Στην χώρα του Ιησού και του όφεως Facebook Twitter
Η έκθεση Gloryland ξεδιπλώνεται γύρω από την οικογένεια του πάστορα Wolford και την εξάσκηση της πίστης τους. Φωτ.: Robert LeBlanc

Στη γη του Ιησού και του όφεως

0

Η φωτογραφική έκθεση Gloryland του Robert LeBlanc εστιάζει στην τελευταία πεντηκοστιανή εκκλησία της Δυτικής Βιρτζίνια. Απομονωμένα μέσα στην οροσειρά των Απαλαχίων, στο Squire της Δυτικής Βιρτζίνια, τα μέλη του Οίκου του Ιησού ακολουθούν τους οιωνούς και χρησιμοποιούν φίδια και το δηλητήριό τους ως βασικά στοιχεία της λειτουργίας τους.

Σύμφωνα με το κατά Μάρκον Ευαγγέλιο (16:17-18) οι πιστοί της πεντηκοστιανής εκκλησίας πιστεύουν ότι εάν το Άγιο Πνεύμα βρίσκεται πραγματικά μέσα τους, τότε μπορούν να αντέξουν την κατάποση δηλητηρίου, το κάψιμο από φωτιά κ.ο.κ.

Τέτοιες πρακτικές είναι χαρακτηριστικές των πεντηκοστιανών ιερέων και ευαγγελιστών. Η κατανάλωση δηλητηρίου (συνήθως στρυχνίνης) και ο χειρισμός των κροταλιών, κατά τη διάρκεια της θείας λειτουργίας, λειτουργούν ως απόδειξη της πίστης και της σωτηρίας τους στο όνομα του Ιησού.

Η έκθεση Gloryland ξεδιπλώνεται γύρω από την οικογένεια του πάστορα Wolford και την εξάσκηση της πίστης τους. Σύμφωνα με τον LeBlanc ο ήχος των κροταλιών γεμίζει τον αέρα κατά τη διάρκεια της λειτουργίας καθώς μια σειρά από κουτιά απλώνεται πίσω από την άμβωνα. Ταυτόχρονα ηχεί ένα μείγμα από delta blues και bluegrass, ένα ιδιαίτερο μουσικό στυλ γι’ αυτό το είδος λατρείας.

Η αίσθηση της εγκατάλειψης διατρέχει το Gloryland. Στην έκθεση παρουσιάζεται η πλευρά μιας ξεχασμένης Αμερικής. Φαίνεται πως οι κάτοικοι του Squire ξεφεύγουν μέσω της πίστης τους από την ολοκληρωτική λησμονιά και η επιβίωση από το ρίσκο του κινδύνου τους επιβραβεύει.

Η αίσθηση της εγκατάλειψης διατρέχει το Gloryland. Στην έκθεση παρουσιάζεται η πλευρά μιας ξεχασμένης Αμερικής. Φαίνεται πως οι κάτοικοι του Squire ξεφεύγουν μέσω της πίστης τους από την ολοκληρωτική λησμονιά και η επιβίωση από το ρίσκο του κινδύνου τους επιβραβεύει. Δεν είναι όμως πάντα αναίμακτη αυτή η διαδικασία. Πολλοί από τους πιστούς έχασαν τη ζωή τους έπειτα από το δάγκωμα κροταλία. 

Στη χώρα του Ιησού και του όφεως Facebook Twitter
Φωτ.: Robert LeBlanc
Στη χώρα του Ιησού και του όφεως Facebook Twitter
Φωτ.: Robert LeBlanc
Στη χώρα του Ιησού και του όφεως Facebook Twitter
Φωτ.: Robert LeBlanc
Στη χώρα του Ιησού και του όφεως Facebook Twitter
Φωτ.: Robert LeBlanc
Στη χώρα του Ιησού και του όφεως Facebook Twitter
Φωτ.: Robert LeBlanc
Στη χώρα του Ιησού και του όφεως Facebook Twitter
Φωτ.: Robert LeBlanc
Στη χώρα του Ιησού και του όφεως Facebook Twitter
Φωτ.: Robert LeBlanc
Στη χώρα του Ιησού και του όφεως Facebook Twitter
Φωτ.: Robert LeBlanc
Στη χώρα του Ιησού και του όφεως Facebook Twitter
Φωτ.: Robert LeBlanc
Στη χώρα του Ιησού και του όφεως Facebook Twitter
Φωτ.: Robert LeBlanc
Στη χώρα του Ιησού και του όφεως Facebook Twitter
Φωτ.: Robert LeBlanc
Στη χώρα του Ιησού και του όφεως Facebook Twitter
Φωτ.: Robert LeBlanc
Στη χώρα του Ιησού και του όφεως Facebook Twitter
Φωτ.: Robert LeBlanc
Στη χώρα του Ιησού και του όφεως Facebook Twitter
Φωτ.: Robert LeBlanc

Η φωτογραφική έκθεση «Gloryland» παρουσιάστηκε στην γκαλερί Fahey/Klein του Λος Άντζελες.

Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM