ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΜΒΟΛΙΟ SPUTNIK V
Η Άνγκελα Μέρκελ και ο Εμανουέλ Μακρόν άσκησαν αυστηρή κριτική στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες που εξαρτώνται από τον τουρισμό, για την υποδοχή επισκεπτών που έχουν εμβολιαστεί με τα εμβόλια της Κίνας και της Ρωσίας.
Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια της Συνόδου Κορυφής η Μέρκελ αναφέρθηκε στην Ελλάδα, επισημαίνοντας πως η χώρα μας επέτρεψε τα ταξίδια σε ανθρώπους που έχουν εμβολιαστεί με το ρωσικό Sputnik, το οποίο είναι ακόμη υπό αξιολόγηση από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων (ΕΟΦ).
Παράλληλα, o Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας εξέφρασε ανησυχίες την Τετάρτη σχετικά τις χρησιμοποιούμενες μεθόδους σε ένα εργοστάσιο παραγωγής του εμβολίου Sputnik V. Ο ΠΟΥ μαζί με τον ΕΟΦ, στο πλαίσιο της επιθεώρησης του Sputnik V για ενδεχόμενη έγκριση, ανέφεραν σε έκθεσή τους ότι υπάρχουν ζητήματα όσον αφορά τον έλεγχο ποιότητας, και ανέφεραν ότι σε ένα εργοστάσιο γεμίζουν τα φιαλίδια με εμβόλιο που παράγεται αλλού.
Εκτός από την αβεβαιότητα για την ποιότητα του ρωσικού εμβολίου και το πολύ χαμηλό ποσοστό των Ρώσων εμβολιασμένων, η χώρα μας θα πρέπει να συνυπολογίσει τη ζήτηση για το Sputnik V βαλκανικών χωρών (Αλβανία, Βοσνία, Μαυροβούνιο, Βόρεια Μακεδονία).
• • •
ΣΚΛΗΡΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΚΙΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΪΒΑΝ
Είκοσι οκτώ Κινεζικά πολεμικά αεροσκάφη, καταδιωκτικά και βομβαρδιστικά με ικανότητα μεταφοράς πυρηνικών βομβών, εισήλθαν στη Ζώνη Αναγνώρισης Αεράμυνας (Air Defense Identification Zone, ADIZ) της Ταϊβάν, την περασμένη βδομάδα. Πρόκειται για τον μέχρι σήμερα μεγαλύτερο αριθμό αεροσκαφών που συμμετείχαν σε ανάλογη επιχείρηση.
Η σκληρή γλώσσα που χρησιμοποίησε ο Κινέζος υπουργός Άμυνας προοιωνίζεται κλιμάκωση της έντασης μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας: «Η ανεξαρτησία της Ταϊβάν σημαίνει πόλεμο... Οι ΗΠΑ θα πρέπει να καταλάβουν πλήρως ότι καμιά δύναμη δεν μπορεί να σταματήσει την ανάπτυξη και μεγέθυνση της Κίνας... Οι αρχές του [κυβερνώντος] Δημοκρατικού Προοδευτικού Κόμματος πρέπει να έχουν πλήρη επίγνωση ότι το μέλλον της Ταϊβάν βρίσκεται στην εθνική επανένωση».
Σημειωτέον, η Κίνα θεωρεί αφενός την Ταϊβάν κόκκινη γραμμή που δεν θα πρέπει να περάσουν οι ΗΠΑ και αφετέρου ουδέποτε αποκήρυξε τη χρήση βίας προκειμένου να διασφαλίσει ενδεχόμενη επανένωση.
Όλες οι ενδείξεις συνηγορούν ότι βρισκόμαστε στην αρχή μεγάλων εντάσεων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, που μάλλον θα δεσπόσουν στη διεθνή πολιτική τους προσεχείς μήνες.
Πηγή: Reuters
• • •
ΜΙΑ ΜΙΚΡΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΤΥΡΑΝΝΟΣΑΥΡΟΥ ΡΕΞ
Ερευνητές από το Ινστιτούτο Παλαιοντολογίας Σπονδυλωτών και Παλαιοανθρωπολογίας της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών ανακάλυψαν απολιθωμένο σκελετό ενός μικροσκοπικού εξαφανισμένου πτηνού, ηλικίας 120 εκατομμυρίων ετών, που χωράει στην παλάμη και διαθέτει κρανίο με μικτά χαρακτηριστικά δεινόσαυρου και πουλιού.
Το δύο εκατοστών κρανίο διαθέτει πολλά κοινά δομικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά με τον γιγάντιο Τυραννόσαυρο Ρεξ, που υποδεικνύουν ότι τα πρώτα πτηνά κληρονόμησαν πολλά χαρακτηριστικά από τους προγόνους τους δεινόσαυρους και τα κρανία τους λειτουργούσαν περισσότερο όπως εκείνα των δεινόσαυρων παρά των πτηνών.
Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο Nature Communications στις 23 Ιουνίου.
Πηγή: Phys.Org
• • •
ΔΗΜΟΦΙΛΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
Στην επόμενη εικόνα αποτυπώνεται η δημοφιλία των γραμμάτων του ελληνικού αλφάβητου στη Wikipedia.
Απολύτως κατανοητή η πρωτιά του «π», αφού χρησιμοποιείται για το 3,14 (λόγος της περιφέρειας προς τη διάμετρο).
Το κακόμοιρο το «ν» πάτωσε, ίσως επειδή δύσκολα διακρίνεται από το λατινικό «ν».
Καταλαβαίνω, επίσης, το υψηλό σκορ των «α» και «ω», αλλά όχι τη σχετικά υψηλή δημοτικότητα των «η» και «φ».
• • •
ΕΝΑ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ «ΝΑΥΑΡΧΕΙΟ»
Μέσα στο τελευταίο 15μερο, το Παρίσι εμπλουτίστηκε με δύο στολίδια, το Samaritaine και το Ναυαρχείο (l’Hôtel de la Marine).
Έχοντας απέναντί του την πλατεία Κονκόρντ, το Ναυαρχείο είναι ένα αρχιτεκτονικό σύνολο που δημιουργήθηκε από τον 18ο αιώνα από τον πρώτο αρχιτέκτονα του Λουδοβίκου 15ου, Ανζ-Ζακ Γκαμπριέλ. Μέχρι το 1789 στέγασε τη φύλαξη επίπλων της μοναρχίας, και κατόπιν το γενικό επιτελείο του Ναυτικού μέχρι το 2015.
Ανανεώνοντας την παρισιάνικη τουριστική προσφορά, άνοιξε τις πόρτες στις 12 Ιουνίου στους επισκέπτες, οι οποίοι μπορούν να ανακαλύψουν τον αρχιτεκτονικό και διακοσμητικό πλούτο του 18ου αιώνα στην καρδιά του Παρισιού.
Όλο το έργο της ανακαίνισης πραγματοποιήθηκε υπό την επίβλεψη του Κέντρου Εθνικών Μνημείων, και ενεπλάκησαν πολλές εταιρείες στην αποκατάσταση του κτηρίου και των επίπλων. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στα υφάσματα (κουρτίνες και έπιπλα), στη σκηνογραφία και τον φωτισμό.
Ο συνολικός προϋπολογισμός είναι 130 εκατομμύρια ευρώ, αναμένονται 700.000 επισκέπτες ετησίως, και το μνημείο εκτιμάται ότι θα αυτοχρηματοδοτεί τη λειτουργία του από το 2022.
Το επόμενο βίντεο είναι μια σύντομη περιήγηση στο νέο αυτό μουσείο.
OUVERTURE 🥳
— Hôtel de la Marine (@hoteldelamarine) June 12, 2021
Après plus de 4 ans de travaux par @leCMN, l'Hôtel de la Marine ouvre ses portes !
Rendez-vous dès aujourd'hui place de la Concorde pour découvrir les trésors du monument : ses appartements du XVIIIe siècle, ses salons du XIXe siècle et sa loggia. pic.twitter.com/YuQjjzP8qk
• • •
Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
«Η συκοφαντία του Απελλή» του Σάντρο Μποτιτσέλι θα μπορούσε να θεωρηθεί πίνακας – δοκίμιο για τη συνωμοσιολογία.
Αριστερά, βρίσκεται η γυμνή Αλήθεια και με τα μαύρα η Μετάνοια.
Στο κέντρο, η Συκοφαντία κρατάει στο αριστερό της χέρι έναν αναμμένο δαυλό και με το δεξί σέρνει έναν αθώο, ημίγυμνο νέο από τα μαλλιά, δίπλα της η Μοχθηρία (Συνωμοσία) και η Απάτη την ενθαρρύνουν, ενώ προπορεύεται ο Φθόνος με τεντωμένο το χέρι του προς τα μάτια του βασιλιά.
Δεξιά, η Άγνοια στο βάθος και η Υποψία σε πρώτο πλάνο ψιθυρίζουν φήμες στα γαϊδουρινά, σαν του Μίδα, αυτιά τού βασιλιά, ο οποίος τείνει το χέρι του προς τη Συκοφαντία, αλλά με στραμμένα τα μάτια του προς τα κάτω.