Θυμάμαι πως, όταν πήγα να φωτογραφίσω τον κ. Βουτσά, ήταν σε άσχημη μέρα. Ήταν πολύ κουρασμένος και είχε κάποιο πρόβλημα υγείας που τον ανάγκαζε να έχει μάσκα οξυγόνου. Ήταν σχεδόν αγνώριστος. Μιλήσαμε λίγο και όταν ήταν έτοιμος, μου είπε "πάμε" και, σαν να γύρισε τον διακόπτη, έγινε ο γνωστός, λαμπερός Βουτσάς. Άλλη φωτογράφιση που μου έμεινε ήταν με την Πατρίτσια Φιλντ, που βγήκαμε στη μέση της Βασιλίσσης Σοφίας. Δεν κώλωσε ούτε στιγμή κι ας κινδυνεύαμε να μας πατήσουν. Επίσης, η φωτογράφιση του Μάλαμα, που έγινε σε ένα μπαρ κοντά στον Σταύρο του Νότου όπου έπαιζε. Ήταν κατά τη διάρκεια της συνέντευξης με τον Φώτη Βαλλάτο και επειδή δεν είχα πολλές γωνίες, αναγκαζόμουν να τον φωτογραφίζω ανάμεσα από τα ποτήρια.
• Για μένα ένα πορτρέτο ξεχωρίζει αν μου δημιουργεί κάποιο συναίσθημα. Δεν έχει σημασία ποιο συναίσθημα, αρκεί να το δημιουργεί. Η φωτογραφία πορτρέτου είναι πρόκληση, γιατί πρέπει σε πολύ μικρό διάστημα να δημιουργήσεις μια σχέση με τον φωτογραφιζόμενο και μέσα από αυτήν να αποδώσεις σε μια στιγμή αυτό που βλέπεις μέσα από αυτήν τη σχέση. Κάποιες φορές, που υπάρχει χημεία, είναι πιο εύκολο, άλλες είναι πολύ δύσκολο.
Για μένα, οι εικόνες που είναι σημαντικές είναι αυτές των δικών μου ανθρώπων. Για τα πορτρέτα και τις υπόλοιπες εικόνες, θα κρίνουν άλλοι. Οι «Αθηναίοι» ως πρότζεκτ, όμως, έχουν μια ιδιαίτερη θέση, γιατί είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα καταγραφή μιας εποχής της πόλης μας.
• Για μένα, οι εικόνες που είναι σημαντικές είναι αυτές των δικών μου ανθρώπων. Για τα πορτρέτα και τις υπόλοιπες εικόνες, θα κρίνουν άλλοι. Οι "Αθηναίοι" ως πρότζεκτ, όμως, έχουν μια ιδιαίτερη θέση, γιατί είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα καταγραφή μια εποχής της πόλης μας.
• Είναι διαφορετικό να βγάζεις κάποιον φωτογραφία για προσωπική ευχαρίστηση και διαφορετικό για δουλειά; Δεν έχω κάποια ιδιαίτερη τεχνική για να χαλαρώνω αυτούς που φωτογραφίζω. Μιλάμε λίγο και προσπαθώ να δημιουργήσω μια κάποια σχέση μαζί τους. Συνήθως, πάντως, χαλαρώνουν όταν καταλάβουν πως ξέρεις τι κάνεις και ότι δεν θα τους ζητήσεις πράγματα ξένα προς αυτούς».
Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO
σχόλια