Γεννημένος στο Lowell της Μασαχουσέτης και μεγαλωμένος στην Καλιφόρνια, ο Christopher Makos μετακόμισε στη Νέα Υόρκη το 1969. Έζησε για ένα διάστημα στην Ευρώπη, σπουδάζοντας αρχιτεκτονική στο Παρίσι και έπειτα μαθητεύοντας δίπλα στον Man Ray.
Λίγοι άνθρωποι γνώριζαν τον Andy Warhol μέσα από τις ιδιωτικές του στιγμές όσο ο Makos. Οι δύο τους έγιναν στενοί φίλοι και συνεργάτες κατά την τελευταία δεκαετία της ζωής του Warhol, συγκεκριμένα από τα μέσα της δεκαετίας του 1970 μέχρι τον θάνατό του το 1987.
Οι δύο καλλιτέχνες συναντήθηκαν τυχαία στην Μπιενάλε του Whitney το 1975. Λίγο αργότερα, ο Warhol κάλεσε τον Makos στο Max's Kansas City, το θρυλικό του στέκι, αλλά ο νεαρός φωτογράφος αρνήθηκε ευγενικά. Όντας Καλιφορνέζος από την ύπαιθρο, τα νυχτερινά κέντρα δεν ήταν η πρώτη του επιλογή για διασκέδαση. Αντ' αυτού, ο Makos προσκάλεσε τον Warhol στην πρώτη του φωτογραφική έκθεση «Step on It» η οποία περιείχε εκτυπώσεις εγκατεστημένες κάτω από πλεξιγκλάς και απλωμένες στο έδαφος της 492ης οδού του Broadway, επιτρέποντας στους παρευρισκόμενους να πατήσουν κυριολεκτικά πάνω στις φωτογραφίες του.
«Καθ' όλη τη διάρκεια της ενήλικης ζωής μου, προσπαθώ να μην έχω προσδοκίες από ανθρώπους, μέρη ή πράγματα, γιατί συχνά απογοητεύομαι. Έχω χαμηλές προσδοκίες και εκπλήσσομαι πραγματικά όταν τα πράγματα αποδεικνύονται πολύ πιο διασκεδαστικά. Υποθέτω ότι αυτό συνέβη και με τον Warhol».
«Ο Andy ήταν απασχολημένος εκείνο το βράδυ. Έτσι ήρθε ο Bob Colacello για να τραβήξει φωτογραφίες για το "Interview"», θυμάται ο Makos. Ο Bob Colacello, ο πρώην συντάκτης του περιοδικού "Interview" του Warhol, παρακολούθησε πράγματι την έκθεση στην Broome Street. Και αυτή η σύνδεση οδήγησε, τελικά, σε μια συνάντηση μεταξύ του Makos και του Warhol στο Warhol's Factory. Έπειτα από την αποχώρηση του Colacello από το περιοδικό, ο Warhol έδωσε στον Makos μια δισέλιδη στήλη με τίτλο «In», όπου θα κατέγραφε τα πιο καυτά γεγονότα της πόλης.
Από αυτή την αρχική συνεργασία, το δυναμικό δίδυμο ξεκίνησε μια φιλία που διήρκεσε για το υπόλοιπο της ζωής του Warhol. Είτε δούλευαν μαζί στο στούντιο, είτε περνούσαν νύχτες στην πόλη, είτε ταξίδευαν παρέα, το πνεύμα της σχέσης τους διαμορφωνόταν από τη συνεργασία και τη συντροφικότητα. Ο Makos δίδαξε στον Warhol την τέχνη της φωτογραφίας και ο Warhol δίδαξε στον Makos την τέχνη των επιχειρήσεων – μαζί δημιούργησαν μερικά από τα πιο ανεξίτηλα και γνωστά πορτρέτα της pop κουλτούρας.
«Δεν με εντυπωσίαζαν οι σταρ», λέει ο Makos, ο οποίος νιώθει εξίσου άνετα να φωτογραφίζει απατεώνες, μοντέλα ή καλλιτέχνες όπως η Debbie Harry, ο Jean-Michel Basquiat, ο Keith Haring και η Grace Jones. «Ο Andy ήταν απλώς ένα παράξενο άτομο, όπως στην ταινία του David Bowie, "The Man Who Fell to Earth"».
«Καθ' όλη τη διάρκεια της ενήλικης ζωής μου, προσπαθώ να μην έχω προσδοκίες από ανθρώπους, μέρη ή πράγματα, γιατί συχνά απογοητεύομαι. Έχω χαμηλές προσδοκίες και εκπλήσσομαι πραγματικά όταν τα πράγματα αποδεικνύονται πολύ πιο διασκεδαστικά. Υποθέτω ότι αυτό συνέβη και με τον Warhol. Όταν αρχίσαμε να ταξιδεύουμε μαζί, ήμουν κάτι σαν γκουρού της φωτογραφικής μηχανής για τον Andy. Κατά την διάρκεια των ταξιδιών μας, του έλεγα "γιατί δεν σημαδεύεις με τη φωτογραφική σου μηχανή αυτό;" ή "κοίτα εκείνο εκεί". Συχνά καταλήγαμε να έχουμε τραβήξει πολλές ίδιες φωτογραφίες και έτσι ξεκίνησε η συνεργασία μας».
«Έφτασε στο απόγειό της όταν ο Warhol αποτέλεσε το θέμα μου στη σειρά "Altered Images", αλλά και στο πιο πρόσφατο βιβλίο μου, "Andy Modeling Portfolio". Πάντα δουλεύαμε πάνω σε κάτι, ακόμα κι αν το μεγαλύτερο μέρος της φιλίας μας ήταν, ουσιαστικά, ένα παιχνίδι.
«Οι πρώτες μου αναμνήσεις από τη φωτογράφισή του ήταν όταν έκανα τα πορτρέτα του "Stand Up". Για μένα, ο Warhol ήταν ακριβώς όπως όλα τα άλλα άτομα που φωτογραφίζω. Όλοι περιμένουν να τους πεις να κοιτάξουν πάνω ή κάτω, με έναν συγκεκριμένο τρόπο. Όταν φωτογράφισα την Elizabeth Taylor για τον Malcolm Forbes, συνέβη το ίδιο: περίμενε τον σκηνοθέτη να της πει τι να κάνει. Ο Andy ήταν εξαιρετικό θέμα λόγω της λευκότητας του δέρματός του, που θύμιζε κυριολεκτικά καμβά. Προς το τέλος της ζωής του, έκανε πολλές θεραπείες προσώπου και έδινε περισσότερη προσοχή στον εαυτό του, οπότε ήταν διασκεδαστικό να παρακολουθώ αυτήν τη μεταμόρφωση. Φαίνεται αρκετά διαφορετικός στις πρώιμες φωτογραφίες μου».
Ο Warhol έχει αναφερθεί στον Makos ως «τον πιο μοντέρνο φωτογράφο της Αμερικής». «Ο Άντι ανυπομονούσε να βρεθεί μπροστά στην κάμερα και να ποζάρει για μένα επειδή ήξερε ότι είχε έναν επαγγελματία φωτογράφο. Ήταν πάντα σε εγρήγορση. Οι φωτογραφίες μόντελινγκ ξεκίνησαν επειδή η Sony Corporation ήρθε στον Andy και του ζήτησε να γίνει εκπρόσωπος για ένα νέο προϊόν που προωθούσε. Πήγε σε ένα από τα πρακτορεία μοντέλων και ρώτησε: "Τι πρέπει να κάνουμε;". Δεν είχαν φωτογραφίες του Andy και δεν ήξεραν πώς θα φαινόταν σ’ αυτές, έτσι αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα portfolio. Το πρώτο look αποτελούνταν από ένα αθλητικό σακάκι, πουκάμισο, τζιν και καουμπόικες μπότες – μια casual εμφάνιση που πέτυχε».
«Η σειρά "Altered Images" ήταν ιδέα του Andy, και συνοδεύτηκε από πέντε διαφορετικές περούκες. Νομίζω ότι κάναμε δύο φωτογραφίσεις με συνολικά περίπου 365 διαφορετικές φωτογραφίες, μία για κάθε μέρα του χρόνου. Ο Andy δεν ήθελε να είναι γυναίκα, ήθελε απλώς να είναι όμορφος. Όταν φόρεσε τις περούκες, έγινε ένας διαφορετικός άνθρωπος».
Οι φωτογραφίες του Chris έχουν εκτεθεί σε γκαλερί και μουσεία όπως το Μουσείο Guggenheim στο Μπιλμπάο, η Tate Modern στο Λονδίνο, το Μουσείο Αμερικανικής Τέχνης Whitney στη Νέα Υόρκη, το IVAM στη Βαλένθια και το Μουσείο Reina Sofia στη Μαδρίτη. Φωτογραφίες του έχουν εμφανιστεί επίσης σε περιοδικά και εφημερίδες, όπως το «Paris Match» και η «Wall Street Journal». Είναι συγγραφέας πολλών σημαντικών βιβλίων, όπως οι τόμοι «Warhol/Makos In Context» (2007), «Andy Warhol China 1982» (2007), «Christopher Makos Polaroids» (2009) και, πιο πρόσφατα, «Andy Modeling Portfolio» (2022).
Με την έκθεση του «FRINGE», ο Makos εγκαινιάζει ένα οπτικό ημερολόγιο της ζωής του στον φωτεινό κόσμο της Νέας Υόρκης. Συγκεντρώνοντας τα πορτρέτα του Warhol καθώς και ειδώλων όπως οι Halston, Pat Cleveland, Tina Turner και Liza Minelli, η έκθεση αυτή προσφέρει μια καταιγιστική ματιά στο jet set lifestyle μιας χρυσής εποχής της τέχνης. Ταυτόχρονα μέσω του «FRINGE» ο Makos μοιράζεται τις αναμνήσεις του από τις συνεργασίες του με τον Warhol, το πρόσωπο του οποίου αποτέλεσε τον τέλειο καμβά για το φωτογραφικό του έργο.
Η έκθεση «FRINGE» φιλοξενείται στην Fahey/Klein Gallery του Λος Άντζελες.