Το μη ετεροκανονικό μου πατρικό Facebook Twitter

Το μη ετεροκανονικό μου πατρικό

0

Μία μέρα, και ενώ οι γονείς του ήταν στη δουλεία, ο φωτογράφος Guanyu Xu αποφάσισε να καλύψει κάθε επιφάνεια του πατρικού του σπιτιού με εικόνες, μετατρέποντας το διαμέρισμα σε μια προσωπική, ολόδική του γκαλερί. Εικόνες από ημίγυμνους άντρες κρεμάστηκαν πάνω σε τοίχους και πόρτες δίπλα σε εικόνες από ηλιοβασιλέματα και ωκεανούς. Σε τραπέζια και γραφεία, λήψεις του Guanyu που δείχνουν τον ίδιο ξαπλωμένο στο κρεβάτι με άλλους άντρες βρίσκονται δίπλα σε φωτογραφίες από οικογενειακά άλμπουμ.

Όταν ήταν μικρός, οι γονείς του δεν του επέτρεπαν να κρεμάει αφίσες στους τοίχους του δωματίου του και τώρα, στα 26 του χρόνια, επιστρέφει για να καλύψει αυτούς τους ίδιους τοίχους από πάνω μέχρι κάτω με εικόνες που αντιπροσωπεύουν την γκέι κουλτούρα κι αισθητική. Οι γονείς του δεν έμαθαν ποτέ, και ακόμα δεν γνωρίζουν τι έχει κάνει ο Guanyu στο σπίτι τους. Και το πιο σημαντικότερο είναι ότι ακόμα δεν ξέρουν πως είναι γκέι.

Ακόμα και τώρα, οι γονείς μου δεν γνωρίζουν ότι είμαι ομοφυλόφιλος και δεν ξέρουν τι είδος τέχνης είναι αυτό που παράγω. Αυτή η δουλειά αποτελεί μια γέφυρα στη σχέση μεταξύ προσωπικού και πολιτικού, στο πλαίσιο των καταπιεστικών συστημάτων της Κίνας και των ΗΠΑ.

Καθώς μεγάλωσε μέσα σε μια παραδοσιακή οικογένεια στρατιωτικών στο Πεκίνο, οι γονείς του Guanyu τον προέτρεπαν να γίνει γιατρός ή δικηγόρος. Τελικά όμως δέχτηκαν την απόφασή του να ακολουθήσει μια πιο δημιουργική καριέρα. Ο Guanyu σπούδασε φωτογραφία στην Ακαδημία Κινηματογράφου του Πεκίνο ενώ αργότερα πήγε στην Σχολή Καλών Τεχνών του Σικάγο. Η μετακόμιση αυτή στις Ηνωμένες Πολιτείες επηρέασε σε μεγάλο βαθμό τόσο τον ίδιο όσο και τη δουλειά του.

Το μη ετεροκανονικό μου πατρικό Facebook Twitter
Facing North, Looking West. Φωτο: Guanyu Xu

«Υπήρξαν πολλά πράγματα που με ώθησαν να ξεκινήσω αυτό το πρότζεκτ» λέει ο Guanyu σχετικά με την εγκατάσταση Temporarily Censored Home και συνεχίζει. «Μια από τις εμπνεύσεις μου υπήρξε το βιβλίο Queer Phenomenology της Σάρα Άχμεντ, το οποίο διάβασα πριν από τρία χρόνια. Με έβαλε σε σκέψεις σχετικά με την υλική υπόσταση της εικόνας καθώς και για το πώς ο χώρος μπορεί να την επηρεάσει. Το πρότζεκτ αυτό μιλά επίσης και για την ανικανότητά μου να επικοινωνήσω με τους γονείς μου τη σεξουαλικότητά μου σε ένα συντηρητικό κοινωνικό περιβάλλον. Ακόμα και τώρα, οι γονείς μου δεν γνωρίζουν ότι είμαι ομοφυλόφιλος και δεν ξέρουν τι είδος τέχνης είναι αυτό που παράγω. Αυτή η δουλειά αποτελεί μια γέφυρα στη σχέση μεταξύ προσωπικού και πολιτικού, στο πλαίσιο των καταπιεστικών συστημάτων της Κίνας και των ΗΠΑ. Αν και αυτές οι εγκαταστάσεις ήταν προσωρινές, διεκδίκησα εκ νέου το σπίτι μου στο Πεκίνο ως έναν αντι-ετεροκανονικό χώρο ελευθερίας και προσωρινής διαμαρτυρίας» λέει ο ίδιος ο Guanyu.

Για να στήσει και να ξεστήσει αυτήν την πρωτότυπη εγκατάσταση ο Guanyu επισκέφθηκε δύο φορές το πατρικό του. Ήταν μια διαδικασία γεμάτη ταλαιπωρία. Έπρεπε να εκτυπώσει ένα σωρό φωτογραφίες διαφόρων μεγεθών. Μια από τις φωτογραφίες που είχε μορφή τοιχογραφίας έπρεπε κι αυτή να διπλωθεί ώστε να χωρέσει μέσα στην κούτα με τις υπόλοιπες φωτογραφίες. Το γεγονός ότι χρειάστηκε να τη διπλώσει άφησε σημάδια στην τοιχογραφία. Σκέφθηκε πως ήταν τα ίχνη του ταξιδιού και της μετανάστευσης. Έδωσε πολλά χρήματα για την εκτύπωση των φωτογραφιών και χρεώθηκε επιπλέον στο αεροδρόμιο για υπέρβαρη αποσκευή. «Με το που έφτασα στο Πεκίνο έκρυψα τα κουτιά με τις φωτογραφίες στο δωμάτιό μου. Κάθε φορά που τελείωνα την φωτογράφιση τα μάζευα όλα και τα έβαζα πίσω στο κουτί» λέει ο Guanyu ο οποίος δικαιολογήθηκε στους γονείς του λέγοντάς τους ότι δημιουργεί στο σπίτι καλλιτεχνικές εγκαταστάσεις με εικόνες που τράβηξε στην Αμερική.

Το μη ετεροκανονικό μου πατρικό Facebook Twitter
Inside of my Drawer. Φωτο: Guanyu Xu

«Τους έδειξα πολλές φωτογραφίες με τοπία και έτσι ήταν λιγότερο περίεργοι να δουν το ευαίσθητο υλικό που είχα στο κουτί. Βέβαια, είναι εξαιρετικά αγχωτικό σαν σκέψη όλες αυτές οι φωτογραφίες που τράβηξα με άντρες στην Αμερική να βρίσκονται στο δωμάτιό μου με την πιθανότητα οι γονείς μου να τις ανακαλύψουν. Κάθε φορά που έφευγα απ΄το σπίτι ανησυχούσα ότι θα ανοίξουν το κουτί και θα δουν τις φωτογραφίες» εξηγεί.

Πορτρέτα δικά του και άλλων ομοφυλόφιλων ανδρών φωτογραφημένων μέσα σε στο οικιακό τους περιβάλλον από το πρότζεκτ του "One Land to Another", εκτυπώσεις της δουλειάς του που έγιναν στις ΗΠΑ, φωτογραφίες τοπίων και δομημένου περιβάλλοντος από τις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Κίνα, σκισμένες σελίδες από περιοδικά μόδας που μάζευε ως έφηβος και φωτογραφίες από οικογενειακά άλμπουμ. Μέσα από την τοποθέτηση και τη διαστρωμάτωση των φωτογραφιών, προσπάθησε να αντιπαραθέσει, να αντικρούσει και να αποδομήσει τον χώρο και τον χρόνο, προκαλώντας αναστάτωση στο εφηβικό του σπίτι.

«Χρησιμοποίησα ειδική ταινία και πετονιά για να κρεμάσω τα έργα μου. Ήταν μια χρονοβόρα διαδικασία και τελικά ως κατασκευή δεν ήταν αρκετά δυνατή για να κρατήσει τα έργα όρθια για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ξέρω πως το πρότζεκτ μου ουσιαστικά παραβιάζει τον προσωπικό χώρο των γονιών μου. Το πιο αγχωτικό κομμάτι όλου αυτού του έργου ήταν ότι έπρεπε να ολοκληρωθεί σε σύντομο χρόνο. Το γραφείο του πατέρα μου είναι πολύ κοντά στο πατρικό μας. Το σπίτι αυτό δε ανήκει στον στρατό. Οι γονείς μου είναι πλέον πολύ κοντά στη συνταξιοδότηση και έτσι όταν ήθελαν μπορούσαν να αφήσουν τη δουλειά και να γυρίσουν σπίτι νωρίτερα.

Πώς είναι να είσαι ομοφυλόφιλος στο Πεκίνο; «Δεν μπορώ να μιλήσω για όλους. Είναι ένα είδος ταμπού σε πολλές περιοχές. Υπάρχουν όμως αρκετοί άνθρωποι που ζουν ανοιχτά τη ζωή τους ως γκέι και περιτριγυρίζονται από ανθρώπους που τους στηρίζουν. Γενικά, πάντως, το να είσαι γκέι δεν είναι ποινικοποιημένο».

Αυτή την περίοδο ο Guangyu διδάσκει φωτογραφία σε δύο αμερικάνικα κολέγια ενώ επιμελείται και κάποιες εκθέσεις. «Βρίσκομαι σε φάση που οργανώνω τη ζωή μου και προσπαθώ να βελτιώσω την οικονομική μου κατάσταση. Στο νέο μου φωτογραφικό πρότζεκτ θα ασχοληθώ με τους αλλοδαπούς που ζουν στην Αμερική».

Το μη ετεροκανονικό μου πατρικό Facebook Twitter
Living Room. Φωτο: Guanyu Xu
Το μη ετεροκανονικό μου πατρικό Facebook Twitter
Opened Closets. Φωτο: Guanyu Xu
Το μη ετεροκανονικό μου πατρικό Facebook Twitter
Parent's Bedroom. Φωτο: Guanyu Xu
Το μη ετεροκανονικό μου πατρικό Facebook Twitter
Reanimated Bedroom. Φωτο: Guanyu Xu
Το μη ετεροκανονικό μου πατρικό Facebook Twitter
Room of Convergence. Φωτο: Guanyu Xu
Το μη ετεροκανονικό μου πατρικό Facebook Twitter
Space of Mutation. Φωτο: Guanyu Xu
Το μη ετεροκανονικό μου πατρικό Facebook Twitter
The Dining Room. Φωτο: Guanyu Xu
Το μη ετεροκανονικό μου πατρικό Facebook Twitter
Worlds within Worlds. Φωτο: Guanyu Xu
Φωτογραφία
0

Μερόπη Κοκκίνη

Η Μερόπη Κοκκίνη γεννήθηκε στην Κύπρο. Άρχισε να δημοσιογραφεί στο περιοδικό «01». Ανήκει στην συντακτική ομάδα της LIFO.
Email: [email protected]
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ