Η Τζούλι Άντριους θυμάται στα απομνημονεύματά της ένα μακρινό Χόλιγουντ

Η Τζούλι Άντριους θυμάται στα απομνημονεύματά της ένα μακρινό Χόλιγουντ Facebook Twitter
Αντίθετα από άλλα απομνημονεύματα αστέρων του Χόλιγουντ, η αυτοβιογραφία της Τζούλι Άντριους που έχει τίτλο "Home Work: A Memoir of My Hollywood Years" δεν αναλώνεται σε καυτές αποκαλύψεις ή ξεκαθαρίσματα λογαριασμών.
0

Μετά την επιτυχία της ως «Μαίρη Πόπινς» που την εκτόξευσε από το πουθενά σχεδόν στα ύψη της παγκόσμιας φήμης (και στο πρώτο από τα δύο διαδοχικά βραβεία Όσκαρ που κέρδισε το 1965 και το 1966), η Τζούλι Άντριους ανησυχούσε ότι ο ρόλος της Μαρία στη «Μελωδία της ευτυχίας» που μόλις της είχε προταθεί, θα την τυποποιούσε αιωνίως σε ρόλους γκουβερνάντας.

Τελικά δέχτηκε τον ρόλο που θα της εξασφάλιζε άλλο ένα Όσκαρ, αλλά όταν έφτασε στη βίλα της κινηματογραφικής οικογένειας των Φον Τραπ στην Αυστρία όπου γυρίστηκε η ταινία, είχε μια πολύ δυσάρεστη έκπληξη όταν πληροφορήθηκε ότι το σπίτι ήταν η κατοικία του αρχηγού των Ες-Ες, Χάινριχ Χιμλερ κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.

«Μπορούσες κυριολεκτικά να νιώσεις το κακό που είχε διαποτίσει τους τοίχους», θυμάται σήμερα η αιωνίως δημοφιλής 85χρονη ηθοποιός και τραγουδίστρια με την μακροβιότατη και πιο πολυσχιδή απ' ό,τι πιστεύουν όσοι την συνδέουν αποκλειστικά με αυτές τις δύο ταινίες, καριέρα.

Θα ακολουθούσε η μεγάλη επιτυχία της ως Ελίζα Ντουλίτλ στο μιούζικαλ «Ωραία μου κυρία» αλλά και η απογοήτευση όταν στην κινηματογραφική μεταφορά του έργου ο ρόλος πήγε σε κάποια που δεν τραγουδούσε όπως η Όντρεϊ Χέπμπορν.

Αυτή είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες πληροφορίες που αναφέρονται στη νέα αυτοβιογραφία της Τζούλι Άντριους που έχει τίτλο "Home Work: A Memoir of My Hollywood Years" και, αντίθετα από άλλα απομνημονεύματα αστέρων του Χόλιγουντ, δεν αναλώνεται σε καυτές αποκαλύψεις ή ξεκαθαρίσματα λογαριασμών.

Η Τζούλι Άντριους θυμάται στα απομνημονεύματά της ένα μακρινό Χόλιγουντ Facebook Twitter
Η Τζούλι Άντριους το 1957 στη ζωνατνή ραδιοφωνική μετάδοση της "Σταχτοπούτας".

Αστέρι από πολλή μικρή στα πάλκα του λονδρέζικου vaudeville, δεν είχε λάβει κανονική σχολική εκπαίδευση και ανησυχούσε έντονα για το μέλλον της από την εφηβεία ακόμα, η ερμηνεία της όμως ως Σταχτοπούτα στην ομώνυμη παράσταση που χάλασε κόσμο στο Palladium του Λονδίνου, της εξασφάλισε προσφορά να συνεχίσει την καριέρα της στο Μπρόντγουεϊ πριν κλείσει τα 19 της χρόνια.

Εκεί θα ακολουθούσε η μεγάλη επιτυχία της ως Ελίζα Ντουλίτλ στο μιούζικαλ «Ωραία μου κυρία» αλλά και η απογοήτευση όταν στην κινηματογραφική μεταφορά του έργου ο ρόλος πήγε σε κάποια που δεν τραγουδούσε όπως η Όντρεϊ Χέπμπορν (τα φωνητικά στα τραγούδια της ταινία ανήκουν στη Μάρνι Νίξον). Λίγο καιρό αργότερα όμως, της προτάθηκε να κάνει το ντεμπούτο της στη μεγάλη οθόνη ως Μαίρη Πόπινς.

Η Τζούλι Άντριους θυμάται στα απομνημονεύματά της ένα μακρινό Χόλιγουντ Facebook Twitter
Με τον Τζέιμς Γκάρνερ στη σκοτεινή ρομαντική κομεντί "The Americanization of Emily" (1964)

Περισσότερο «διεισδυτική» απ' ό,τι με την δική της ζωή, εμφανίζεται στο βιβλίο της όταν αναφέρεται στον δεύτερο σύζυγό της, τον γνωστό σκηνοθέτη Μπλέικ Έντουαρντς, τον οποίο γνώρισε τυχαία στο δρόμο μια μέρα καθώς έφευγε από τον ψυχοθεραπευτή της και μείνανε μαζί από τα τέλη της δεκαετίας του '60 μέχρι τον θάνατό του σε ηλικία 88 ετών το 2010.

Σύμφωνα με το βιβλίο, ο Μπλέικ Έντουαρντς ως χαρακτήρας ήταν ευθύς αλλά και πολύπλοκος συγχρόνως. Τον περιγράφει ως χαρισματικό και ευγενή, αλλά επίσης και με περιόδους κατάθλιψης και εθισμού σε βαριά παυσίπονα που έπαιρνε για τους πόνους στην πλάτη του. Γράφει ακόμα ότι ήταν μονίμως πικραμένος από την χυδαία και ανάλγητη κουλτούρα των χολιγουντιανών στούντιο και εξαντλημένος από τις προσπάθειες να κρατά τα στελέχη τους όσο γινόταν πιο μακριά από την παραγωγή και το τελικό μοντάζ των ταινιών του.

Αναφέρει κι ένα χαριτωμένο περιστατικό με τον Μπρους Λι στο βιβλίο, τον οποίον είχαν καλέσει σε γεύμα κάποτε στο σπίτι τους κι εκείνος για να τους ευχαριστήσει άρχισε, όπως γράφει η Τζούλι Άντριους στο βιβλίο, να κάνει διάφορα «αεροπλανικά» κόλπα και να πετάγεται ξαφνικά από την καρέκλα του επιχειρώντας απίστευτες πιρουέτες. «Αυτό μπορεί να το κάνει ο Νουρέγιεφ;», τους είχε ρωτήσει τότε.

Η Τζούλι Άντριους θυμάται στα απομνημονεύματά της ένα μακρινό Χόλιγουντ Facebook Twitter
Στο "Σχισμένο παραπέτασμα" (1966) του Χίτσκοκ

Η Τζούλι Άντριους θυμάται στα απομνημονεύματά της ένα μακρινό Χόλιγουντ Facebook Twitter
"That's Life!" (1986) του συζύγου της Μπλέικ Έντουαρντς
 

Με στοιχεία από τους LA Times

 

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το μιούζικαλ «Ωραία μου κυρία» έρχεται τον Νοέμβριο στην Εναλλακτική Σκηνή της Λυρικής

Θέατρο / Το μιούζικαλ «Ωραία μου κυρία» έρχεται τον Νοέμβριο στην Εναλλακτική Σκηνή της Λυρικής

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί ένα από τα πιο επιτυχημένα μιούζικαλ στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ, που θα παρουσιαστεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά στην αυθεντική του μορφή
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιογραφίες: Aπό τον Γκαρσία Μάρκες στην Άγκελα Μέρκελ

Βιβλίο / Πώς οι βιογραφίες, ένα όχι και τόσο δημοφιλές είδος στη χώρα μας, κατάφεραν να κερδίσουν έδαφος

Η απόλυτη επικράτηση των βιογραφιών στη φετινή εκδοτική σοδειά φαίνεται από την πληθώρα των τίτλων και το εύρος των αφηγήσεων που κινούνται μεταξύ του autofiction και των βιωματικών «ιστορημάτων».
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
ΕΠΕΞ Λευτέρης Αναγνώστου, ένας μεταφραστής

Λοξή Ματιά / Λευτέρης Αναγνώστου (1941-2024): Ένας ορατός και συγχρόνως αόρατος πνευματικός μεσολαβητής

Ο Λευτέρης Αναγνώστου, που έτυχε να πεθάνει την ίδια μέρα με τον Θανάση Βαλτινό, ήταν μεταφραστής δύσκολων και σημαντικών κειμένων από τη γερμανική και αυστριακή παράδοση.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Βιβλίο / Κυκλοφόρησε η πιο διεξοδική μελέτη της δεκαετίας 1910-1920, μια τρίτομη επανεκτίμηση της «μεγαλοϊδεατικής» πολιτικής του Βενιζέλου

Ο Ιωάννης Στεφανίδης, καθηγητής Διπλωματικής Ιστορίας στη Νομική του ΑΠΘ και επιμελητής του τρίτομου έργου του ιστορικού Νίκου Πετσάλη-Διομήδη, εξηγεί γιατί πρόκειται για ένα κορυφαίο σύγγραμμα για την εποχή που καθόρισε την πορεία του έθνους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μανώλης Ανδριωτάκης: «Δεν φοβάμαι τις μηχανές, τους ανθρώπους φοβάμαι»

Βιβλίο / Μανώλης Ανδριωτάκης: «Δεν φοβάμαι τις μηχανές, τους ανθρώπους φοβάμαι»

Με αφορμή το τελευταίο του μυθιστόρημα «Ο θάνατος του συγγραφέα» ο δημοσιογράφος μιλά για την τεχνητή νοημοσύνη, την εικονική πραγματικότητα και την υπαρξιακή διάσταση της τεχνολογίας.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Άλαν Χόλινγκερστ: «Η γραμμή της ομορφιάς»

Το πίσω ράφι / Η γραμμή της ομορφιάς: Η κορυφαία «γκέι λογοτεχνία» του Άλαν Χόλινγκχερστ

Ο Χόλινγκχερστ τοποθέτησε το βραβευμένο με Booker μυθιστόρημά του στα θατσερικά '80s και κατάφερε μια ολοζώντανη και μαεστρική ανασύσταση μιας αδίστακτης δεκαετίας.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Η συγγραφέας που έδωσε στον Στάινμπεκ το υλικό για «Τα σταφύλια της οργής» καταδικάζοντας το δικό της βιβλίο στην αφάνεια

Βιβλίο / Η συγγραφέας που έδωσε στον Στάινμπεκ το υλικό για «Τα σταφύλια της οργής» καταδικάζοντας το δικό της βιβλίο στην αφάνεια

Η Σανόρα Μπαρμπ είχε περάσει πολύ καιρό στους καταυλισμούς των προσφύγων από την Οκλαχόμα που είχαν πληγεί από την Μεγάλη Ύφεση και την ξηρασία, προκειμένου να γράψει το μυθιστόρημά της. Έκανε όμως το λάθος να δείξει την έρευνά της στον διάσημο συγγραφέα, ο οποίος την πρόλαβε.
THE LIFO TEAM
Μαρξ - Βάγκνερ - Νίτσε: Oι σπουδαιότερες μορφές του 19ου αιώνα

Βιβλίο / Μαρξ - Βάγκνερ - Νίτσε: Oι παρεξηγημένοι του 19ου αιώνα

Το βιβλίο του Γερμανού θεωρητικού και πανεπιστημιακού Χέρφριντ Μίνκλερ αναλαμβάνει να επαναπροσδιορίσει το έργο τους, που άλλαξε τα δεδομένα του αστικού κόσμου από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Βιβλίο / Νίκος Ψιλάκης: Mια ζωή αφιερωμένη στην καταγραφή της κρητικής παράδοσης και κουζίνας

Ο Νίκος Ψιλάκης ερευνά και μελετά την κρητική παράδοση εδώ και τέσσερις δεκαετίες. Τα βιβλία του είναι μνημειώδεις εκδόσεις για το φαγητό, τις λαϊκές τελετουργίες και τα μοναστήρια της Κρήτης που διασώζουν και προωθούν τον ελληνικό πολιτισμό.
M. HULOT
«Δυστυχώς ήταν νυμφομανής»: Ανασκευάζοντας τα στερεότυπα για τις γυναίκες της αρχαίας Ρώμης

Βιβλίο / «Δυστυχώς ήταν νυμφομανής»: Ανασκευάζοντας τα στερεότυπα για τις γυναίκες της αρχαίας Ρώμης

Ένα νέο βιβλίο επιχειρεί να καταρρίψει τους μισογυνιστικούς μύθους για τις αυτοκρατορικές γυναίκες της Ρώμης, οι οποίες απεικονίζονται μονίμως ως στρίγγλες, ραδιούργες σκύλες ή λάγνες λύκαινες.
THE LIFO TEAM
Γιώργος Συμπάρδης: «Ήθελα οι ήρωές μου να εξαφανίζονται, όπως οι άνθρωποι στη ζωή μας»

Βιβλίο / Γιώργος Συμπάρδης: «Ήθελα οι ήρωές μου να εξαφανίζονται, όπως οι άνθρωποι στη ζωή μας»

Σε όλα τα έργα του πρωταγωνιστούν οι γυναίκες και μια υπόγεια Αθήνα, ενώ ο ίδιος δεν κρίνει τους ήρωές του παρά το αφήνει σε εμάς: Μια κουβέντα με τον χαμηλόφωνο συγγραφέα του «Άχρηστου Δημήτρη» και της «Πλατείας Κλαυθμώνος».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ρίτα Κολαΐτη: «Με θυμώνει που δεν βλέπεις σχεδόν κανέναν να διαβάζει ένα βιβλίο στο μετρό»   

Βιβλίο / Ρίτα Κολαΐτη: «Με θυμώνει που σχεδόν κανείς δεν διαβάζει βιβλίο στο μετρό»   

Η πολυβραβευμένη μεταφράστρια μιλά για την προσωπική της διαδρομή στον χώρο της λογοτεχνίας, για το στοίχημα της καλής μετάφρασης και εξηγεί τι σημαίνει να δουλεύεις πάνω σε κορυφαία έργα του Φλομπέρ, του Καμί, του Μαρκήσιου ντε Σαντ και της Ανί Ερνό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Ρουφιανεύοντας τον εαυτό μου»: Τα απομνημονεύματα του Αλ Πατσίνο

Βιβλίο / «Ρουφιανεύοντας τον εαυτό μου»: Τα απομνημονεύματα του Αλ Πατσίνο

Ο 84χρονος ηθοποιός κοιτάζει προς τα πίσω και βλέπει τα δύσκολα παιδικά χρόνια, την καταθλιπτική μητέρα του, τον Τσέχoφ, τις σχέσεις που δεν έφτασαν ποτέ στον γάμο, τις έντονες αναταράξεις μιας πολυκύμαντης διαδρομής.
THE LIFO TEAM
Πέτρος Τατσόπουλος: «Η οργή σε κάποιες περιπτώσεις επιβάλλεται γιατί είναι απελευθερωτική»

Πέτρος Τατσόπουλος / «Δεν τα έχω με τους πιστούς αλλά με τους απατεώνες ρασοφόρους»

Μια χειμαρρώδης συνέντευξη με τον γνωστό συγγραφέα, δημοσιογράφο, παρουσιαστή και πρώην βουλευτή Πέτρο Τατσόπουλο, με αφορμή το τελευταίο του βιβλίο «Το παιδί του διαβόλου - Μια αληθινή ιστορία», όπου εστιάζει στη μεγάλη δύναμη της Εκκλησίας στην Ελλάδα, στη διαπλοκή της με την πολιτεία και στις σκοταδιστικές απόψεις που κατά κανόνα πρεσβεύει καθώς και στην ιδιαίτερα επικερδή «μπίζνα» που έχει στηθεί γύρω από ιερά λείψανα, ιερά κειμήλια, «άγιους» γέροντες και «θαύματα» για κάθε χρήση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ