Στον κάτω κόσμο των Underworld

Στον κάτω κόσμο των Underworld Facebook Twitter
0
Eχω την εντύπωση πως ο καινούργιος δίσκος είναι ο πιο «χαρούμενος» της καριέρας σας.

Είναι σίγουρα χαρούμενος. Να σου πω την αλήθεια, νομίζω πως έχεις απόλυτο δίκιο. Είναι ο πιο φωτεινός δίσκος που έχουμε φτιάξει. Δεν το είχαμε σχεδιάσει ακριβώς. Αυτό που συνειδητά κάναμε ήταν η δουλειά στους στίχους. Ο Rick μού πρότεινε να δοκιμάσω πιο άμεσο λόγο, ώστε να μπορεί ο κόσμος να καταλαβαίνει ευκολότερα για ποιο πράγμα μιλάω. Μουσικά, ο στόχος μας ήταν να φτιάξουμε τραγούδια που θα μεταμορφώσουν τις ζωντανές εμφανίσεις μας. Οι προηγούμενοι δίσκοι δεν είχαν αρκετά δυναμικά τραγούδια, απαραίτητα για τις συναυλίες, και το σετ μας είχε αρχίσει να παλιώνει ανησυχητικά. Αρχίσαμε να γράφουμε τραγούδια τα τελευταία τρία χρόνια που ήμασταν σε περιοδεία και τα δοκιμάζαμε ζωντανά, ώστε να δούμε αντιδράσεις. Το «Barking» έχει μουσική που ουσιαστικά γράψαμε μαζί με το κοινό μας. Νομίζω πως έτσι βγήκε τόσο ζωντανός ο δίσκος. Είναι η έκφραση της χαράς όταν δίνεις συναυλίες.

Μίλησέ μας για τις καινούργιες συνεργασίες, ξεκινώντας από τον Paul Van Dyk.

Είναι ο μοναδικός που δεν είχαμε γνωρίσει ποτέ μέχρι πρόσφατα, που παίξαμε μαζί στο Βερολίνο. Είχαμε ένα τραγούδι, το «Diamond Jigsaw», που μας άρεσε αρκετά, αλλά δεν ακουγόταν καθόλου ως Underworld. Ήταν σαν μια μείξη του Keith Richards με την πρώιμη γερμανική ηλεκτρονική σκηνή, τους Neu!, ας πούμε. Το δουλεύαμε, αλλά δεν μπορούσαμε να το φτιάξουμε με τίποτα. Κάποιος μάς πρότεινε τον Paul και παρόλο που μας φάνηκε καλή ιδέα, φανταστήκαμε πως δεν θα έχει χρόνο και προτείναμε τη δουλειά σε κάποιους άλλους. Επειδή, όμως, αργούσαν πάρα πολύ να μας στείλουν κάτι, αποφασίσαμε να το πούμε και στον Paul. Κατάφερε αυτό που δεν μπορούσαμε να κάνουμε εμείς. Το κομμάτι έχει τον ήχο των Underworld. Είναι πολύ περίεργο αυτό.

Dubfire. Είμαστε οπαδοί της μουσικής των Deep Dish εδώ και πολλά χρόνια. Πιστεύαμε πως θα μπορούσε να προσφέρει κάτι παραπάνω στο «Bird 1» που ανοίγει τον δίσκο. Δεν θέλαμε από τους συνεργάτες μας να κάνουν remixes στα τραγούδια. Τα είχαμε ηχογραφήσει και μιξάρει όλα και ζητούσαμε τις δικές τους ιδέες. Θέλαμε να είναι ανοιχτόμυαλοι, όπως και ο Dubfire. Ξέρει από μουσική και μας βοήθησε πολύ.

Appleblim. Έχει ανοίξει κάποιες συναυλίες μας στο Λονδίνο και μας αρέσει πολύ η Skull Disco, η εταιρεία του. Είναι πολύ έξυπνος καλλιτέχνης με φοβερό γούστο. Είχαμε ένα αρκετά dubstep τραγούδι, το «Hamburg Hotel», και ήμασταν βέβαιοι ότι θα έκανε αρκετά καλή δουλειά. Είχαμε πολύ ωραία επαφή.

Σας ενδιαφέρει το dubstep ηχητικά;

Ναι, αρκετά. Ασχοληθήκαμε μετά τον δεύτερο δίσκο του Burial.

Και παρακολουθείτε ακόμα την ευρωπαϊκή χορευτική σκηνή;

Ναι, πάρα πολύ. Μας αρέσει ιδίως η drum 'n' bass, αλλά και η techno. Είμαστε πολύ εκλεκτικοί στα γούστα μας εκτός χορευτικής μουσικής, αλλά και μέσα σε αυτή δεν ήμασταν ποτέ κολλημένοι. Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι οι επιρροές μας έρχονται από πολλά και διαφορετικά είδη αυτού του χώρου. Η χορευτική σκηνή είναι πάντα αξιόλογη γιατί είναι ένα είδος επανεφεύρεσης των ήχων. Είναι η αναζήτηση του καινούργιου. Το μοναδικό πρόβλημα της σκηνής πλέον, αν τη συγκρίνουμε με αυτή προ δεκαετίας, είναι ότι πλέον δεν υπάρχουν big tunes. Κομμάτια δηλαδή που μπορούν να καταλήξουν στο καθημερινό ραδιόφωνο, να κάνουν το πέρασμα σε διαφορετικό κοινό και να γίνουν διεθνώς γνωστά. Έτσι, όσοι φτιάχνουν χορευτική μουσική έχουν περιορισμένο χώρο. Αυτό που κάναμε εμείς, οι Chemical Brothers, οι Prodigy, είναι πλέον πολύ δύσκολο. Έτσι έχουμε πολλές μικρές σκηνές που φτιάχνουν θαρραλέα μουσική, αλλά είναι αδύνατο να «εκραγούν».

Τι σχεδιάζετε για τους επόμενους μήνες;

Τελείωσα μια έκθεση ζωγραφικής που έκανα στην Ιαπωνία με τίτλο «What's going on in your head when you 're dancing» και θα συνεχίσω μάλλον να δουλεύω με τον Brian Eno. O Rick μόλις ξεκίνησε τη δική του δισκογραφική εταιρεία, την Bungalow With Stairs, και δουλεύει ένα project με τον David Lynch. Νομίζω πως ηχογραφούν και μιξάρουν μουσική που έχει γράψει ο David.

Θες να μιλήσουμε για τη συναυλία που δεν έγινε ποτέ στην Αθήνα ή είναι απαγορευμένο θέμα;

Τη λατρεύω την Ελλάδα. Την επισκέπτομαι με την οικογένειά μου συνέχεια τα τελευταία 13 χρόνια. Έχω πολύ αγαπημένους φίλους, που έχουμε σχεδόν μεγαλώσει μαζί και τους θεωρώ οικογένεια. Είναι επιθυμία μου, όταν έρθει η ώρα, να με κηδέψουν στην Ελλάδα. Εκείνο το βράδυ δεν αναγνώρισα τη χώρα που λατρεύω. Ήταν λυπηρό και τρομακτικό.

Αν σας καλούσαν ξανά, θα παίζατε;

Όχι. Συνεχίζω να κάνω τις διακοπές μου εκεί, αλλά ο Rick εκείνο το βράδυ κατέληξε στο νοσοκομείο και δεν θα δεχόταν ποτέ. Πολύ φοβάμαι πως αυτό ήταν. Είναι τραγικό, γιατί πάντα ήθελα να ακουστεί η μουσική μας δυνατά ένα βράδυ στην Αθήνα. Το συζητούσαμε για χρόνια με τους Έλληνες φίλους μου και το φαντασιωνόμασταν. Να παίξουμε σε μια παραλία, με πολύ κόσμο. Θα ήταν τέλεια. Είχα μάλιστα καλέσει όλους μου τους φίλους από διάφορα νησιά της Ελλάδας για τη συναυλία και με προειδοποίησαν. Ήξεραν τι θα συμβεί. Το κατάλαβαν πριν γίνει. Λυπάμαι πάρα πολύ που η μουσική μας δεν θα παιχτεί ποτέ ζωντανά στην Ελλάδα. Είναι το πνευματικό μου σπίτι. Θα ήταν υπέροχο να αλλάξει γνώμη κάποια στιγμή ο Rick, αλλά ήταν πολύ μεγάλο σοκ για εκείνον.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM