Ένα απεριτίφ στο Προεδρικό Μέγαρο

Ένα απεριτίφ στο Προεδρικό Μέγαρο Facebook Twitter
Το μοτίβο γνωστό και προβλέψιμο. Επιπλήξεις και συστάσεις προς την Τουρκία, λίγη Κύπρος, λίγη επικαιρότητα, το «κόκκινο χαλί» της εκδήλωσης , η Γιάννα, «τα πηγαδάκια», «οι ωραίες παρουσίες», οι καλτ εμφανίσεις. Φωτ.: Eurokinissi
0



Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ
θα μπορούσε να είναι πολύ πιο γραφική, κραυγαλέα και αμφιλεγόμενη αυτή η ετήσια εθιμοτυπική τελετουργία που λέγεται Γιορτή της Δημοκρατίας και λαμβάνει χώρα στον κήπο του Προεδρικού Μεγάρου. Κάθε χώρα άλλωστε έχει ένα αντίστοιχο event – πανηγύρι των θεσμών και ας θεωρήσουμε εαυτούς τυχερούς τουλάχιστον που το δικό μας δεν ξεφεύγει σε ακραίες κακογουστιές όπως άλλες θεσμικές και εθνικοπατριωτικές εκδηλώσεις επετειακού χαρακτήρα που διοργανώνει το ελληνικό κράτος. 

Το μοτίβο γνωστό και προβλέψιμο. Επιπλήξεις και συστάσεις προς την Τουρκία, λίγη Κύπρος, λίγη επικαιρότητα –  εν προκειμένω, το ζήτημα του εμβολιασμού και η πανδημία που αρνείται να μας κάνει τη χάρη να σβήσει οικειοθελώς –  το «κόκκινο χαλί» της εκδήλωσης , η Γιάννα, «τα πηγαδάκια», «οι ωραίες παρουσίες», οι καλτ εμφανίσεις. Και βέβαια η παραδοσιακή σύναξη των πολιτικών αρχηγών, εκεί όπου φέτος ο Γιάνης Βαρουφάκης φέρεται να αποκάλυψε στην εκλεκτή ομήγυρη ότι έκοψε το αλκοόλ πριν από λίγους μήνες, όταν έκλεισε τα 60α του γενέθλια. 

Από τις «συμβολικές» προσωπικότητες που είχαν προσκληθεί σαφώς πιο ηχηρή (και συμβολική) υπήρξε η απουσία της Μάγδας Φύσσα, ενώ αναμενόμενη μάλλον ήταν η απουσία του Γιάννη Αντετοκούνμπο ο οποίος επίσης είχε προσκληθεί αλλά είναι ακόμα στο Μιλγουόκι και πανηγυρίζει, ολοκληρώνοντας παράλληλα την αποθεραπεία του.  

Από την παραδοσιακή αυτή σύναξη στο κιόσκι απουσίαζε ως γνωστόν ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκος Βελόπουλος, ο οποίος είχε προηγουμένως ενημερώσει με επιστολή του την Προεδρία πως δεν θα παρευρεθεί, αντιδρώντας στις προσκλήσεις «ατόμων που δεν έχουν καμία σχέση με την εκδήλωση αυτή π.χ. ΛΟΑΤΚΙ, ‘μετανάστες’ κλπ.» και τονίζοντας ότι «αυτές οι εκδηλώσεις μνήμης και τιμής δεν μπορεί να γίνουν εργαλείο προώθησης ιδεοληψιών ή προσωπικών απόψεων περί ‘πολιτικής ορθότητας’, διότι έτσι αμαυρώνεται η ίδια η σημασία της επετείου». Άπειροι συμπολίτες μας συμμερίζονται τέτοιου είδους «αντιλήψεις» και πολλοί εξ αυτών έχουν ψηφίσει πιο «συστημικά» κόμματα από αυτό του κ. Βελόπουλου. 

Παρότι όμως έχει περάσει από μια διαδικασία rebranding η εκδήλωση, επιθυμώντας να εμφανίζεται χαλαρή και ανοιχτή στις κοινωνικές δυνάμεις υπό το σλόγκαν «η Δημοκρατία μάς χωράει όλους», υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να βρεθείς την τελευταία στιγμή στην μαύρη λίστα – ασχέτως αν λογάριαζες να παρευρεθείς ή όχι –  όπως συνέβη στην περίπτωση του διασώστη προσφύγων Ιάσονα Αποστολόπουλου ο οποίος επρόκειτο να παρασημοφορηθεί για το έργο του αλλά έφαγε «Χ» επειδή αποκαλύφθηκε ότι κατά το παρελθόν είχε χρησιμοποιήσει κριτικό λόγο και μη κολακευτικούς χαρακτηρισμούς κατά επιφανών εκπροσώπων της πολιτικής εξουσίας. 

Από τις «συμβολικές» προσωπικότητες που είχαν προσκληθεί (ανάμεσά τους και η Σοφία Μπεκατώρου η οποία παρευρέθηκε) σαφώς πιο ηχηρή (και συμβολική) υπήρξε η απουσία της Μάγδας Φύσσα, ενώ αναμενόμενη μάλλον ήταν η απουσία του Γιάννη Αντετοκούνμπο ο οποίος επίσης είχε προσκληθεί (και εάν τελικά ερχόταν θα αποτελούσε τον αναμφισβήτητο σούπερ σταρ της εκδήλωσης η οποία αρκέστηκε στην παρουσία του δημοφιλούς Βασίλη Σπανούλη) αλλά είναι ακόμα στο Μιλγουόκι και πανηγυρίζει, ολοκληρώνοντας παράλληλα την αποθεραπεία του.  

Ένα απεριτίφ στο Προεδρικό Μέγαρο Facebook Twitter
Μιχαήλ Μαρμαρινός, Γιώργος Λούκος, πέρισυ στο Προεδρικό Μέγαρο. ΕUROKINISSI

Όσον αφορά τις καλτ εμφανίσεις, ήταν μάλλον απογοητευτικός ο φετινός απολογισμός (η μάσκα τα εξισώνει και τα ξενερώνει όλα). Κάποια ενδιαφέροντα σπαράγματα δεξιά κι αριστερά, τίποτα όμως που να μπορεί να συγκριθεί με την περσινή αλησμόνητη είσοδο του Μιχαήλ Μαρμαρινού, ντυμένου σαν κακού από γουέστερν ή σαν μαυροπουκαμισά από την Κρήτη που έμπλεξε στην πρωτεύουσα με τα καλλιτεχνικά και με τα ντραγκς και με άγρια ξενύχτια που καταλήγουν σε κουλά ατυχήματα, όπως δήλωνε ο γύψος στο χέρι του.   

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Όλα είναι λαϊκισμός

Daily / Όλα είναι λαϊκισμός

Δεν επιτρέπεται να συμβαίνουν αντικυβερνητικά γεγονότα. Δεν είναι σωστό. Είναι αχαριστία, είναι cringe, είναι λαϊκισμός. Η αμφισβήτηση είναι λαϊκισμός. Η διαμαρτυρία είναι λαϊκισμός. Η επίκληση του θυμικού είναι λαϊκισμός. Τα μνημόσυνα είναι λαϊκισμός.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Eno: Ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ για έναν μέγα οραματιστή και δημιουργό

Daily / Eno: Ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ για έναν μέγα οραματιστή και δημιουργό

Η εκδοχή του ντοκιμαντέρ για τον Brian Eno που είδαμε στις Νύχτες Πρεμιέρας ήταν μοναδική και αποκλειστική για τη συγκεκριμένη προβολή, αυτό που μένει όμως σε κάθε περίπτωση είναι η μαγνητικά χαρισματική και πάντα προσηνής προσωπικότητά του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ