Suntown rock

Suntown rock Facebook Twitter
0

Πριν από λίγες μέρες, ένα κομμάτι τους είχε φτάσει στο νούμερο 14 στα indie charts BBC Radio 1, αλλά οι ίδιοι δεν φαίνεται να έχουν συναίσθηση της επιτυχίας. Από το όνομά τους είσαι σίγουρος ότι είναι νεορομαντικοί και νεογκόθικ, οι καταβολές τους είναι μέταλ και ξεκίνησαν παίζοντας διασκευές στα τραγούδια των Him. «Ήταν της μόδας τότε», λένε πίνοντας σοκολάτες, «ήταν η μπάντα που άρεσε σε όλους μας και παίζαμε πολλά κομμάτια τους. Μετά παίζαμε διάφορα τύπου Sentenced, Moonspell, με πιο γκόθικ ύφος. Αυτές ήταν οι πρώτες μας διασκευές και τα πρώτα μας δύο live έγιναν έτσι».
Όταν ακούσεις το άλμπουμ τους σε μπερδεύουν ακόμα περισσότερο. Ακούγονται σαν την πρώτη περίοδο των Radiohead (βασική τους επιρροή), ενώ στο «This one is for the children» έχουν έναν απρόσμενο γκεστ, τον Φίλιππο Πλιάτσικα, σε ένα απ' τα πιο όμορφα τραγούδια του δίσκου - και το μόνο με ελληνικό στίχο. «Δεν άκουγα ποτέ ελληνική μουσική», λέει ο Βασίλης, «πρώτη φορά άκουσα πέρσι. Και δεν εννοώ Βανδή. Δεν είναι στην παιδεία μου, ούτε και του Αρθούρου. Ούτε να τραγουδάω ξέρω ελληνικά, ούτε να σκέφτομαι και να γράφω στα ελληνικά. Με τον Πλιάτσικα, έγινε η πρόταση από τον ίδιο. Μας πρότεινε να παίξουμε πριν από κάποιες συναυλίες του και ήταν πολύ εντάξει απ' το τηλέφωνο. Είπε ότι γουστάρει και ότι θα υπάρχει καλλιτεχνική ελευθερία. Μετά έριξε την πρόταση και η εταιρεία και ο manager το θεώρησαν κάτι καλό. Είπαμε να το δοκιμάσουμε και για την προώθηση της φάσης σε ένα κοινό που ούτως η άλλως δεν θα μας άκουγε».
Μιλάνε για τον τρόπο που γνωρίστηκαν, για την εμπειρία της περιοδείας τους σε ολόκληρη την Ελλάδα (έχουν παίξει ήδη σε ένα σωρό πόλεις, από την Αλεξανδρούπολη, τις Σέρρες, την Ξάνθη, τη Λάρισα μέχρι τη Λήμνο και συνεχίζουν τις επόμενες μέρες σε Βόλο, Κέρκυρα, Κοζάνη) και σχολιάζουν, γελώντας, τη φήμη που άρχισε να διαδίδεται τον τελευταίο καιρό ότι τα κομμάτια του άλμπουμ δεν τα έγραψαν οι ίδιοι, αλλά ο ντράμερ των Matisse! «Ίσως επειδή ηχογραφήσαμε στο στούντιό του», εξηγούν.
Ο Βασίλης, ο Ορέστης, ο Αρθούρος, ο Γιάννης και η Δανάη εμφανίστηκαν για πρώτη φορά ως μαθητικό γκρουπ στο Schoolwave το 2006, την ίδια χρονιά που κέρδισαν το πρώτο βραβείο στον διαγωνισμό του Νάκα (είχαν κάνει και ένα πέρασμα από τον διαγωνισμό και το 2004 ως πιτσιρικάδες) και έτσι βρέθηκαν στη Sony, ετοιμάζοντας το πρώτο τους EP, τo «Stories», που κυκλοφόρησε το 2008. «Ασχολούμαστε αποκλειστικά με τη μουσική», λένε. «Σπουδάσαμε και οι τέσσερις ηχοληψία, ενώ η Δανάη σπουδάζει γραφιστική. Προτεραιότητα όμως έχει η μπάντα. Για μας δεν υπήρχε ποτέ το "έχω δουλειά, δεν μπορώ". Και δεν γίνεται και αλλιώς, αν θες όντως να κάνεις κάτι. Ξέρουμε μπάντες φίλων που τους προτείνουν live και αρνούνται λόγω εξεταστικών. Τους λέμε, ρε παιδιά, αποφασίστε τι θέλετε να κάνετε».
«Το έδαφος στη Ελλάδα δεν είναι γόνιμο για μουσική σαν τη δικιά μας και δεν ήταν ποτέ», λέει ο Βασίλης. «Παρ' όλα αυτά, βλέπω κάποιου είδους βελτίωση, κάποια μεταφορά του κόσμου προς αυτήν τη φάση της μουσικής, της μπάντας, του ροκ, του πιο indie πράγματος. Και πιστεύω ότι είναι και αναπόφευκτο, έτσι κινείται όλη η παγκόσμια σκηνή και απλά είμαστε μερικά χρόνια πίσω από τους Άγγλους. Οπότε ό,τι έγινε εκεί πριν 20 χρόνια, σε μια μικρογραφία πιστεύω ότι θα γίνει και εδώ. Αυτό γίνεται σε όλα τα πράγματα από τις αρχές του αιώνα...».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Η πιο διάσημη Συμφωνία του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ κρύβει ακόμη και σήμερα άλυτα μυστήρια για ακροατές και μελετητές, τόσο για τη δημιουργία της όσο και για την πρώτη της εκτέλεση. Η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στις 21 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής, στην οποία θα ακουστεί το περίφημο έργο, γίνεται αφορμή για τη Ματούλα Κουστένη να «σκαλίσει» τη ζωή του μεγάλου συνθέτη και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γράφτηκαν τα τελευταία του έργα.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Lifo Videos / Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Ο τραγουδοποιός που ξεκίνησε από το YouTube μιλά για τη νέα του δουλειά «Η άνθρωπος», για την ανάγκη να σπάσουν τα γλωσσικά στερεότυπα και για τον σεξισμό που επικρατεί στη μουσική βιομηχανία. 
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Μουσική / Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Η μουσική βιομηχανία συχνά ρομαντικοποιεί τον πόνο, αλλά οι γυναίκες πληρώνουν το τίμημα. Από την Amy Winehouse μέχρι τη Duffy, πολλές επιτυχημένες τραγουδίστριες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με ανελέητη πίεση, κακοποίηση και προβλήματα ψυχικής υγείας.
THE LIFO TEAM
79’ με τον Παντελή Δημητριάδη

Μουσική / «Νιώθω ότι δεν μπορώ να συμπλεύσω με τον κόσμο γύρω μου»

Ο Παντελής Δημητριάδης, βασικός δημιουργός των Παιδιών της Παλαιότητας –αρχικά Κόρε. Ύδρο.– μιλά για όλα όσα τον κάνουν να νιώθει ως ένα ον σε μια παράλληλη πραγματικότητα, σε μια ειλικρινή συνέντευξη-απολογισμό με αφορμή τις εμφανίσεις τους στην Αθήνα.
M. HULOT
Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ