Live

Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub

Ανέμελα καλοκαίρια στη δημοκρατία του ήλιου

0

Μέχρι το 1969, περισσότεροι από μισό εκατομμύριο Αμερικανοί άνδρες επιστρατεύτηκαν στις Ένοπλες Δυνάμεις και στάλθηκαν να πολεμήσουν στο Βιετνάμ. Δύο εβδομάδες πριν από την αναχώρηση τους, ο στρατιώτης πεζικού Charles Traub προσβλήθηκε από μια ασθένεια και στη συνέχεια απολύθηκε – ένα τυχερό γεγονός που άλλαξε τη ζωή του για πάντα.

Με νέα πνοή στη ζωή, ο Traub αποφάσισε να ακολουθήσει το πάθος του για τη φωτογραφία στο Chicago Institute of Design. «Η φωτογραφία ήταν ακόμα "στο υπόγειο", όπως λένε, στα μουσεία και σε άλλες σχολές, και ήταν πραγματικά συναρπαστικό να βρίσκομαι σε ένα μέρος όπου την έπαιρναν πολύ σοβαρά ως μορφή τέχνης», λέει σε συνέντευξή του στο AnOther ο Traub, ο οποίος ολοκλήρωσε τις σπουδές του δίπλα σε σπουδαίους φωτογράφους όπως οι Aaron Siskind, Garry Winogrand και Arthur Siegel.

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1970 ο Traub άρχισε να δημιουργεί τρεις ασπρόμαυρες φωτογραφικές σειρές, τις Street, Parties και Beach, η τελευταία από τις οποίες έγινε η πρώτη του μονογραφία το 1977. Αφού ολοκλήρωσε το Beach, αφοσιώθηκε στην έγχρωμη φωτογραφία, δημιουργώντας το Lunchtime, μια σειρά από ζωντανά πορτρέτα δρόμου των Νεοϋορκέζων το μεσημέρι.

Είτε πρόκειται για το Ρίο, τη Τζαμάικα, το Σικάγο, το Λος Άντζελες ή τη Νέα Υόρκη, οι δημόσιες παραλίες είναι εξαιρετικά δημοκρατικές. Δεν ξέρεις ποιος είναι ποιος. Είναι όλα ελεύθερα. Είναι μια μεγάλη απόδραση και όλοι είναι παιχνιδιάρηδες. Βγάζουν τη μάσκα και ο ανθρωπισμός ξεχειλίζει προς τα έξω

Αλλά η παραλία ήταν πάντα εκεί για τον Traub, ο οποίος δεν σταμάτησε ποτέ να επιστρέφει στην ακτή, αποτυπώνοντας στιγμές απροκάλυπτου αισθησιασμού, χιούμορ και νωχελικότητας. «Η παραλία είναι το μέρος όπου αφήνεται όλη η αυτοσυνειδησία της καθημερινότητας», ισχυρίζεται. «Υπάρχει μια σωματική έκθεση χωρίς αναστολές και μια οικειότητα που οι άνθρωποι δεν θα επέτρεπαν σε κανένα άλλο δημόσιο χώρο. Είτε πρόκειται για το Ρίο, τη Τζαμάικα, το Σικάγο, το Λος Άντζελες ή τη Νέα Υόρκη, οι δημόσιες παραλίες είναι εξαιρετικά δημοκρατικές. Δεν ξέρεις ποιος είναι ποιος. Είναι όλα ελεύθερα. Είναι μια μεγάλη απόδραση και όλοι είναι παιχνιδιάρηδες. Βγάζουν τη μάσκα και ο ανθρωπισμός ξεχειλίζει προς τα έξω".

Παρόλο που ο Traub δεν σκόπευε να κάνει το συγκεκριμένο πρότζεκτ έργο ζωής, τελικά εξελίχθηκε ως τέτοιο – ειρωνεία για έναν άνθρωπο που δεν ενδιαφέρεται ιδιαίτερα να ξαπλώνει στην άμμο ή να πλατσουρίζει στο κύμα.

Σήμερα ο Traub επανεξετάζει τα ταξίδια του εδώ και μισό αιώνα στο νέο του βιβλίο, Remembrances of Summers' Past (Interlocutor Press), μια λαμπρή γιορτή της ελευθερίας που μπορεί να βρει κανείς μόνο όταν παίζει ημίγυμνος στην άκρη του νερού. 

Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub
Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub
Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub
Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub
Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub
Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub
Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub
Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub
Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub
Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub
Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub

Το βιβλίο Remembrances of Summers' Past του Charles Traub κυκλοφορεί από τον εκδοτικό οίκο Interlocutor Press.


 

Φωτογραφία
0

Live

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η πρωτοποριακή λεσβιακή σκηνή του Σαν Φρανσίσκο της δεκαετίας του '90

Φωτογραφία / Η πρωτοποριακή λεσβιακή σκηνή του Σαν Φρανσίσκο της δεκαετίας του '90

Το νέο φωτογραφικό λεύκωμα και η έκθεση της Chloe Sherman στο Βερολίνο παρουσιάζουν τις ωμές ντοκιμαντερίστικες φωτογραφίες της από τη λεσβιακή σκηνή στην παλλόμενη καρδιά της queer υποκουλτούρας της πόλης.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι φωτογραφίες της Χλόης Ακριθάκη γίνονται έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη

Φωτογραφία / Μια έκθεση για τους πολύ προσωπικούς χώρους των καλλιτεχνών

Η έκθεση «Συναντήσεις» της Χλόης Ακριθάκη στο Μουσείο Μπενάκη είναι μια σειρά φωτογραφιών που ξεκινά το 1992, στο ατελιέ του πατέρα της, και φτάνει μέχρι σήμερα, με την ίδια να επισκέπτεται φίλους εικαστικούς κατά τη διάρκεια της δουλειάς τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Φωτογραφία / Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Οι νικητές του δεύτερου ετήσιου Διαγωνισμού Φωτογραφίας Φύσης παρουσιάζουν εκπληκτικές εικόνες που κόβουν την ανάσα και αποκαλύπτουν τη ζωή στον πλανήτη μας. Ο φετινός διαγωνισμός αναδεικνύει τη δύναμη της φωτογραφίας να αποτυπώνει τοπία, την άγρια ζωή και τη λεπτή ισορροπία που διατηρεί τη ζωή στη Γη.
THE LIFO TEAM
«Η ζωή είναι παράξενη και αστεία» - Μία ταινία για τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Βρετανού φωτογράφου Martin Parr

Φωτογραφία / Η ζωή και το έργο του φωτογράφου Martin Parr γίνονται ντοκιμαντέρ

«Προσπαθώ να δείξω τα πράγματα που θεωρώ ενδιαφέροντα και μερικές φορές είναι αστεία. Οι άνθρωποι είναι αστείοι, οπότε πώς γίνεται να μην είναι και το έργο αστείο; Δεν θεωρώ τον εαυτό μου χιουμοριστικό φωτογράφο, αλλά η ζωή είναι παράξενη και αστεία».
THE LIFO TEAM
Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ