Τι είναι αυτό που κάνει ξεχωριστές τις δουλειές του Danilo Parra; Μια εύκολη απάντηση είναι πως ό,τι έχει κάνει μέχρι σήμερα, είτε πρόκειται για διαφημιστικά είτε για το γύρισμα ενός ντοκιμαντέρ ή βίντεο κλιπ, διακρίνονται από μια αισθητική που παραπέμπει άμεσα στην κουλτούρα του δρόμου, του περιθωρίου, που συνεχίζει να συναρπάζει ακόμα και όσους κινούνται έξω από αυτό (μάλλον περισσότερο αυτούς).
Όμως το πιθανότερο είναι να μην αρκεί αυτό για να ξεχωρίσει κάποιος. «Έχω αρκετά καλές προσαρμοστικές ικανότητες» λέει ο ίδιος στη συνέντευξη που παραχώρησε στο LIFO.gr ρίχνοντας λίγο φως στο παρασκήνιο της δουλειάς του που σίγουρα περιλαμβάνει δυσκολίες τις οποίες δεν μπορούμε να φανταστούμε.
Στη συνέντευξή του μιλά για τα γυρίσματα που έκανε για το βίντεο του A$AP Rocky και αποκαλύπτει το παρασκήνιο της συνεργασίας του με τον Έλληνα δημιουργό Kostas Seremetis. Μια απάντηση που δείχνει ξεκάθαρα ότι το μεγάλο ατού αυτού του δημιουργού είναι όντως η προσαρμοστικότητα.
Οι φωτογράφοι πρέπει να φωτογραφίζουν τον όμορφο πλανήτη, τα ζώα και τα φυτά που ζουν εδώ πριν από όλους μας. Ελπίζω τα ρομπότ και τα κομπιούτερ να μας σώσουν από τους ίδιους μας τους εαυτούς.
Στα τριάντα του έχει ήδη ένα αξιοζήλευτο βιογραφικό ακόμα και για τα δεδομένα της Αμερικής που ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος. Έχει συνεργαστεί με τους σκηνοθέτες Spike Jonze, Matthew Frost, Terry Timely, και Sebastian Silva σε διαφημιστικά, βίντεο κλιπ και ταινίες. Είναι υπεύθυνος για μερικά από τα καλύτερα ντοκιμαντέρ του VICE, ανάμεσα τους αυτό για τις χασισοφυτείες της Σουαζιλάνδης για το οποίο μιλάει παρακάτω. Επίσης με την ιδιότητα του freelance κινηματογραφιστή συνεργάζεται με τον Guardian.
Τέλος, ανήκει και αυτός στους φωτογράφους του lovebryan.com, αυτής της εκπληκτικής ψηφιακής κοινότητας που δημιούργησε ο φωτογράφος Bryan Derballa πριν από μια δεκαετία και περιλαμβάνει φωτογράφους όπως ο Mike Belleme και o Allen Ying (σ.σ. τους έχουμε γνωρίσει και τους τρεις μέσα από συνεντεύξεις τους τα τελευταία χρόνια στο LIFO.gr). Αν και έχουν εισβάλει με τις δουλειές τους στα mainstream media τον τελευταίο καιρό, διατηρούν την αισθητική της κουλτούρας του δρόμου αναλλοίωτη. Μιας κουλτούρας μέσα στην οποία γεννήθηκαν και την οποία, όπως φαίνεται, θέλουν να εξακολουθούν να προωθούν.
— Από τα διαφημιστικά σποτ μέχρι τα φιλμ μού δίνεις την εικόνα ενός ασυμβίβαστου δημιουργού. Θέλω να πω ότι κατά κάποιο τρόπο κάθε δουλειά σου έχει μια underground αισθητική. Θα έλεγες ότι έχεις κάνει συμβιβασμούς στη μέχρι σήμερα επαγγελματική σου πορεία;
Δεν μου αρέσει να χρησιμοποιώ την λέξη συμβιβασμός, προτιμώ τη λέξη προσαρμογή και πιστεύω ότι έχω αρκετά καλές προσαρμοστικές ικανότητες. Μπορώ να δουλέψω με ό,τι υπάρχει γύρω μου, όμως καλό είναι να ξέρεις το πότε θα ζητήσεις περισσότερα. Κάποιες φορές αποκομίζω τα μέγιστα από την κινηματογράφηση ενός πρότζεκτ, μέχρι που συνειδητοποιώ ότι είναι καλύτερα να βγω έξω και να καταγράψω περισσότερες πλευρές της ιστορίας. Είναι καλό να γνωρίζεις πότε έχεις συλλάβει αρκετά από αυτά που θες και έχει πλάκα επίσης να αράζεις με αυτά που ήδη έχεις.
— Πες μας για την ιδέα πίσω από το βίντεο του A$AP Rocky και την συνεργασία σου με τον Έλληνα καλλιτέχνη Kostas Seremetis.
Τον Rocky τον είχα συναντήσει στο διαμέρισμά του κοντά στο ferry του Long Island και μου προσέφερε μια ποικιλία τυριών όταν έφτασα εκεί. Άφησα την βοηθό μου να συνεχίσει με το edit που έκανα, για να τον συναντήσω. Με περίμενε για λίγο στο κρύο και στη συνέχεια ρώτησε εάν θα ήθελα τυρί και crackers. Όταν τελικά έγινε η συνάντηση στο διαμέρισμα, με χαιρέτησε χωρίς να φοράει μπλούζα και φαινόταν ότι ήταν λιώμα. Μου είπε: «Είμαι μεγάλος θαυμαστής της δουλειάς σου». Αυτό ήταν μια πολύ κολακευτική στιγμή για εμένα επειδή και εγώ είμαι επίσης θαυμαστής της δουλειάς του.
Riot Rave
Φάγαμε και ξεκινήσαμε να κατεβάζουμε ιδέες για το βίντεο. Μερικές εβδομάδες αργότερα συναντηθήκαμε σε ένα μπαρ όπου μόλις είχε χωρίσει από τη φίλη του, που είναι super model. Ήταν εντελώς χάλια και έπινε αργά ουίσκι για τρεις ώρες. Τότε μου έδωσε κάποια hints για το τι ακριβώς θα ήθελε να κάνουμε στο βίντεο. Δυο εβδομάδες αργότερα τον συνάντησα στο άλλο διαμέρισμά του και στη συνέχεια βρεθήκαμε μέσα σε ένα SUV. Εκείνη την ώρα είχε ξεκινήσει μια φασαρία στο SoHo και δεν ήξερα τι ακριβώς θα γινόταν στην συνέχεια. Οι αστυνομικοί προσπαθούσαν να με συλλάβουν ενώ έκανα τα γυρίσματα του βίντεο και σχεδόν με άρπαξαν, όμως κατάφερα να τους ξεφύγω και κρύφτηκα σε ένα ταϊλανδέζικο εστιατόριο μέχρι που οι σειρήνες σταμάτησαν. Μετά τα γυρίσματα ήμασταν στην τσίτα και παρακολουθούσαμε το Super Bowl στην γιγαντιαία οθόνη του Rocky. Η επιμέλεια του βίντεο έγινε μια εβδομάδα αργότερα στο διαμέρισμα του και κράτησε μια ολόκληρη μέρα.
Τότε ήταν που συνειδητοποίησα ότι το βίντεο το είχε υποσχεθεί σε ακόμα έναν καλλιτέχνη, τον Kostas. Όταν ο Kostas ανακάλυψε ότι είχα κάνει το δικό μου βίντεο για το ίδιο τραγούδι, ο Rocky μας έφερε σε επαφή μέσω Skype σε μια προσπάθεια να μας ικανοποιήσει και τους δυο. Έτσι προέκυψε μια συνεργασία των δυο βίντεο σε ένα. Ο Kostas ήταν λίγο ενοχλημένος με αυτό, όμως μου άρεσε το αποτέλεσμα της συνεργασίας μας. Ίσως να άρεσε και στον ίδιο.
— Είδα το πολύ ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ σου Swaziland: Gold Mind of Marijuana. Θα ήθελα να μου πεις για τις δυσκολίες που συνάντησες κατά την διάρκεια των γυρισμάτων και για τις πιο έντονες αναμνήσεις σου από αυτό.
Οι δυσκολίες είχαν να κάνουν με τις ευαισθησίες του κόσμου σχετικά με τον βασιλιά. Όλοι φοβούνταν να μιλήσουν ανοιχτά εναντίον του και έτσι είχα μια κρυμμένη κάμερα στο ξενοδοχείο και στην πόλη. Όμως ήταν ένα θαυμάσιο μέρος με πολύ κουλ ανθρώπους. Είχε πολύ πλάκα στην Σουαζιλάνδη. Είχε πλάκα επίσης να καπνίζεις χόρτο.
— Ένα top5 με τους αγαπημένους σου φωτογράφους;
1.
Stanley Kubrick
Φωτογράφος που έγινε σκηνοθέτης.
2.
Tarkovsky
Φωτογράφος που έγινε σκηνοθέτης.
3.
Ο καθένας στο Instagram
Υπάρχει αρκετή καλή δουλειά εκεί μέσα.
4.
Ο αετός που κρατά μια κάμερα pro επάνω του
Ωραία δουλειά.
5.
Google Maps
Η θέα του δρόμου.
— Είσαι επίσης γλύπτης. Θα μπορούσες να μας πεις περισσότερα για αυτό;
Η γιαγιά μου που είναι αγγειοπλάστης και γλύπτρια με οδήγησε σε αυτό. Μου αρέσει να φτιάχνω ανθρώπινα κεφάλια και γυμνούς ανθρώπους, χοντρούς και αδύνατους. Κάνω μερικές φορές και πήλινα γλυπτά. Θα ήθελα να το κάνω πιο συχνά.
— Πιστεύεις ότι ένας φωτογράφος έχει κάποια υποχρέωση απέναντι στην κοινωνία;
Όχι στην κοινωνία αλλά στη φύση. Οι φωτογράφοι πρέπει να φωτογραφίζουν τον όμορφο πλανήτη, τα ζώα και τα φυτά που ζουν εδώ πριν από όλους μας. Ελπίζω τα ρομπότ και τα κομπιούτερ να μας σώσουν από τους ίδιους μας τους εαυτούς.
Honne - Coastal Love
— Τι σε κάνεις ευτυχισμένο;
Το να δουλεύεις σε ένα πρότζεκτ το οποίο πηγαίνει πραγματικά καλά, όμως αυτό είναι κάπως περίπλοκο κι έτσι είμαι καλυμμένος με τα κοντινά αγαπημένα μου πρόσωπα στο σπίτι ή με τη φύση.
— Στείλε ένα μήνυμα στον 16χρονο εαυτό σου.
Danilo, κοίτα στον καθρέφτη, εγώ είμαι ο Danilo από το 2017, εγώ είμαι πράγματι, όχι, γύρνα πίσω, μην φοβάσαι, DANILOOOOOO…πιστεύω θα έτρεχε να κάνει skateboard.
— Τα μελλοντικά σου σχέδια;
Να ζήσω στη φύση ή κοντά σε αυτή, στην παραλία ή το βουνό δεν μπορώ να αποφασίσω. Η παραλία και οι ωκεανοί ίσως καταστραφούν όμως τα βουνά θα είναι για πάντα εκεί, οπότε ίσως στα βουνά. Κάπου που να μπορώ να μαζεύω μανιτάρια από την πόρτα μου.
— Θα ήθελα να κλείσουμε με το αγαπημένο σου κομμάτι από το περασμένο καλοκαίρι.
LUV is Rage 2, Lil Uzi Vert
Όλες οι φωτογραφίες παραχωρήθηκαν στο LIFO.gr από τον Danilo Parra για αποκλειστική χρήση. Δεν επιτρέπεται η αναδημοσίεύση τους χωρίς την άδεια του.
σχόλια