Το πρώτο ελληνικό γκέι άρλεκιν καταρρίπτει τα στερεότυπα της ελαφρής αισθηματικής λογοτεχνίας

«Α’ στον έρωτα»: Tο γκέι άρλεκιν του Γιώργου Αγγελίδη Facebook Twitter
Στη λογική του άρλεκιν γράφτηκε και το «Α’ στον έρωτα» του Γιώργου Αγγελίδη, με κάποιες ειδοποιούς διαφορές όμως.
0


ΤΑ ΑΡΛΕΚΙΝ ΕΧΟΥΝ ταυτιστεί με την ελαφρά αισθηματική λογοτεχνία ευρείας κατανάλωσης. Μεγέθους τσέπης, ευκολοδιάβαστα, πιστά κατά κανόνα στα έμφυλα στερεότυπα και τείνοντας να συνδυάζουν τη ρομαντζάδα και το συναίσθημα με περισσότερο ή λιγότερο σοφτ πορνό, απευθύνονται στο γυναικείο ιδίως κοινό και εξακολουθούν να είναι δημοφιλή.  

Στη λογική του άρλεκιν γράφτηκε και το «Α’ στον έρωτα» του Γιώργου Αγγελίδη, με κάποιες ειδοποιούς διαφορές όμως.

Μια τρυφερή όσο και αγχωτική, βίαιη σε κάποιες αποστροφές της ιστορία με άξονα την ερωτική αφύπνιση του Ορέστη και του Σπύρου, δυο έφηβων που δεν είναι σαν τους άλλους.

Ο γνωστός και από άλλες δουλειές του νέος συγγραφέας με έφεση στη φανταστική λογοτεχνία («Η Αυτοκρατορία του Φεγγαριού», «Estelarion», «Σκοτεινή Κληρονομιά») στήνει εδώ μια τρυφερή όσο και αγχωτική, βίαιη σε κάποιες αποστροφές της ιστορία με άξονα την ερωτική αφύπνιση του Ορέστη και του Σπύρου, δυο έφηβων που δεν είναι σαν τους άλλους – ο Σπύρος μάλιστα είναι μαύρος που έχει γεννηθεί και μεγαλώσει στην Ελλάδα, όπως αφήνεται να εννοηθεί, και, εκτός από τον σεξουαλικό του προσανατολισμό, έχει να αναμετρηθεί και με το χρώμα του δέρματός του, παρότι αυτό περνά σε δεύτερη μοίρα.

cover
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ: Γιώργος Αγγελίδης, Α' στον έρωτα, εκδόσεις Χαρλένικ Ελλάς

Οι ανομολόγητοι πόθοι, τα αισθήματα ενοχής, η δύσκολη πορεία προς τη συνειδητοποίηση και την απελευθέρωση, η κοινωνική κατακραυγή, το σχολικό μπούλινγκ, το «κρυφτούλι» με την οικογένεια, τους φίλους και τους συμμαθητές, όσα είναι πολύ πιθανό να νιώσει ή να αντιμετωπίσει ένα γκέι αγόρι όταν αρχίζει να καταλαβαίνει τον εαυτό του είναι όλα εκεί και φαντάζουν τόσο διαχρονικά, αν εξαιρέσει κανείς τις δυνατότητες που παρέχουν σήμερα η ψηφιακή κουλτούρα, οι πλατφόρμες γνωριμιών και μια κοινωνία που φαίνεται –και είναι– περισσότερο «έτοιμη» να ακούσει, να κατανοήσει και να αποδεχτεί απ’ ό,τι στα δικά μου σχολικά χρόνια. 

Η πλοκή είναι γρήγορη και γεμάτη ανατροπές, τα συναισθήματα των κεντρικών χαρακτήρων εναλλάσσονται διαρκώς, δυνατές όσο και γλαφυρές είναι και οι ερωτικές σκηνές και το τέλος δεν το μαρτυράω, κακό πάντως δεν το λες!

Οk, δεν λείπουν οι απλουστεύσεις, οι συμβατικότητες κι ένας κάποιος διδακτισμός. Όπως όμως είπαμε, πρόκειται για ένα άρλεκιν, έστω αντισυμβατικό και πιο ψαγμένο από τον μέσο όρο του είδους, και η χρησιμότητά του, όπως έλεγε κι εκείνη η κλασική διαφήμιση, είναι να το διαβάζεις και να ξεχνιέσαι. Κι αυτό μάλιστα διαφημίζεται ως το πρώτο μιας νέας σειράς των εκδόσεων Χάρλενικ Ελλάς με την ονομασία «Eros Pride». 

ΑΓΟΡΑΣΤΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΕΔΩ

Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Daily / Πένθος και ανάνηψη: Ο δικός μας Σαββόπουλος

Μια εικοσαετία μετά την πρώτη έκδοση του βιβλίου, κυκλοφορεί ξανά σε αναθεωρημένη μορφή, η ενθουσιώδης, στοχαστική, λυρική μελέτη του έργου του σπουδαίου όσο και «πολωτικού» Έλληνα τραγουδοποιού από τον Δημήτρη Καράμπελα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ο Γιάννης και η φασολιά

Guest Editors / Ο Γιάννης και η φασολιά

Τέλη ’70, Αθήνα. Ένας νεαρός βουτάει στην ποίηση στη βιβλιοθήκη της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης. Οι στίχοι του Γιάννη Κοντού τον αγγίζουν. Χρόνια μετά, ως συγγραφέας πια, δημιουργεί μια λογοτεχνική σχέση που κρατά δεκαετίες, ανάμεσα σε εκδοτικούς οίκους, ταβέρνες και πρωινά τηλεφωνήματα.
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΡΑΠΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ευκλείδης Τσακαλώτος: Οφείλουμε να είμαστε πιο ριζοσπάστες και ταυτόχρονα πιο ρεαλιστές, ακόμα κι αν αυτό ακούγεται σαν τετραγωνισμός του κύκλου!

Βιβλίο / Ευκλείδης Τσακαλώτος: «Οφείλουμε να είμαστε πιο ριζοσπάστες και ταυτόχρονα πιο ρεαλιστές στην αριστερά»

Μια πολιτική κουβέντα «εφ’ όλης της ύλης» με τον βουλευτή της Νέας Αριστεράς, πανεπιστημιακό και πρώην υπουργό Οικονομικών στο στούντιο της LiFO με αφορμή το «Μανιφέστο για μια βιώσιμη κοινωνία», το τρίτο του συγγραφικό πόνημα τα τελευταία χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Έχει πέσει στα χέρια σας καμπίσιο κόμικ;

Βιβλίο / Έχει πέσει στα χέρια σας καμπίσιο κόμικ;

Όταν υπάρχει θέληση, πείσμα και μεράκι, η περιφέρεια «τα σπάει». Ο Μέλανδρος Γκανάς, «ψυχή» των Εκδόσεων του Κάμπου, μιλά για το σπιρτόζικο εκδοτικό πολυ-εγχείρημα από τη Λάρισα που αγαπά τα κόμικς και ό,τι σχετίζεται με αυτά, με αφορμή την επέτειο των 15 χρόνων τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Λουίς Μπουνιουέλ: Οι κόντρες με τον Νταλί, η αγάπη για τον Λόρκα, η λατρεία για το σινεμά

Βιβλίο / Λουίς Μπουνιουέλ: Οι κόντρες με τον Νταλί, η αγάπη για τον Λόρκα, η λατρεία για το σινεμά

Οι συμπάθειες και οι αντιπάθειες, ο ερωτικός πόθος που διαπερνούσε κάθε του κίνηση, μια ζωή συνώνυμη με τις μεγάλες αλλαγές του 20ού αιώνα και μια συνταγή για σωστό ντράι Μαρτίνι αποτυπώνονται στην αξεπέραστη αυτοβιογραφία του Λουίς Μπουνιούελ, «Η τελευταία μου πνοή», που κυκλοφορεί σε νέα έκδοση.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Στην Εκκλησία είναι ευπρόσδεκτοι και οι διαζευγμένοι και οι ομοφυλόφιλοι και τα τρανς άτομα»

Βιβλίο / «Στην Εκκλησία είναι ευπρόσδεκτοι και οι διαζευγμένοι και οι ομοφυλόφιλοι και τα τρανς άτομα»

Στην αυτοβιογραφία του ο Πάπας Φραγκίσκος αναφέρεται στα παιδικά του χρόνια, στους πειρασμούς, στον Αλέξη Τσίπρα, στο ποδόσφαιρο αλλά και στις ταινίες και τα βιβλία που τον καθόρισαν. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Yellowface»: «Κλέφτες» συγγραφείς, τα άπλυτα της εκδοτικής βιομηχανίας και τα προσωπεία στον δρόμο προς τη δόξα

Βιβλίο / Ένα μυθιστόρημα για τα «άπλυτα» και τα μυστικά της εκδοτικής βιομηχανίας

Το «Yellowface» της Ρεμπέκα Κουάνγκ είναι μια καυστική σάτιρα της εποχής μας που, πέρα από τα κακώς κείμενα στην εκδοτική βιομηχανία, σχολιάζει και ασκεί κριτική και σε άλλες όψεις της σύγχρονης ζωής, όπως η cancel culture, οι υπερβολές της πολιτικής ορθότητας, το hate speech στο ίντερνετ, η δολοφονία χαρακτήρων, το πώς κατασκευάζονται και προωθούνται συγκεκριμένα αφηγήματα και φαλκιδεύεται η αλήθεια.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Όταν τα «υποψιασμένα κορμιά» κυριαρχούσαν στους ομοφυλόφιλους έρωτες 

Βιβλίο / Όταν τα «υποψιασμένα κορμιά» κυριαρχούσαν στους ομοφυλόφιλους έρωτες 

Η κυκλοφορία του βιβλίου-ντοκουμέντου «Ανδρικές ομοερωτικές σχέσεις στη μεταπολεμική Ελλάδα» πυροδότησε μια συζήτηση με τον Κώστα Γιαννακόπουλο για έναν «αλλιώτικο» έρωτα, που παρέμενε ισχυρός ακόμα και σε καιρούς όπου κανείς δεν τολμούσε να προφέρει το όνομά του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιοι ήταν στ' αλήθεια οι Ρωμαίοι αυτοκράτορες;

Βιβλίο / Ποιοι ήταν στ' αλήθεια οι Ρωμαίοι αυτοκράτορες;

Η πανεπιστημιακός και «celebrity historian» Μαίρη Μπίαρντ αλλάζει τον τρόπο που βλέπουμε τους Ρωμαίους αυτοκράτορες, αποκαλύπτοντας άγνωστες λεπτομέρειες – όπως ότι ο Νέρωνας, που έχει μείνει στην ιστορία ως πυρομανής και μεγαλομανής, ήταν επίσης ριζοσπάστης φιλότεχνος.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Πάτρικ Λι Φέρμορ «Η εποχή της δωρεάς»

Το πίσω ράφι / Το «χωριατόπουλο χωρίς χαλινάρι» που εξελίχθηκε σε ρομαντικό ταξιδιωτικό συγγραφέα

Ο Πάτρικ Λι Φέρμορ και το συναρπαστικό χρονικό της νεανικής του περιπλάνησης στην Ευρώπη, πριν αρχίσει να ακούει στο όνομα «Μιχάλης» στην Κρήτη και «Παντελής» στη Μάνη, προτού γίνει ο «ξένος» που διαφήμισε την Ελλάδα όσο ελάχιστοι.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
H «Διεθνής» της Alt-right, τα γνωρίσματα, τα μέσα, οι στόχοι και το αποτύπωμά της στην Ελλάδα  

Βιβλίο / H «Διεθνής» της Alt-right, τα μέσα, οι στόχοι και το αποτύπωμά της στην Ελλάδα  

Οι διαστάσεις του αντιεμβολιαστικού αντι-κινήματος, η πολιτικοποίηση της θρησκείας, ο ακροδεξιός κυβερνοχώρος, οι αντιδράσεις απέναντι στη λεγόμενη woke ατζέντα: Μια επίκαιρη συζήτηση με τους συγγραφείς του βιβλίου «Η Εναλλακτική Δεξιά στην Ελλάδα».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Δεν μπορεί να μην υπήρχαν queer επαναστάτες ή αγωνιστές. Πού είναι αυτές οι ιστορίες;»

Βιβλίο / «Δεν μπορεί να μην υπήρχαν queer επαναστάτες ή αγωνιστές. Πού είναι αυτές οι ιστορίες;»

Το βιβλίο της «Εκείνοι που δεν έφυγαν» μπήκε στις λίστες με τα καλύτερα του 2024. Η Αταλάντη Ευριπίδου έγραψε εφτά ιστορίες-χρονικά ανθρώπων στο περιθώριο της Ιστορίας, queer ατόμων, γυναικών και εθνικών και θρησκευτικών μειονοτήτων, σε μια συλλογή που συνδυάζει τη μαγεία του παραμυθιού και τη λαϊκή παράδοση με τη σύγχρονη ματιά για τον κόσμο.
M. HULOT