Εύη Λαμπροπούλου

Εύη Λαμπροπούλου Facebook Twitter
0
1Jean Thomson: Do not deny me, εκδόσεις Simon & Schuster.

Φοβερά διηγήματα που έφτασαν μέσω amazon.com. Δεν υπάρχει τίποτα πομπώδες, αφρώδες, εύκολα μελαγχολικό ή πολυτελές. Μετρημένα, ουσιώδη διηγήματα από μια συγγραφέα που αισθάνομαι ότι ζει στο ίδιο σύμπαν με μένα. Και δεν εννοώ το λογοτεχνικό. Οι γειτόνισσες αδυνατούν να σώσουν το κοριτσάκι από την κακοποίηση, οι άνθρωποι γερνάνε, οι συγγραφείς είναι μεγαλομανείς εγωκεντρικοί, οι ταμίες του σούπερ μάρκετ στη θέση τους.

    2Geoff Dyer: Paris Trance.

    To πρωτοδιάβασα το 1998. Θα ήθελα να μεταφραστεί στα ελληνικά. Θα ήθελα να το μεταφράσω εγώ. Νόμιζα ότι ήταν υπεύθυνη η Mary Gaitskil που θέλησα να γράψω μια καταραμένη ερωτική ιστορία -το Όλα τα μήλα εννοώ-, αλλά ίσως φταίει ο μελαγχολικός στυλίστας της ζωής και της λογοτεχνίας Dyer, που έχει και χιούμορ. Θυμόμουνα φάσεις από το βιβλίο χρόνια μετά.

      3Σώτη Τριανταφύλλου: Ο χρόνος πάλι, εκδόσεις Πατάκη.

      Αυτοβιογραφία ενός συγγραφέα - από μικρή τρελαινόμουν να διαβάζω για τη ζωή των συγγραφέων. Μιλάει για πολιτική και μουσική, βγάζει και προσωπικά της στη φόρα. Ξυπνάει πρωί πρωί και γράφει από τις οκτώμισι μέχρι τις έξι το απόγευμα - να κάτι που δεν θα καταφέρω ποτέ (πιο πιθανό είναι να γράφω οχτώ το βράδυ με οχτώ το πρωί). Λέει «δεν χρειάζεται να ενοχοποιούμε τον εαυτό μας: γι' αυτό φροντίζουν οι άλλοι» και «ο χρόνος σε βλάπτει μόνο αν είσαι τυρί».

        4Douglas Coupland: Jpod.

        Μου το έφερε σε κατάσταση τζετ λαγκ από την πατρίδα του, το Βανκούβερ, ένας φίλος. Μ' αρέσει ο Κόπλαντ επειδή γράφει για το σήμερα, που στην Ελλάδα καμιά φορά είναι αύριο, εφόσον οι τάσεις δεν αργούν να έρθουν από την Αμερική. Και επειδή έχει αθωότητα και επίγνωση της πραγματικότητας. Το Jpod είναι η συνέχεια του Microsurfs. Η ύπαρξη του Microsurfs με ενθάρρυνε να γράψω το Σχεδόν Σούπερ.

        5Matthew Dickman: All American poem.

        Ποιητική συλλογή που μου ήρθε ως ερωτικό δώρο. Τυχαίος στίχος: «Οnce a baby lizard loved me so completely / he moved into my apartment and died of hunger. (Λάθος επιλογή στίχου: ακούγεται ξαφνικά δυσοίωνος.) Άλλος: «Τα γραμματόσημα λατρεύουν τους φακέλους. Το γλείψιμο το αποδεικνύει».

            Βιβλίο
            0

            ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

            Τζον Ρ. Ρ. Τόλκιν: Ο άρχοντας του δευτερεύοντος κόσμου

            Βιβλίο / Τζον Ρ. Ρ. Τόλκιν: Ο άρχοντας του δευτερεύοντος κόσμου

            Κι αν η Μέση Γη εξυψώθηκε στη φαντασμαγορία που όλοι γνωρίζουμε μέσα απ’ τις ταινίες του Πίτερ Τζάκσον, δεν ξεχνάμε ποτέ εκείνη τη στιγμή της πρώτης βραδινής ανάγνωσης, των απρόσμενων αράδων που σχημάτισαν αμέσως ένα σύμπαν αυτονόητο.
            ΜΑΚΗΣ ΜΑΛΑΦΕΚΑΣ
            Ο Ερρίκος Σοφράς μιλά για τα «Σονέτα» του Σαίξπηρ: «Θεωρώ το ποίημα έναν οργανισμό ζωντανό, αιμάτινο»

            Βιβλίο / Ο Ερρίκος Σοφράς μιλά για τα «Σονέτα» του Σαίξπηρ: «Θεωρώ το ποίημα έναν οργανισμό ζωντανό, αιμάτινο»

            Η νέα, εμπλουτισμένη και αναθεωρημένη έκδοση των «Σονέτων» από τους Αντίποδες, σε μετάφραση Ερρίκου Σοφρά, αναδεικνύει τη διαρκή ανάγκη του ποιητή για ελευθερία και καινοτομία, που φτάνει να καταργεί ακόμα και τις ποιητικές και κοινωνικές συμβάσεις.
            ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
            Οι 10 συν 2 ξένοι τίτλοι της χρονιάς

            Βιβλίο / 12 μεταφρασμένα βιβλία που ξεχώρισαν το 2024

            Mια millennial συγραφέας και το μεταφεμινιστικό της μυθιστόρημα, η μεταφορά ενός κλασικού βιβλίου σε graphic novel, αυτοβιογραφίες, η επανασύνδεση της ανθρώπινης και της φυσικής ιστορίας σε 900 σελίδες: αυτοί είναι οι ξένοι τίτλοι που ξεχωρίσαμε τη χρονιά που πέρασε.
            ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
            Η ζωή και τα ήθη ενός λεσβιακού χωριού μέσα από το φαγητό

            Βιβλίο / Η ζωή και τα ήθη ενός λεσβιακού χωριού μέσα από το φαγητό

            Στον Μανταμάδο οι γυναίκες του Φυσιολατρικού–Ανθρωπιστικού Συλλόγου «Ηλιαχτίδα» δημιούργησαν ένα βιβλίο που συνδυάζει τη νοσταλγία της παράδοσης με τις γευστικές μνήμες της τοπικής κουζίνας.
            ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
            Ο Γκάρι Ιντιάνα δεν μένει πια εδώ 

            Απώλειες / Γκάρι Ιντιάνα (1950-2024): Ένας queer ήρωας του νεοϋορκέζικου underground

            Συγγραφέας, ηθοποιός, πολυτάλαντος καλλιτέχνης, κριτικός τέχνης, ονομαστός και συχνά καυστικός ακόμα και με προσωπικούς του φίλους, o Γκάρι Ιντιάνα πέθανε τον περασμένο μήνα από καρκίνο σε ηλικία 74 ετών.
            ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
            Τζούλια Τσιακίρη

            Οι Αθηναίοι / Τζούλια Τσιακίρη: «Οι ταβερνιάρηδες είναι ευεργέτες του γένους»

            Με διαλείμματα στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, έχει περάσει όλη της τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας - το ξέρει σαν την παλάμη της. Έχει συνομιλήσει και συνεργαστεί με την αθηναϊκη ιντελεγκέντσια, είναι άλλωστε κομμάτι της. Εδώ και 60 χρόνια, με τη χειροποίητη, λεπτολόγα δουλειά της στον χώρο του βιβλίου και με τις εκδόσεις «Το Ροδακιό» ήξερε ότι δεν πάει για τα πολλά. Αλλά δεν μετανιώνει για τίποτα απ’ όσα της επιφύλαξε η μοίρα «εις τον ρουν της τρικυμιώδους ζωής της».
            ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
            «H woke ατζέντα του Μεσοπολέμου», μια έκδοση-ντοκουμέντο

            Βιβλίο / Woke ατζέντα είχαμε ήδη από τον Μεσοπόλεμο

            Μέσα από τις «12 queer ιστορίες που απασχόλησαν τις αθηναϊκές εφημερίδες πριν από έναν αιώνα», όπως αναφέρει ο υπότιτλος του εν λόγω βιβλίου που έχει τη μορφή ημερολογιακής ατζέντας, αποκαλύπτεται ένας ολόκληρος κόσμος βαμμένος στα χρώματα ενός πρώιμου ουράνιου τόξου.
            ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
            Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

            Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

            Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
            ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
            Χυδαιότητα, ένα ελάττωμα της νεωτερικότητας

            Βιβλίο / Χυδαιότητα, ένα ελάττωμα της εποχής μας

            Το δοκίμιο «Νεωτερικότητα και χυδαιότητα» του Γάλλου συγγραφέα Μπερτράν Μπιφόν εξετάζει το φαινόμενο της εξάπλωσης της χυδαιότητας στην εποχή της νεωτερικότητας και διερευνά τη φύση, τα αίτια και το αντίδοτό της.
            ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
            «Μαθαίνεις να υπάρχεις μέσα στο γράψιμο και αυτό είναι επικίνδυνο»

            Βιβλίο / «Μαθαίνεις να υπάρχεις μέσα στο γράψιμο και αυτό είναι επικίνδυνο»

            Μια κουβέντα με τη Δανάη Σιώζιου, μία από τις πιο σημαντικές ποιήτριες της νέας γενιάς, που την έχουν καθορίσει ιστορίες δυσκολιών και φτώχειας και της οποίας το έργο έχει μεταφραστεί σε πάνω από 20 γλώσσες.
            M. HULOT