Η καλύτερη φωτογραφία μου: Όλγα Στεφάτου Facebook Twitter

Η καλύτερη φωτογραφία μου: Όλγα Στεφάτου

0

 

 

Ανυπομονούσα για τη συγκεκριμένη πτήση του Solar Impulse 2, η οποία έγινε τελικά στις 26 Φεβρουαρίου 2015. Ήταν η πρώτη δοκιμαστική πτήση που έγινε στο Abu Dhabi, την πόλη έναρξης και λήξης του γύρου του κόσμου με το ηλιακό αεροπλάνο SI2. Βρισκόμουν μαζί με την υπόλοιπη επιστημονική και υποστηρικτική ομάδα της αποστολής, δίπλα στους πιλότους και ιδρυτές Bertrand Piccard και André Borschberg. Το Solar Impulse 2 είναι ένα αεροσκάφος υψηλής κομψότητας και τεχνολογίας, μοναδικό στην κατασκευή και στη φιλοσοφία του.

 

Η πρώτη φορά που είδα το SI2 να πετάει ήταν πάνω από τις Ελβετικές Άλπεις το 2014, όταν ξεκίνησα να εργάζομαι στο project, και ομολογώ ότι, έκτοτε, κάθε φορά μένω το ίδιο συγκλονισμένη με τη χάρη του. Αυτό που με ενδιέφερε περισσότερο στις εναέριες λήψεις ήταν η οπτική ισορροπία του αεροσκάφους ως «προσωπικότητας» και η σχέση του με το χώρο.

 

Είχα προετοιμάσει το σχέδιο πτήσης του ελικοπτέρου και είχε εγκριθεί από την επιστημονική ομάδα. Η απογείωση γινόταν πάντα τη νύχτα. Η ομάδα συγκεντρωνόταν γύρω στη 1 το πρωί, για να γίνουν όλες οι απαραίτητες ετοιμασίες και να βγει το SI2 στον αεροδιάδρομο. Το πρόγραμμα ήταν πολύ συγκεκριμένο και ο καθένας χρειαζόταν να είναι σε απόλυτη διαύγεια για να αποφευχθεί το παραμικρό πρόβλημα σε συνθήκες έντασης. Η ασφάλεια είναι προτεραιότητα στο Solar Impulse και γι' αυτό υπάρχουν πολύ αυστηροί κανονισμοί σε σχέση με την απόσταση του ελικοπτέρου φωτογράφισης από το SI2, το υψόμετρο και τη διάρκεια της παράλληλης πτήσης, σε συνδυασμό με τα σημεία της πόλης που απαγορεύεται να φωτογραφηθούν. Γνώριζα ότι είχα ελάχιστα δευτερόλεπτα πρόσβασης στην εικόνα του αεροπλάνου με συντεταγμένες αξιοποιήσιμες φωτογραφικά. Είχα προετοιμαστεί όμως κατάλληλα, ώστε εκείνη την ώρα να αφήσω τη φαντασία να με καθοδηγήσει.

 

Η εναέρια οπτική γωνία είναι πάντα εντυπωσιακή, η εμπειρία όμως του SI2 σε πτήση είναι αναντικατάστατη. Αν και η όλη διαδικασία απογείωσης συμβαίνει πολύ γρήγορα από τη στιγμή που το SI2 αφήνει το έδαφος, είχα πάντα τον νου μου να αφουγκράζομαι την πτήση και να φωτογραφίζω με επίγνωση. Από την εικόνα αυτή θα θυμάμαι τη δύναμη του ανθρώπου να ονειρεύεται και να πραγματοποιεί τη δυνατότητα αρμονικής συνύπαρξής του με την τεχνολογία.

 

 

CV

Γεννημένη: 1981, Αθήνα

Σπουδές: Φωτογραφία στα ΤΕΙ Αθήνας & μεταπτυχιακό σε Multimedia Journalism στο Beijing, από το πανεπιστήμιο του Bolton

Επιρροές: Ο Νίκος Οικονομόπουλος (πρακτορείο Magnum) και ο Δημήτρης Παπαϊωάννου (χορογράφος-καλλιτέχνης).

Καλύτερη στιγμή: Σίγουρα, το Solar Impulse είναι μία από τις πολύ σπουδαίες στιγμές στην καριέρα μου και στη ζωή μου. Προσωπικό μου όραμα είναι να ανακαλύψω και να αναδείξω τη δύναμη της γυναικείας φύσης. Γι' αυτό χάρηκα που το βίντεο που έκανα για την ακτιβίστρια Feng Yuan τιμήθηκε στο 2012 Summer Davos Debates online contest «Change the Future - Economically Promoting Gender Equality», δίνοντάς της την ευκαιρία να συμμετάσχει στο συνέδριο και να μιλήσει δημόσια, σε διεθνές κοινό, για το θέμα της βίας στις γυναίκες της Κίνας.
Χειρότερη στιγμή:  Μία από τις χειρότερες στιγμές ήταν μια πολύ δυσάρεστη εμπειρία που έζησα στη Myanmar το 2006. Κατά τη διάρκεια φωτογραφικού ταξιδιού, ένας άντρας παραλίγο να με βιάσει. Ευτυχώς, το απέφυγα 
Τop tip:Χρειάζεται θάρρος για να βρει ο καθένας μας την υποκειμενική του αλήθεια και υπομονή, γιατί είναι μια διαδικασία μακροχρόνια.

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT