Τραγούδι στο φως

Τραγούδι στο φως Facebook Twitter
0

Από όλες τις συνεργασίες που έχετε κάνει ποια σας έχει αποτυπωθεί περισσότερο στη μνήμη και γιατί;

Είναι πραγματικά αρκετές οι συνεργασίες που έχουν αποτυπωθεί στη μνήμη μου και στην καρδιά μου και δεν είναι και τόσο εύκολο να τις ξεχωρίσω. Η συνάντηση με τον Rollando Villazon -έναν από τους μεγαλύτερους τενόρους του 21ου αιώνα, στον ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη-, η συνεργασία μου με τον Angel Parra στην Αθήνα -μία ιστορική μουσική και πολιτική προσωπικότητα της Λατινικής Αμερικής και γιος της μεγάλης Violeta του Gracias a la Vida. Το κονσέρτο στην UNESCO στο Παρίσι, στο Theatre d' Orleans με τον Νίκο Μαμαγκάκη. Η εμφάνισή μου στα εγκαίνια της Bibliotheca Alexandrina καθώς και η συμμετοχή μου ως κορυφαίας στους Όρνιθες με το Εθνικό Θέατρο στην Επίδαυρο. Με τους μεγάλους μας συνθέτες Μίκη Θεοδωράκη, Γιάννη Μαρκόπουλο, καθώς και από τους νεότερους τον Νίκο Ξυδάκη. Τέλος, με τον Δημήτρη Παπαδημητρίου, στον οποίο οφείλω ίσως το μέγιστο. 

Τι από τα δύο προτιμάτε; Το τραγούδι ή την ηθοποιία;

Κατά τη γνώμη μου ο διαχωρισμός είναι ανυπόστατος γιατί η τέχνη της υποκριτικής ενυπάρχει στην τέχνη του τραγουδιού. 

Πόσο δύσκολο ήταν για μια νέα κοπέλα από τη Ζάκυνθο να έρθει και να ζήσει στην Αθήνα;

Με τη Ζάκυνθο με συνδέουν τα καλοκαίρια των παιδικών και εφηβικών μου χρόνων, αφού από εκεί είναι η καταγωγή μου. Όμως υπήρξα αρκετά κοσμογυρισμένο μωρό, αφού γεννήθηκα στη Λιβύη και έζησα εκεί έως τα πέντε μου. Μετά ήρθαμε στην Αθήνα και μετά ήρθε η Ζάκυνθος, σαν το Ελληνικό Καλοκαίρι. Η σύνθεση Ανατολικής μουσικής (Λιβύη) και Δυτικής (Ζάκυνθος) έγινε πάντως αβίαστα. 

Τι θυμάστε περισσότερο από τα παιδικά σας χρόνια;

Όταν βρέθηκα στην Αίγυπτο για τα εγκαίνια της βιβλιοθήκης συνειδητοποίησα ότι το τοπίο της αραβικής ερήμου μου ήταν βαθειά οικείο. Η Λιβύη είχε αφήσει πίσω της μία αχνή και αχανή εξαϋλωμένη αίσθηση ερήμου στον ήλιο που την αναγνώριζα ξανά σαν κρυπτομνησία. Αργότερα, τι άλλο; Τη μικρή Φωτεινή να διασκεδάζει τους μεγάλους με το τραγούδι. 

Πώς ορίζετε την επιτυχία;

Η επιτυχία ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί παρά να προσμετράται με απόλυτη τιμή την καλλιτεχνική δημιουργία. Ευτυχώς η δημιουργία ενός καλλιτέχνη είναι το έργο του συνολικά και έτσι κρίνεται από τους πολλούς ανθρώπους μέσα στον πολύ χρόνο. Έχω βάλει ένα και μόνο προσωπικό κριτήριο επιτυχίας: τη συνέπεια στην αληθινή έκφραση, τη δική μου αλήθεια. Αν αυτή είναι πάντα παρούσα τότε ο καθένας μας είναι για μένα επιτυχημένος.

Ποια δουλειά σας θα διαλέγατε ως πιο αγαπημένη και γιατί;

Το Δελτίο Ανέμων γιατί μεταφέρει τη μελοποιημένη ποίηση από το ακαδημαϊκό έντεχνο μουσικό ύφος σε μία σύγχρονη, νεανική μουσική γλώσσα.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Τι σχεδιάζετε;

Παραστάσεις στον Ιανό, 17-24-31 Μαΐου. Τρία διαδοχικά Σάββατα, τρεις ξεχωριστές παραστάσεις με επίσημους καλεσμένους τον Χρήστο Θηβαίο, τη Μαρία Φαραντούρη και τον Δημήτρη Παπαδημητρίου. Στη συνέχεια ακολουθούν καλοκαιρινές συναυλίες ανά την Ελλάδα.

Πόσο σημαντικό βήμα στην καριέρα σας ήταν η γνωριμία με τον Δ. Παπαδημητρίου;

Πολύ, στη ζωή μου ολόκληρη. Φυσικά και στην πορεία μου μέσα στην τέχνη. 

Ποιες προσωπικότητες σας έχουν επηρεάσει βαθιά;

Ο Κ.Π. Καβάφης, ο Γιώργος Σεφέρης, Ο Οδυσσέας Ελύτης, ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης παρέα με τον Φειδία (που έφτιαξαν έναν Παρθενώνα να βλέπουμε κάθε μέρα), οι τρεις τραγικοί και ο Αριστοφάνης, ο Παρθένης και ο Θεοτοκόπουλος με τις εξαϋλωμένες μορφές τους, ο Μιχάλης Κακογιάννης, ο Μάνος Χατζιδάκις, η Έλλη Λαμπέτη, ο Δημήτρης Χορν, η Φλέρυ Νταντωνάκη, η Κάλλας, η Μαρία Φαραντούρη... και τόσοι άλλοι. Φυσικά δεν μπορεί να ξεχωρίσει ένας. Ο καθένας με έχει επηρεάσει στο είδος του.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος στον υπερθετικό, μουσικός στον υπερθετικό και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Μουσική / Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος, μουσικός και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Η Εναλλακτική σκηνή της Λυρικής παρουσιάζει μια βραδιά αφιερωμένη στο καινοτόμο και κοινωνικοπολιτικά φορτισμένο έργο του πρωτοπόρου Αφροαμερικανού συνθέτη που αναγνωρίστηκε ευρέως μετά θάνατον.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 techno & house parties για το προσεχές τρίμηνο 

Winter Preview 2025 / 10 techno & house parties για το προσεχές τρίμηνο 

Εκεί που η Αθήνα θα χορεύει μέχρι το πρωί, με μεγάλα ονόματα στα decks τους επόμενους μήνες – ή και μέχρι τα μεσάνυχτα, έχουμε και ένα απογευματινό κυριακάτικο πάρτι για εκείνους που πρέπει να ξυπνήσουν τη Δευτέρα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ