Η καλύτερη φωτογραφία μου: Kώστας Πήττας

Η καλύτερη φωτογραφία μου: Kώστας Πήττας Facebook Twitter
0

 

(Ιανουάριος, λίγα χρόνια πριν...)
Μια εικόνα από το πρόσφατο παρελθόν.
Μια εικόνα του παρόντος.
Μια εικόνα από [για] το μέλλον.
Ένα παιδί που μας καλεί να το ακολουθήσουμε σε νέα, απάτητα μονοπάτια.
Δεν μας γυρίζει την πλάτη, απλώς βαδίζει [πιο] μπροστά μας.
Αλλάζουν οι εποχές μπροστά μου.
Ακίνητες εικόνες.
Ανεπαίσθητες κινήσεις.
Το φως [δεν] αλλάζει.
Αθήνα.
Μία φωτεινή πόλη.
Nέο Μουσείο της Ακρόπολης
Ένας μαγικός, υπερβατικός χώρος.
Μια εικόνα [που όσο ζω θα] μου θυμίζει πως μια στιγμή αναπάντεχα μπορεί να γίνει μαγική
Κάθε στιγμή [μπορεί να] είναι μαγική.
Βλέπω στην εικόνα τον εαυτό μου παιδί, βλέπω τα όνειρά μου, βλέπω όσα δεν κατάφερα – βλέπω όμως και όσα θα πετύχω.
Βλέπω το μέλλον, βλέπω αισιοδοξία, βήματα σταθερά, βλέπω αγάπη.
Οι άνθρωποι που αγαπάμε και μας αγαπούν είναι ό,τι πιο σημαντικό στη ζωή μας
Είναι η ζωή μας ολάκερη
Ας ακολουθήσουμε τα παιδιά.
Είναι η ελπίδα!

 

CV

Γεννημένος: Νεμέα Κορινθίας, Μάιος 1966

Σπουδές: Αρχιτεκτονική Σχολή Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ)

Επιρροές: Φωτογραφίζοντας εδώ και αρκετά χρόνια - σχεδόν αποκλειστικά - με το κινητό μου τηλέφωνο, τα παρακάτω λόγια του μοναδικού φωτογράφου Julius Shulman – και ας μην είχε σίγουρα κατά νου κάτι τέτοιο ο ίδιος - ηχούν πολύ όμορφα στα αυτιά μου : ''The camera is the least important element in the photography ''.

Ο Αnsel Adams, o μεγαλύτερος φωτογράφος τοπίων. Ένας εξαιρετικός καλλιτέχνης, με μια μοναδική ικανότητα να καταγράφει την φύση ως μνημείο. Η εκπληκτική, μοναδική φωτογραφία του με θέμα '' η ανατολή της σελήνης πάνω από ένα μικρό νεκροταφείο, ενός χωριού στο Μεξικό '', είναι η πρώτη μου επαφή μέσω ενός βιβλίου, με τον μαγικό κόσμο της φωτογραφίας που θυμάμαι από μικρός. "I hope that my work will encourage self expression in others and stimulate the search for beauty and creative excitement in the great world around us" Ansel Adams. 

Καλύτερη στιγμή: Τα τελευταία χρόνια που ασχολούμαι συστηματικά με τη φωτογραφία, δύο στιγμές μπορώ να ξεχωρίζω, κάθε μια από αυτές για διαφορετικούς λόγους - χωρίς όμως να μπορώ να επιλέξω.
Την 1η ατομική μου έκθεση φωτογραφίας με τίτλο "ΑΚΙΝΗΤΟΣ ΤΑΞΙΔΙΩΤΗΣ, μία φωτογραφική περιπλάνηση στη Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης'', στο Περίπτερο του Κήπου της Μεσογείου. Η έκθεση, η οποία ξεκίνησε στις 6 Ιουνίου 2015 βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη και σύντομα θα εμπλουτισθεί με νέες εικόνες
Την συμμετοχή μου στην ομαδική έκθεση CONTRAST / ΑΝΤΙΘΕΣΗ : ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ, στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, 3-16 Φεβρουαρίου 2014, η οποία οργανώθηκε από το Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης (ΦΚΘ), υπό την επιμέλεια του καλλιτεχνικού δντη του ΦΚΘ, κ. Βασίλη Καρκατσέλη.

Μια όχι και τόσο σπουδαία στιγμή: Δεν κατάφερα να περπατήσω με τον μπαμπά μου στα λημέρια του ΑΚΙΝΗΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΩΤΗ και να του δείξω τις φωτογραφίες μου, να τον ξεναγήσω στα υπέροχα μονοπάτια της Νέας Παραλίας Θεσσαλονίκης, να τον δω να χαμογελάει πάλι. Δεν πρόλαβα, έφυγε από κοντά μας πριν ένα χρόνο...

Top tip: Να έχετε πάντα κατά νου πως οι συμπτώσεις στη ζωή μας, οι οποίες δεν μας βρίσκουν εκείνες, αλλά συνεχώς τις αναζητούμε εμείς, μας ανοίγουν εξαιρετικές προοπτικές κόντρα στους δύσκολους καιρούς. Μην χάνετε την αισιοδοξία σας, ποτέ.

Ο καθένας μας ταξιδεύει το δικό του ταξίδι...

 

 Η έκθεση του Κώστα Πήττα «Ακίνητος Ταξιδιώτης, μια φωτογραφική περιπλάνηση στη νέα παραλία Θεσσαλονίκης» παρουσιάζεται στο περίπτερο του κήπου της Μεσογείου, Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης. 



 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT