Τι απίστευτη σύμπτωση, πριν από 3 χρόνια πάλι για την Kylie και τη Roisin γράφαμε

Τι απίστευτη σύμπτωση πριν από 3 χρόνια πάλι για την Kylie και την Roisin γράφαμε Facebook Twitter
O Σεπτέμβρης ήταν γεμάτος σπουδαία γυναικεία άλμπουμ από νεότερες δημιουργούς που καλύπτουν όλο το μουσικό φάσμα.
0

Η ξεροκεφαλιά της ντίσκο ντίβας

Σε μια συζήτηση που είχα τις προάλλες για την Donna Summer θυμήθηκα αυτό το παλιό κουτσομπολιό με τις ομοφοβικές δηλώσεις που υποτίθεται πως είχε κάνει κατά τη διάρκεια μιας συναυλίας στα τέλη των ’80s. Ήταν η εποχή που είχε ξαναβρεί τον Θεό και ξεστόμισε μπροστά σε ένα έκπληκτο κοινό το δανεικό «It was Adam and Eve, not Adam and Steve» και το τερμάτισε με το «I have seen the evils of homosexuality. AIDS is the result of your sins» («Ήταν ο Αδάμ και η Εύα, όχι ο Αδάμ και ο Στηβ. Έχω δει τα κακά της ομοφυλοφιλίας. Το AIDS είναι το αποτέλεσμα των αμαρτιών σας»).

Δεν επιβεβαιώθηκε ποτέ επίσημα ότι τα είχε πει όλα αυτά και η ίδια το διέψευσε ουκ ολίγες φορές, αλλά και μόνο η φήμη ήταν αρκετή για να την ακολουθεί σε ολόκληρη την καριέρα της και να της στοιχίσει ψυχολογικά.

O παιχνιδιάρικος balearic ήχος του Koze κολακεύει πετυχημένα τα σέξι πειραματικά φωνητικά της Murphy που δεν φαίνεται να παίρνει τον εαυτό της πολύ στα σοβαρά. Λείπει, όμως, αισθητά ο άκρατος μετά-ντίσκο αισθησιασμός του Roisin Machine.

Κάτι ανάλογο συνέβη και τώρα με τη Roisin Murphy, μόνο που στην περίπτωσή της έκανε ένα σχόλιο στο διαδίκτυο, εκεί που ουσιαστικά τίποτα δεν πεθαίνει.

cover
Roisin Murphy, Hit Parade

Απάντησε κάτω από ένα ποστ του anti-trans ακτιβιστή Graham Linehan, ασκώντας κριτική στα φάρμακα που δίνουν για την αντιμετώπιση της δυσφορίας φύλου οι μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες, οι οποίες εκμεταλλεύονται «μπερδεμένα μικρά παιδιά» με σκοπό το κέρδος. Φυσικά, μετά τον σάλο έγραψε ένα κατεβατό ότι παρεξηγήθηκαν τα λόγια της κ.λπ., αλλά η ζημιά είχε γίνει.

Ήταν η χειρότερη προώθηση που μπορούσε να κάνει για το «Hit Parade», το νέο της άλμπουμ σε συνεργασία με τον DJ Koze. Ίσως ένα από τα καλύτερα άλμπουμ της χρονιάς που διανύουμε και της καριέρας της στιγματίστηκε ανεπανόρθωτα – σχεδόν. Η «Guardian» του έδωσε 5 αστεράκια με βαριά καρδιά και γενικά όλοι το αποθεώνουν, παρά τα όσα δήλωσε. Θα το βάλουν, όμως, ψηλά στις λίστες με τα καλύτερα άραγε;

Το «Hit Parade» έχει αρκετές δυνατές ποπ στιγμές, π.χ. τα «Can’t Replicate», «Free Will». O παιχνιδιάρικος balearic ήχος του Koze κολακεύει πετυχημένα τα σέξι πειραματικά φωνητικά της Murphy που δεν φαίνεται να παίρνει τον εαυτό της πολύ στα σοβαρά. Λείπει, όμως, αισθητά ο άκρατος μετα-ντίσκο αισθησιασμός του Roisin Machine που σε έπιανε κάπως απροετοίμαστο. Από την άλλη, Donna, Roisin, «η πλειοψηφία του κοινού σας ανήκει στην ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα. Από πιο δέντρο κατεβήκατε;».

Róisín Murphy - 'CooCool' 

Pop for the ages

Στα 55 χρόνια της η Kylie Minogue δεν παραμένει απλώς παραγωγική αλλά βγάζει και δισκάρες, και μάλιστα, χωρίς να προκαλεί με τις δηλώσεις ή τη συμπεριφορά της για να κατακτήσει την κορυφή και να πολυσυζητηθεί. Πώς τα καταφέρνει επί 35 και βάλε χρόνια, σε κάνει πράγματι να αναρωτιέσαι. Ήταν πολύ εύστοχο το πρόσφατο άρθρο του «Independent» για το διαρκές αίνιγμα που συνιστά η Kylie Minogue. Νομίζεις ότι γνωρίζεις τα πάντα γι’ αυτήν, ενώ στην ουσία δεν γνωρίζεις τίποτα.

Aν το καλοσκεφτείς, είναι κάτι σπάνιο για σταρ τέτοιου μεγέθους, αλλά η Kylie ήταν πάντοτε έτσι: κρατούσε τις σκέψεις και τη ζωή της μακριά από τη δημοσιότητα. Δεν ήταν ποτέ η «προβληματική» σταρ. Τουναντίον, πάντοτε τη χαρακτήριζε μια αξιοπρέπεια, ακόμη και στα κουτσομπολιά που κυκλοφορούσαν για τις high profile σχέσεις της, π.χ. με τον Nick Cave.

cover
Kylie Minogue, Tension

Τo «Tension», ο 16ος δίσκος της που μόλις κυκλοφόρησε, τη βρίσκει να ξαναγυρνά στη χορευτική ποπ μετά ένα σύντομο πέρασμα από την κάντρι και την ντίσκο. Άρχισε να ετοιμάζει το άλμπουμ όταν εγκατέλειψε το Λονδίνο –έμενε εκεί από τη δεκαετία του ’90– και επέστρεψε στη γενέτειρά της, τη Μελβούρνη. Το χαρακτήρισε ως «μια μείξη προσωπικής ενδοσκόπησης, κλαμπ ξεγνοιασιάς και μεγαλογχολικής έξαψης». Πριν από τρία χρόνια έτυχε να κυκλοφορήσουν την ίδια περίοδο νέους δίσκους και η Kylie Minogue και η Roisin Murphy. Μόλις είχαμε βγει από την πανδημία, η μουσική της μόδας τότε ήταν η ντίσκο και οι δυο ποπ σταρ πειραματίζονταν με το συγκεκριμένο είδος, οπότε σκεφτήκαμε να κάνουμε ένα versus.

Αντικειμενικά, το «Roisin Machine» ήταν κλάσεις ανώτερο από το κάπως χλιαρό «Disco». Φέτος, συνέβη το αντίστροφο, και δεν έχει να κάνει τόσο με την πολιτική ορθότητα. Τα κομμάτια του «Tension» αποπνέουν ποπ αθωότητα και είναι φτιαγμένα έτσι ώστε να σου φτιάχνουν τη διάθεση και να σε ανεβάζουν. Σε αυτήν τη φάση της καριέρα της η Kylie δεν χρειάζεται να κάνει κανένα statement, μόνο καλή ποπ, κι αυτό σίγουρα το καταφέρνει εδώ με χιτ όπως το «Padam, Padam» και το απίθανο ομώνυμο τραγούδι του δίσκου με το επικίνδυνα κολλητικό «Touch me right there», αν και τώρα που το σκέφτομαι όλο το άλμπουμ έχει άπειρα ρεφρέν που παίζουν στο repeat στο μυαλό σου.

Kylie Minogue - Padam Padam

Πέρα από αυτά...

O Σεπτέμβρης ήταν γεμάτος σπουδαία γυναικεία άλμπουμ από νεότερες δημιουργούς που καλύπτουν όλο το μουσικό φάσμα. Θα ήταν, επομένως, λίγο άδικο να μιλάμε πάλι μόνο για την Roisin και την Kylie.

Η Mitski έβαλε τέλος στις φήμες –που είχε δημιουργήσει η ίδια– ότι παρατάει τη μουσική και κυκλοφόρησε το «The land is inhospitable and so are we». Είναι στο ίδιο δραματικό μοτίβο με τις προηγούμενες δουλειές της, αλλά με μια σειρά από σύντομες απίθανες οργανικές ενορχηστρώσεις που σε ορισμένα σημεία σε κάνουν να ανατριχιάζεις.

Τόσο το «Softscars», το τρίτο άλμπουμ του ατόμου που είναι γνωστό ως yeule από τη Σιγκαπούρη, όσο και τo «GUTS» της Olivia Rodrigo μοιάζουν να ζουν σε ένα παράλληλο σύμπαν, βγαλμένο από τα ’90s. Και τα δύο είναι εξαιρετικές δουλειές. Η Rodrigo γνωρίζει σαρωτική επιτυχία, και μεταξύ μας όχι άδικα, αρκεί να σταματήσει να γράφει μπαλάντες.

Τι απίστευτη σύμπτωση πριν από 3 χρόνια πάλι για την Kylie και την Roisin γράφαμε Facebook Twitter
Olivia Rodrigo, GUTS

Από την άλλη, για όσους απορούσαν τόσα χρόνια, η Doja Cat είναι ράπερ και το αποδεικνύει στο «Scarlet». Δεν πιάνεται αισθητικά, αλλά, πέρα από τα τρια τρομερά σινγκλ-κράχτες που προλόγιζαν τον δίσκο, δεν έχει να προσφέρει τίποτα παραπάνω, τουλάχιστον προς το παρόν.

Άλμπουμ όμως έβγαλαν και τρεις μεγάλες κυρίες της πειραματικής σκηνής, η Loraine James με το επικά συναισθηματικό «Gentle Confrontation», η Tirzah με το ατμοσφαιρικά θορυβώδες «Trip9love» και η Laurel Halo με το πολυαναμενόμενο «Atlas», ένα ambient, μινιμαλιστικό αριστούργημα.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ