Για περισσότερο από μία δεκαετία ο Matthew Pillsbury φωτογραφίζει αστικά τοπία χρησιμοποιώντας μεγάλους χρόνους έκθεσης, μια διαδικασία που μεταμορφώνει τα αντικείμενά του είτε αυτά είναι είναι ένα δρόμος με ανθισμένες κερασιές στο Τόκιο είτε οι πολυσύχναστοι δρόμοι της Νέας Υόρκης σε μία εικαστική αποτύπωση φωτός και κίνησης μαζί. Στην πρόσφατη παρουσίαση της δουλειάς του "Sanctuary" στην Benrubi Gallery της Νέας Υόρκης ο Pillsbury παρουσιάζει έργα του στο ίδιο φωτογραφικό κόνσεπτ αλλά σε ένα διαφορετικό, έντονα πολιτικό αυτή την φορά πλαίσιο, επηρεασμένος από τις πολιτικές εξελίξεις των ΗΠΑ με την εκλογή του προέδρου Τραμπ. «Πολλές από τις πόλεις μας», γράφει ο Pillsbury, «λειτουργούν ως γραμμή άμυνας εναντίον μιας διοίκησης, οι πολιτικές της οποίας απειλούν άμεσα τα δικαιώματα των πολιτών. Αυτό που παλαιότερα ήταν απλώς κοινωνικό ή ψυχαγωγικό ξαφνικά αποκτά ένα πολιτικό πλαίσιο, καθώς κάποιες από τις καθημερινές αλλά και ουσιώδεις δραστηριότητές μας - όπως αυτές της κοινωνικής συνύπαρξης και της έκφρασης - ξαφνικά θεωρήθηκαν ενδεχόμενες και όχι αναφαίρετες. Οι πόλεις , ακόμη και με το μαζικό πλήθος και το χάος τους, μπορούν να λειτουργήσουν ως καταφύγια και να διευκολύνουν πράξεις αντίστασης».
Το "Sanctuary"παρουσιάζει μια μεγάλη ποικιλία δημόσιων αστικών χώρων, από μουσεία και γκαλά, παρελάσεις και διαδηλώσεις, δημόσιες πλατείες και παραλίες. Κάποιοι απ' αυτούς είναι ανώνυμοι, ενώ άλλοι είναι οικείοι, όπως ο σταθμός Union Square του μετρό όπου μια γυναίκα διαβάζει μηνύματα εναντίον του Τραμπ, γραμμένα σε έναν τοίχο με Post-Its ή οι σκηνές από τον Women's March στην Ουάσιγκτον που αποτυπώνουν τόσο τον επείγοντα χαρακτήρα της κρίσης όσο και το μέγεθος των ανθρώπων που επηρεάζει. Αυτό που συνολικά αναδύεται από τις εικόνες του είναι ένα πορτρέτο των χώρων που οι άνθρωποι μοιράζονται και ο τρόπος με τον οποίο -κυριολεκτικά, αλλά και πολιτιστικά- οι χώροι αυτοί τους ενώνουν.