Αψοφητί (virtual reality)

Αψοφητί (virtual reality) Facebook Twitter
0

Η λέξη «εκλεκτό», αν είχαμε θυρεό ως οικογένεια, θα ήταν χαραγμένη στο κέντρο του ανάμεσα σε βάζα με μέλια και βούτυρα, αρμαθιές από θρακιώτικα λουκάνικα και βουναλάκια από μήλα Πηλίου... Η αναζήτηση της σωστής τροφής ήταν η κεντρική ιδέα της διαπαιδαγώγησής μου, αψηφώντας τις αποστάσεις, τις δυσκολίες μεταφοράς ή (και) το κόστος. Η ζωή μου κύλησε ύστερα «καθορισμένη» από αυτή την πνευματική κληρονομιά. Πάνω από ένα τραπέζι με «εκλεκτό» περιεχόμενο βρέθηκα άπειρες φορές, συντροφιά με ομοϊδεάτες και με τη χαρά της θέας, της όσφρησης, της μάσησης και της κατάποσης να συνοδεύει συζητήσεις, εξομολογήσεις, καλαμπούρια και δακρύβρεχτα ξεσπάσματα. Άντε τώρα να βρεις το καλύτερο από τα καλά. Μόνο με το εργαλείο της εικονικής πραγματικότητας, τόποι, άνθρωποι, χρόνοι και πιάτα μπορούν να συνυπάρξουν σε ένα γεύμα, το άριστο γεύμα που έγινε ποτέ.

Στην Ταβέρνα της Χήρας, Καυκάσου και Παξών, ο Γιώργος Κοτζιούλας, ο Γεράσιμος Γρηγόρης και ο Σταύρος Τσακίρης βουτάνε μήλο στο ποτήρι με το κρασί ύστερα από κεφτεδάκια, πατάτες τηγανητές, φέτα και ντομάτα τριαντάφυλλο. Η ρετσίνα θολώνει από το μήλο και γίνεται ηδύποτο, τα αρώματά τους μπλέκονται ωραία. Ο Παναγιώτης Μέρμηγκας στρώνει μια καθαρή κόλλα χαρτί πάνω στο γραφείο του για να μην παραμερίσει τα χαρτιά του και απλώνει επάνω ψωμί από το Κριεκούκι, σταφύλι μαύρο Τυρνάβου, κεφαλίσιο τυρί. Στο ποτήρι του βάζει νερό που έχει κουβαλήσει με νταμιτζάνες από την πηγή της Τσίας στα Βίλια. Ο Μάνος Χατζιδάκις και ο Νίκος Γκάτσος ζητάνε από τον σερβιτόρο του GB Corner το πιάτο του «προσωπικού» και τους φέρνει φουρνιστό τυρί, λαχανοντολμάδες, ραδίκια και κρεμ καραμελέ. Ο Κυριάκος Κρόκος και ο Πέρης Ιερεμιάδης, στο ατελιέ του δεύτερου στο Κουκάκι, σκύβουν πάνω από ένα τσουκάλι με κατσικάκι ξεροψημένο με πατάτες και σκόρδο. Ο Γιώργος Ιωάννου έχει μαγειρέψει κουκιά με λαδορίγανη, μελιτζανοσαλάτα, σπανάκι με σουπιές μια Μεγάλη Τρίτη στην οδό Δεληγιάννη και τα φέρνει στο τραπέζι ντυμένος Ζορό χωρίς τη μάσκα. Ο Ζήσιμος Λορεντζάτος και ο Πέτρος Κολακλίδης, με ωραία σακάκια τουίντ, τσιμπολογούν γόπες και μπαρμπούνια τηγανητά, κολοκυθάκια βραστά με στίφνα και φάβα στην αυλή με το μεγάλο κυπαρίσσι, Καλλισθένους στα Πετράλωνα. Ο Βασίλης Φωτόπουλος κερνάει (γιατί πάντα κερνούσε) καντονέζικη πάπια στο πιο μυστήριο μαγαζί της Chinatown, Mott Street, οι λοξομάτηδες τον χαιρετούν με σεβασμό, τα πατώματα του παλιού κτιρίου τρίζουν και η μουσική τριβελίζει τ' αυτιά, όμως η γεύση μεταγγίζει ακαριαία στο μυαλό σου την έννοια «Ανατολή». Η Μαρίνα Αθανασίου έχει φτιάξει σουφλέ σολομό στο διαμέρισμά της στην οδό Μαρασλή και στους τοίχους κρέμονται μεγάλα χαρτιά με ζωγραφισμένα πεύκα της Ραβέννας. Η Αλίκη Βουγιουκλάκη, αιώνια δροσερή, τρώει παϊδάκια και αμπελοφάσουλα στην ταβέρνα Μπανανιά στην Τριών Ιεραρχών. Ο Γιάννης Τσαρούχης και ο Γιάννης Μόραλης, καλεσμένοι στο σπίτι της Έμμας Δοξιάδη στην Υψηλάντου, σερβίρονται φρέσκο μπακαλιάρο, άσπρο σαν χιόνι, και γίγαντες γιαχνί. Και τώρα τα γλυκά: τούρτα καρέ σοκολάτας από το Delicieux της Mme Crétin στην Κανάρη, καζάντιμπι από τον Ιωνά στη Σόλωνος, πάστα «μαρκησία» από του Φλόκα στην Πανεπιστημίου, λουκουμάδες από τη Δωρίδα στην Πραξιτέλους. Όλοι αυτοί δεν υπάρχουν πια. Είναι ψυχές ξεκολλημένες από την ύλη και αθόρυβα φυλαγμένες στη μνήμη.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιωσιμότητα και συλλογικές φαντασιώσεις 

Γεύση / Μπορεί η υψηλή γαστρονομία να είναι πράγματι βιώσιμη;

Βραβευμένα εστιατόρια, που αποτελούν το όνειρο πολλών foodies, καυχιούνται για τις βιώσιμες πρακτικές τους, την ίδια στιγμή που κάποιες «λεπτομέρειες» για τη λειτουργία τους τείνουν να αποσιωπούνται από τη βιομηχανία της εστίασης.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ
Υπεράσπιση του ζωγράφου Μιχάλη Μαδένη

Guest Editors / Υπεράσπιση του ζωγράφου Μιχάλη Μαδένη

«Η συγκεκριμένη απόφαση αντιτίθεται στην καλλιτεχνική ελευθερία και στην ελευθερία της έκφρασης και έτσι, στην ουσία, «κλείνει την πόρτα» σε ένα ιδιαίτερα διαδεδομένο και σημαντικό διεθνώς καλλιτεχνικό κίνημα, μέσα στο οποίο υπάρχοντα αντικείμενα, έργα τέχνης ή εικόνες τους προσλαμβάνουν, χωρίς ιδιαίτερη διαφοροποίηση, ή και κάποιες φορές, χωρίς καμία διαφοροποίηση, ένα άλλο νόημα»
THE LIFO TEAM
Έλον Μασκ: Η πηγή του κακού

Guest Editors / Έλον Μασκ: Η πηγή του κακού

Κατάλαβε πως μια δημοκρατική κυριαρχία στις ΗΠΑ θα αναγκαζόταν να συγκρουστεί μαζί του. Έτσι, ο άνθρωπος - «τοτέμ» του σύγχρονου καπιταλισμού έχει για πολιορκητικό κριό το κοινωνικό δίκτυο Χ που λειτουργεί πια ως μεγάφωνο για κάθε ακραίο στοιχείο.
ΑΛΚΗΣ ΚΟΥΠΕΤΩΡΗΣ
«Κι όμως»: Ο Δημήτρης Δημητριάδης για τον Χρήστο Γιανναρά

Guest Editors / «Κι όμως»: Ο Δημήτρης Δημητριάδης για τον Χρήστο Γιανναρά

«Η ελληνικότητα μόνο κατ’ όνομα ενδιαφέρει και παθιάζει τον Χρήστο Γιανναρά». Ένα άρθρο–απάντηση του συγγραφέα σε δύο κείμενα που δημοσιεύτηκαν μετά τον θάνατο του Έλληνα διανοητή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ
Φίκος - Για το εκκλησάκι του Μυταρά

Guest Editors / «Το έφτιαξε όπως το ένιωσε εκείνη τη στιγμή»: Ο Φίκος γράφει για το κλείσιμο του παρεκκλησιού του Μυταρά

Το ιδανικό θα ήταν να έχουμε μια ζωντανή παράδοση στην οποία ο καλλιτέχνης εκφράζει (την κοινωνία του) και εκφράζεται. Δυστυχώς ξεμένουμε με δύο επιλογές: από τη μια ένα καλλιτεχνικό νεκροταφείο και από την άλλη ένα δυσλειτουργικό αλλά ζωντανό έργο.
ΦΙΚΟΣ
Ο Richie Hawtin παίζει ακόμα για τα παράξενα παιδιά 

Respublika / Onassis Stegi / Ο Richie Hawtin παίζει ακόμα για τα παράξενα παιδιά 

Ο DJ και παραγωγός που μπήκε σαν «φύτουλας» στην techno δεν σκοπεύει να την παρατήσει επειδή έγινε mainstream. Προσπαθεί να κάνει το κοινό να χορεύει με τα μάτια ερμητικά κλειστά, όπως θέλει να συμβεί και στο set του στη Μαλακάσα. 
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
ASSISTED SUICIDE

Guest Editors / «Αξίζει να συνεχίσω να παλεύω για τη ζωή μου;»

Τι συμβαίνει στην Ευρώπη όσον αφορά την ευθανασία; Ποιο είναι το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο στην Ελλάδα; Ο δικηγόρος Βασίλειος Χ. Αρβανίτης γράφει για ένα ακανθώδες ζήτημα που επανέρχεται συνεχώς στο προσκήνιο.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Χ. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ