διάστημα, λειτουργώντας περισσότερο στο παρασκήνιο. Δούλεψε με ποπ μεγαθήρια όπως οι Diplo, Ed Sheeran,   Justin Bieber, Beyoncé, the Weeknd, και FKA twigs, αλλά και με μικρότερου βεληνεκούς καλλιτέχνες όπως οι Vic Mensa και Kelsey Lu, έγραψε το σάουντρακ του «Spring Breakers» και σκόραρε χρυσό με τη συνεργασία του με τη Hikaru Utada, τη Γιαπωνέζα-θρύλο της ποπ, στο σάουντρακ του RPG «Kingdom Hearts III».

Ο ίδιος αποδίδει αυτή την κατά τ’ άλλα παραγωγική σιωπή του στην άσχημη ψυχολογική του κατάσταση. Ο θάνατος της μητέρας του το 2015 τον έκανε να πνίξει τη θλίψη του στο ποτό. Άκουσα για την επικείμενη επιστροφή του όταν ένας φίλος μού έστειλε μήνυμα πριν από έναν μήνα για να με ρωτήσει αν έχω πάρει πρέφα τι γίνεται στα σόσιαλ μίντια με τον Bladee, τον Σουηδό ράπερ που λέει το κομμάτι «Real Springs» από το «Quest For Fire». Γινόταν, όπως μου είπε, χαμός στην Αμερική στα σόσιαλ, όπως και με τον Yung Lean, που επίσης συμμετέχει στο «Don't Get Too Close».

Κοίτα να δεις πώς αλλάζουν οι καιροί. Από την άλλη, ο Skrillex πάντα είχε την επιτυχία εξασφαλισμένη.

Skrillex, Fred again.. & Flowdan - Rumble [Official Audio]

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ