Ακολουθώντας με εμφυτευμένες κάμερες τις σεβάσμιες φάλαινες της Ανταρκτικής Facebook Twitter

Ακολουθώντας με εμφυτευμένες κάμερες τις σεβάσμιες φάλαινες της Ανταρκτικής

0

Οι φάλαινες, τα γιγάντια θηλαστικά των ωκεανών, προκαλούν δέος και κρατούν καλά κρυμμένα τα μυστικά τους. Τα στοιχεία που έχουμε γι' αυτές είναι μάλλον φτωχά και καθώς η κλιματική αλλαγή και η υπεραλίευση των ωκεανών απειλούν όλο και περισσότερο τον πληθυσμό τους, πρέπει να αποκτήσουμε περισσότερη πληροφόρηση. Ο Dr Ari Friedlaender και η ερευνητική ομάδα του από το Πανεπιστήμιο του Όρεγκον βρήκαν τον καλύτερο τρόπο για να το κάνουν. Τοποθετώντας ειδικές κάμερες και αισθητήρες στην πλάτη φαλαινών της Ανταρκτικής, κατάφεραν να τις ακολουθήσουν κάτω από την επιφάνεια του ωκεανού και να αντλήσουν βασικές πληροφορίες για τη ζωή τους.

Οι ερευνητές της αποστολής, που χρηματοδοτήθηκε από τη WWF Αυστραλίας, χρησιμοποίησαν βεντούζες για να τοποθετήσουν με ανώδυνο, μη επεμβατικό τρόπο στις πλάτες των θηλαστικών τις ψηφιακές «ετικέτες» που περιείχαν αισθητήρες και κάμερα. Οι κάμερες ακολούθησαν ακατάπαυστα για 24 ώρες τα θηλαστικά, καταδύθηκαν στα παγωμένα νερά του ωκεανού μαζί τους, κατέγραψαν την καθημερινότητά τους, τις συνήθειές τους και τα υποβρύχια «βοσκοτόπια» τους, ενώ τα στοιχεία που προέκυψαν επιτρέπουν στους επιστήμονες να σχεδιάσουν σωστά την προστασία των οικοσυστημάτων τους. Η έρευνα έγινε στον Ανταρκτικό Ωκεανό, όπου βρίσκονται μερικά από τα πιο παρθένα και βιολογικώς παραγωγικά μέρη στον κόσμο, και οι πληροφορίες προήλθαν από δύο είδη φαλαινών: τη ρυγχοφάλαινα και τη μεγάπτερη. Παρουσιάζουμε μερικές εντυπωσιακές φωτογραφίες τραβηγμένες από τις ψηφιακές αυτές κάμερες. Περισσότερα στοιχεία μπορείτε να βρείτε στη σελίδα του WWF Αυστραλίας. —Μαρούσα Θωμά

Ακολουθώντας με εμφυτευμένες κάμερες τις σεβάσμιες φάλαινες της Ανταρκτικής Facebook Twitter
Παγόβουνο στο Plenau Bay, στην Ανταρκτική, Φεβρουάριος 2012. Φωτογραφία: Ari Friedlaender/WWF-Aus
Ακολουθώντας με εμφυτευμένες κάμερες τις σεβάσμιες φάλαινες της Ανταρκτικής Facebook Twitter
Ρυγχοφάλαινες στο Wilhelmina Bay, στην Ανταρκτική Χερσόνησο. Η φάλαινα στη μέση της ομάδας έχει στην πλάτη της τον ψηφιακό πολυ-αισθητήρα. Φωτογραφία: Ari Friedlaender/WWF-Aus
Ακολουθώντας με εμφυτευμένες κάμερες τις σεβάσμιες φάλαινες της Ανταρκτικής Facebook Twitter
Μια ρυχγοφάλαινα κολυμπάει ανάμεσα σε κομμάτια πάγου, στο κανάλι Lemaire, στα νερά του Ανταρκτικού Ωκεανού. Φωτογραφία: Ari Friedlaender/WWF-Aus
Ακολουθώντας με εμφυτευμένες κάμερες τις σεβάσμιες φάλαινες της Ανταρκτικής Facebook Twitter
Ρυγχοφάλαινα στο Wilhelmina Bay δείχνει το κάτω μέρος του στόματός της και τις αυλακώσεις της κοιλιακής χώρας που διαστέλλονται όταν τρώει. Τα στοιχεία που συνέλεξαν ο Dr Ari Friedlaender και η ομάδα του έδωσαν πληροφορίες για τον τρόπο που μαζεύουν την τροφή τους. Άλλες φορές τρέφονται στην επιφάνεια, άλλες καταδύονται για να κυνηγήσουν κοπάδια που βρίσκονται σε μεγαλύτερο βάθος, ενώ κάποιες άλλες φυσούν αέρα στο νερό για να παγιδεύσουν κριλ (ένα είδος ζωοπλαγκτού). Φωτογραφία: Ari Friedlaender/WWF-Aus
Ακολουθώντας με εμφυτευμένες κάμερες τις σεβάσμιες φάλαινες της Ανταρκτικής Facebook Twitter
Η ουρά μιας μεγάπτερης φάλαινας, καθώς αυτή καταδύεται προς αναζήτηση τροφής στα παγωμένα νερά του Anvers Island.Φωτογραφία: Ari Friedlaender/WWF-Aus
Ακολουθώντας με εμφυτευμένες κάμερες τις σεβάσμιες φάλαινες της Ανταρκτικής Facebook Twitter
Το μάτι μιας μεγάπτερης φάλαινας. Ο Dr Ari Friedlaender, επικεφαλής της έρευνας, δήλωσε ότι οι φάλαινες αφιερώνουν μεγάλο μέρος της ημέρας στην κοινωνικοποίηση αλλά και στην ξεκούρασή τους, ενώ τις απογευματινές και βραδινές ώρες αναζητούν την τροφή τους. Φωτογραφία: Ari Friedlaender/WWF-Aus
Ακολουθώντας με εμφυτευμένες κάμερες τις σεβάσμιες φάλαινες της Ανταρκτικής Facebook Twitter
Κοντινό πλάνο μεγάπτερης φάλαινας. Φωτογραφία: Ari Friedlaender/WWF-Aus
Ακολουθώντας με εμφυτευμένες κάμερες τις σεβάσμιες φάλαινες της Ανταρκτικής Facebook Twitter
Οι ερευνητές ετοιμάζονται να τοποθετήσουν κάμερες σε φάλαινες στο Wilhelmina Bay. Φωτογραφία: Ari Friedlaender/WWF-Aus
Ακολουθώντας με εμφυτευμένες κάμερες τις σεβάσμιες φάλαινες της Ανταρκτικής Facebook Twitter
Οι κάμερες που τοποθετούνται στην πλάτη των φαλαινών δίνουν στους επιστήμονες πρόσβαση σε έναν σε μεγάλο βαθμό άγνωστο κόσμο. Φωτογραφία: Ari Friedlaender/WWF-Aus
Ακολουθώντας με εμφυτευμένες κάμερες τις σεβάσμιες φάλαινες της Ανταρκτικής Facebook Twitter
Μια εναέρια λήψη που δείχνει τους ερευνητές να τοποθετούν κάμερα στην πλάτη φάλαινας στο Wilhelmina Bay. Οι κάμερες παραμένουν κολλημένες στο κήτος για 24 με 48 ώρες. Στη συνέχεια ξεκολλούν και επανασυλλέγονται. Φωτογραφία: Ari Friedlaender/WWF-Aus
Ακολουθώντας με εμφυτευμένες κάμερες τις σεβάσμιες φάλαινες της Ανταρκτικής Facebook Twitter
Οι φυσητήρες μιας ρυγχοφάλαινας, Wilhelmina Bay. Φωτογραφία: Ari Friedlaender/WWF-Aus
Ακολουθώντας με εμφυτευμένες κάμερες τις σεβάσμιες φάλαινες της Ανταρκτικής Facebook Twitter
Μια φάλαινα κολυμπάει κάτω από μία άλλη στο Wilhelmina Bay. Φωτογραφία: Ari Friedlaender/WWF-Aus
Ακολουθώντας με εμφυτευμένες κάμερες τις σεβάσμιες φάλαινες της Ανταρκτικής Facebook Twitter
Φωτογραφία: Ari Friedlaender/WWF-Aus
Ακολουθώντας με εμφυτευμένες κάμερες τις σεβάσμιες φάλαινες της Ανταρκτικής Facebook Twitter
Φάλαινα στο Wilhelmina Bay παρατηρεί μια ομάδα ερευνητών (όπως φαίνεται από την κάμερα που έχει στην πλάτη της). Φωτογραφία: Ari Friedlaender/WWF-Aus
Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Διεθνής κατακραυγή για την ιαπωνική «παράδοση» σφαγής των φαλαινών- Σκότωσαν 333 φάλαινες στην Ανταρκτική

Διεθνή / Διεθνής κατακραυγή για την ιαπωνική «παράδοση» σφαγής των φαλαινών- Σκότωσαν 333 φάλαινες στην Ανταρκτική

Αν και η φαλαινοθηρία έχει απαγορευτεί παγκοσμίως από το 1986, η Ιαπωνία επιμένει να στέλνει φαλαινοθηρικά σε μια αμφιλεγόμενη παράδοση που προκαλεί αντιδράσεις
LIFO NEWSROOM
Εκατοντάδες κητώδη συνεχίζουν να εξοκείλουν και να πεθαίνουν στη Νέα Ζηλανδία και κανείς δεν μπορεί να εξηγήσει το φαινόμενο

Διεθνή / Εκατοντάδες κητώδη συνεχίζουν να εξοκείλουν και να πεθαίνουν στη Νέα Ζηλανδία και κανείς δεν μπορεί να εξηγήσει το φαινόμενο

200 ακόμη μαυροδέλφινα εξόκειλαν στο Φέργουελ Σπιτ, παρά την "ανθρώπινη αλυσίδα" που σχημάτισαν οι εθελοντές για να τα εμποδίσουν να βγουν στα ρηχά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι φωτογραφίες της Χλόης Ακριθάκη γίνονται έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη

Φωτογραφία / Μια έκθεση για τους πολύ προσωπικούς χώρους των καλλιτεχνών

Η έκθεση «Συναντήσεις» της Χλόης Ακριθάκη στο Μουσείο Μπενάκη είναι μια σειρά φωτογραφιών που ξεκινά το 1992, στο ατελιέ του πατέρα της, και φτάνει μέχρι σήμερα, με την ίδια να επισκέπτεται φίλους εικαστικούς κατά τη διάρκεια της δουλειάς τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Φωτογραφία / Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Οι νικητές του δεύτερου ετήσιου Διαγωνισμού Φωτογραφίας Φύσης παρουσιάζουν εκπληκτικές εικόνες που κόβουν την ανάσα και αποκαλύπτουν τη ζωή στον πλανήτη μας. Ο φετινός διαγωνισμός αναδεικνύει τη δύναμη της φωτογραφίας να αποτυπώνει τοπία, την άγρια ζωή και τη λεπτή ισορροπία που διατηρεί τη ζωή στη Γη.
THE LIFO TEAM
«Η ζωή είναι παράξενη και αστεία» - Μία ταινία για τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Βρετανού φωτογράφου Martin Parr

Φωτογραφία / Η ζωή και το έργο του φωτογράφου Martin Parr γίνονται ντοκιμαντέρ

«Προσπαθώ να δείξω τα πράγματα που θεωρώ ενδιαφέροντα και μερικές φορές είναι αστεία. Οι άνθρωποι είναι αστείοι, οπότε πώς γίνεται να μην είναι και το έργο αστείο; Δεν θεωρώ τον εαυτό μου χιουμοριστικό φωτογράφο, αλλά η ζωή είναι παράξενη και αστεία».
THE LIFO TEAM
Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ