Στο 6 D.O.G.S για τον Monsieur Minimal

 Στο 6 D.O.G.S για τον Monsieur Minimal Facebook Twitter
Αλήθεια, έχουν άραγε σκεφτεί πόσα βαρίδια χρειάζεται να πετάξεις για να είσαι απλός; Ότι το απλό είναι μια Ιθάκη την οποία πλησιάζεις παλεύοντας με τα τέρατα της υπερβολής; Ότι η pop δεν είναι τελικά κάτι εύκολο...φωτ:Αλέξανδρος Ακρίβος/GREKAMAG.GR
0

 

 Στο 6 D.O.G.S για τον Monsieur Minimal Facebook Twitter
φωτ:Β.Μ

 Έχετε δοκιμάσει ποτέ να μιλήσετε σε κάποιον τραγουδιστή λίγα λεπτά μετά το τέλος του live του; Έπειτα από ένα live του Monsieur Minimal πριν καιρό στη Στέγη του μίλησα. Θυμάμαι την ένταση της φωνής του. Ακουγόταν σαν ψίθυρος. Το πιθανότερο από την υπερπροσπάθεια που είχε προηγηθεί.

Σκέφτομαι την σκηνή καθώς φεύγω έπειτα από άλλο ένα live του, αυτή την φορά στο 6 D.O.G.S, για την προώθηση του «High Times», του νέου του άλμπουμ. Και το ακλόνητο στερεότυπο στα κεφάλια πολλών μουσικόφιλων: Η pop είναι κάτι απλό. Κάτι εύκολο.

Τι τεράστια παρεξήγηση! Αλήθεια, έχουν άραγε σκεφτεί πόσα βαρίδια χρειάζεται να πετάξεις για να είσαι απλός; Ότι το απλό είναι μια Ιθάκη την οποία πλησιάζεις παλεύοντας με τα τέρατα της υπερβολής; Ότι η pop δεν είναι τελικά κάτι εύκολο.

Στίχοι όπως αυτοί του Never Give it Up για παράδειγμα:

i see the fire in the sky
every night iam dreaming
i feel the fire in my heart
every night is getting stronger

φαίνονται στους περισσότερους εύκολοι.

Όμως εάν κάτσουμε και σκεφτούμε ότι αυτή είναι η φωτιά που καίει όλους τους πραγματικούς καλλιτέχνες, με αυτή παλεύουν καθημερινά, αυτή είναι που δεν τους αφήνει να ησυχάσουν και να ηρεμήσουν, τότε ίσως μπορέσουμε να ψυλλιαστούμε, όσοι δεν είμαστε καλλιτέχνες, τι είδους σκληρή επεξεργασία έχει προηγηθεί ώστε να καταναλώνει το κοινό τους στίχους της καλής pop έτοιμους στο πιάτο.

 

Γράφοντας μόλις λίγες ώρες μετά το βράδυ της Παρασκευής αυτό το ποστ, υπάρχει μια εικόνα του Monsieur Minimal που δεν λέει να φύγει από το μυαλό μου. Είναι η πρώτη εκτέλεση του Gaidadelic (What Iam Waiting for) από το νέο του άλμπουμ(θα το πει αργότερα και στο φινάλε της βραδιάς δηλώνοντας ότι είναι το αγαπημένο του). Τα φώτα στο 6 D.O.G.S έκλεισαν και το μόνο φως που έλουζε την σκηνή έπεφτε κάθετα πάνω του. Όλη αυτή η αίσθηση χαράς που είχε προηγηθεί διαλυόταν σιγά-σιγά και έδινε την θέση της σε μια κάπως μελαγχολική στιγμή. Ίσως η πιο απρόβλεπτη και σίγουρα μια από τις ωραιότερες στιγμές της βραδιάς.

Στα συν του live του Monsieur Minimal είναι ότι χαρίζει στον κόσμο του αυτό που θέλει ακόμα και αν ο ίδιος βρίσκεται πολλά βήματα παρακάτω από αυτό(«Πάστα Φλώρα»), η φιλική διάθεση με την οποία απευθύνεται στον κόσμο(χωρίς όμως να φτάνει στα όρια της υπερβολής και άρα της προσποίησης) και φυσικά τα κομμάτια του High Times που έπαιξε με την νέα του μπάντα. Ακούγοντας τους έχεις την ψευδ(αίσθηση) ότι τα πράγματα θα πάνε καλά.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ