Μια μπάντα που θα ήθελε να ζει σε μια άλλη εποχή, η εγ- χώρια ποπ και ο καινούργιος Burial.

Μια μπάντα που θα ήθελε να ζει σε μια άλλη εποχή, η εγ- χώρια ποπ και ο καινούργιος Burial. Facebook Twitter
Motorama
0
Wind in her hair

Δεν έχω καταλάβει πόσων χρόνων είναι η πεντάδα από το Rostov-on-Don, για να υποστηριχθεί ένα σοσιαλιστικού ενδιαφέροντος επιχείρημα για τη μουσική που άκουγαν μικροί. Σίγουρα, το βιομηχανικό περιβάλλον βοήθησε, αλλά η καθοριστικότερη επιρροή τους είναι τα τραγούδια των Joy Division -κυρίως η φωνή του Curtis- όπως και ευρύτερη η βρετανική σκηνή των ‘80s. Μέχρι τώρα έχουν κυκλοφορήσει έναν δίσκο που ανακάλυψαν τα περισσότερα εγχώρια μουσικά μπλογκ που πεθαίνουν για post punk και δεν άντεξαν να ακούσουν πάνω από 3 φορές την τόσο επίπεδη δουλειά των Interpol. Οι 9 συνθέσεις του «Alps», χωρίς να είναι όλες τους σπουδαίες, έχουν μελωδική φλέβα, ωραίες κιθάρες και μέσα στη θεματική τους μαυρίλα μπορούν να γίνουν κολλητικές. Η τριάδα στο δεύτερο μισό, «Wind in her hair», «Ghost» και «Alps» φτάνει και περισσεύει για να μπεις στη διαδικασία να κατεβάσεις τον δίσκο τους, που διατίθεται δωρεάν από το site τους (wearemotorama.com). Εκεί, αν κοιτάξεις λίγο παραπάνω, θα βρεις διευθύνσεις και από άλλα ρωσικά νσυγκροτήματα που έχουν ενδιαφέρον. Φαίνεται πως εκεί χτίζεται μια αξιόλογη σκηνή. Όλοι μού προτείνουν να ψάξω τους Manicure, αλλά δεν έχω προλάβει. Όπως και να ‘χει, τη Δευτέρα (04/04, Αn Club) θα εμφανιστούν στην Αθήνα λίγο μετά την κυκλοφορία ενός καινούργιου τραγουδιού με τίτλο «One Moment». Χωρίς να είναι κάτι φοβερό, παραμένει στα dark μονοπάτια που τους αρέσουν και προφανώς αρέσουν και σε μάς. Γι’ αυτό και μετά την Αθήνα θα περάσουν από την Πάτρα και τη Θεσσαλονίκη. Αν η εμφάνισή τους είναι στο ύψος των Future Islands που έφεραν παλαιότερα οι ίδιοι promoters, τότε αυτή τη συναυλία δεν πρέπει να τη χάσετε.

Smash the system

Εξίσου βρετανόφιλοι είναι και οι δικοί μας Gad, μόνο που αυτοί εμπνέονται περισσότερο από την ποπ σκηνή (αλλιώς Madchester) παρά από τα σκοτάδια του Νότου. Ο πρώτος τους δίσκος, «System May Fall», όταν κυκλοφόρησε είχε πάρει καλές κριτικές και είχε κι ένα ραδιοφωνικό χιτ, το «The end of the road», αν και άξιζαν ακόμα 2-3 τραγούδια τους, αντίστοιχης εμπορικής απήχησης. Συνολικά, όμως, ο δίσκος αποπροσανατολιζόταν από τις πολλές συμμετοχές στα φωνητικά και από τη μεγάλη του διάρκεια, με αποτέλεσμα να κρατάς τελικά ένα μέρος του και όχι το σύνολο. Η δουλειά που ακολούθησε, όμως, το περσινό «The perfect crime», αποδεικνύει πως λύθηκαν αρκετά από αυτά τα προβλήματα, ευτυχώς χωρίς να χαθούν οι αρετές του ντεμπούτου τους. Έτσι, λοιπόν, εδώ θα βρείτε το δεύτερό τους χιτ (το «Waves», που πρόσφατα ανανέωσε ο Tareq, ο οποίος είναι σίγουρα καλός παραγωγός), μόνο με μια, και απόλυτα επιτυχημένη, συμμετοχή στα φωνητικά (αυτή του Κ.Βήτα στο «Over the moon»), ενώ τα υπόλοιπα 9 τραγούδια τους φτάνουν και περισσεύουν για να αποδείξουν πως τους ταιριάζουν πολύ οι κιθάρες που τους απομακρύνουν από τις electro αναφορές. Ειδική μνεία αξίζει στα δύο τελευταία τραγούδια του δίσκου, που στο μυαλό μου, τουλάχιστον, φανερώνουν την επόμενή τους μέρα. Την Παρασκευή (01/04) εμφανίζονται στο Fuzz με την Olga Kouklaki να ανοίγει τη συναυλία.

Fast Track Vol.2

Μετά την κυκλοφορία των «Ego/Mirror» μαζί με Four Tet και Thom Yorke, ο Burial κυκλοφορεί καινούργιο 12’’ στη Hyperdub του Kode 9. Ουσιαστικά, αυτή είναι η πρώτη του κυκλοφορία εδώ και 4 χρόνια, εξού και το μεγάλο ενδιαφέρον. Το εναρκτήριο «Street Halo» είναι ένα θεοσκότεινο κομμάτι που λόγω των 4/4 δεν χορταίνεις να το ακούς (άσε που το μιξάρεις και με ό,τι θες). Το «NYC» είναι ένα τυπικό Burial «τραγούδι» με φωνητικά που θυμίζουν πολύ το «Untrue». Τέλος, στο «Stolen Dog» για πρώτη φορά βρίσκεις μια τόσο ξεκάθαρη μελωδική γραμμή σε παραγωγή του, που ναι μεν δεν με ενθουσιάζει, αλλά ίσως να δείχνει τον ήχο που θα έχει ο επόμενος δίσκος του, που είναι ο ορισμός του «δύσκολου τρίτου άλμπουμ». Μετά την ολοκληρωτική αποδοχή των δύο πρώτων, δύσκολα φτάνεις ανέπαφα στο επόμενο βήμα.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT
Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Μουσική / Όλες οι συναυλίες που θα δούμε το φετινό καλοκαίρι

Ποπ, ροκ, ραπ, πειραματική ηλεκτρονική μουσική και ξέφρενα πάρτι με χορό δίνουν πολλές επιλογές για διασκέδαση με (σχεδόν) νέα αλλά και δημοφιλή ονόματα του παρελθόντος να διαμορφώνουν ένα καλοκαιρινό μουσικό τοπίο με μεγάλο ενδιαφέρον.
M. HULOT
Οι Blackpink επιστρέφουν αλλά σόλο

Μουσική / Έχετε έστω ακουστά τις Blackpink ή είστε τίποτα boomers;

Σε μια μουσική βιομηχανία που δεν μπορεί να συνέλθει από την απόλυτη κυριαρχία της Κ-pop, τα μέλη του πιο δημοφιλούς νοτιοκορεάτικου γυναικείου γκρουπ κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές. Μαζί κατέκτησαν τον κόσμο, μόνες τους τι κάνουν;
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT