Ο Henri Cartier-Bresson απέναντι στην έγχρωμη φωτογραφία

Ο Henri Cartier-Bresson απέναντι στην έγχρωμη φωτογραφία Facebook Twitter
4

1.

Ο Henri Cartier-Bresson απέναντι στην έγχρωμη φωτογραφία Facebook Twitter
Carolyn Drake, Breeze, Zhetisay Kazakhstan, 2009.

Ο Henri Cartier-Bresson είπε κάποτε: «Έγχρωμη φωτογραφία; Είναι κάτι που δε χωνεύεται, είναι άρνηση όλων των τρισδιάστατων αξιών της φωτογραφίας». Η απόρριψη του χρώματος βασιζόταν σε σνομπισμό (το χρώμα ήταν το μέσο του εμπορίου και της διαφήμισης) και σε κοινή λογική – τότε, η φωτογραφία ήταν ακόμα ένα αρχάριο, υποτυπώδες μέσο.


2.

Ο Henri Cartier-Bresson απέναντι στην έγχρωμη φωτογραφία Facebook Twitter
Andy Freeberg, Sean Kelly, Art Basel Miami 2010

3.
Ο Henri Cartier-Bresson απέναντι στην έγχρωμη φωτογραφία Facebook Twitter
Boris Savelev, Dog, Moscow, 2007,

O επιμελητής της έκθεσης Cartier-Bresson: A Question of Colour, η οποία ξεκινάει αυτή την εβδομάδα στο Somerset House του Λονδίνου, εξηγεί τη λογική του: «Αν εκλάβουμε τον σκεπτικισμό του Cartier-Bresson σχετικά με την έγχρωμη φωτογραφία ως πρόκληση, πόσο πειστική είναι η απάντηση;»


4.

Ο Henri Cartier-Bresson απέναντι στην έγχρωμη φωτογραφία Facebook Twitter
Ernst Haas, New York City, USA, 1981

5.
Ο Henri Cartier-Bresson απέναντι στην έγχρωμη φωτογραφία Facebook Twitter
Harry Gruyaert, Belgium, Flanders region, Province of Brabant, 1988

Δέκα άγνωστες φωτογραφίες του Cartier-Bresson πλαισιώνονται από 90 έγχρωμες, όλες από φωτογράφους που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο έχουν επηρεαστεί από την ιδέα της «αποφασιστικής στιγμής» του σπουδαίου καλλιτέχνη.


6.

Ο Henri Cartier-Bresson απέναντι στην έγχρωμη φωτογραφία Facebook Twitter
Henri Cartier-Bresson, Brooklyn, New York, 1947.

7.
Ο Henri Cartier-Bresson απέναντι στην έγχρωμη φωτογραφία Facebook Twitter
Jeff Mermelstein, Untitled (Art Gallery Window, New York), 1996.

Η έκθεση θέτει πονηρά ερωτήματα, περισσότερα από αυτά που απαντά, αλλά ο πλούτος των έγχρωμων φωτογραφιών σίγουρα αντανακλά – και μερικές φορές υπερβάλλοντας – τον υπερφορτωμένο κόσμο στον οποίο ζούμε. Μπορεί να διαπιστώσετε ότι μένετε περισσότερο μπροστά στις ασπρόμαυρες φωτογραφίες του Cartier-Bresson, αν μη τι άλλο επειδή μέσα σε μια δίνη χρωμάτων, μοιάζουν πιο διαχρονικές, πιο αρμονικές – και πιο αθόρυβες.

8.

Ο Henri Cartier-Bresson απέναντι στην έγχρωμη φωτογραφία Facebook Twitter
Joel Meyerowitz, Madison Avenue, New York City, 1975.

9.
Ο Henri Cartier-Bresson απέναντι στην έγχρωμη φωτογραφία Facebook Twitter
Henri Cartier-Bresson, Harlem, New York, 1947.

10.
Ο Henri Cartier-Bresson απέναντι στην έγχρωμη φωτογραφία Facebook Twitter
Karl Baden, Chestnut Hill, Massachusetts, 2009

[via]

Φωτογραφία
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

Φωτογραφία / Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

«Η ζωή τους γινόταν όλο και πιο δύσκολη. Δεν ήθελαν να πάνε σε οίκο ευγηρίας και κανένας από τους δύο δεν ήθελε να ζήσει χωρίς τον άλλον. Έτσι έφυγαν από τη ζωή μαζί». Η πιο προσωπική φωτογραφία του Martin Roemers
THE LIFO TEAM
Αποτυπώνοντας την ολοκληρωτική χαρά του ποδοσφαίρου σε μια και μόνο στιγμή

Φωτογραφία / Αποτυπώνοντας την έκσταση του ποδοσφαίρου σε μερικά κλικ

Ο φωτογράφος André Coelho βρέθηκε στο στάδιο Nilton Santos στο Ρίο ντε Τζανέιρο, που ήταν γεμάτο με χιλιάδες οπαδούς της Μποταφόγκο που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα από κοντά.
THE LIFO TEAM
Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Νίκος Οικονομόπουλος / Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Σε μια σπάνια συνέντευξή του, ο διεθνούς φήμης φωτογράφος του Magnum μιλά στον M. Hulot για την συναρπαστική φωτογραφική του ανέλιξη και τις σκέψεις του πάνω στα αιώνια διλήμματα της τέχνης του.
M. HULOT
Αγκαλιές και φιλιά στο τέλος του κόσμου. H τρυφερή μελαγχολία στις εικόνες του Spyros Rennt

Spyros Rennt / «Το κουίρ είναι το βάρος που σηκώνουμε απέναντι στην κοινωνία που δεν μας αγκαλιάζει»

Φίλοι, γνωστοί, άγνωστοι, εραστές: Στο τέταρτο φωτογραφικό του βιβλίο «Intertwined», ο Έλληνας καλλιτέχνης Spyros Rennt στρέφει το βλέμμα του προς μια πιο ήσυχη πλευρά της κουίρ επαφής.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η Ελλάδα που πρωτοείδα ήταν βουτηγμένη στη φτώχεια» ή «Γνώρισα/πρόλαβα μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». ή «Οι άνθρωποι στα νησιά δεν γνώριζαν καν τι σημαίνει τουρίστας»

Οι Αθηναίοι / «Τώρα η γλώσσα του Οδυσσέα είναι η γλώσσα μου. Και το Αιγαίο είναι η θάλασσά μου»

Γεννημένος στο Σικάγο, η αληθινή αλλαγή στη ζωή του ήρθε όταν ταξίδεψε για πρώτη φορά στα ελληνικά νησιά και την Αθήνα το 1954. Αποτύπωσε φωτογραφικά «τα χρόνια της ελπίδας σε μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». Σήμερα, εκφράζει την ανησυχία του για τα όμορφα τοπία της και τις γειτονιές, όπως η Πλάκα, που «είναι γεμάτες από καταστήματα με σουβενίρ». Ο φιλέλληνας φωτογράφος Ρόμπερτ Μακέιμπ είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Οι φωτογραφίες της Χλόης Ακριθάκη γίνονται έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη

Φωτογραφία / Μια έκθεση για τους πολύ προσωπικούς χώρους των καλλιτεχνών

Η έκθεση «Συναντήσεις» της Χλόης Ακριθάκη στο Μουσείο Μπενάκη είναι μια σειρά φωτογραφιών που ξεκινά το 1992, στο ατελιέ του πατέρα της, και φτάνει μέχρι σήμερα, με την ίδια να επισκέπτεται φίλους εικαστικούς κατά τη διάρκεια της δουλειάς τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Φωτογραφία / Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Οι νικητές του δεύτερου ετήσιου Διαγωνισμού Φωτογραφίας Φύσης παρουσιάζουν εκπληκτικές εικόνες που κόβουν την ανάσα και αποκαλύπτουν τη ζωή στον πλανήτη μας. Ο φετινός διαγωνισμός αναδεικνύει τη δύναμη της φωτογραφίας να αποτυπώνει τοπία, την άγρια ζωή και τη λεπτή ισορροπία που διατηρεί τη ζωή στη Γη.
THE LIFO TEAM
«Η ζωή είναι παράξενη και αστεία» - Μία ταινία για τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Βρετανού φωτογράφου Martin Parr

Φωτογραφία / Η ζωή και το έργο του φωτογράφου Martin Parr γίνονται ντοκιμαντέρ

«Προσπαθώ να δείξω τα πράγματα που θεωρώ ενδιαφέροντα και μερικές φορές είναι αστεία. Οι άνθρωποι είναι αστείοι, οπότε πώς γίνεται να μην είναι και το έργο αστείο; Δεν θεωρώ τον εαυτό μου χιουμοριστικό φωτογράφο, αλλά η ζωή είναι παράξενη και αστεία».
THE LIFO TEAM
Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

4 σχόλια