Ένας Ελληνοκύπριος φωτογραφίζει τις σκληρές γυναίκες του μέταλ της Μποτσουάνα Facebook Twitter

Ένας Ελληνοκύπριος φωτογραφίζει τις σκληρές γυναίκες του μέταλ της Μποτσουάνα

0

Οι Marok είναι μια υποκουλτούρα της αφρικανικής μέταλ σκηνής της Μποτσουάνα. Αποτελείται από γυναίκες και άνδρες που συνήθως φορούν δερμάτινα σύνολα: μπότες, τζάκετ, καουμπόικα καπέλα και τισέρτ με μέταλ μπάντες. Αν και το λουκ τους φαντάζει κάπως απειλητικό στην πραγματικότητα είναι πολύ ταπεινoί και φιλικοί.

Την πρώτη φορά που ήρθα σε επαφή με τις γυναίκες του Marok ήταν το 2011. Μια φίλη της οικογένειας είχε οργάνωσει μια ροκ συναυλία στο Γκαμπορόνε. Τότε δεν γνώριζα ότι υπήρχε αυτή η κοινότητα γυναικών που είχαν μια τόσο μεγάλη αγάπη για την μέταλ σκηνή. Πίστευα απλά ότι ήταν μαύρες γυναίκες που αγαπούσαν να φορούν μαύρα δερμάτινα ρούχα με καουμπόικο στυλ. Στη συνέχεια, το 2014, είχα προσκληθεί από την ίδια φίλη μου στο γάμο της. Την επομένη του γάμου η οικογένειά της είχε οργανώσει μια παράσταση σε ένα μπαρ που ονομάζεται Mopipi στο Τλοκουένγκ της Μποτσουάνα. Τότε, ήξερα περισσότερα για τις Marok, μια και είχαν ήδη γίνει πολλές φορές θέμα στα Μέσα. Εκείνο το βράδυ τραβούσα φωτογραφίες από το κινητό μου και οι Queens (έτσι αρέσει να αυτοαποκαλούνται οι Marok ) μου ζήτησαν να τραβήξω τις φωτογραφίες τους. Στη συνέχεια ανταλλάξαμε τηλέφωνα και κρατήσαμε επαφή όσο καιρό βρισκόμουν στη Νότια Αφρική.

Οι εικόνες μου δεν είναι κυριολεκτικές και δίνουν μόνο μια γεύση της ζωής του ανθρώπου που φωτογραφίζω.

Ήταν εξαιρετικά δύσκολο να τις πείσω να φωτογραφηθούν πλαίσιο ενός συνολικότερου πρότζεκτ καταγραφής της κουλτούρας τους. Πέρασα μερικούς μήνες προσπαθώντας να κερδίσω την εμπιστοσύνη τους μέσω των κοινωνικών δικτύων. Χρησιμοποίησα κάθε βοήθεια που μπορούσα να βρω, από την fixer μου την Millie Hans μέχρι και τη βοηθό μου που ξέρει άπταιστα Tswana. Έγιναν ένα σωρό ακυρώσεις, αναβολές και συνάντησα πολλά εμπόδια. Αυτό οφειλόταν κυρίως στο γεγονός ότι οι Queens αισθάνονταν ότι τις είχαν εκμεταλλευτεί  άλλοι φωτογράφοι στο παρελθόν. Άλλες δεν είχαν κάνει ακόμα το coming-out τους ως ρόκερ και δεν ήθελαν να δει τις φωτογραφίες τους ο οικογενειακός τους κύκλος. Υπάρχαν και κάποιες που ζούσαν ακόμα στο καταπιεστικό πατριαρχικό καθεστώς και έβρισκαν εμπόδια από τους συζύγους. Τελικά πέρασα συνολικά 15 μήνες μαζί τους και μέσα σε αυτό το διάστημα κατάφερα και τις φωτογράφισα.

Ένας Ελληνοκύπριος φωτογραφίζει τις σκληρές γυναίκες του μέταλ της Μποτσουάνα Facebook Twitter
Debbie Baone Superpower

Τι σημαίνει να είσαι φωτογράφος στην Αφρική σήμερα; Είναι εξαιρετικά συναρπαστικό, επειδή υπάρχει αφθονία στις ιστορίες που μπορεί να πει κανείς. Η Αφρική είναι πλούσια σε πολιτιστική και καλλιτεχνική κληρονομιά και τα προοδευτικά πράγματα που συμβαίνουν προκαλούν όπως είναι αναμενόμενο την συντήρηση. Σχετικά με το φωτογραφικό μου στυλ, μου αρέσει να το αποκαλώ "θεατρικό ντοκιμαντέρ" διότι τα περισσότερα πορτρέτα που κάνω είναι συνήθως στημένα. Οι εικόνες μου δεν είναι κυριολεκτικές και δίνουν μόνο μια γεύση της ζωής του ανθρώπου που φωτογραφίζω.

Είμαι Νοτιοαφρικάνος πρώτης γενιάς από Κύπριους γονείς. Έχω επισκεφθεί μια φορά την Ελλάδα, όταν ήμουν οκτώ ετών. Στην Κύπρο πηγαίνω συχνότερα. Τελευταία φορά ήταν το 2006.

Αυτό τον καιρό, τα τελευταία δυόμισι χρόνια δηλαδή, δουλεύω πάνω σε ένα πρότζεκτ που έχει να κάνει με την νυχτερινή ζωή σε ένα επικίνδυνο προάστιο του Γιοχάνεσμπουργκ.

Ένας Ελληνοκύπριος φωτογραφίζει τις σκληρές γυναίκες του μέταλ της Μποτσουάνα Facebook Twitter
Ένας Ελληνοκύπριος φωτογραφίζει τις σκληρές γυναίκες του μέταλ της Μποτσουάνα Facebook Twitter
H Florah Dylon με τον γιο της
Ένας Ελληνοκύπριος φωτογραφίζει τις σκληρές γυναίκες του μέταλ της Μποτσουάνα Facebook Twitter
Lucrutiah
Ένας Ελληνοκύπριος φωτογραφίζει τις σκληρές γυναίκες του μέταλ της Μποτσουάνα Facebook Twitter
Katie Dekesu
Ένας Ελληνοκύπριος φωτογραφίζει τις σκληρές γυναίκες του μέταλ της Μποτσουάνα Facebook Twitter
Queen Morima
Ένας Ελληνοκύπριος φωτογραφίζει τις σκληρές γυναίκες του μέταλ της Μποτσουάνα Facebook Twitter
Phoenix Tonahs Slaughter
Ένας Ελληνοκύπριος φωτογραφίζει τις σκληρές γυναίκες του μέταλ της Μποτσουάνα Facebook Twitter
Shatani
Ένας Ελληνοκύπριος φωτογραφίζει τις σκληρές γυναίκες του μέταλ της Μποτσουάνα Facebook Twitter
Vaselyn G-Wawa
Ένας Ελληνοκύπριος φωτογραφίζει τις σκληρές γυναίκες του μέταλ της Μποτσουάνα Facebook Twitter
Vicky
Ένας Ελληνοκύπριος φωτογραφίζει τις σκληρές γυναίκες του μέταλ της Μποτσουάνα Facebook Twitter
Bonolo
Ένας Ελληνοκύπριος φωτογραφίζει τις σκληρές γυναίκες του μέταλ της Μποτσουάνα Facebook Twitter

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες του Πολ Σιακαλή εδώ και εδώ.

0

Μερόπη Κοκκίνη

Η Μερόπη Κοκκίνη γεννήθηκε στην Κύπρο. Άρχισε να δημοσιογραφεί στο περιοδικό «01». Ανήκει στην συντακτική ομάδα της LIFO.
Email: [email protected]
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Φωτογραφία / 100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Κατέγραψε την πραγματική Αμερική, έβρισκε τους πιο συναρπαστικούς χαρακτήρες ανάμεσα στους λιγότερο προνομιούχους, κατάφερε να αλλάξει για πάντα την πορεία της φωτογραφίας και του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Μάρτιν Παρ επιστρέφει για να φωτογραφίσει το ελληνικό καλοκαίρι

Φωτογραφία / Ο Μάρτιν Παρ ετοιμάζεται να φωτογραφίσει ξανά το ελληνικό καλοκαίρι

Ένας από τους πιο σημαντικούς Βρετανούς φωτογράφους θα εκθέσει έργα του στο Hyper Hypo και θα υπογράψει βιβλία και αναμνηστικά που θα είναι διαθέσιμα για όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.
M. HULOT
Η φωτογραφική γλώσσα της Erieta Attali για το εφήμερο των τοπίων

ADM 2024: New Vision / Η φωτογραφική γλώσσα της Erieta Attali για το εφήμερο των τοπίων

Έχει αφιερώσει πάνω από δύο δεκαετίες στην εξερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στην αρχιτεκτονική και το τοπίο και το πρωτοποριακό καλλιτεχνικό της έργο έχει χαράξει μια νέα πορεία στην αρχιτεκτονική φωτογραφία.
ERIETA ATTALI
Photography - A Queer History

Φωτογραφία / Η queer πλευρά της φωτογραφίας σε μια μνημειακή φωτογραφική έκδοση

Δύο Βρετανοί ιστορικοί τέχνης επιμελήθηκαν το «Photography – A Queer History», μια πολυεπίπεδη συλλογή αφιερωμένη στη φωτογραφία που προκαλεί τις κατεστημένες αντιλήψεις για τη σεξουαλικότητα, την ταυτότητα και την έκφραση φύλου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στάνλεϊ Στέλαρ: Ο φωτογράφος της γκέι γενιάς που αποδεκατίστηκε από το AIDS

Φωτογραφία / Στάνλεϊ Στέλαρ: Ο φωτογράφος της γκέι γενιάς που αποδεκατίστηκε από το AIDS

Τα «πειρατικά» του πορτρέτα, τα στιγμιότυπα τεμπέλικης ανεμελιάς στις ετοιμόρροπες προβλήτες του West Side αποτελούν μαρτυρία μιας εποχής και μιας κοινότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Travelogue: Ένα φωτογραφικό λεύκωμα για τις ελληνικές επινοήσεις που λύνουν καθημερινά προβλήματα

Φωτογραφία / Travelogue: Ένα φωτογραφικό λεύκωμα αφιερωμένο στις λαϊκές ευρεσιτεχνίες

Μια πρωτότυπη συλλογή DIY κατασκευών από «ανώνυμους» designers, από διάφορα σημεία της Ελλάδας, που δίνουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα και ανάγκες, «πατέντες» με τις οποίες συνυπάρχουμε εδώ και χρόνια χωρίς απαραίτητα να το συνειδητοποιούμε.
M. HULOT