«Ζω το Αμερικανικό Όνειρο»: Η άνοδος και η πτώση του απόλυτου hip-hop μεγιστάνα

«Ζω το Αμερικανικό Όνειρο»: Η άνοδος και η πτώση του απόλυτου hip-hop μεγιστάνα Facebook Twitter
Ο 54χρονος σήμερα Combs, ήταν εκείνος που συνειδητοποίησε, πριν από οποιονδήποτε άλλον σχεδόν, ότι η μουσική θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως θεμέλιο για την έπαυλη που έχτιζε για τον εαυτό του. Φωτ.: Scott Gries/Getty Images/Ideal Images
0

ΠΟΛΥ ΠΡΙΝ ΚΑΤΗΓΟΡΗΘΕΙ για σεξουαλικά παραπτώματα μετά από μια σειρά αγωγών εναντίον του και πολύ πριν ομοσπονδιακοί πράκτορες με στρατιωτική εξάρτηση εισβάλουν στα σπίτια του στο Μαϊάμι και το Λος Άντζελες, ο Sean Combs ήταν «ασυγχώρητος». Αυτό ήταν το όνομα (Unforgiven) που είχε επιλέξει για το πρώτο του άρωμα, το οποίο είχε λανσάρει σε συνεργασίας με την Estée Lauder ως ένα άρωμα που «αποπνέει την ενέργεια, τη σεξουαλικότητα και την κομψότητα του Sean Combs». Μέχρι τότε, ο Combs είχε κάνει με επιτυχία τη προσωπική του μετάβαση από την περσόνα του ράπερ Puff Daddy στον πιο επιτυχημένο hip-hop μεγιστάνα του πλανήτη. Ως ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της ακμάζουσας Bad Boy Entertainment, είχε μετατραπεί σε έναν Γκάτσμπι για τη γενιά του hip-hop. Ο 54χρονος σήμερα Combs, ήταν εκείνος που συνειδητοποίησε, πριν από οποιονδήποτε άλλον σχεδόν, ότι η μουσική θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως θεμέλιο για την έπαυλη που έχτιζε για τον εαυτό του.

Αλλά οι ίδιες οι ιδιότητες που του επέτρεπαν να βλέπει μακριά, μπορεί να ήταν η αχίλλειος πτέρνα του. Ο Combs επιχειρούσε το ένα branding μετά το άλλο «τσεκάροντας όλα τα κουτάκια» χωρίς να φαίνεται να συνειδητοποιεί ότι το πραγματικό μέτρο ενός μεγιστάνα δεν έχει να κάνει με την ανάφλεξη της απογείωσης αλλά με την ικανότητα να μην χάνεις ποτέ ύψος.

Το 2002, άνοιξε το πρώτο κατάστημα Sean John στην Πέμπτη Λεωφόρο, απέναντι από τη Δημόσια Βιβλιοθήκη της Νέας Υόρκης και δύο χρόνια αργότερα ο Diddy ανακηρύχθηκε ως ο καλύτερος σχεδιαστής ανδρικής ένδυσης της χρονιάς στην ετήσια τελετή απονομής του Συμβουλίου Σχεδιαστών Μόδας της Αμερικής, κερδίζοντας ονόματα όπως ο Ralph Lauren και ο Michael Kors.

Ο Combs ξεκίνησε την δισκογραφική εταιρεία Bad Boy το 1992 σε μια εποχή που η σκληρή πολεμική των Public Enemy και το γήινο ήθος των De La Soul και των A Tribe Called Quest έδιναν τη θέση τους σε μια κουλτούρα λάμψης και γκλαμουριάς, με τον Combs ως το άβατάρ της. Το 1998, επεκτάθηκε θεαματικά στον χώρο της μόδας με την εταιρεία ανδρικών ενδυμάτων Sean John. Την επόμενη χρονιά φωτογραφήθηκε από την Annie Leibovitz για την Vogue, σ’ ένα αφιέρωμα με τίτλο “Puffy Takes Paris” στο οποίο εμφανίζεται μαζί με το μοντέλο Kate Moss και τα βαριά ονόματα της βιομηχανίας Oscar de la Renta, John Galliano, Jean Paul Gaultier και Karl Lagerfeld. Τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους, έφτασε, ντυμένος στα λευκά, με την τότε σύντροφό του, Τζένιφερ Λόπεζ, στο ετήσιο Met Gala, όπου κατά τη διάρκεια του επίσημου δείπνου εθεάθη να συνομιλεί με τον Χένρι Κίσινγκερ. Λίγες εβδομάδες αργότερα, ο ίδιος και η Λόπεζ έγιναν πρωτοσέλιδα των ταμπλόιντ όταν φεύγοντας από ένα νυχτερινό κέντρο έπεσαν πυροβολισμοί, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν τρία άτομα. Ο Combs συνελήφθη, αλλά αργότερα αθωώθηκε –  ο πιο πρόσφατος προστατευόμενός του, ο ράπερ Jamal "Shyne" Barrow, καταδικάστηκε σε 10 χρόνια φυλάκιση.

«Ζω το Αμερικανικό Όνειρο»: Η άνοδος και η πτώση του απόλυτου hip-hop μεγιστάνα Facebook Twitter
Γιορτάζοντας την μεγάλη επιτυχία του "Unforgivable" στο Pink Elephant στη Νέα Υόρκη. Φωτ.: Stephen Lovekin/WireImage for Paul Wilmot Communications

Το 2002, άνοιξε το πρώτο κατάστημα Sean John στην Πέμπτη Λεωφόρο, απέναντι από τη Δημόσια Βιβλιοθήκη της Νέας Υόρκης και δύο χρόνια αργότερα ο Diddy ανακηρύχθηκε ως ο καλύτερος σχεδιαστής ανδρικής ένδυσης της χρονιάς στην ετήσια τελετή απονομής του Συμβουλίου Σχεδιαστών Μόδας της Αμερικής, κερδίζοντας ονόματα όπως ο Ralph Lauren και ο Michael Kors. Ήταν ο πρώτος μαύρος δημιουργός που κέρδισε αυτή την τιμή. Στην ευχαριστήρια ομιλία του, έκανε μια αναφορά στον Lauren και ανακοίνωσε: «Ζω το αμερικανικό όνειρο». Το 2006, η New York Post ανέφερε ότι το Unforgivable έφερνε κέρδη 1,5 εκατομμύριο δολάρια σε πωλήσεις την εβδομάδα, περισσότερα από τα νέα αρώματα των Calvin Klein, Vera Wang και Juicy Couture, σύμφωνα με την NPD Group, μια εταιρεία ερευνών αγοράς, η οποία ανέφερε ότι η κολόνια του Combs ξεπέρασε κάθε άλλο νέο άρωμα εκείνο το έτος.

Ο Combs λάνσαρε τη συνέχεια της κολόνιας του, που έφερε τον τίτλο "I Am King", το 2008 με μια διαφήμιση στην Times Square - που τον έδειχνε με λευκό σμόκιν - η οποία ήταν η ψηλότερη διαφημιστική πινακίδα στο Μανχάταν μέχρι εκείνη τη στιγμή. Αλλά το "I Am King" δεν μπόρεσε να πλησιάσει τις πωλήσεις του “Unforgiven”. Το 2009, η Estée Lauder αποφάσισε να μην ανανεώσει το συμβόλαιο του Combs. Τότε ήταν που τα πράγματα φάνηκε να παίρνουν μια καθοδική τροπή. Το εγχείρημα του Combs στα γυναικεία ρούχα δεν είχε την επιτυχία της ανδρικής του σειράς.

Συγχρόνως, άλλοι επιφανείς ιμπρεσάριοι του hip-hop, άρχιζαν να πλησιάζουν την επιτυχία του. Μεταξύ άλλων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, ο Jay-Z είχε τη Rocawear, μια σειρά ρούχων που ονόμασε έτσι από την εταιρεία management της οποίας ήταν επικεφαλής και στο ρόστερ της οποίας περιλαμβάνονταν η Rihanna και ο J. Cole. Ο Kanye West πέτυχε μια εξαιρετικά κρίσιμη και επικερδή συνεργασία με την Adidas που του εξασφάλισε μια υποδομή που δεν είχε ο Combs. Ο Pharrell Williams, ο υπερ-παραγωγός που είχε συνεργαστεί με τον Justin Timberlake και την Gwen Stefani, κινήθηκε κι αυτός στον χώρο της μόδας με ένα brand που ονομάστηκε Billionaire Boys Club και ο Dr. Dre ίδρυσε την Beats Electronics, μια εταιρεία που θα πουλούσε αργότερα στην Apple αντί 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ακόμη και ο διάσημος για την «χαλαρότητά» του Snoop Dogg βρέθηκε στην πρώτη σελίδα της Wall Street Journal για τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες.

«Ζω το Αμερικανικό Όνειρο»: Η άνοδος και η πτώση του απόλυτου hip-hop μεγιστάνα Facebook Twitter
Φορώντας την μαύρη κάπα που είχε σχεδιάσει ο ίδιος στο περσινό Met Gala. Φωτ.: Mike Coppola/Getty Images/Ideal Images

Το 2013, μετά από διάφορες αναβολές, ο Combs ξεκίνησε τελικά το δικό του καλωδιακό δίκτυο, το Revolt, έναν επίδοξο ανταγωνιστή του MTV και της BET, σε συνεργασία με την Comcast, η πορεία του όμως δεν ήταν επιτυχής. Το 2016, πούλησε το Sean John στην Global Brands Group για άγνωστο ποσό, για να το αγοράσει πίσω πέντε χρόνια αργότερα για 7,5 εκατομμύρια δολάρια, ποσό που αντανακλούσε την μειωμένη θέση του στην αγορά.

Το φθινόπωρο του 2023, ο Combs κυκλοφόρησε το πρώτο προσωπικό άλμπουμ από το 2006, το "The Love Album: Off the Grid". Εβδομάδες μετά την υποψηφιότητά του για Grammy, η τραγουδίστρια Cassie, πρώην μέλος του δυναμικού της εταιρείας Bad Boy, κατέθεσε αγωγή εναντίον του, κατηγορώντας τον για βιασμό και επανειλημμένη σωματική κακοποίηση για περίπου μια δεκαετία. Ήταν η πρώτη από μια σειρά αγωγών που κατατέθηκαν εναντίον του και ακόμα δεν είναι σαφές αν σχετίζονται με την έρευνα για τις υποθέσεις του από ομοσπονδιακούς εισαγγελείς και από ομοσπονδιακούς πράκτορες των Υπηρεσιών Εσωτερικής Ασφάλειας. Μέσω του δικηγόρου του, ο Seam Combs αρνείται σθεναρά όλους τους ισχυρισμούς εναντίον του.

Με στοιχεία από The New York Times

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM