Εύα, Ανθή, Ιουλίτα, Μυρτώ, Άντεια

Εύα, Ανθή, Ιουλίτα, Μυρτώ, Άντεια Facebook Twitter
Επεξεργασία: Ατελιέ/ LIFO
0

1.

«Εργόχειρο. Όταν ήρθε ο εραστής, αντί για ρώγες, βρήκε κουμπιά δεμένα με κλωστή. Τότε σκέφτηκε να τη ράψει ολόκληρη. Πήρε κλωστή και βελόνα και έφτιαξε ένα σώμα κεντητό για να το έχει κοντά του τις κρύες νύχτες του χειμώνα». (Εύα Στεφανή, Τα μαλλιά του Φιν, εκδ. Πόλις)

2.

«Γυναίκα. Νέα γυναίκα σχεδόν όμορφη / Περπατάει αβέβαιη / Ο έρωτας πάνω στα χείλη της / Τα μάτια οι φυλακές των άλλων / Καίει δυνάμεις άγνωστες / Ναυτίας βιαιότητας / Θέλοντας να πετάξει / Βάρος παρόν την προσγειώνει / Να εκδικηθεί τις πίσω μέρες:/ νωθρές σκέψεις σαν χιόνι / Το σώμα προηγείται / Κυματίζουν τα μέλη». (Ανθή Μαρωνίτη, Η μόνη της περιουσία, εκδ. Άγρα)

3.

Ποίηση. Η ποίηση, με την πολύτροπη δυναμική της, κάνει εφικτή δυνατότητα την ευχή, πολιτογραφεί το ανεκπλήρωτο, ορίζει διαφορετικές προοπτικές, μόνο γιατί τις σκέφτηκε. «Ο ιδανικός ποιητής», γράφει ο Ελύτης, «ξεκινά από την πεποίθηση ότι μπορεί και πρέπει να προξενεί μέσα στο πνεύμα φυσικά φαινόμενα». Γράφοντας, δεν περιγράφει μόνον την προσδοκία του αλλά την «επισημοποιεί», γνωστοποιώντας την, ή απλώς σχεδιάζει τη βεβαιότητά του, υποδεικνύοντας την άλλη κατεύθυνση, επεκτείνει τα όρια του οικείου, του αποδεκτού από το άτομο. Έχει τον καιρό να ακολουθήσει η κοινότητα. «Έχει τον καιρό να ακολουθήσει η πραγματικότητα» γράφει ο Ελύτης. (Ιουλίτα Ηλιοπούλου, Αναζητώντας τη Δέκατη Τέταρτη Ομορφιά, εκδ. ύψιλον/βιβλία)

4.

Blade Runners. «Είμαστε ελάχιστοι σ' όλο τον κόσμο / που μοιάζουμε./ Έχουμε λέπια / έχουμε ημερομηνία λήξης / είμαστε φτιαγμένοι για να πολεμήσουμε / τους ανθρώπους-νυχτερίδες./ Εμείς παίρνουμε εντολές / από τον Μεγάλο Δράκο./ Σκοτώνουν πριν σκοτωθούν./ Ζούμε νύχτα / τη μέρα πέφτουμε σε λήθαργο./ Είμαστε προγραμματισμένοι να αγωνιστούμε / για τους συντρόφους μας./ Γινόμαστε ένα και πετάμε σε σκούρο ουρανό / χίλια και ένα αστεράκια / λαμποκοπάνε./ Η ζωή αρχίζει τώρα / η αγάπη δεν έχει ώρα / είναι παντού μέρα νύχτα./ Μάνα, πατέρα, συγχωρήστε με / μα είμαι ταγμένη να θυσιαστώ / για να σώσω τη ράτσα μου». (Μυρτώ Τάσιου, Η Αλίκη δε μένει πια εδώ, εκδ. Καστανιώτη)

5.

Ποιητής και τζίτζικας. «Με την επιμονή σου τζίτζικα / Εξάντλησες την ανοχή και το αυτί μου./ Σίγουρος πάνω στο κλαδί / Οι εκκλήσεις μου για λίγη ησυχία / Δεν αποδίδουν το θαύμα / Της ποιητικής δημιουργίας./ Είναι νύχτα κι οι ώρες θα περάσουν / Με λίγη υπομονή θα με αντέξεις / Το σώμα μου το παραδίδω / Το ξημέρωμα — σωπαίνω./ Η λιγοστή ζωή μου / Το ίσο θα κρατάει στη φωνή σου». (Άντεια Φραντζή, Στιχάρι, εκδ. Γαβριηλίδης)

6.

«Ψάρι. Μέσα και έξω απ' αυτήν νερό. Ανοίγει τα χέρια και τα λέπια της λαμπυρίζουν. Από το στόμα της βγαίνουν κοχύλια που σκεπάζουν το βουνό». (Εύα Στεφανή, Τα μαλλιά του Φιν, εκδ. Πόλις)

7.

«Τόπος. Τα νταμάρια γεράσανε / λάμπουν όμως τα μάρμαρα / περιμένοντας τον καιρό / Στα υπέρθυρα των σπιτιών / στις εκκλησιές στις σκάλες / πώς σκοτεινές ανεβαίνουν / χρωματιστές οι ρωγμές / Αστράφτει η νύχτα / με νερά από μάρμαρο». (Ανθή Μαρωνίτη, Η μόνη της περιουσία, εκδ. Άγρα)

8.

«Ποιητική λειτουργία. Ιχνηλατούμε και επιστρέφουμε για να ακινητήσουμε τη στιγμή. Η ποιητική λειτουργία, άλλωστε, ένα μέγιστο στόχο ζητά να επιτελέσει, να διευρύνει το ελάχιστο στη μέγιστη έντασή του, να καταστήσει το φευγαλέο ισόβιο, να απομονώσει την αίσθηση και να προβάλλει την αυταξία της μέσα σε μιαν ισόβια στιγμή». (Ιουλίτα Ηλιοπούλου, Αναζητώντας τη Δέκατη Τέταρτη Ομορφιά, εκδ. ύψιλον/βιβλία)

9.

«Μέρες. Είναι μέρες που είμαι / ένα λιοντάρι, δε με σταματά / τίποτα και κανείς / πάω συνέχεια μπροστά και πίσω δεν κοιτάω./ Είμαι ο αρχηγός του κοπαδιού». (Μυρτώ Τάσιου, Η Αλίκη δε μένει πια εδώ, εκδ. Καστανιώτης)

10.

Σπίτι. Σύρθηκε ως τη πόρτα./ Είπε αυτή/ Τελευταία μέρα/ (η βρύση να βρέχει/ τα πόδια — adieu)/ Το σπίτι δεν ξέρει από τέτοια/ Φεύγει μόνο του (Άντεια Φραντζή, Στιχάρι, εκδ. Γαβριηλίδης)

Τα βιβλία της εικόνας:

1. Εύα Στεφανή, Τα μαλλιά του Φιν, Εκδόσεις Πόλις, Σελίδες: 38

2. Ανθή Μαρωνίτη, Η μόνη της περιουσία, Εκδόσεις Άγρα, Σελίδες: 44

3.Ιουλίτα Ηλιοπούλου, Αναζητώντας τη Δέκατη Τέταρτη Ομορφιά, Σελίδες: 226, Εκδόσεις ύψιλον/βιβλία

4.Άντεια Φραντζή, Στιχάρι, Εκδόσεις Γαβριηλίδης, Σελίδες: 37

 

radiobookspotting.blogspot.gr

Βιβλίο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μην πεις λέξη»: Ένα καταιγιστικό βιβλίο για την άλλη «ματωμένη» Κυριακή

Βιβλίο / «Μην πεις λέξη»: Ένα καταιγιστικό βιβλίο για την άλλη «ματωμένη» Κυριακή

Το πολυβραβευμένο βιβλίο του Patrick Radden Keefe που έγινε μίνι σειρά στο Disney+, εκτός από τη συγκλονιστική ιστορία της Jean McConville που απήχθη και δολοφονήθηκε από τον IRA, φέρνει και ένα παράδειγμα έντασης γραφής και έρευνας που δεν το συναντούμε συχνά.
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΚΑΒΑΛΛΙΕΡΑΚΗΣ
 Δημήτρης Χατζής  (Νίκος Γουλανδρής «491 δελτία για τον Δημήτρη Χατζή»)

Το πίσω ράφι / «Αν δεν γυρίσω, σα συγγραφέας είμαι χαμένος»: Ο Δημήτρης Χατζής μέσα από 491 δελτία

Στο βιβλίο του Νίκου Γουλανδρή, μέσα από έγγραφα, φωτογραφίες και επιστολές καταγράφεται ο κόσμος που θέλησε ν’ αλλάξει ο Χατζής, ως πολίτης, ως πεζογράφος, ως ιδεολόγος.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Διαβάζοντας για την Αμερική του Τραμπ

Βιβλίο / Διαβάζοντας για την Αμερική του Τραμπ

Μόλις μία εβδομάδα μετά τις αμερικανικές εκλογές, βιβλία δυστοπικού περιεχομένου και πολιτικής θεωρίας εκτοξεύτηκαν στις πρώτες θέσεις των παγκόσμιων πωλήσεων, αποδεικνύοντας ότι η ανάγνωση παραμένει το ένα και μοναδικό όπλο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Κανείς δεν ήξερε ότι ήταν μαύρη: Η εξωπραγματική ιστορία της επιμελήτριας του JP Morgan

Βιβλίο / Κανείς δεν ήξερε ότι ήταν μαύρη: Η εξωπραγματική ιστορία της επιμελήτριας του JP Morgan

Υπεύθυνη για τα πιο πολύτιμα αποκτήματα της ιδιωτικής συλλογής του διάσημου τραπεζίτη, η απέριττα κομψή βιβλιοθηκάριος Μπελ ντα Κόστα Γκριν ήταν μαύρη αλλά εμφανιζόταν ως λευκή στον αφρό της υψηλής κοινωνίας μέχρι και τον θάνατό της το 1950.
THE LIFO TEAM
Leslie Absher: «Κόρη κατασκόπου, queer κορίτσι» 

Βιβλίο / Κόρη κατασκόπου, queer κορίτσι, συγγραφέας

Η Αμερικανίδα δημοσιογράφος Leslie Absher μάς ξεναγεί στο «Σπίτι με τα μυστικά», εκθέτοντας ταυτόχρονα την προσωπική της πορεία προς την απελευθέρωση, την «ελληνική» της εμπειρία και τις εντυπώσεις της από τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Πολυτεχνείο - Ένα παραμύθι που δεν λέει παραμύθια»

Βιβλίο / Το Πολυτεχνείο έγινε κόμικ: Μια νέα έκδοση για μια μονίμως επίκαιρη εξέγερση

Παραμονές της φετινής επετείου της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, οι εκδόσεις Red ‘n’ Noir κυκλοφόρησαν ένα έξοχο κόμικ αφιερωμένο σε αυτή, που το υπογράφουν ο συγγραφέας Γιώργος Κτενάς και ο σκιτσογράφος John Antono.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί δεν θα ξεχάσουμε ποτέ τον Μάλκολμ Λόουρι και το «Κάτω από το ηφαίστειο»

Βιβλίο / Το μεγαλόπνοο «Κάτω από το ηφαίστειο» του Μάλκολμ Λόουρι, μια προφητεία για την αποσύνθεση του κόσμου

Οι αναλογίες μεταξύ του μυθιστορηματικού βίου του Βρετανού συγγραφέα και του κορυφαίου έργου του είναι παραπάνω από δραματικές, όπως και αυτές μεταξύ της υπαρξιακής πτώσης του και του σημερινού, αδιέξοδου κόσμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ψέμα μέχρι αποδείξεως του εναντίου

Βιβλίο / Ψέμα μέχρι αποδείξεως του εναντίου

Στο νέο του βιβλίο, «Ψέματα που μας έμαθαν για αλήθειες», το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διόπτρα, ο Νικόλας Σμυρνάκης καταρρίπτει 23 μύθους που μας καταπιέζουν, βοηθώντας μας να ζήσουμε ουσιαστικότερα.
ΜΑΡΙΑ ΔΡΟΥΚΟΠΟΥΛΟΥ
Βασίλης Σωτηρόπουλος: «Έχουν γίνει μεγάλα βήματα στη νομοθεσία για τα ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιώματα, υπάρχουν όμως ακόμα σημαντικά κενά»

Βιβλίο / Βασίλης Σωτηρόπουλος: «Έχουν γίνει μεγάλα βήματα στη νομοθεσία για τα ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιώματα, υπάρχουν όμως ακόμα σημαντικά κενά»

Μια διαφωτιστική συζήτηση με τον γνωστό δικηγόρο παρ’ Αρείω Πάγω και συγγραφέα με αφορμή την έκδοση του βιβλίου του ΛΟΑΤΚΙ + Δικαιώματα & Ελευθερίες (εκδ. Σάκκουλα), ένα μνημειώδες όσο και πολύτιμο βοήθημα για κάθε ενδιαφερόμενο άτομο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βασιλική Πέτσα: «Αυτό που μας πάει μπροστά δεν είναι η πρόοδος αλλά η αγάπη»

Βιβλίο / Η Βασιλική Πέτσα έγραψε ένα μεστό μυθιστόρημα με αφορμή μια ποδοσφαιρική τραγωδία

Η ακαδημαϊκός άφησε για λίγο το βλέμμα του κριτή και υιοθέτησε αυτό του συγγραφέα, καταλήγοντας να γράψει μια ιστορία για το συλλογικό τραύμα που έρχεται να προστεθεί στις ατομικές τραγωδίες και για τη σημασία της φιλικής αγάπης.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Μιχάλης Γκανάς: Ο ποιητής της συλλογικής μας μνήμης

Απώλειες / Μιχάλης Γκανάς (1944-2024): Ο ποιητής της συλλογικής μας μνήμης

«Ό,τι με βασανίζει κατά βάθος είναι η οριστική απώλεια ανθρώπων, τόπων και τρόπων και το ανέφικτο της επιστροφής». Ο σημαντικός Έλληνας ποιητής έφυγε σήμερα από τη ζωή σε ηλικία 80 ετών.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ