ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

«Dune: Ο Δούκας του Κάλανταν» των Brian Herbert και Kevin J. Anderson Facebook Twitter
Εικονογράφηση εξωφύλλου του «Dune: Ο Δούκας του Κάλανταν».

«Dune: Ο Δούκας του Κάλανταν» των Brian Herbert και Kevin J. Anderson

0

«Ο Δούκας του Κάλανταν» των Brian Herbert, και Kevin J. Anderson, το πρώτο βιβλίο της τριλογίας που αποτελεί άμεσο προοίμιο του θρυλικού «Dune», πρόκειται να κυκλοφορήσει στις 26/3 στα ελληνικά, σε μετάφραση Βασίλη Αθανασιάδη, από τις εκδόσεις Anubis, ρίχνοντας φως στις ιστορίες μερικών από τους πιο θρυλικούς χαρακτήρες της επιστημονικής φαντασίας και στήνοντας το σκηνικό για το έπος που δημιούργησε ο Frank Herbert.

Έναν περίπου χρόνο πριν από τα γεγονότα που οδήγησαν στην άνοδο του θρυλικού Μουάντ’Ντιμπ, η εξουσία των Κορρίνο μοιάζει αδιαμφισβήτητη, όσο κι αν οι ισορροπίες μεταξύ των πανίσχυρων οίκων της Αυτοκρατορίας είναι πιο εύθραυστες από ποτέ.

Κερδίζοντας την εύνοια του αυτοκράτορα Σαντάμ, ο Λίτο Ατρείδης θα προκαλέσει την οργή των εχθρών του και θα δώσει το έναυσμα για μια σειρά γεγονότων που θα αλλάξουν τις ισορροπίες δυνάμεων στο γνωστό σύμπαν.

Με τον Πωλ ανήσυχο για το μέλλον του Οίκου των Ατρειδών και την Τζέσικα μπλεγμένη σε ένα ακόμη σχέδιο των Μπένε Τζέζεριτ, ο Λίτο καλείται να ισορροπήσει ανάμεσα στο χρέος του προς το λαό του, το γιο του και την αγαπημένη του σύντροφο. Θα καταφέρει άραγε να επιβιώσει διατηρώντας άθικτες την τιμή και την οικογένειά του;

• • • • •

AΠΟΣΠΑΣΜΑ Ι

Λένε πως αν κάποιος είναι ικανοποιημένος με τη θέση του, του λείπει η φιλοδοξία. Από την άλλη, έχω παρατηρήσει ότι η φιλοδοξία μπορεί να γίνει ένας καρκίνος που τρώει τα σωθικά. Ο αληθινός ηγέτης πρέπει να βρει την κατάλληλη ισορροπία ανάμεσα στα δύο.

– ΔΟΥΚΑΣ ΛΙΤΟ ΑΤΡΕΙΔΗΣ, ιδιωτικές σημειώσεις προς το γιο του Πωλ

ΜΟΛΙΣ ΜΠΗΚΕ ΣΤΗΝ ΠΟΛΥΒΟΥΗ ΑΙΘΟΥΣΑ υποδοχής του Αυτοκράτορα, ο Λίτο αισθάνθηκε σαν ζώο μάχης που το άφησαν ελεύθερο σε μία αρένα. Όμως αυτό το είδος της μάχης δεν ήταν εκείνο που προτιμούσε.

Η μητέρα του, η Έλενα, μια φιλόδοξη και αλαζονική γυναίκα, τον είχε διδάξει πώς να συμπεριφέρεται με επιτυχία στις αυλές των ευγενών. Κοντοστάθηκε για λίγο, παρατηρώντας το συνονθύλευμα από χρώματα, ήχους και μυρωδιές, το πλήθος των καλεσμένων, τα εκλεκτά εδέσματα, τα εκθέματα μέσα στις προθήκες τους. Ο πατέρας του λάτρευε τα δημόσια θεάματα και συχνά διοργάνωνε μεγάλες γιορτές στον Κάλανταν, ειδικά εντυπωσιακές ταυρομαχίες. Σε μία από αυτές ήταν που είχε χάσει τη ζωή του. Εκείνη η τραγωδία είχε ως συνέπεια να λάβει ο Λίτο τον τίτλο του Δούκα σε ηλικία όχι πολύ μεγαλύτερη από την ηλικία που ήταν τώρα ο Πωλ.

Ο Σαντάμ τον κοίταξε και ο Λίτο προχώρησε μπροστά, προσπερνώντας τους υπόλοιπους ευγενείς που είχαν βγει από τον ανελκυστήρα και συναγωνίζονταν ποιος θα πλησιάσει πρώτος τον Αυτοκράτορα. Παρ’ όλο που όλοι τους ήθελαν να μπουν στην κορυφή της ουράς, τον άφησαν να περάσει, διαισθανόμενοι ότι υπήρχε κάτι το ιδιαίτερο στο συγκεκριμένο Δούκα.

Ο Λίτο έκανε μια τυπική υπόκλιση μπροστά στον Σαντάμ κι εκείνος τον χαιρέτησε μ’ ένα νεύμα. «Δούκα Λίτο Ατρείδη, αγαπητέ μου εξάδελφε. Χαίρομαι τόσο πολύ που σας βλέπω εδώ. Μερικές φορές είναι πολύ δύσκολο να σας ξεκολλήσει κανείς από τον Κάλανταν.»

«Αφιερώνω όλη μου τη φροντίδα στον πλανήτη μου και στο λαό μου, Κύριε… στο όνομα της Αυτοκρατορίας, φυσικά. Είμαι υπερήφανος που εκπροσωπώ τον Οίκο των Ατρειδών.» Έπειτα συνέχισε μ’ έναν πιο φιλοφρονητικό τόνο: «Το νέο μουσειακό σας συγκρότημα είναι ό,τι πιο εντυπωσιακό έχω δει ποτέ μου. Είναι αδύνατο να δει κανείς τα πάντα σε μία μόνο επίσκεψη.»

«Τότε πρέπει να επιστρέψετε στον Οτόριο κάποια άλλη φορά και να μείνετε περισσότερο» απάντησε ο Σαντάμ. «Έτσι ώστε να μπορέσετε να εκτιμήσετε πλήρως την κληρονομιά του Οίκου των Κορρίνο.»

Ο Λίτο διαπίστωσε ότι άθελά του συνέχισε να παίζει το παιχνίδι του Αυτοκράτορα. Προσπάθησε να ξεκαθαρίσει με τον τρόπο του ότι δεν ήταν ένας απλός κόλακας σαν όλους τους άλλους. «Σας ευχαριστώ για όλα όσα κάνατε για μένα, Κύριε. Χάρη στη γενναιοδωρία σας, ο Οίκος των Ατρειδών είναι πλέον πολύ πιο ισχυρός.»

Με προσποιητό ύφος, ο Σαντάμ έκανε μια χειρονομία που έδειχνε ότι δεν υπήρχε κανένας λόγος ευγνωμοσύνης. «Έχουν περάσει χρόνια από εκείνο το επεισόδιο της επίθεσης στο πλοίο των Τλεϊλάξου μέσα σε ένα Χάιλαϊνερ και από τη Δίκη της Κατάσχεσης.»

«Μία δίκη την οποία κέρδισα.»

«Δικαιωθήκατε, αυτό είναι αλήθεια. Ειλικρινά, ποτέ δεν πίστεψα όλες εκείνες τις κατηγορίες, ούτε για μια στιγμή. Η προδοσία δεν είναι χαρακτηριστικό του Οίκου των Ατρειδών. Χαίρομαι που μαθαίνω ότι από τότε και μετά κυβερνάτε με συνετό και μετριοπαθή τρόπο.»

Ο Κόμης Φένρινγκ πλησίασε και χαιρέτησε ψυχρά το Δούκα μ’ ένα νεύμα. Κι εκείνος είχε προηγούμενα με τον Λίτο. «Κρατήσατε χαμηλό προφίλ μετά από εκείνα τα περιστατικά, χμμμμμ; Εκτός βέβαια από το πρόσφατο χάος κατά τον Πόλεμο των Δολοφόνων μεταξύ των Εκάζ και των Γκρούμμαν. Χμμμ – αααα. Τα προβλήματα εκείνα μπορεί να επηρέασαν αρνητικά τη θέση σας στη Λάντσρααντ.» Ο τόνος της φωνής του ήταν επικριτικός. «Έχετε τόσο πολλές δυνατότητες, Δούκα Λίτο. Αααα, σας παρατηρώ εδώ και καιρό.»

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΙΙ

Ο Λίτο γύρισε και είδε μια ηλικιωμένη γυναίκα ντυμένη με έναν απλό μαύρο μανδύα. Συνοφρυώθηκε. «Βλέπω ότι ο Αυτοκράτορας έφερε μαζί του την Ανιχνεύτρια Ψεύδους του.» 

«Σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις, τα ψέματα που πλανιούνται στον αέρα είναι τόσο πυκνά ώστε να προκαλούν ασφυξία.» Η Σεβάσμια Μητέρα Μοχάιαμ του έριξε μια παράξενη ματιά. Τα φωτεινά της μάτια έμοιαζαν να κρύβουν μια ολόκληρη βιβλιοθήκη μυστικής γνώσης σχετικά με το άτομό του.

dune
Dune: Ο δούκας του Κάλανταν, εκδόσεις Anubis

Ο Λίτο δε συμπαθούσε ιδιαίτερα τη γριά μάγισσα. Θυμόταν τότε που του είχε παρουσιάσει την Τζέσικα, επιμένοντας να τη δεχτεί ως παλλακίδα του. Απεχθανόταν τη Μοχάιαμ από τότε, Παρ’ όλο που η Τζέσικα είχε τελικά κερδίσει την καρδιά του. Δεν εμπιστευόταν καθόλου τις Μπένε Τζέζεριτ και τις μηχανορραφίες τους.

«Και πώς είναι η Τζέσικα;» ρώτησε η Μοχάιαμ με πιεστικό τόνο, σαν να είχε διαβάσει τη σκέψη του. Η γριά Μπένε Τζέζεριτ ήταν ικανή να αντιληφθεί τι περνούσε από το μυαλό των ανθρώπων ακόμη και από τις απειροελάχιστες αλλαγές στην έκφρασή τους. Την ίδια δεξιότητα κατείχε και η Τζέσικα.

«Είναι καλά και ζει ικανοποιημένη στον Κάλανταν.»

«Φυσικά και δε θα επιθυμούσε να έρθει στον Οτόριο. Μια παλλακίδα γνωρίζει ποια είναι η θέση της και μια Αδελφή κατανοεί απολύτως τις υποθέσεις αυτές. Κάναμε καλή επιλογή όταν την τοποθετήσαμε δίπλα σου.» Η Μοχάιαμ ρουθούνισε και η έκφρασή της άλλαξε. «Και ο γιος σου;» ρώτησε, με φωνή που έσταζε δηλητήριο. Ο Λίτο έγινε αμέσως επιφυλακτικός.

«Ο γιος μου.» Έκανε μια παύση κι έπειτα συνέχισε με έμφαση: «Ο διάδοχός μου διαπρέπει σε όλους τους τομείς. Σύντομα θα τον εισαγάγω στα σημαντικά Αυτοκρατορικά λειτουργήματα.» 

«Όπως αυτό εδώ» παρατήρησε η Μοχάιαμ.

«Όπως αυτό. Ο Αυτοκράτορας με προσκάλεσε να επιστρέψω στον Οτόριο. Ίσως πάρω μαζί μου τον Πωλ για να του δείξω τα περιεχόμενα του μουσείου.»

Η Σεβάσμια Μητέρα συνέχισε να τον κοιτάζει με τη διαπεραστική ματιά της. «Σύντομα θα φτάσει σε ηλικία γάμου. Η Αδελφότητα μπορεί να φανεί χρήσιμη σε αυτό.»

Το ύφος του Λίτο σκλήρυνε. «Δε χρειάζομαι τη συνδρομή των Μπένε Τζέζεριτ στα ζητήματα της οικογένειάς μου» είπε επιφυλακτικά. 

Στα λεπτά χείλη της Μοχάιαμ ζωγραφίστηκε ένα παγωμένο χαμόγελο. «Μα όλα τα οικογενειακά ζητήματα ενός ευγενούς Οίκου αφορούν την Αυτοκρατορία.»

Ο Λίτο της έριξε μια άγρια ματιά. Του φάνηκε πως ο θόρυβος της δεξίωσης ολόγυρά του είχε δυναμώσει. «Ο πατέρας μου μου έμαθε ότι η σημαντικότερη ευθύνη ενός Δούκα είναι η ασφάλεια του λαού του. Πρώτα απ’ όλα είμαι ο Δούκας του Κάλανταν. Όλα τα άλλα έπονται.»

Εντοπίζοντας το γνώριμο πρόσωπο του Αρχιδούκα Εκάζ ανάμεσα στο πλήθος, άδραξε την ευκαιρία να απομακρυνθεί από τη Σεβάσμια Μητέρα, που εξακολουθούσε να στέκεται ακίνητη μπροστά του. Βρίσκοντας μια δικαιολογία, τη χαιρέτησε και πλησίασε τον Αρχιδούκα. Η ανάμειξη της Μοχάιαμ στις προσωπικές του υποθέσεις τον είχε εκνευρίσει.


 

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ III

Μην έχετε υπερβολική δίψα για την προσοχή των άλλων. Η διακριτική επιρροή είναι πολύ πιο αποτελεσματική απ’ ό,τι η επίδειξη πλούτου ή λεονταρισμών. Η υπομονή είναι ένα νόμισμα μεγάλης αξίας.

– ΜΑΛΙΝΑ ΑΡΟΥ, Ουρ-Διευθύντρια της CHOAM, από μία σφραγισμένη επιστολή στα παιδιά της

ΠΑΡ’ ΟΛΟ ΠΟΥ Η ΜΑΛΙΝΑ ΆΡΟΥ αισθανόταν ανεπαίσθητες σεισμικές δονήσεις, η επιφάνεια του πλανήτη ήταν στερεή κάτω από τα πόδια της. Μια γκρίζα ομίχλη καπνού γέμιζε την ατμόσφαιρα και μακρινά ποτάμια λάβας φώτιζαν τον ουρανό με μια άλικη λάμψη. 

Ο Τουπάιλ ήταν το μυστικό αρχηγείο της CHOAM για πολλές γενιές, Παρ’ όλο που ο κρυμμένος αυτός πλανήτης δεν εμφανιζόταν ούτε στους Αυτοκρατορικούς χάρτες, ούτε στα αρχεία της Διαστημικής Συντεχνίας. Εκτός από τον συγκεκριμένο, υπήρχαν αρκετοί ακόμη πλανήτες που έφεραν την ίδια κωδική ονομασία, που ο καθένας τους αποτελούσε ένα παρόμοιο μυστικό καταφύγιο. Κατά την άποψη της Ουρ-Διευθύντριας Μαλίνα Άρου, αυτό ήταν κάτι που βοηθούσε πολύ στο να παραμένει η έδρα της CHOAM καλά κρυμμένη απ’ όλους.

Ο Τζάξσον, ο γιος της, από την άλλη, δεν υπολόγιζε ούτε ασφάλεια, ούτε διακριτικότητα. Κατά τη διάρκεια των μηνών που είχε περάσει μαζί με τη Μαλίνα στον Τουπάιλ, η νευρικότητά του είχε δώσει τη θέση της σε μια πρωτοφανή, παράλογη αναστάτωση. Ο λόγος ήταν η βεβήλωση των οικογενειακών φέουδων στον μακρινό πλανήτη Οτόριο. Ο Τζάξσον δε θα αργούσε να εγκαταλείψει το καταφύγιο που του πρόσφερε ο Τουπάιλ, παρά τις αντίθετες συμβουλές της μητέρας του. 

Η Μαλίνα είχε σπουδαία σχέδια για το μικρότερο από τα παιδιά της και είχε σκοπό να χρησιμοποιήσει όση επιρροή και όσους πόρους διέθετε στην CHOAM για να τα πραγματοποιήσει. Αρκεί βέβαια ο Τζάξσον να της επέτρεπε να ολοκληρώσει το καλά οργανωμένο σχέδιό της. Δυστυχώς, αμφέβαλλε πολύ αν θα γινόταν αυτό. Ο νεαρός διέθετε μεν ενέργεια και θέληση, του έλειπε όμως η υπομονή. 

Στεκόταν μόνη στην ανοιχτή βεράντα. Ο καπνός από τις μακρινές εκρήξεις των ηφαιστείων έκανε τα μεγάλα, καστανά μάτια της να κοκκινίζουν. Είχε τα κοντά μαύρα μαλλιά της χτενισμένα με τρόπο που να κολακεύουν τον πρόσωπό της, προσδίδοντάς της ταυτόχρονα σοβαρότητα. Φορούσε ελάχιστα κοσμήματα, κανένα από τα οποία δε φάνταζε υπερβολικό. Φορούσε ένα παντελόνι από μαλακό και εύκαμπτο δέρμα σλαγκ, το οποίο εφάρμοζε σαν γάντι στα λεπτά της πόδια. Ψηλά στον ουρανό, πάνω από το κεφάλι της, δέσποζε το μοναδικό φεγγάρι του πλανήτη, σαν έτοιμο να διαπεράσει την ατμόσφαιρα και να συντριβεί στην επιφάνεια. 

Η σεισμική δραστηριότητα του πλανήτη Τουπάιλ πάντοτε χάριζε στη Μαλίνα μια αίσθηση ζωντάνιας και ενεργητικότητας, υπενθυμίζοντάς της όλα αυτά που είχε υπό τον έλεγχό της. Η Αυτοκρατορία έδειχνε μεν να έχει στην κατοχή της όλους τους κόσμους της ανθρωπότητας, όμως ο Αυτοκράτορας και οι πολιτικές της Λάντσρααντ δεν ήταν παρά ένας περισπασμός, σαν μια κίνηση που θα έκανε ένας μάγος με το χέρι του για να αποσπάσει την προσοχή του κοινού κατά τη διάρκεια μιας παράστασης.

Μέσω του δικτύου του εμπορίου και των συμμαχιών που διατηρούσε, η Εταιρεία CHOAM αποτελούσε τον πραγματικό σκελετό πάνω στον οποίο στηριζόταν ο ανθρώπινος πολιτισμός. Ο Τζάξσον, όπως τόσοι και τόσοι άλλοι νεαροί ταραχοποιοί, δεν έχανε ευκαιρία να εκφράζει μεγαλόφωνα την άποψή του ότι η παρακμασμένη και διεφθαρμένη Αυτοκρατορία έπρεπε να διαλυθεί. Ήταν μία άποψη με την οποία η Μαλίνα συμφωνούσε, θεωρητικά τουλάχιστον. Ωστόσο, πίστευε ότι η διάλυση της Αυτοκρατορίας ήταν κάτι που θα έπρεπε να συμβεί με πολύ προσεκτικό τρόπο και υπό αυστηρά ελεγχόμενες συνθήκες. Ο γιος της δεν είχε ούτε την υπομονή, ούτε τη σύνεση που απαιτούσε κάτι τέτοιο.

Οι απαρχές του ρόλου του πλανήτη Τουπάιλ ως κρυφό καταφύγιο έφταναν πολύ πίσω στην ιστορία της Αυτοκρατορίας. Κατά τη διάρκεια των αναταραχών που ακολούθησαν την έκδοση της Καθολικής Βίβλου της Οράγγης, κάποια μέλη του Συμβουλίου των Οικουμενικών Μεταφραστών είχαν καταφύγει εδώ για να γλιτώσουν και στη συνέχεια τα ίχνη τους χάθηκαν στο μυστήριο που τύλιγε τον Τουπάιλ. Μετά από αιώνες προσεκτικών και υπομονετικών εκκαθαρίσεων δεδομένων, οι κόσμοι που έφεραν την ονομασία Τουπάιλ είχαν αφαιρεθεί από όλους τους αστρικούς χάρτες και από όλα τα αρχεία. Παρότι δεν υπήρχαν επίσημα δρομολόγια της Διαστημικής Συντεχνίας για τον Τουπάιλ, χάρη σε μια παλιά, μυστική συμφωνία, οι υψηλόβαθμοι διευθυντές της CHOAM είχαν το δικαίωμα να ταξιδέψουν – κάτι που φυσικά γινόταν απόλυτα εμπιστευτικά.

Βιβλίο
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Γκάρι Ιντιάνα δεν μένει πια εδώ 

Απώλειες / Γκάρι Ιντιάνα (1950-2024): Ένας queer ήρωας του νεοϋορκέζικου underground

Συγγραφέας, ηθοποιός, πολυτάλαντος καλλιτέχνης, κριτικός τέχνης, ονομαστός και συχνά καυστικός ακόμα και με προσωπικούς του φίλους, o Γκάρι Ιντιάνα πέθανε τον περασμένο μήνα από καρκίνο σε ηλικία 74 ετών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τζούλια Τσιακίρη

Οι Αθηναίοι / Τζούλια Τσιακίρη: «Οι ταβερνιάρηδες είναι ευεργέτες του γένους»

Με διαλείμματα στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, έχει περάσει όλη της τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας - το ξέρει σαν την παλάμη της. Έχει συνομιλήσει και συνεργαστεί με την αθηναϊκη ιντελεγκέντσια, είναι άλλωστε κομμάτι της. Εδώ και 60 χρόνια, με τη χειροποίητη, λεπτολόγα δουλειά της στον χώρο του βιβλίου και με τις εκδόσεις «Το Ροδακιό» ήξερε ότι δεν πάει για τα πολλά. Αλλά δεν μετανιώνει για τίποτα απ’ όσα της επιφύλαξε η μοίρα «εις τον ρουν της τρικυμιώδους ζωής της».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«H woke ατζέντα του Μεσοπολέμου», μια έκδοση-ντοκουμέντο

Βιβλίο / Woke ατζέντα είχαμε ήδη από τον Μεσοπόλεμο

Μέσα από τις «12 queer ιστορίες που απασχόλησαν τις αθηναϊκές εφημερίδες πριν από έναν αιώνα», όπως αναφέρει ο υπότιτλος του εν λόγω βιβλίου που έχει τη μορφή ημερολογιακής ατζέντας, αποκαλύπτεται ένας ολόκληρος κόσμος βαμμένος στα χρώματα ενός πρώιμου ουράνιου τόξου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χυδαιότητα, ένα ελάττωμα της νεωτερικότητας

Βιβλίο / Χυδαιότητα, ένα ελάττωμα της εποχής μας

Το δοκίμιο «Νεωτερικότητα και χυδαιότητα» του Γάλλου συγγραφέα Μπερτράν Μπιφόν εξετάζει το φαινόμενο της εξάπλωσης της χυδαιότητας στην εποχή της νεωτερικότητας και διερευνά τη φύση, τα αίτια και το αντίδοτό της.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
«Μαθαίνεις να υπάρχεις μέσα στο γράψιμο και αυτό είναι επικίνδυνο»

Βιβλίο / «Μαθαίνεις να υπάρχεις μέσα στο γράψιμο και αυτό είναι επικίνδυνο»

Μια κουβέντα με τη Δανάη Σιώζιου, μία από τις πιο σημαντικές ποιήτριες της νέας γενιάς, που την έχουν καθορίσει ιστορίες δυσκολιών και φτώχειας και της οποίας το έργο έχει μεταφραστεί σε πάνω από 20 γλώσσες.
M. HULOT
«Τα περισσότερα περιστατικά αστυνομικής βίας εκδηλώνονται σε βάρος ειρηνικών διαδηλωτών»  

Βιβλίο / «Τα περισσότερα περιστατικά αστυνομικής βίας εκδηλώνονται σε βάρος ειρηνικών διαδηλωτών»  

Μια επίκαιρη συζήτηση με την εγκληματολόγο Αναστασία Τσουκαλά για ένα πρόβλημα που θεωρεί «πρωτίστως αξιακό», με αφορμή την κυκλοφορία του τελευταίου της βιβλίου της το οποίο αφιερώνει «στα θύματα, που μάταια αναζήτησαν δικαιοσύνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Η διαμάχη ανάμεσα στην Τζόαν Ντίντιον και την Ιβ Μπάμπιτζ συνεχίζεται και μετά θάνατον σε μια «διπλή» βιογραφία

Βιβλίο / Τζόαν Ντίντιον vs. Iβ Μπάμπιτζ: Μια διαμάχη που συνεχίζεται και μετά θάνατον

Η Ντίντιον και η Μπάμπιτζ πέθαναν με διαφορά έξι ημερών τον Δεκέμβριο του 2021: «Θέλω να πιστεύω ότι η Τζόαν Ντίντιον έζησε μια επιπλέον εβδομάδα από κακία», είχε γράψει τότε μια δημοσιογράφος σε ένα tweet που έγινε viral.
THE LIFO TEAM