Live

Stoner and Minimal

Stoner and Minimal Facebook Twitter
John Garcia
0
Demon Cleaner

Από τα συγκροτήματα που μεγάλωσαν εμπορικά μετά τη διάλυσή τους, οι Kyuss έχουν πλέον ισχυρή θέση στον σκληρό αμερικανικό ήχο και ο John Garcia θεωρείται μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σκηνής. Από κοντά είναι πολύ φιλικός, δεν βγάζει καθόλου την «αντρίλα» που τον χαρακτηρίζει στη σκηνή, μιλάει πολύ και μοιάζει χαρούμενος που περιοδεύει με την παλιά του μπάντα. «Όταν ήρθα στην Ελλάδα πέρσι για συναυλία με το σχήμα Garcia plays Kyuss, δ εν φ ανταζόμουν πως θα ήμουν εδώ τώρα με τα παιδιά. Πίστευα πως θα περιοδεύσουμε για έναν μήνα ακόμα και μετά θα τελείωνα το project Garcia vs Garcia που δουλεύω εδώ και αρκετό καιρό. Ακόμα προσπαθώ να το τελειώσω, γιατί στο ενδιάμεσο προέκυψε η επανένωση της μπάντας». Όταν συμφώνησαν να παίξουν ξανά μαζί δεν είχαν καταλάβει ούτε οι ίδιοι πόση ζήτηση θα είχαν. Πιθανότατα, η ρητή άρνηση του ηγέτη της μπάντας Josh Homme να παίξει ξανά μαζί τους έβαζε φρένο στο ενδιαφέρον του κόσμου να τους δει ζωντανά. «Αρχικά, συμφωνήσαμε για 20-22 συναυλίες, αλλά δεν σταμάτησαν να έρχονται προσφορές και γι’ άλλες εμφανίσεις, οπότε αποφασίσαμε πως θα ήταν ηλίθιο να μην παίξουμε περισσότερο. Ευτυχώς, πέρα από το γεγονός πως είμαι μεγαλύτερος, σοφότερος και πιο χοντρός, η αίσθηση παραμένει η ίδια».

Τη «μετά θάνατον» αναγνώριση της μπάντας την εξηγεί χωρίς τουπέ, ίσως περισσότερο προσγειωμένα απ’ ό,τι περιμένεις. «Νομίζω πως μόλις κάτι τελειώνει ή εξαντλείται, αποκτά αυτόματα μεγαλύτερη αξία. Όχι μόνο συγκροτήματα όπως οι Kyuss. Αν υπάρχει ένα τελευταίο μπουκάλι κρασί από μια τέλεια και ηλιόλουστη χρονιά, τότε όλοι δίνουν σε αυτό κάποια αξία. Έτσι έγινε και με μας. Δεν πιστεύω πως ήμασταν μπροστά από την εποχή μας ή κάτι τέτοιο. Προφανώς και έχω αναρωτηθεί πού ήταν όλος αυτός ο κόσμος όταν υπήρχε ακόμα η μπάντα, αλλά, τελικά, αυτό που έγινε είναι πως πλέον είμαστε κάτι σαν ένας αντεργκράουντ cult μύθος». Για πολλά χρόνια ο ίδιος απέφευγε τον όρο stoner rock που «κόλλησαν» στη μουσική του, όπως απέφευγε να μιλάει και για τους Kyuss. Όταν αναφέρω τα λεφτά στην κουβέντα δεν ενοχλείται καθόλου. «Κατάλαβα πως δεν μπορούσα να αποφύγω τη σύνδεσή μου με αυτό το συγκρότημα. Ήθελα να απεμπλακώ από αυτό και ο κόσμος να ασχοληθεί με τα καινούργια πράγματα που κάνω, χωρίς να σχετίζεται με το παρελθόν μου». Τελικά, τα κατάφερε ο Josh. Μπορεί όλοι να τον ξέρουν από τις Kyuss μέρες του, αλλά πλέον είναι πιο συνδεδεμένος με ό,τι έκανε με τους Queens of the Stone Age αργότερα. Κατάφερε να απομακρυνθεί από ό,τι έκαναν, με φινετσάτο τρόπο και απόλυτα επιτυχημένα. «Για μένα κάτι τέτοιο ήταν αδύνατο. Έχω έναν πολύ συγκεκριμένο τρόπο που τραγουδάω, που πάντα θα θυμίζει στον κόσμο τα τραγούδια των Kyuss. Το μισούσα αυτό παλιότερα, αλλά πλέον το καλωσορίζω και νιώθω περήφανος και πολύ τυχερός.

Για μένα είναι φυσικό να βρίσκομαι εδώ με αυτή την μπάντα. Τα χρήματα είναι δευτερεύον θέμα». Η περιοδεία τους περνάει σχεδόν απ’ όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και είναι παντού sold out, όπως έγινε και πριν από μερικές εβδομάδες στο Fuzz. Όταν ρωτάω για το ενδεχόμενο καινούργιου δίσκου, μου απαντάει αμέσως, σχεδόν χαμογελώντας, πως αυτό σκοπεύουν να κάνουν. Αντιθέτως, με κοιτάει αυστηρά όταν με ακούει να μιλάω για το ενδεχόμενο να ζητήσει από τον Homme να συμμετάσχει στον δίσκο. «Δεν είμαι υποχρεωμένος να ζητήσω την άδειά του, ούτε πρόκειται να προσπαθήσω να τον μεταπείσω για να παίξει μαζί μας. Ο Josh έχει προχωρήσει, έχει αφήσει πίσω του αυτό το συγκρότημα και τον καταλαβαίνω. Είναι εξαιρετικός μουσικός και είμαστε ακόμα φίλοι, έστω κι αν δεν βρισκόμαστε συχνά». Όσοι δεν τους είδαν αυτήν τη φορά, θα πρέπει να περιμένουν μέχρι το Rockwave, αφού θα μας ξανάρθουν. Και αν δεν το έχετε ήδη διαβάσει παλαιότερα, το τραγούδι που δίνει το τίτλο στην αρχή του κειμένου μιλάει για το βούρτσισμα των δοντιών. Για κάτι τέτοια αγαπάμε τον Homme.

Η φανέλα με το νούμερο 10

Λαϊκό προσκύνημα είδαμε να γίνεται το περασμένο Σάββατο στο Blend, όπου έπαιζε για περίπου 6 ώρες ένας από τους τελευταίους superstar DJs, ο Ricardo Villalobos. Μπορεί οι μίνιμαλ μέρες που τον έκαναν γνωστό να έχουν περάσει εδώ και χρόνια, ο ίδιος όμως εξακολουθεί να είναι ένας απολαυστικός DJ με εντυπωσιακές ικανότητες πίσω από τα decks κι εντυπωσιακή ανάπτυξη στο σετ του. Χωρίς να καταλήξει σε μεγαλειώδη peaks, έπαιξε ένα απολαυστικό σετ, πολύπλοκο ανά στιγμές (π.χ. η 15λεπτή λούπα του «Sound of violence» των Cassius στο cd player, ενώ άλλαζε συνέχεια κομμάτια στα πικάπ) και δεν δίστασε να παίξει το «Free» της Ultra Nate στο ρεμίξ των Ramon Tapia & Kabale und Liebe, όπου και αποθεώθηκε γηπεδικά από όλους.

0

Live

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Η πιο διάσημη Συμφωνία του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ κρύβει ακόμη και σήμερα άλυτα μυστήρια για ακροατές και μελετητές, τόσο για τη δημιουργία της όσο και για την πρώτη της εκτέλεση. Η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στις 21 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής, στην οποία θα ακουστεί το περίφημο έργο, γίνεται αφορμή για τη Ματούλα Κουστένη να «σκαλίσει» τη ζωή του μεγάλου συνθέτη και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γράφτηκαν τα τελευταία του έργα.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Lifo Videos / Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Ο τραγουδοποιός που ξεκίνησε από το YouTube μιλά για τη νέα του δουλειά «Η άνθρωπος», για την ανάγκη να σπάσουν τα γλωσσικά στερεότυπα και για τον σεξισμό που επικρατεί στη μουσική βιομηχανία. 
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Μουσική / Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Η μουσική βιομηχανία συχνά ρομαντικοποιεί τον πόνο, αλλά οι γυναίκες πληρώνουν το τίμημα. Από την Amy Winehouse μέχρι τη Duffy, πολλές επιτυχημένες τραγουδίστριες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με ανελέητη πίεση, κακοποίηση και προβλήματα ψυχικής υγείας.
THE LIFO TEAM
79’ με τον Παντελή Δημητριάδη

Μουσική / «Νιώθω ότι δεν μπορώ να συμπλεύσω με τον κόσμο γύρω μου»

Ο Παντελής Δημητριάδης, βασικός δημιουργός των Παιδιών της Παλαιότητας –αρχικά Κόρε. Ύδρο.– μιλά για όλα όσα τον κάνουν να νιώθει ως ένα ον σε μια παράλληλη πραγματικότητα, σε μια ειλικρινή συνέντευξη-απολογισμό με αφορμή τις εμφανίσεις τους στην Αθήνα.
M. HULOT
Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ