Ο 70χρονος σήμερα Αμερικάνος φωτογράφος Stephen Shore έχει ίσως μία από τις πιο ενδιαφέρουσες φωτογραφιές πορείες. Είχε σκοτεινό θάλαμο στα έξι του, φωτογραφική μηχανή στα δέκα του και τρεις φωτογραφίες του κοσμούσαν τη μόνιμη συλλονή του MoMA όταν ήταν δεκατεσσάρων ετών, καθώς ο Edward Steichen, ο τότε διευθυντής του φωτογραφικού τμήματος στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης θαύμαζε τη δουλειά του.
Η συνέχεια της καλλιτεχνικής του πορείας ήταν εξίσου εντυπωσιακή. Μαθήτευσε για δύο χρόνια -ήταν μόλις 17 - στο Factory του Άντι Γουώρχολ συναναστρεφόμενος με την καλλιτεχνική αφρόκρεμα της εποχής ενώ στα 24 του έκανε την πρώτη του ατομική έκθεση στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή στη φωτογραφία.
Δουλεύοντας με το χρώμα- δύσκολο να το φανταστεί κανείς σήμερα αλλά τότε ήταν πραγματικά ριζοσπαστική κίνηση- χρησιμοποίησε διαφορετικά φωτογραφικά φορμάτ και μέσα καταγράφοντας μνημειακές σκηνές της καθημερινής ζωής. Η Αμερική του Shore είναι ένα πορτρέτο της μεγαλοπρέπειας που βρίσκεται κρυμμένη στις πιο τετριμμένες στιγμές. Και αυτός είναι ο πυρήνας της δουλειάς του.
Δουλεύοντας με το χρώμα- δύσκολο να το φανταστεί κανείς σήμερα αλλά τότε ήταν πραγματικά ριζοσπαστική κίνηση- χρησιμοποίησε διαφορετικά φωτογραφικά φορμάτ και μέσα καταγράφοντας μνημειακές σκηνές της καθημερινής ζωής. Η Αμερική του Shore είναι ένα πορτρέτο της μεγαλοπρέπειας που βρίσκεται κρυμμένη στις πιο τετριμμένες στιγμές. Και αυτός είναι ο πυρήνας της δουλειάς του.
Πέρασε τα επόμενα χρόνια της ζωής του σαν οπτικός εξερευνητής. Κατέγραφε οπτικά ημερολόγια με μικρές, θαμπές λεπτομέρειες της καθημερινότητας, τα γεύματα που έτρωγε, τα πρόσωπα που συναντούσε, το κρεβάτι όπου κοιμόταν.
«Δεν σκεφτόμουν την ομορφιά πολύ. Είδα τον εαυτό μου ως έναν εξερευνητή. Ήθελα να κάνω τις εικόνες να φαίνονται φυσικές, τόσο φυσικές όσο η αίσθηση της όρασης, να μην είναι μια απόπειρα να πάρουμε κάτι από τον έξω κόσμο και να το μετατρέψουμε σε έργο τέχνης», είχε πει ο ίδιος σε παλαιότερη συνέντευξη του.
Στο MoMA φιλοξενείται μέχρι τις 28 Μαίου η μεγάλη αναδρομική έκθεση του φωτογράφου.