Ο Γιόζεφ φον Στέρνμπεργκ και η Μάρλεν Ντίτριχ ήταν αυτοί που ανέδειξαν πρώτοι το μαγικό μεγαλείο της χολιγουντιανής λάμψης, όταν στη δεκαετία του 1930 άφησαν πίσω τους τη Γερμανία και εγκαταστάθηκαν στις ΗΠΑ.
Μαζί έκαναν έξι ταινίες στα Paramount Studios και αντιγράφοντας τη βερολινέζικη αισθητική της δεκαετίας του 1920, εισήγαγαν μια πρωτοποριακή τεχνική στη φωτογραφία πορτρέτου φωτίζοντας σε τέτοιο βαθμό το πρόσωπο ώστε αυτό να θυμίζει περισσότερο μία φωτεινή μάσκα που ερχόταν σε έντονη αντίθεση με τις σκοτεινές σκιές του φόντου.
Η συγκεκριμένη αισθητική ξεθώριασε με το πέρασμα του χρόνου μέχρι που ο Άντι Γουώρχολ και ο Χέλμουτ Νιούτον την έφεραν και πάλι στο προσκήνιο όντας οι αρχιτέκτονες της μεταμοντέρνας λαμπερής αισθητικής του Χόλιγουντ στα τέλη της δεκαετίας του 1970.
Τότε ήταν που πρωτοξεκίνησε και ο Μάθιου Ρόλστον την καριέρα του, στις απαρχές της νέας χρυσής εποχής των σελέμπριτις στο Χόλιγουντ.
«Πάντα εντοπίζω κάτι στο θέμα που είναι κομμάτι του εαυτού μου. Άντρας ή γυναίκα, φυλή ή ηλικία δεν έχουν καμία σημασία. Υπάρχει πάντα κάτι στην ουσία του άλλου το οποίο γίνεται ο πυρήνας της φωτογραφικής διαδικασίας, αυτό που τον κάνει ξεχωριστό και πηγάζει πάντα από μέσα του».
Δουλεύοντας για τη Vogue, το Vanity Fair και το Esquire, ο Ρόλστον υιοθέτησε την αισθητική των Τζορτζ Χιούρρελ και Ίρβινγκ Πεν, δημιουργώντας διαχρονικά πορτρέτα των μεγαλύτερων αστέρων της εποχής από τον Πρινς και τον Μάικλ Τζάκσον μέχρι τη Μαντόνα και τον Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ.
«Για μένα κάθε πορτρέτο είναι ένα αυτοπορτρέτο» λέει ο φωτογράφος σχολιάζοντας τις δυνατές προσωπογραφίες του.
«Πάντα εντοπίζω κάτι στο θέμα που είναι κομμάτι του εαυτού μου. Άντρας ή γυναίκα, φυλή ή ηλικία δεν έχουν καμία σημασία. Υπάρχει πάντα κάτι στην ουσία του άλλου το οποίο γίνεται ο πυρήνας της φωτογραφικής διαδικασίας, αυτό που τον κάνει ξεχωριστό και πηγάζει πάντα από μέσα του».
Στη Hollywood Royale: Out of the School of Los Angeles την έκθεση του Μάθιου Ρόλστον που εγκαινιάστηκε πριν λίγες μέρες στη Fahey/Klein Gallery στο Λος Άντζελες σε συνδυασμό με την έκδοση μιας καταπληκτικής μονογραφίας του φωτογράφου από τις εκδόσεις teNeuesπαρουσιάζονται μερικά από τα φοβερά πορτέτα του που δημιουργήθηκαν από το 1977 μέχρι και το 1993. Παρουσιάζουμε μερικά.