Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub

Ανέμελα καλοκαίρια στη δημοκρατία του ήλιου

0

Μέχρι το 1969, περισσότεροι από μισό εκατομμύριο Αμερικανοί άνδρες επιστρατεύτηκαν στις Ένοπλες Δυνάμεις και στάλθηκαν να πολεμήσουν στο Βιετνάμ. Δύο εβδομάδες πριν από την αναχώρηση τους, ο στρατιώτης πεζικού Charles Traub προσβλήθηκε από μια ασθένεια και στη συνέχεια απολύθηκε – ένα τυχερό γεγονός που άλλαξε τη ζωή του για πάντα.

Με νέα πνοή στη ζωή, ο Traub αποφάσισε να ακολουθήσει το πάθος του για τη φωτογραφία στο Chicago Institute of Design. «Η φωτογραφία ήταν ακόμα "στο υπόγειο", όπως λένε, στα μουσεία και σε άλλες σχολές, και ήταν πραγματικά συναρπαστικό να βρίσκομαι σε ένα μέρος όπου την έπαιρναν πολύ σοβαρά ως μορφή τέχνης», λέει σε συνέντευξή του στο AnOther ο Traub, ο οποίος ολοκλήρωσε τις σπουδές του δίπλα σε σπουδαίους φωτογράφους όπως οι Aaron Siskind, Garry Winogrand και Arthur Siegel.

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1970 ο Traub άρχισε να δημιουργεί τρεις ασπρόμαυρες φωτογραφικές σειρές, τις Street, Parties και Beach, η τελευταία από τις οποίες έγινε η πρώτη του μονογραφία το 1977. Αφού ολοκλήρωσε το Beach, αφοσιώθηκε στην έγχρωμη φωτογραφία, δημιουργώντας το Lunchtime, μια σειρά από ζωντανά πορτρέτα δρόμου των Νεοϋορκέζων το μεσημέρι.

Είτε πρόκειται για το Ρίο, τη Τζαμάικα, το Σικάγο, το Λος Άντζελες ή τη Νέα Υόρκη, οι δημόσιες παραλίες είναι εξαιρετικά δημοκρατικές. Δεν ξέρεις ποιος είναι ποιος. Είναι όλα ελεύθερα. Είναι μια μεγάλη απόδραση και όλοι είναι παιχνιδιάρηδες. Βγάζουν τη μάσκα και ο ανθρωπισμός ξεχειλίζει προς τα έξω

Αλλά η παραλία ήταν πάντα εκεί για τον Traub, ο οποίος δεν σταμάτησε ποτέ να επιστρέφει στην ακτή, αποτυπώνοντας στιγμές απροκάλυπτου αισθησιασμού, χιούμορ και νωχελικότητας. «Η παραλία είναι το μέρος όπου αφήνεται όλη η αυτοσυνειδησία της καθημερινότητας», ισχυρίζεται. «Υπάρχει μια σωματική έκθεση χωρίς αναστολές και μια οικειότητα που οι άνθρωποι δεν θα επέτρεπαν σε κανένα άλλο δημόσιο χώρο. Είτε πρόκειται για το Ρίο, τη Τζαμάικα, το Σικάγο, το Λος Άντζελες ή τη Νέα Υόρκη, οι δημόσιες παραλίες είναι εξαιρετικά δημοκρατικές. Δεν ξέρεις ποιος είναι ποιος. Είναι όλα ελεύθερα. Είναι μια μεγάλη απόδραση και όλοι είναι παιχνιδιάρηδες. Βγάζουν τη μάσκα και ο ανθρωπισμός ξεχειλίζει προς τα έξω".

Παρόλο που ο Traub δεν σκόπευε να κάνει το συγκεκριμένο πρότζεκτ έργο ζωής, τελικά εξελίχθηκε ως τέτοιο – ειρωνεία για έναν άνθρωπο που δεν ενδιαφέρεται ιδιαίτερα να ξαπλώνει στην άμμο ή να πλατσουρίζει στο κύμα.

Σήμερα ο Traub επανεξετάζει τα ταξίδια του εδώ και μισό αιώνα στο νέο του βιβλίο, Remembrances of Summers' Past (Interlocutor Press), μια λαμπρή γιορτή της ελευθερίας που μπορεί να βρει κανείς μόνο όταν παίζει ημίγυμνος στην άκρη του νερού. 

Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub
Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub
Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub
Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub
Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub
Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub
Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub
Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub
Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub
Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub
Παιχνίδια στην άμμο Facebook Twitter
Φωτ.: Charles Traub

Το βιβλίο Remembrances of Summers' Past του Charles Traub κυκλοφορεί από τον εκδοτικό οίκο Interlocutor Press.


 

Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η πρωτοποριακή λεσβιακή σκηνή του Σαν Φρανσίσκο της δεκαετίας του '90

Φωτογραφία / Η πρωτοποριακή λεσβιακή σκηνή του Σαν Φρανσίσκο της δεκαετίας του '90

Το νέο φωτογραφικό λεύκωμα και η έκθεση της Chloe Sherman στο Βερολίνο παρουσιάζουν τις ωμές ντοκιμαντερίστικες φωτογραφίες της από τη λεσβιακή σκηνή στην παλλόμενη καρδιά της queer υποκουλτούρας της πόλης.
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ