Είναι το «Let It Be» το χειρότερο άλμπουμ των Beatles;

beatles Facebook Twitter
Μεταξύ μας, το γκρουπ διαλύθηκε περισσότερο εξαιτίας του άκρατου ναρκισσισμού και εγωπάθειας των μεγαλύτερων ποπ σταρ του πλανήτη εκείνης της εποχής. 
0

Όνομα: Let It Be

Ηλικία: 51 χρονών

Εμφάνιση: Βγαίνει σε πολλά σχήματα και μεγέθη

Άκου το χειρότερο! Τι σημαίνει δηλαδή «το χειρότερο άλμπουμ των Beatles»; Καλέ σώπα, δεν τους είπαμε και καμπούρηδες. Έτσι κι αλλιώς όλα τα άλμπουμ των Beatles είναι πια κλασικά. Ας πούμε ότι το Let It Be επειδή είναι το τελευταίο τους, θεωρείται και το πιο γρουσούζικο. Μετά από αυτό πάπαλα οι Beatles ή μάλλον, καλύτερα, αυτό έγινε πιο πριν. Το άλμπουμ κυκλοφόρησε τον Μάιο του 1970. Ο χωρισμός τους είχε αποσιωπηθεί μέχρι να τον επιβεβαιώσει επίσημα ο Μακάρτνεϊ έναν μήνα πριν από την κυκλοφορία του. Είχαν γίνει μπίλιες από τις ηχογραφήσεις.

Εντάξει, το δέχομαι, αλλά γιατί έβγαλες αυτό το συμπέρασμα; Δεν είναι τόσο κακό ή μήπως είναι; Λύσσαξες! Σχετικά είναι αυτά. Αντικειμενικά να το πάρουμε, δεν είναι ένα ακόμη White Album, αλλά έχει μέσα κομματάρες όπως το Get Back, το ομώνυμο και το Across The Universe. Οι κριτικοί το μίσησαν το 1970. Για πρώτη φορά στην ιστορία του συγκροτήματος, μια δουλειά τους είχε τόσο εχθρική υποδοχή. Το έθαψαν για τα καλά. Ορισμένοι έγραψαν ότι μερικές εκτελέσεις που έπαιζαν στο ομώνυμο φιλμ ήταν καλύτερες από αυτές του άλμπουμ ενώ άλλοι μίσησαν την παραγωγή του Φιλ Σπέκτορ. Παρόλα αυτά, το Let It Be ανέβηκε στην κορυφή των τσαρτ και στις δυο πλευρές του Ατλαντικού. 

let it be
Με αφορμή τα 50 χρόνια του, το «Let It Be» επανακυκλοφόρησε σε μια ειδική deluxe έκδοση.

Αχά! Ενδιαφέρον, και γιατί το συζητάμε τώρα; Με αφορμή τα 50 χρόνια του, επανακυκλοφόρησε μια ειδική deluxe έκδοση. Ένα επετειακό box set-τέρας –με την καλή έννοια– που στοιχίζει πανάκριβα και είναι για τους φανατικούς των φανατικών. Έχει μέσα κείμενα, ποίηση, σημειώσεις, ένα μήνυμα από τον Πολ και «800» διαφορετικές εκτελέσεις των ίδιων κομματικών. Είναι εντυπωσιακή κυκλοφορία και μάλιστα πήρε καλύτερες κριτικές από το 1970, π.χ. το Pitchfork του έβαλε 9,1.

Μα, καλά, ποιος έχει λεφτά να αγοράζει τέτοια τη σήμερον ημέρα; Γύρω στα 100 ευρώ κοστίζει. Aρκετός κόσμος το πήρε –τουλάχιστον ψηφιακά, που υποθέτω θα είναι φθηνότερο–, μια και για μια ακόμη φορά κατάφερε να μπει στα τσαρτ και στις δυο πλευρές του Ατλαντικού. Επρόκειτο να βγει πέρσι, τον Μάιο του ’20, αλλά δεν λογάριαζαν τον ξενοδοχο –τον Covid-19 δηλαδή– και μετέφεραν την κυκλοφορία για φέτος τον Οκτώβριο. Σου έχω, όμως, κι άλλα ωραία. 

Τι; Τι; Ο Πίτερ Τζάκσον –ο γνωστός, του Lord of the Rings– σκηνοθετεί το Get Back, ένα ντοκιμαντέρ τριών επεισοδίων με ακυκλοφόρητο και ακριβοθώρητο υλικό από τα θρυλικά γυρίσματα κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων. Μιλάμε για υλικό 57 ωρών περίπου. Η ομώνυμη ταινία που κυκλοφόρησε το ’70 διαρκούσε μόνο 80 λεπτά και μνημονεύεται κυρίως επειδή απαθανατίζει την τελευταία απογραμμάτιστη συναυλία τους, τo 1969, στην ταράτσα των στούντιο της Apple. Δες:

Λύσε μου, όμως, μια απορία που με τρώει μέχρι σήμερα, τελικά η Γιόκο ήταν ο φταίχτης; Ας πούμε αρχικά ότι έφταιξε ένα ταξίδι με πλοίο με κατεύθυνση τη Λιβύη, όπου θα έκαναν την πρώτη τους μεγάλη συναυλία από το 1966. Μεταξύ μας, το γκρουπ διαλύθηκε περισσότερο εξαιτίας του άκρατου ναρκισσισμού και εγωπάθειας των μεγαλύτερων ποπ σταρ του πλανήτη εκείνης της εποχής. Ο θάνατος του μάνατζερ τους Μπράιαν Έπσταϊν τούς είχε αποσυντονίσει. Ο Τζορτζ Χάρισον συμπεριφερόταν σαν ντίβα και έλεγε όχι στα πάντα και ο Λένον δεν μπορούσε μακριά από τη Γιόκο ούτε λεπτό και την κουβαλούσε, την άμοιρη, με το ζόρι στις ηχογραφήσεις, μια συμπεριφορά που εξόργισε τους άλλους τρεις. «Ακόμη και ο μεγαλύτερος φαν των Beatles δεν θα μπορούσε να αντέξει αυτές τις έξι εβδομάδες μιζέριας. Ήταν το πιο μίζερο session που είχε γίνει ποτέ στη γη» δήλωσε ο Μακάρτνεϊ κάποια στιγμή. Ακόμη και ο Ρίνγκο, που φαινόταν ο πιο καλόβολος από όλους, δεν τους άντεξε και τους είχε παρατήσει για μερικές εβδομάδες για να πάει διακοπές με την οικογένεια του. Ο Χάρισον τα βρόντηξε κι αυτός και σκεφτόντουσαν να τον αντικαταστήσουν με τον Έρικ Κλάπτον. Υποθέτω ότι το πιο εύκολο πράγμα ήταν να κατηγορήσεις και να μισήσεις μια γυναίκα και ειδικά με ασιατική καταγωγή. Beatlemania γαρ.

Τι να πεις; Στο τρέιλερ μια χαρά τους βλέπω να κάνουν αστειάκια... Ας είναι.

Τι να μην πεις; «See you ’round the clubs».




 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Lorenzo

Οι Αθηναίοι / Lorenzo: «Η techno σκηνή έχει γίνει χρηματιστήριο»

Γνώρισε την techno στη Φρανκφούρτη των αρχών των ‘90s. Ερχόμενος στην Αθήνα, όσο έβλεπε ότι ο κόσμος σοκαριζόταν με τις εμφανίσεις του, τόσο περισσότερο του άρεσε να προκαλεί. Ο θρυλικός χορευτής του Factory και ιδρυτής της ομάδας Blend είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Θρίλερ με τον θάνατο του Λίαμ Πέιν των One Direction στην Αργεντινή

Διεθνή / Θρίλερ με τον θάνατο του Λίαμ Πέιν των One Direction στην Αργεντινή

«Έχει ένα μπαλκόνι και φοβόμαστε ότι μπορεί να κάνει κάτι για να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή του» είπε ο διευθυντής του ξενοδοχείου που τηλεφώνησε στην αστυνομία - Οι μαρτυρίες για περίεργη συμπεριφορά
LIFO NEWSROOM
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Ενοχοποιητικά στοιχεία: Tραπ μουσική και βία

Μουσική / Tραπ μουσική και βία: Μπερδεύοντας τον στίχο με την πραγματικότητα

Με ρητορικές και νομικίστικες μανούβρες που αρνούνται την καλλιτεχνική της φύση, το κατηγορητήριο κατά της τραπ μετατρέπει ένα μουσικό είδος σε ενοχοποιητικό στοιχείο.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ & ΛΑΜΠΡΟΣ ΦΑΤΣΗΣ
Αφέλεια ή ελπίδα; Το ισραηλο-παλαιστινιακό συγκρότημα που προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Μουσική / Αφέλεια ή ελπίδα; Το ισραηλο-παλαιστινιακό συγκρότημα που προκαλεί έντονες αντιδράσεις

Το boyband με την ονομασία as1one που αποτελείται από τέσσερις Ισραηλινούς και δύο Παλαιστίνιους σχηματίστηκε λίγο πριν από την 7η Οκτωβρίου και παρά τις επικρίσεις που έχει δεχτεί, τα μέλη του επιμένουν ότι έχουν επιλέξει τον σωστό δρόμο.
THE LIFO TEAM
«Ο θάνατός τους θα είναι η ανάστασή μας»: Μια έκδοση με τους προκλητικούς στίχους της Κρίστα Παπίστα

Βιβλίο / «Ο θάνατός τους θα είναι η ανάστασή μας»: Μια έκδοση με τους προκλητικούς στίχους της Κρίστα Παπίστα

Μια από τις πιο κουίρ και τολμηρές φωνές στην ελληνική μουσική κυκλοφόρησε ένα πρωτότυπο βιβλίο από τις εκδόσεις του βιβλιοπωλείο Arsenale που βρίσκεται στην Ανάφη.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Έτσι βγαίνουμε τώρα

Urban Culture / Έτσι βγαίνουμε τώρα

Άφθονη τέχνη για όλους, μεγάλα και niche πάρτι, ελληνικά και technο: Η Αθήνα έχει γίνει μια πόλη που μπορεί να προκαλέσει FOMO ακόμα και σ’ εκείνους που αρνούνται ότι το παθαίνουν.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ, M.HULOT, ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ, ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Τελικά, φταίει η τραπ για την αύξηση της βίας των ανηλίκων;

Radio Lifo / Τελικά, φταίει η τραπ για την αύξηση της βίας των ανηλίκων;

Δημιουργεί πρότυπα η τραπ μουσική; Έχει κάνει -έστω παραδόξως- κάτι καλό στην ελληνική κοινωνία; Πόσο επικίνδυνο είναι να ακούμε σήμερα έναν πολιτικό να ζητά την ποινικοποίηση ενός μουσικού είδους; Ο Τάσος Μπρεκουλάκης και η Βάνα Κράβαρη συζητούν για το αν και κατά πόσο η τραπ ευθύνεται για την αύξηση της βίας των ανηλίκων.
THE LIFO TEAM
CHECK Βέρντι

Σαν Σήμερα / Βίβα Βέρντι: Ο μεγάλος συνθέτης που κάποιοι του είπαν ότι θα γινόταν μια μετριότητα

Στις 10  Οκτωβρίου 1813 γεννήθηκε ο Τζουζέπε Φορτουνίνο Φραντσέσκο Βέρντι, ένας από τους πιο διάσημους και αγαπητούς συνθέτες όπερας στην Ιταλία και στον κόσμο.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
«Πώς έφτασα να γεράσω τόσο; Από τύχη υποθέτω»: Η Ντέμπι Χάρι στο κατώφλι των 80

Μουσική / «Πώς έφτασα να γεράσω τόσο; Από τύχη υποθέτω»: Η Ντέμπι Χάρι στο κατώφλι των 80

Από την υπόγεια Νέα Υόρκη της δεκαετίας του ’70 μέχρι την τωρινή καμπάνια της Gucci και την τσάντα με το όνομά της, η τραγουδίστρια των Blondie παραμένει αντισυμβατική και ακαταμάχητη.
THE LIFO TEAM
Οι δυο Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ

Όπερα / Οι δυο βραβευμένες Ιφιγένειες του Ντμίτρι Τσερνιακόφ ανεβαίνουν σε περίοδο πολέμου

Λίγο πριν σηκωθεί η αυλαία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τις δύο εμβληματικές όπερες του Γκλουκ, ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης εξηγεί τις σύγχρονες παραμέτρους της θυσίας της αρχαίας τραγικής ηρωίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ