Stages A/Live: Πρωτοχρονιά με τους Naxatras στο Onassis Channel

Stages A/Live: Πρωτοχρονιά με τους Naxatras στο Onassis Channel Facebook Twitter
Naxatras. Φωτ.: Αλέξανδρος Αβραμίδης
0

Τo Stages A/Live επιστρέφει αυτές τις γιορτές με ένα νέο επεισόδιο που θα μεταδοθεί ανήμερα το βράδυ της Πρωτοχρονιάς από το κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση στο YouTube, το Onassis Channel, με καλεσμένους τους Naxatras από τη Θεσσαλονίκη. Το γκρουπ θα παίξει στο Ακόντισμα της Νέας Καρβάλης στην Καβάλα, έναν αρχαίο οικισμό στον οποίο υπάρχει ένα μικρό αμφιθέατρο. 

Αν και το πρότζεκτ ξεκίνησε διαφορετικά, στη δεύτερη σεζόν του, που εγκαινιάζεται στο Ακόντισμα με τους Naxatras, ένα από τα πιο δημοφιλή ελληνικά ροκ γκρουπ στο εξωτερικό, εξελίσσεται και περιλαμβάνει απρόσμενους χώρους ή μέρη και ακόμη πιο απρόσμενα ονόματα. Αρχικά, το Stages A/Live αφορούσε μια σειρά εμφανίσεων συγκροτημάτων και καλλιτεχνών σε διάφορους ιστορικούς συναυλιακούς χώρους αρχικά της Ελλάδας, όπως το AN Club και το Gagarin205 στην Αθήνα, το Eightball στη Θεσσαλονίκη και το Lab Art στον Βόλο. Στα πρώτα επεισόδια συμμετείχαν οκτώ καλλιτέχνες και συγκροτήματα απ’ όλα τα είδη της μουσικής, π.χ. οι Bazooka, ο Παύλος Παυλίδης, ο Μικρός Κλέφτης, οι Ath Kids, οι Nightstalker κ.ά. Αυτό που κάνει τις συγκεκριμένες συναυλίες ξεχωριστές είναι ότι δεν έχουν θεατές. 

H φυσική εξέλιξη του πρότζεκτ είναι να συνεχίσει και επειδή φέτος οι συναυλίες γίνονται πλέον κανονικά προς το παρόν, σκεφτήκαμε ότι κάπως πρέπει να διαφοροποιήσουμε το concept, να τo αποσυνδέσουμε από τους χώρους συναυλιών και να το πάμε περισσότερο προς unexpected spaces και unexpected artists.

Ήταν μια ιδέα του Χρήστου Σαρρή, head of creative του Ιδρύματος Ωνάση, ο οποίος είναι και ο δημιουργός των βίντεο. Το πρότζεκτ γεννήθηκε μέσα στην πρώτη καραντίνα και πραγματοποιήθηκε με σκοπό να υποστηρίξει την ανεξάρτητη ελληνική σκηνή, τους χώρους της, που για μεγάλο χρονικό διάστημα έμειναν κλειστοί λόγω του Covid-19, αλλά και τους καλλιτέχνες και τα συγκροτήματα που έμειναν ανενεργοί. Δεν ήταν κάτι που δεν είχαμε ξαναδεί στο εξωτερικό. «Υπήρξε και στην Αμερική και στην Αγγλία κάτι ανάλογο, αλλά εδώ, στην Ελλάδα, το κάναμε σε μεγαλύτερο stage απ’ οπουδήποτε αλλού», αναφέρει o Χρήστος. «Στη δική μας περίπτωση πήρε μεγαλύτερη έκταση. Επιπλέον, αυτές οι συναυλίες είχαν πολύ σημαντικό αντίκτυπο σε όσους συμμετείχαν. Σκέψου ότι αυτοί οι άνθρωποι, που βιοπορίζονται από τις συναυλίες, ήταν εκτός live για μεγάλο χρονικό διάστημα, το ίδιο και οι χώροι. Ήταν πολύ ευχάριστο να βλέπεις μετά το lockdown να βοηθιούνται κάποια παιδιά που συμμετείχαν, να βγαίνουν έξω, να κάνουν τουρ και κυρίως να καταλαβαίνουν ότι αυτό που έκαναν μαζί μας είναι κάτι που τους βοηθάει, καθώς δείχνουν δουλειά τους στο εξωτερικό. Αυτό που κάναμε π.χ. με τους Puta Volcano θα τους συντροφεύει και είναι κάτι που μπορούν να δείξουν προς τα έξω. Ήταν μια πολύ πετυχημένη περίοδος και το σημαντικότερο είναι ότι και οι ίδιοι οι καλλιτέχνες και τα συγκροτήματα, όπως οι ΘΡΑΞ ΠΑΝΚC και ο Παύλος Παυλίδης, αναφέρονται πλέον σε εκείνες τις νύχτες που έκαναν πρεμιέρα τα βίντεό τους με πολύ μεγάλη αγάπη. Αισθάνθηκαν σαν να παίζουν ζωντανά μπροστά σε κοινό, παρά τις αντιξοότητες. H φυσική εξέλιξη του πρότζεκτ είναι να συνεχίσει και επειδή φέτος οι συναυλίες γίνονται πλέον κανονικά προς το παρόν, σκεφτήκαμε ότι κάπως πρέπει να διαφοροποιήσουμε το concept, να τo αποσυνδέσουμε από τους χώρους συναυλιών και να το πάμε περισσότερο προς unexpected spaces και unexpected artists. Είναι καλό να γίνονται συναυλίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά υπάρχει και η υπόλοιπη χώρα».

Χρήστος Σαρρής Facebook Twitter
Ο Χρήστος Σαρρής, head of creative του Ιδρύματος Ωνάση, ο οποίος είναι και ο δημιουργός των βίντεο. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Ένα άλλο στοιχείο που ξεχωρίζει, πάντως, είναι η ποιότητα των βίντεο, τα οποία είναι γυρισμένα υπό ένα κινηματογραφικό πρίσμα, γεγονός που κάνει την εμπειρία μοναδική, ειδικά για τον θεατή που δεν εντυπωσιάζεται εύκολα. Ρωτάω τον Χρήστο αν ήταν κάτι που είχε στο μυαλό του από την αρχή. «Προέρχομαι από μια γενιά που έβλεπε μουσικές ταινίες ως επί το πλείστον στο σινεμά, μια εποχή που δεν υπήρχε διαδίκτυο. Π.χ. το “Stop making sense” των Talking Heads ήταν μια συναυλία που έγινε ταινία και η συναυλία του Peter Gabriel έγινε ταινία. Σκοπός της κινηματογράφησης δεν είναι η διαδικτυακή προβολή, οπότε κι εμείς με αυτήν τη λογική κάνουμε τα γυρίσματά μας».

— Τι ανταπόκριση έχει το Stages A/Live μέχρι στιγμής;

Για πρώτη φορά στη ζωή μου έχω λάβει μηνύματα από αγνώστους, δηλαδή από ανθρώπους που το έχουν δει και μου έχουν γράψει πόσο τους βοήθησε να ξεφύγουν για λίγες στιγμές από τη συγκεκριμένη συνθήκη.

— Τι να περιμένουμε στη συνέχεια; 

Είναι δυο-τρία πράγματα που προγραμματίζουμε και αν γίνουν, αυτή η σεζόν θα είναι πολύ ιδιαίτερη. Μέχρι στιγμής, ανακοινώσιμη είναι μόνο η εμφάνιση των Planet of Zeus που παίζουν στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός». Έχει κινηματογραφηθεί ήδη η συναυλία. Ο χώρος ήταν μια πρόταση της Αφροδίτης Παναγιωτάκου, που υιοθέτησα αμέσως. Έχω παίξει με το σχολείο μου στον Παρνασσό αρχές της δεκαετίας του ’80 και μου θυμίζει πολλά. Είναι πολύ απροσδόκητο να βλέπεις μια μπάντα σαν τους Planet of Zeus σε αυτόν τον χώρο, αλλά ταυτόχρονα του ταιριάζουν πάρα πολύ (σ.σ. σίγουρα είναι ένα γκρουπ που δεν θα περίμενες ότι θα έπαιζε στον συγκεκριμένο χώρο, ο οποίος μπορεί να έχει φιλοξενήσει εναλλακτικές συναυλίες κατά καιρούς, όπως αυτές της Midori Takada και του Lee Renaldo στο σόλο πρότζεκτ του εκτός Sonic Youth, αλλά ποτέ ένα ροκ σχήμα του μεγέθους και του ήχου των Zeus). Έχει δημιουργηθεί μια αρκετά ιδιαίτερη ατμόσφαιρα και τα παιδιά παίζουν καταπληκτικά. Είναι αδιανόητη μπάντα, μία από τις καλύτερες που έχουμε τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα.  

Planet of Zeus Facebook Twitter
Planet of Zeus. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Naxatras στο Akontisma

Ψηφιακή πρεμιέρα: 1/1/22, 21:00

www.youtube.com/c/OnassisFoundationChannel


 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ