Όταν ο Χιου Χέφνερ βοηθούσε στην κυκλοφορία ενός λογοτεχνικού αριστουργήματος

 Όταν ο Χιου Χέφνερ βοηθούσε στην κυκλοφορία ενός λογοτεχνικού αριστουργήματος Facebook Twitter
Χιου Χέφνερ
0

Δυο παρατηρήσεις για το Φαρενάιτ 451 του Ray Bradbury πάνω στον τρόπο με το οποίο γράφτηκε και εκδόθηκε. Ο Bradbury ξεκίνησε να γράφει τις πρώτες σελίδες του βιβλίου σε ένα υπόγειο σε μια γραφομηχανή που χρεωνόταν με την ώρα. Έριχνε ένα κέρμα και έγραφε σαν τρελός προσπαθώντας να προλάβει τον χρόνο. Ήταν η τελευταία του λύση για να γράψει το βιβλίο. Τα έβγαζε δύσκολα πέρα. Όμως, στο σπίτι του στην Καλιφόρνια υπήρχε και κάτι άλλο που του αποσπούσε την προσοχή που απαιτούσε η συγγραφή: Οι κόρες του. Κλεινόταν σε ένα μικρό γκαράζ για να γράψει αλλά οι κόρες του χτυπούσαν το τζάμι για να παίξουν μαζί του. «Προτίμησα να παίξω με τα παιδιά μου τότε παρά να γράψω» έλεγε και το υπόγειο με την γραφομηχανή που νοίκιαζε ήταν η μόνη λύση. Έγραφε εκστασιασμένος υπό την πίεση του χρόνου και των οικογενειακών υποχρεώσεων. Όσοι βάζουν δικαιολογίες, υποχρεώσεις και ζητήματα χρόνου που κρατάνε πίσω την δημιουργικότητα τους, ας έχουν το παράδειγμα του Bradbury στο μυαλό τους την επόμενη φορά.

Κάτι άλλο που μου έκανε μεγάλη εντύπωση έχει να κάνει με τις δυσκολίες που συνάντησε ο Bradbury στην έκδοση του Φαρενάιτ 451. Κανένας εκδότης δεν ήθελε να ρισκάρει για ένα μυθιστόρημα που μιλούσε για την λογοκρισία στο παρόν το παρελθόν και το μέλλον. Αυτός που πήρε το ρίσκο ήταν ένας νεαρός εκδότης από το Σικάγο: O Hugh Hefner. Ο εκδότης του Playboy είδε τα χειρόγραφα του Bradbury και τα αγόρασε για 450 δολάρια ώστε να δημοσιεύσει σε συνέχειες στο πρώτο, δεύτερο, τρίτο και τέταρτο τεύχος του Playboy.

Έτσι το χειμώνα του 1953 ο Χέφνερ στο πρώτο τεύχος του Playboy με την Marilyn Monroe στο εξώφυλλο, θα έδινε ένα διπλό χτύπημα κατά της λογοκρισίας του γυμνού όσο και της λογοκρισίας στο γραπτό λόγο. Bradbury και Hefner, χρόνια μετά, θα βρεθούν στα εγκαίνια των καινούριων γραφείων του Playboy. Ο Χέφνερ θα σφίξει το χέρι στον συγγραφέα του Φαρενάιτ 451 και θα του πει: «Σε ευχαριστώ που ήσουν εκεί». «Μόνο εγώ κατάλαβα τι εννοούσε» θα γράψει ο Bradbury αργότερα σε ένα κείμενο του για την συνάντηση.

Μια λεπτομέρεια από το επαγγελματικό ξεκίνημα του Χέφνερ που δείχνει ότι στόχος του ήταν να χτυπήσει κάθε έκφανση του πουριτανισμού με το περιοδικό του.

 ________________

Είναι περιττές οι γνώμες για ένα αριστούργημα που διαβάζεται μονορούφι 63 χρόνια μετά.

Για το ποστ χρησιμοποιήθηκαν πληροφορίες από το κείμενο του Ryan Bradbury με τίτλο «Η λάμψη της φλόγας» που περιλαμβάνεται στην ελληνική έκδοση του «Φαρενάιτ 451», Eκδόσεις: ΑΓΡΑ

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σελίν Κιριόλ «Φωνή χωρίς ήχο»

Το πίσω ράφι / «Ένα από τα πιο ιδιοφυώς γραμμένα μυθιστορήματα της σύγχρονης λογοτεχνίας»

Έτσι είχε γράψει ο Πολ Όστερ εξαίροντας τη γραφή της Σελίν Κιριόλ στο «Φωνή χωρίς ήχο» για την οικονομία, τη συμπόνια και τις χιουμοριστικές πινελιές της, για τον τρόπο που προσεγγίζει μια γυναίκα αποξενωμένη σε μια απέραντη μεγαλούπολη.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Μαίρη Κουκουλέ

Οι Αθηναίοι / Μαίρη Κουκουλέ (1939-2025): Η αιρετική λαογράφος που κατέγραψε τη νεοελληνική αθυροστομία

Μοίρασε τη ζωή της ανάμεσα στην Αθήνα και το Παρίσι, υπήρξε σύντροφος ζωής του επίσης αιρετικού Ηλία Πετρόπουλου. Ο Μάης του ’68 ήταν ό,τι συγκλονιστικότερο έζησε. Πέθανε σε ηλικία 86 ετών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Στρατής Τσίρκας και οι Ακυβέρνητες Πολιτείες

Βιβλίο / Ο Στρατής Τσίρκας και οι Ακυβέρνητες Πολιτείες

Σε ποια εποχή γράφτηκε η φημισμένη τριλογία; Πώς διαβάζουμε σήμερα αυτό το σημαντικό μυθιστόρημα; Ποιοι είναι οι ήρωές του; Αυτά και πολλά ακόμα αναλύει με εξαιρετικό τρόπο η Κωνσταντίνα Βούλγαρη σε τρία ηχητικά ντοκιμαντέρ. 
THE LIFO TEAM
Θανάσης Σκρουμπέλος, συγγραφέας

Οι Αθηναίοι / «Δεν μπορεί να κερδίζει συνέχεια το δίκιο του ισχυρού»

Στο Λονδίνο, ο Θανάσης Σκρουμπέλος έλεγε ότι είναι «απ’ τον Κολωνό, γείτονας του Σοφοκλή». Έχοντας βγει από τα σπλάχνα της, ο συγγραφέας που έγραψε για την Αθήνα του περιθωρίου, για τη γειτονιά του και τον Ολυμπιακό, πιστεύει ότι η αριστερά που γνώρισε έχει πεθάνει, ενώ το «γελοίο που εκφράζει η ισχυρή άρχουσα τάξη» είναι ο μεγαλύτερός του φόβος.
M. HULOT
Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή στο ελληνικό θέατρο

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης κυκλοφόρησε έναν τόμο 535 σελίδων, αφιερωμένο στον σπουδαίο σκηνοθέτη, φιλόλογο, συγγραφέα και ακαδημαϊκό που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μέριλιν Γιάλομ: «H ιστορία της συζύγου»

Το Πίσω Ράφι / H ιστορία της συζύγου από την αρχαιότητα έως τον 20ό αιώνα

Η φεμινίστρια συγγραφέας και ιστορικός Μέριλιν Γιάλομ εξερευνά τη διαδρομή της συζυγικής ταυτότητας, αποκαλύπτοντας πώς η έννοια του γάμου μεταλλάχθηκε από θρησκευτικό καθήκον σε πεδίο συναισθηματικής ελευθερίας.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Ο γενναιόδωρα οργισμένος Τζορτζ Όργουελ

Βιβλίο / Ο γενναιόδωρα οργισμένος Τζορτζ Όργουελ

Η έκδοση με τα κριτικά κείμενα του Τζορτζ Όργουελ για τη λογοτεχνία και την πολιτική με τον τίτλο «Ό,τι μου κάνει κέφι» μας φέρνει ενώπιον ενός τρομερά οξυδερκούς και ενίοτε γενναιόδωρα οργισμένου στοχαστή.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το βιβλιοπωλείο Κάουφμαν και η ανεκτίμητη προσφορά του στην πνευματική ζωή της Αθήνας

Βιβλίο / Το βιβλιοπωλείο Κάουφμαν και η ανεκτίμητη προσφορά του στην πνευματική ζωή της Αθήνας

Μέσα από αφηγήσεις, φωτογραφίες και ντοκουμέντα μιας νέας έκδοσης ζωντανεύει το βιβλιοπωλείο που συνδέθηκε με τις μνήμες χιλιάδων Αθηναίων και έπαιξε ρόλο στην πολιτιστική διαμόρφωση και καλλιέργεια πολλών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Οι Αθηναίοι / «Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Στην Α’ Δημοτικού τη μάγεψε η φράση «Η Ντόρα έφερε μπαμπακιές». Διαμορφώθηκε με Προυστ, Βιρτζίνια Γουλφ, Γιώργο Ιωάννου και Κοσμά Πολίτη. Ως συγγραφέα την κινεί η περιέργεια για τις ανθρώπινες σχέσεις. Η Αγγέλα Καστρινάκη είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μπρους Τσάτουιν: Ένας αεικίνητος ταξιδιώτης

Πέθανε Σαν Σήμερα / Μπρους Τσάτουιν: Ένας αεικίνητος ταξιδιώτης

Ο αιώνιος ταξιδευτής, μυθιστοριογράφος και ταξιδιωτικός συγγραφέας περιπλανήθηκε στα πιο άβατα σημεία του κόσμου αναζητώντας το DNA των νομάδων και έζησε μια μυθιστορηματική ζωή που υπερβαίνει αυτήν που κατέγραψε στα βιβλία του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
10 σημαντικά βιβλία που θα κυκλοφορήσουν το πρώτο τρίμηνο του 2025

Βιβλίο / Δέκα σημαντικά βιβλία που θα κυκλοφορήσουν το πρώτο τρίμηνο του 2025

Το πιο πρόσφατο Booker, επανεκδόσεις μυθιστορημάτων με θέμα τον Εμφύλιο, το τελευταίο βιβλίο του Μάριο Βάργκας Λιόσα, η νέα Αμάντα Μιχαλοπούλου και μια συγκεντρωτική έκδοση των ποιημάτων του Αργύρη Χιόνη είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες προσεχέις εκδόσεις.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Ο Διονύσης Σαββόπουλος: σύζυγος, πατέρας, τραγουδοποιός

Βιβλίο / Ο Διονύσης Σαββόπουλος: σύζυγος, πατέρας, τραγουδοποιός

Στην πιο de profundis στιγμή της ζωής του ο συνθέτης γράφει το αυτοβιογραφικό «Γιατί τα χρόνια τρέχουν χύμα», αποκαλύπτοντας σαν σε προσευχή τις πιο προσωπικές, τρωτές στιγμές του, ζητώντας συγγνώμη από τους οικείους του και ομολογώντας ότι η έμπνευση συμπορεύεται με τη θνητότητα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ