Στο «The Voyage» o Theodore μας προσκαλεί σε ένα αστρικό ταξίδι

Στο Voyage o Theodore μας προσκαλεί σε ένα αστρικό ταξίδι Facebook Twitter
Στο νέο του άλμπουμ ο Έλληνας δημιουργός στρέφει το βλέμμα του προς το Διάστημα και αντλεί την έμπνευσή του από τα φιλμ της επιστημονικής φαντασίας. Φωτ.: Μαρίζα Καψαμπέλη
0

Για χρόνια οι μουσικοί σαγηνεύονταν από το Διάστημα. Πρόσφατα, με την πανδημία, αυτή η τάση επανήλθε και στην ποπ μουσική είναι πλέον μόδα να τραγουδάς όχι για τα εγκόσμια αλλά για άλλους πλανήτες και διαστημάνθρωπους, από την Dua Lipa, που θέλει να αιωρείται σε ένα διαφορετικό σύμπαν στο «Levitating», και την Doja Cat με το «Planet Her» και μια ροζ sci-fi αισθητική μέχρι τους Coldplay με το «Music of the Spheres». 

Βέβαια, η ποπ έχει άπειρα παραδείγματα από τραγούδια και concept άλμπουμ που αφηγούνται ιστορίες για διαστημάνθρωπους και επισκέψεις σε άλλους πλανήτες. Τα ιστορικότερα άλμπουμ του David Bowie και των Pink Floyd ήταν εντελώς sci-fi. Ακόμη και οι Radiohead τραγουδούσαν για έναν άνθρωπο που ήθελε να τον απαγάγουν υπέροχοι εξωγήινοι και να του δείξουν τη Γη από ψηλά. 

Οι Radiohead και οι Pink Floyd είναι οι έμμεσες αναφορές και στo «The Voyage», την τέταρτη δισκογραφική δουλειά του Theodore, που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τη United We Fly. Δεν θα μπορούσε να βρει καλύτερους οδηγούς προς τα αστέρια.  

Το « The Voyage» είναι ένα άλμπουμ που χρειάζεται να ακουστεί δυνατά. Είναι γεμάτο κρυφές και φανερές εντάσεις, που κάνουν την ακρόασή του μια πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία, και αισθάνεσαι μια υποβόσκουσα αισιοδοξία που δεν μπορούσες να διακρίνεις παλιότερα στη μουσική του Theodore.

Στο νέο του άλμπουμ ο Έλληνας δημιουργός στρέφει το βλέμμα του στο Διάστημα και αντλεί την έμπνευσή του από τις ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Είναι ένα concept άλμπουμ, επομένως, που γεννήθηκε μέσα στην πανδημία. 

Στο Voyage o Theodore μας προσκαλεί σε ένα αστρικό ταξίδι Facebook Twitter
Φωτ.: Μαρίζα Καψαμπέλη

Η καραντίνα έδωσε τη δυνατότητα στον Theodore να απομονωθεί και να το δουλέψει με μόνο συνεργάτη τον Κώστα Ζάμπο (στην παραγωγή), κι αυτό φαίνεται. Είναι η πιο ολοκληρωμένη και εστιασμένη δουλειά του μέχρι στιγμής. Οι μελωδίες του μπορεί να ακούγονται μινιμαλιστικές, αλλά αποτίουν φόρο τιμής τόσο στην ψυχεδέλεια όσο και στη synth pop, και απλώνονται όσο χρειάζεται ώστε οι συνθέσεις του να αναπτυχθούν στο έπακρο. 

«Tο " The Voyage" είναι ένας δίσκος που μου έδωσε την ευκαιρία να γράψω για το σύμπαν, το Διάστημα και τον άνθρωπο», δήλωσε πρόσφατα στη LIFO. «Χρησιμοποίησα πολλές ιστορικές και μουσικές αναφορές από την "Οδύσσεια του Διαστήματος" του Κιούμπρικ, γιατί προσπαθούσα να κλέψω με τρόπο και προσοχή λίγο από Στράους –γενικά από τα σάουντρακ της sci-fi κουλτούρας– και από Μάλερ, απ’ όπου εμπνεύστηκε και ο Τζον Γουίλιαμς. Προσπάθησα να φτιάξω τη δική μου διαστημική ιστορία για το πώς ο άνθρωπος αποφασίζει να φύγει από τη δυστοπική πραγματικότητα που του έφερε η ευημερία, γιατί γι’ αυτό το πράγμα μιλάμε. Όσο πιο καλά ζει ο Δυτικός άνθρωπος, τόσο πιο μεγάλη καταστροφή φέρνει. Και αποφασίζει να σηκωθεί να φύγει, να βρει νέο τόπο, αλλά εξελίσσεται πνευματικά, άρα αυτό το ταξίδι πραγματοποιείται σε πνευματικό επίπεδο και μπορεί να παρακαμφθεί η φυγή».

«Last Day on Earth»

Σχετικά σύντομο σε διάρκεια, αποτελείται από έξι κομμάτια με αγγλόφωνο στίχο. Τo « The Voyage» ξεκινάει εντυπωσιακά με το «Man and his tools» που αποτυπώνει αριστοτεχνικά  την υπαρξιακή αγωνία του δημιουργού του για το μέλλον της ανθρωπότητας. Στο «Last Day on Earth» ο Theodore κατεβάζει τους τόνους για να καταλήξει σε ένα απρόσμενο ξέσπασμα στο φινάλε, που αλλάζει εντελώς το τραγούδι. Το «Frame of Reference» αγκαλιάζει την ευφορία και θυμίζει Radiohead της δεκαετίας του ’90, στο πιο ηλεκτρονικό τους. Στο «Inertia» ξεχωρίζουν τα φωνητικά της Danai Nielsen, που είναι η μοναδική συνεργασία του άλμπουμ. Τέλος, το δεκάλεπτο «Transcendence of man» φέρνει την απαιτούμενη κάθαρση. Είναι αρκετά κινηματογραφικό σε σύλληψη. Δεν είναι τυχαίο το ότι ο Theodore αποφάσισε να το οπτικοποιήσει σε τρία κεφάλαια. Τα μουσικά βίντεο των «Man and His Tools», « The Voyage» και «Transcendence of Man» –το οποίο είναι animation– μοιάζουν σαν φιλμ μικρού μήκους με έναν βασικό πρωταγωνιστή.

«Transcendence of Man»

Το « The Voyage» είναι ένα άλμπουμ που χρειάζεται να ακουστεί δυνατά. Είναι γεμάτο κρυφές και φανερές εντάσεις, που κάνουν την ακρόαση του μια πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία, και αισθάνεσαι μια υποβόσκουσα αισιοδοξία που δεν μπορούσες να διακρίνεις παλιότερα στη μουσική του Theodore. Του ταιριάζει απόλυτα αυτή η στροφή προς την εξωστρέφεια.  Επιπλέον, αποδεικνύει ότι μπορεί να μεταμορφωθεί άνετα σε έναν μάστορα της ατμόσφαιρας και εξάπτει την περιέργεια αναφορικά με τις μελλοντικές μουσικές του περιπέτειες.  

To «The Voyage» κυκλοφορεί από τη United We Fly
theodore-music.bandcamp.com/album/the-voyage 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ