Μια φωτογραφική έκθεση που παρουσιάστηκε στην Τεχνόπολη, στο πλαίσιο της φετινής Athens Pride Week

Μια φωτογραφική έκθεση που παρουσιάστηκε στην Τεχνόπολη, στο πλαίσιο της φετινής Athens Pride Week Facebook Twitter
Ορέστης Τζιόβας. Φωτ.: @dimitrios_c_masouras
0

— Πώς προέκυψε η ιδέα και η θεματική της έκθεσης;

Πριν από λίγο καιρό αποδέχθηκα την πρόσκληση της Χριστίνας Μαργιώτη και του Ορέστη Τζιόβα να συνεργαστούμε πάνω σε ένα φωτογραφικό πρότζεκτ. Η ευαισθησία της θεματικής, που συνδύαζε τα ανθρώπινα δικαιώματα και την εργασία στο σεξ, παρακίνησε μια ομάδα ατόμων που με ζήλο εργάστηκαν για τον κοινό αυτό σκοπό. Τα βράδια στις «Κούκλες» έγιναν αφορμή για έναν χρόνιο σεβασμό προς εκείνο που ίσως κάποτε νιώθαμε «ξένο» κι ήρθε πιο κοντά μας από άλλα.

— Μπορείτε να μας εξηγήσετε τον τίτλο της έκθεσης;

«Ιλίρ, ένας Ήλιος από Πούλιες»: Αλβανικής καταγωγής, με έντονη την ανάγκη για ορατότητα και αποδοχή. Το φύλο, η καταγωγή, το χρώμα κι η ανάγκη μας για αποσυμπίεση από το μερτικό που έχουμε στο στερεότυπο, στάθηκαν αφορμή για την ανάδειξη του φωτός που όλοι κατά καιρούς κρύβουμε από φόβο. Ο δικός μου Ιλίρ, εκείνος που απροκάλυπτα μεταφράζεται με αχτίδες, βρήκε καταφύγιο στις λέξεις της κειμενογράφου κι έφτασε κοντά σας μέσα από τις φωτογραφίες μου.

Μια φωτογραφική έκθεση που παρουσιάστηκε στην Τεχνόπολη, στο πλαίσιο της φετινής Athens Pride Week Facebook Twitter
Δημήτριος Μασούρας. Φωτ.: Βαγγέλης Πατσιαλός

— Γιατί αποφασίσατε να προσεγγίσετε δύο trans γυναίκες και δύο cis άνδρες ηθοποιούς ως πρωταγωνιστές;

Η επιλογή των πρωταγωνιστών ήρθε έτοιμη στα χέρια μου. Άλλωστε δεν ήταν η πρώτη φορά που δούλεψα με trans μοντέλα, μια και τον περασμένο Δεκέμβρη ολοκλήρωσα τη φωτογράφιση ενός προσωπικού πρότζεκτ, με 14 trans γυναίκες που πρεσβεύουν την ορατότητα στην Ελλάδα. Σεξεργάτες και ηθοποιοί, άρρηκτα δεμένοι στην έκθεση του κορμιού και της ψυχής τους, φάνταζαν το ιδανικό μοίρασμα για την ταυτοποίηση μιας καθ' όλα ηθικής «αγοραπωλησίας». Ένα αλισβερίσι με βαθιά την ανάγκη για ανθρωπιά κατάφερε να ορίσει πάλι από την αρχή δυο κόσμους που συναντώνται μπροστά στα μάτια ενός θεατή-πελάτη. Η ακτιβιστική δράση όλων, και ειδικά εκείνων που βρέθηκαν μπροστά στον φακό μου, τους βοήθησε σε όλους τους ρόλους που τους ανατέθηκαν.

— Ποια καθοδήγηση τους δώσατε για να πετύχετε το επιθυμητό εικαστικό αποτέλεσμα;

Οι συνθήκες της φωτογράφισης δεν ήταν οι ιδανικές. Η τοποθεσία, αυστηρά απαιτητική, και η έκθεση των ηρώων μεγάλη. Ένα ανοιχτό παζάρι, εκείνο του Σωματείου Ρακοσυλλεκτών του Ελαιώνα, έκαιγε κάτω από 40 βαθμούς Κελσίου, όπως και η αγωνία των περαστικών για κριτική. Το γυμνό μάτι των «ξένων» ήταν μία σύμβαση πάνω στην οποία στηρίξαμε το θάρρος μας προτού βγούμε στο δρόμο. Η καθοδήγησή μου για ειλικρίνεια μπροστά στα επικριτικά βλέμματα είχε έναν κοινό σκοπό: να μείνουμε πιστοί στον ρόλο που υπηρετούσαμε.

Μια φωτογραφική έκθεση που παρουσιάστηκε στην Τεχνόπολη, στο πλαίσιο της φετινής Athens Pride Week Facebook Twitter
Ένα ανοιχτό παζάρι, εκείνο του Σωματείου Ρακοσυλλεκτών του Ελαιώνα, έκαιγε κάτω από 40 βαθμούς Κελσίου, όπως και η αγωνία των περαστικών για κριτική. Φωτ.: @dimitrios_c_masouras
Μια φωτογραφική έκθεση που παρουσιάστηκε στην Τεχνόπολη, στο πλαίσιο της φετινής Athens Pride Week Facebook Twitter
Άποψη της έκθεσης. Φωτ.: Βαγγέλης Πατσιαλός

Ιλίρ: Ένας Ήλιος από Πούλιες

Φωτογραφία & Εικαστική Επιμέλεια: Μασούρας Δημήτριος

Κείμενο: Μαργιώτη Χριστίνα

Πρωταγωνιστούν: Κουμαριανού Εύα, Κουρουπού Άννα, Λιάτσος Έκτορας, Τζιόβας Ορέστης

Κεντρική Ιδέα & Οργάνωση Παραγωγής: Μαργιώτη Χριστίνα – Τζιόβας Ορέστης

Βοηθός Φωτογράφου & Επεξεργασία: Ζανιά Εύα

Μακιγιάζ: Τζίμος Χρόνης

Ευχαριστίες: Μοδέστου Δημήτρης, Παναγιώτης Θάνος

Ιnstagram: Dimitrios_c_masouras

Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ