Την περασμένη εβδομάδα έκλεισαν 50 χρόνια από τη διοργάνωση του Monterey Pop Festival, του πρώτου μεγάλου ροκ φεστιβάλ της Αμερικής στο οποίο συμμετείχαν χιλιάδες νεαροί απ' όλοι τη χώρα. Από την ελεύθερη σκηνή του το Monterey -το οποίο ενέπνευσε το Woodstock δύο χρόνια αργότερα- θα συστήσει στους Αμερικάνους τους ήχους του Jimi Hendrix, των The Who και της Janis Joplin. Εκτός όμως από την πρωτοποριακή μουσική του θα μείνει στην ιστορία ως η αστραπή που πυροδότησε το Καλοκαίρι της Αγάπης. Η αντικομφορμιστική νοοτροπία που επωάστηκε στο φεστιβάλ εξαπλώθηκε γρήγορα στην ακτή της Καλιφόρνια και τελικά ρίζωσε στο Σαν Φρανσίσκο φέρνοντας 100.000 νεαρούς στο Haight-Ashbury.
Η γειτονιά του Golden Gate Park μετατράπηκε σε καταφύγιο για όσους είχαν απορρίψει τις πολιτιστικές και πολιτικές ιδεολογίες που καθόριζαν την αμερικανική ζωή. Γέμισε με θεούς του ροκ, τζάνκις, ποιητές, ριζοσπάστες, ειρηνιστές, καλλιτέχνες, περιπλανητές, δραπέτες της ζωής και ακτιβιστές. Η φωτογράφος Elaine Mayes κατέγραψε την ονειρική ατμόσφαιρα εκείνων των ημερών αλλά και την σκληρή πραγματικότητα που ξεθώριαζε τη δύναμή της (σκληρότερα φάρμακα, υψηλότερα ποσοστά εγκληματικότητας και επιδείνωση στον πόλεμο του Βιετνάμ). Οι ασπρόμαυρες φωτογραφίες της Mayes δείχνουν τη μεγάλη ποικιλία των νέων ανθρώπων που συναντήθηκαν για να δημιουργήσουν ένα νέο είδος ζωής - να απεγκλωβιστούν από το παρελθόν και να δημιουργήσουν ένα νέο μέλλον. Και πράγματι ο ιδεαλισμός και η εκφραστικότητα της εποχής άλλαξαν ριζικά την πορεία του αμερικανικού πολιτισμού και έχουν να διδάξουν πολλά για την τεχνολογία, την οικολογική συνείδηση, την ισότητα των φύλων, την κοινωνική δικαιοσύνη και τη δημιουργική διαδήλωση στην ψηφιακή εποχή.
Τα υπέροχα πορτρέτα της Elaine Mayes παρουσιάζονται 50 χρόνια αργότερα με τον τίτλο Elaine Mayes: Summer of Love στην Joseph Bellows Gallery στο Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνια. Σύμφωνα με το The New Yorker η δουλειά της είναι "υποτιμημένη και προσγειωμένη, αλλά αθόρυβα εκπληκτική, σαν να ήταν ο August Sander στο Καλοκαίρι της Αγάπης". Περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση εδώ.
σχόλια