Η Τζούλι Άντριους θυμάται στα απομνημονεύματά της ένα μακρινό Χόλιγουντ

Η Τζούλι Άντριους θυμάται στα απομνημονεύματά της ένα μακρινό Χόλιγουντ Facebook Twitter
Αντίθετα από άλλα απομνημονεύματα αστέρων του Χόλιγουντ, η αυτοβιογραφία της Τζούλι Άντριους που έχει τίτλο "Home Work: A Memoir of My Hollywood Years" δεν αναλώνεται σε καυτές αποκαλύψεις ή ξεκαθαρίσματα λογαριασμών.
0

Μετά την επιτυχία της ως «Μαίρη Πόπινς» που την εκτόξευσε από το πουθενά σχεδόν στα ύψη της παγκόσμιας φήμης (και στο πρώτο από τα δύο διαδοχικά βραβεία Όσκαρ που κέρδισε το 1965 και το 1966), η Τζούλι Άντριους ανησυχούσε ότι ο ρόλος της Μαρία στη «Μελωδία της ευτυχίας» που μόλις της είχε προταθεί, θα την τυποποιούσε αιωνίως σε ρόλους γκουβερνάντας.

Τελικά δέχτηκε τον ρόλο που θα της εξασφάλιζε άλλο ένα Όσκαρ, αλλά όταν έφτασε στη βίλα της κινηματογραφικής οικογένειας των Φον Τραπ στην Αυστρία όπου γυρίστηκε η ταινία, είχε μια πολύ δυσάρεστη έκπληξη όταν πληροφορήθηκε ότι το σπίτι ήταν η κατοικία του αρχηγού των Ες-Ες, Χάινριχ Χιμλερ κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.

«Μπορούσες κυριολεκτικά να νιώσεις το κακό που είχε διαποτίσει τους τοίχους», θυμάται σήμερα η αιωνίως δημοφιλής 85χρονη ηθοποιός και τραγουδίστρια με την μακροβιότατη και πιο πολυσχιδή απ' ό,τι πιστεύουν όσοι την συνδέουν αποκλειστικά με αυτές τις δύο ταινίες, καριέρα.

Θα ακολουθούσε η μεγάλη επιτυχία της ως Ελίζα Ντουλίτλ στο μιούζικαλ «Ωραία μου κυρία» αλλά και η απογοήτευση όταν στην κινηματογραφική μεταφορά του έργου ο ρόλος πήγε σε κάποια που δεν τραγουδούσε όπως η Όντρεϊ Χέπμπορν.

Αυτή είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες πληροφορίες που αναφέρονται στη νέα αυτοβιογραφία της Τζούλι Άντριους που έχει τίτλο "Home Work: A Memoir of My Hollywood Years" και, αντίθετα από άλλα απομνημονεύματα αστέρων του Χόλιγουντ, δεν αναλώνεται σε καυτές αποκαλύψεις ή ξεκαθαρίσματα λογαριασμών.

Η Τζούλι Άντριους θυμάται στα απομνημονεύματά της ένα μακρινό Χόλιγουντ Facebook Twitter
Η Τζούλι Άντριους το 1957 στη ζωνατνή ραδιοφωνική μετάδοση της "Σταχτοπούτας".

Αστέρι από πολλή μικρή στα πάλκα του λονδρέζικου vaudeville, δεν είχε λάβει κανονική σχολική εκπαίδευση και ανησυχούσε έντονα για το μέλλον της από την εφηβεία ακόμα, η ερμηνεία της όμως ως Σταχτοπούτα στην ομώνυμη παράσταση που χάλασε κόσμο στο Palladium του Λονδίνου, της εξασφάλισε προσφορά να συνεχίσει την καριέρα της στο Μπρόντγουεϊ πριν κλείσει τα 19 της χρόνια.

Εκεί θα ακολουθούσε η μεγάλη επιτυχία της ως Ελίζα Ντουλίτλ στο μιούζικαλ «Ωραία μου κυρία» αλλά και η απογοήτευση όταν στην κινηματογραφική μεταφορά του έργου ο ρόλος πήγε σε κάποια που δεν τραγουδούσε όπως η Όντρεϊ Χέπμπορν (τα φωνητικά στα τραγούδια της ταινία ανήκουν στη Μάρνι Νίξον). Λίγο καιρό αργότερα όμως, της προτάθηκε να κάνει το ντεμπούτο της στη μεγάλη οθόνη ως Μαίρη Πόπινς.

Η Τζούλι Άντριους θυμάται στα απομνημονεύματά της ένα μακρινό Χόλιγουντ Facebook Twitter
Με τον Τζέιμς Γκάρνερ στη σκοτεινή ρομαντική κομεντί "The Americanization of Emily" (1964)

Περισσότερο «διεισδυτική» απ' ό,τι με την δική της ζωή, εμφανίζεται στο βιβλίο της όταν αναφέρεται στον δεύτερο σύζυγό της, τον γνωστό σκηνοθέτη Μπλέικ Έντουαρντς, τον οποίο γνώρισε τυχαία στο δρόμο μια μέρα καθώς έφευγε από τον ψυχοθεραπευτή της και μείνανε μαζί από τα τέλη της δεκαετίας του '60 μέχρι τον θάνατό του σε ηλικία 88 ετών το 2010.

Σύμφωνα με το βιβλίο, ο Μπλέικ Έντουαρντς ως χαρακτήρας ήταν ευθύς αλλά και πολύπλοκος συγχρόνως. Τον περιγράφει ως χαρισματικό και ευγενή, αλλά επίσης και με περιόδους κατάθλιψης και εθισμού σε βαριά παυσίπονα που έπαιρνε για τους πόνους στην πλάτη του. Γράφει ακόμα ότι ήταν μονίμως πικραμένος από την χυδαία και ανάλγητη κουλτούρα των χολιγουντιανών στούντιο και εξαντλημένος από τις προσπάθειες να κρατά τα στελέχη τους όσο γινόταν πιο μακριά από την παραγωγή και το τελικό μοντάζ των ταινιών του.

Αναφέρει κι ένα χαριτωμένο περιστατικό με τον Μπρους Λι στο βιβλίο, τον οποίον είχαν καλέσει σε γεύμα κάποτε στο σπίτι τους κι εκείνος για να τους ευχαριστήσει άρχισε, όπως γράφει η Τζούλι Άντριους στο βιβλίο, να κάνει διάφορα «αεροπλανικά» κόλπα και να πετάγεται ξαφνικά από την καρέκλα του επιχειρώντας απίστευτες πιρουέτες. «Αυτό μπορεί να το κάνει ο Νουρέγιεφ;», τους είχε ρωτήσει τότε.

Η Τζούλι Άντριους θυμάται στα απομνημονεύματά της ένα μακρινό Χόλιγουντ Facebook Twitter
Στο "Σχισμένο παραπέτασμα" (1966) του Χίτσκοκ

Η Τζούλι Άντριους θυμάται στα απομνημονεύματά της ένα μακρινό Χόλιγουντ Facebook Twitter
"That's Life!" (1986) του συζύγου της Μπλέικ Έντουαρντς
 

Με στοιχεία από τους LA Times

 

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το μιούζικαλ «Ωραία μου κυρία» έρχεται τον Νοέμβριο στην Εναλλακτική Σκηνή της Λυρικής

Θέατρο / Το μιούζικαλ «Ωραία μου κυρία» έρχεται τον Νοέμβριο στην Εναλλακτική Σκηνή της Λυρικής

Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί ένα από τα πιο επιτυχημένα μιούζικαλ στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ, που θα παρουσιαστεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά στην αυθεντική του μορφή
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

bernhard schlink

Πίσω ράφι / «Φανταζόσουν ότι θα έβγαινες στη σύνταξη ως τρομοκράτης;»

Το μυθιστόρημα «Το Σαββατοκύριακο» του Μπέρνχαρντ Σλινκ εξετάζει τις ηθικές και ιδεολογικές συνέπειες της πολιτικής βίας και της τρομοκρατίας, αναδεικνύοντας τις αμφιλεγόμενες αντιπαραθέσεις γύρω από το παρελθόν και το παρόν.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Φοίβος Οικονομίδης

Βιβλίο / Φοίβος Οικονομίδης: «Είμαστε έτοιμοι ανά πάσα στιγμή να σπάσουμε σε χίλια κομμάτια»

Με αφορμή το νέο του βιβλίο «Γιακαράντες», ο Φοίβος Οικονομίδης, ένας από τους πιο χαρακτηριστικούς συγγραφείς της νεότερης γενιάς, μιλά για τη διάσπαση προσοχής, την αυτοβελτίωση, τα κοινωνικά δίκτυα, το βύθισμα στα ναρκωτικά και τα άγχη της γενιάς του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Σερζ Τισερόν «Οικογενειακά μυστικά»

Το Πίσω Ράφι / «Το να κρατάμε ένα μυστικό είναι ό,τι πιο πολύτιμο και επικίνδυνο έχουμε»

Μελετώντας τις σκοτεινές γωνιές των οικογενειακών μυστικών, ο ψυχίατρος και ψυχαναλυτής Σερζ Τισερόν αποκαλύπτει τη δύναμη και τον κίνδυνο που κρύβουν καθώς μεταφέρονται από τη μια γενιά στην άλλη.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Το ηθικό ζήτημα με τις μεταθανάτιες εκδόσεις με αφορμή το ημερολόγιο της Τζόαν Ντίντιον

Βιβλίο / Μεταθανάτιες εκδόσεις και ηθικά διλήμματα: Η Τζόαν Ντίντιον στο επίκεντρο

Σύντομα θα κυκλοφορήσει ένα βιβλίο με τις προσφάτως ανακαλυφθείσες «ψυχιατρικές» σημειώσεις της αείμνηστης συγγραφέως, προκαλώντας ερωτήματα σχετικά με τη δεοντολογία της μεταθανάτιας δημοσίευσης έργων ενός συγγραφέα χωρίς την επίσημη έγκρισή του.
THE LIFO TEAM
Στα «Μαθήματα Ζωγραφικής» του Τσαρούχη αποκαλύπτεται όλος ο ελληνικός κόσμος

Ηχητικά Άρθρα / Γιάννης Τσαρούχης: «Η ζωγραφική μου θρέφεται από τη μοναξιά και τη σιωπή»

Στα εκπληκτικά «Μαθήματα Ζωγραφικής» του Γιάννη Τσαρούχη αποκαλύπτεται όλος ο ελληνικός κόσμος, από τις μινωικές τοιχογραφίες έως τα λαϊκά δημιουργήματα του Θεόφιλου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
George Le Nonce: «Εκτός από τα φέικ νιουζ, υπάρχει η φέικ λογοτεχνία και η φέικ ποίηση»

Ποίηση / George Le Nonce: «Εκτός από τα fake news, υπάρχει η fake λογοτεχνία και ποίηση»

Με αφορμή την έκδοση του τέταρτου ποιητικού του βιβλίου, με τίτλο «Μαντείο», ο Εξαρχειώτης ποιητής μιλά για την πορεία του, την ποίηση –queer και μη–, και για την εποχή του Web 2.0, αποφεύγοντας την boomer-ίστικη νοοτροπία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Χατζιδάκις, Ιωάννου, Χιόνης, Βακαλόπουλος, Κοντός: 5 βιβλία τους κυκλοφορούν ξανά

Βιβλίο / Χατζιδάκις, Ιωάννου, Χιόνης, Βακαλόπουλος, Κοντός: 5 βιβλία τους κυκλοφορούν ξανά

Μια σειρά από επανεκδόσεις αλλά και νέες εκδόσεις, που αφορούν ποιητές και λογοτέχνες που έχουν φύγει από τη ζωή μάς θυμίζουν γιατί επιστρέφουμε σε αυτούς, διαπιστώνοντας ότι παραμένουν, εν πολλοίς, αναντικατάστατοι.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Η νέα μετάφραση των «Μεταμορφώσεων» είναι ένας άθλος και εκδοτικό γεγονός.

Βιβλίο / Οβίδιος: Η νέα μετάφραση των «Μεταμορφώσεων» είναι ένας άθλος και εκδοτικό γεγονός

Ο κορυφαίος μελετητής του ρωμαϊκού κόσμου Θεόδωρος Δ. Παπαγγελής ολοκλήρωσε την απόδοση στα ελληνικά των 12.000 στίχων του έργου του Οβίδιου, εκφράζοντας ταυτόχρονα τον άκρως μοντέρνο χαρακτήρα του ποιητή.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Τροχιές»: Η Samantha Harvey κέρδισε πανάξια το Booker

Βιβλίο / «Τροχιές»: Η Samantha Harvey κέρδισε πανάξια το Booker

Με θέμα την καθημερινότητα έξι αστροναυτών σε έναν διεθνή διαστημικό σταθμό, το μυθιστόρημα που κέρδισε το Booker 2024 μόλις μεταφράστηκε στα ελληνικά, είναι ένα ποίημα για τον πλανήτη Γη και μας καλεί να τον εκτιμήσουμε ξανά.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
2000 χρόνια μετά την πρώτη κυκλοφορία του, ένα βιβλίο για τους Ρωμαίους αυτοκράτορες γίνεται μπεστ-σέλερ

Βιβλίο / Ο Σουητώνιος του 69 μ.Χ. γίνεται ξανά μπεστ-σέλερ

Οι «Βίοι των Καισάρων», το εξόχως κουτσομπολίστικο βιβλίο που είχε γράψει ο Σουητώνιος για τον βίο και την πολιτεία της πρώτης σειράς των Ρωμαίων αυτοκρατόρων, κυκλοφόρησε σε νέα μετάφραση και μπήκε στη λίστα με τα ευπώλητα των Sunday Times.
THE LIFO TEAM
«Αν δεν μας αρέσουν οι ηγέτες που ψηφίζουμε, ας κατηγορήσουμε τον εαυτό μας»

Βιβλίο / «Αν δεν μας αρέσουν οι ηγέτες που ψηφίζουμε, ας κατηγορήσουμε τον εαυτό μας»

Ο «ροκ σταρ ιστορικός των ημερών», ο καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και βραβευμένος συγγραφέας Peter Frankopan, μιλά στη LIFO για τους κινδύνους που απειλούν την Ευρώπη, τη Γάζα και την άνοδο της ακροδεξιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Daily / Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Μια εικοσαετία μετά την πρώτη έκδοση του βιβλίου, κυκλοφορεί ξανά σε αναθεωρημένη μορφή, η ενθουσιώδης, στοχαστική, λυρική μελέτη του έργου του σπουδαίου όσο και «πολωτικού» Έλληνα τραγουδοποιού από τον Δημήτρη Καράμπελα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ο Γιάννης και η φασολιά

Guest Editors / Ο Γιάννης και η φασολιά

Τέλη ’70, Αθήνα. Ένας νεαρός βουτάει στην ποίηση στη βιβλιοθήκη της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης. Οι στίχοι του Γιάννη Κοντού τον αγγίζουν. Χρόνια μετά, ως συγγραφέας πια, δημιουργεί μια λογοτεχνική σχέση που κρατά δεκαετίες, ανάμεσα σε εκδοτικούς οίκους, ταβέρνες και πρωινά τηλεφωνήματα.
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΡΑΠΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ευκλείδης Τσακαλώτος: Οφείλουμε να είμαστε πιο ριζοσπάστες και ταυτόχρονα πιο ρεαλιστές, ακόμα κι αν αυτό ακούγεται σαν τετραγωνισμός του κύκλου!

Βιβλίο / Ευκλείδης Τσακαλώτος: «Οφείλουμε να είμαστε πιο ριζοσπάστες και ταυτόχρονα πιο ρεαλιστές στην αριστερά»

Μια πολιτική κουβέντα «εφ’ όλης της ύλης» με τον βουλευτή της Νέας Αριστεράς, πανεπιστημιακό και πρώην υπουργό Οικονομικών στο στούντιο της LiFO με αφορμή το «Μανιφέστο για μια βιώσιμη κοινωνία», το τρίτο του συγγραφικό πόνημα τα τελευταία χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ