To ντύσιμο των Οθωμανών Τούρκων Facebook Twitter

To ντύσιμο των Οθωμανών Τούρκων

1

Ενώ το παλάτι και η αυλή φρόντιζαν να ντύνονται πλούσια, ο απλός λαός ενδιαφερόταν απλώς και μόνο να καλυφθεί. Ξεκινώντας από τη βασιλεία του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπή, θεσπίστηκαν συνταγματικοί νόμοι για την ένδυση. Τα ρούχα των μουσουλμάνων, των χριστιανών, των εβραϊκών κοινοτήτων, των κληρικών, των εμπόρων αλλά και των κρατικών και στρατιωτικών αξιωματούχων είχαν αυστηρούς κανόνες κατά τη διάρκεια της βασιλείας του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπή.

Το καθημερινό ντύσιμο των γυναικών αποτελούνταν από ένα σαλβάρι (παντελόνι), ένα gömlek (πουκάμισο) που ερχόταν μέχρι τη μέση της γάμπας ή τον αστράγαλο, έναν κοντό μανδύα που ονομάζεται zıbın και μια ζώνη δεμένη στη μέση ή ακριβώς από κάτω της. Για επίσημες περιστάσεις, όπως η επίσκεψη φίλων, η γυναίκα προσέθετε από πάνω μια μακριά ρόμπα. Τόσο η ρόμπα όσο και το zıbın κούμπωναν στη μέση. Και τα δύο ενδύματα είχαν κουμπιά μέχρι τον λαιμό, αλλά συχνά ήταν κουμπωμένα μόνο στο κάτω μέρος του στήθους, αφήνοντας τα ρούχα ανοιχτά πάνω από το στήθος.

Όλα αυτά τα ρούχα μπορούσαν να έχουν έντονο χρώμα και σχέδια. Όμως, όταν μια γυναίκα έβγαινε από το σπίτι, κάλυπτε τα ρούχα της με ένα μακρύ σκούρο ρούχο σαν ρόμπα που κούμπωνε μέχρι το λαιμό. Επίσης κάλυπτε τα μαλλιά και το πρόσωπό της με πέπλα.

To ντύσιμο των Οθωμανών Τούρκων Facebook Twitter
1. Αμαξάς 2. Νεροκουβαλητής 3. Χαμάλης
To ντύσιμο των Οθωμανών Τούρκων Facebook Twitter
1. Μεβλεβής δερβίσης 2. Μπεκτασής 3. Μουλάς
To ντύσιμο των Οθωμανών Τούρκων Facebook Twitter
1. Τουρκάλα από την Κωνσταντινούπολη 2. Τούρκος μαθητής
To ντύσιμο των Οθωμανών Τούρκων Facebook Twitter
1. Αρμένισα νύφη 2. Εβραία από την Κωνσταντινούπολη 3. Ελληνίδα
To ντύσιμο των Οθωμανών Τούρκων Facebook Twitter
1. Μουσουλμάνος κάτοικος της Αδριανούπολης 2. Μουσουλμάνος ιππέας της Αδριανούπολης 3. Χριστιανός τεχνίτης από την Αδριανούπολη
To ντύσιμο των Οθωμανών Τούρκων Facebook Twitter
1. Έλληνας χωρικός από τη Μπιτόλα 2. Ελληνίδα χωρικός από τη Μπιτόλα 3. Βουλγάρα από τη Σκόδρα
To ντύσιμο των Οθωμανών Τούρκων Facebook Twitter
1. Μουσουλμάνος ιππέας από τη Φιλιππούπολη 2. Βούλγαρος από το Koyountepe 3. Βούλγαρος από το Ahi Tchelebi
To ντύσιμο των Οθωμανών Τούρκων Facebook Twitter
1. Βουλγάρα από το Ahi Tchelebi 2. Ελληνίδα από το Χάσκοβο 3. Χωριάτισσα από το Baidjas
To ντύσιμο των Οθωμανών Τούρκων Facebook Twitter
Ζευγάρι Βούλγαρων από τη Σόφια
To ντύσιμο των Οθωμανών Τούρκων Facebook Twitter
1. Βουλγάρα από τη Ρούσε 2. Χριστιανός Βούλγαρος από το Βιδίν 3. Μουσουλμάνος Βούλγαρος από το Βιδίν
To ντύσιμο των Οθωμανών Τούρκων Facebook Twitter
1. Μουσουλμάνα από το Πρίζρεν 2. Αγρότης από το Πρίζρεν 3. Χριστιανή χωρικός από το Matefse
To ντύσιμο των Οθωμανών Τούρκων Facebook Twitter
1. Χότζας από τη Σκόδρα 2. Χριστιανός ιερέας από τη Σκόδρα
To ντύσιμο των Οθωμανών Τούρκων Facebook Twitter
1. Μουσουλμάνα από τη Σκόδρα 2. Χριστιανή από τη Σκόδρα 3. Χωριάτισσα από τη Malissor
To ντύσιμο των Οθωμανών Τούρκων Facebook Twitter
Πλούσια οικογένεια Αρναούτηδων από τα Ιωάννινα.
Φωτογραφία
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γιώργος Αυγερόπουλος: «Η μελέτη της Iστορίας δίνει την καλύτερη απάντηση στις μισαλλόδοξες φωνές»

Συνέντευξη / Γιώργος Αυγερόπουλος: «Η μελέτη της Iστορίας δίνει την καλύτερη απάντηση στις μισαλλόδοξες φωνές»

Η νέα σειρά ντοκιμαντέρ «Οι Πειρατές του Αιγαίου», που φέρει την υπογραφή του γνωστού δημοσιογράφου και κινηματογραφιστή Γιώργου Αυγερόπουλου, ήταν η αφορμή για την επιστροφή του στην τηλεόραση, ύστερα από έξι χρόνια απουσίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια