Η μουσική παραγωγή είχε μια ιδιαίτερα στενή σχέση με τις εικαστικές τέχνες από τις απαρχές του μοντερνισμού. Από το φουτουριστικό μανιφέστο L'Arte dei Rumori (Η τέχνη του θορύβου) του Luigi Russolo το 1913 έως τους διπλής όψεως δίσκους Rotoreliefs του Μαρσέλ Ντυσάν το 1935, ο 20ός αιώνας γνώρισε αυτή την όλο και πιο γόνιμη ανταλλαγή μεταξύ του ήχου και των σχημάτων σε διαφορετικές συνθέσεις και εκτελέσεις
Στη μοναδική ανθολογία του Francesco SpampinatoArt Record Covers που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Taschen ανακαλύπτουμε τη συγκεκριμένη πολιτιστική ιστορία από τις αρχές της δεκαετίας του 50 μέχρι και σήμερα. Το βιβλίο παρουσιάζει 500 εξώφυλλα δίσκων που φιλοτέχνησαν εικαστικοί καλλιτέχνες και διερευνά τον τρόπο με τον οποίο ο μοντερνισμός, η Pop Art, η εννοιολογική τέχνη, ο μεταμοντερνισμός, και διάφορες άλλες μoρφές σύγχρονης τέχνης έχουν υποστηρίξει τη μαζική διανομή της μουσικής με καθορισμένες εικόνες.
Ξεφυλλίζοντας το βιβλίο θα βρούμε τα αστικά ιερογλυφικά του Jean-Michel Basquiat για τη δισκογραφική του εταιρεία Tartown, τα γκράφιτι του Banksy για τους Blur, το συμβολικό κρανίο του Damien Hirst για τους Hours και τη πεταλούδα του Σαλβαντόρ Νταλί στο Lonesome Echo του Jackie Gleason. Το κάθε εξώφυλλο συνοδεύεται από αναλυτικές οληροφορίες για τον καλλιτέχνη, το άλμπουμ, το έτος παραγωγής και πληρόφορίες για το πρωτότυπο έργο τέχνης ενώ στις σελίδες του θα βρείτε συνεντεύξεις σπουδαίων καλλιτεχνών όπως των Tauba Auerbach, Shepard Fairey, Kim Gordon, Christian Marclay, Albert Oehlen και Raymond Pettibon. Περισσότερες πληροφορίες για το βιβλίο εδώ.
σχόλια