«Μην κοιτάτε πάνω»: Παρέλαση αστέρων στην πιο αστεία ταινία της χρονιάς

ΜΗΝ ΚΟΙΤΑΤΕ ΠΑΝΩ **** Don’t look up Facebook Twitter
Τζόνα Χιλ, Λεονάρντο ντι Κάπριο, Μέριλ Στριπ και Τζένιφερ Λόρενς πρωταγωνιστούν στο «Don't look up».
0

Όταν ο οραματιστής/επιχειρηματίας/τρίτος πλουσιότερος γήινος, δηλαδή ο πονηρός Μαρκ Ράιλανς, προειδοποιεί την καλή του φίλη, χορηγό, συνεργάτιδα και Πρόεδρο των ΗΠΑ (η Μέριλ Στριπ ως Ρεπουμπλικανή Χίλαρι, πολιτικά αφασική και ύπουλα επικίνδυνη) πως θα πεθάνει από Μπρόντερακ, κανείς δεν μπορεί να φανταστεί τι εννοεί και τι ακριβώς θα συμβεί αν τελικά ένας κομήτης στο μέγεθος του Έβερεστ, από εκείνους που αφανίζουν συλλήβδην καθετί έμβιο και τον οποίο εντόπισαν τυχαία δυο χαμηλόβαθμοι αστρονόμοι, συγκρουστεί με τον πλανήτη μας.

Σ’ αυτόν τον αστείο και πικρόχολο Αρμαγεδδώνα ο Άνταμ Μακέι σατιρίζει με φούρια και οίστρο την κουλτούρα των παραδοσιακών και social media που αρνούνται να πάρουν οτιδήποτε στα σοβαρά και κινούνται με γνώμονα την ιλαρότητα, ανεξαρτήτως συνθηκών και θέματος.

Ο Λεονάρντο ντι Κάπριο, ο οποίος παίδευε επί τέσσερις μήνες το σενάριο μέχρι να πει το ναι, μετατρέπει πανέξυπνα την αποστολή που έχει επωμιστεί σε ρόλο, παίζοντας τον ντροπαλό, νευρικό, αγχωτικό Ράνταλ Μίντι από το Μίσιγκαν. Υφίσταται τα πάνδεινα για να ενημερώσει για το επείγον της κατάστασης και η μεγάλη του στιγμή έρχεται όταν το χάνει και ξεσπάει σαν τον Πίτερ Φιντς στο Δίκτυο.

Ο Μακέι δεν διστάζει να προσθέσει τρέλα και ακρότητες στο μείγμα. Φαίνεται πιο απενεχοποιημένος σε σχέση με το «Μεγάλο Σορτάρισμα» και το «Vice», πιο εξοικειωμένος με τον παραλογισμό που προκύπτει από ένα θέμα πιο επιτακτικό.

Αντίθετα, η Ντιμπιάσκι της Τζένιφερ Λόρενς είναι παρμένη από την ανακάλυψη της μετωπικής τροχιάς κι έπειτα, και δεν ξεπερνά ποτέ το ότι στην πρώτη της επίσκεψη στον Λευκό Οίκο ένας τριάστερος στρατηγός τής χρέωσε ένα σνακ, από αυτά που διατίθενται δωρεάν!

ΜΗΝ ΚΟΙΤΑΤΕ ΠΑΝΩ **** Don’t look up Facebook Twitter
Σ’ αυτόν τον αστείο και πικρόχολο Αρμαγεδδώνα ο Άνταμ Μακέι σατιρίζει με φούρια και οίστρο την κουλτούρα των παραδοσιακών και social media που αρνούνται να πάρουν οτιδήποτε στα σοβαρά.

Ο Μακέι δεν διστάζει να προσθέσει τρέλα και ακρότητες στο μείγμα. Φαίνεται πιο απενεχοποιημένος σε σχέση με το «Μεγάλο Σορτάρισμα» και το «Vice», πιο εξοικειωμένος με τον παραλογισμό που προκύπτει από ένα θέμα πιο επιτακτικό.

Όλοι οι περιφερειακοί χαρακτήρες, από τον γιο της Προέδρου και αρχιπροσωπάρχη της (Τζόνα Χιλ, κυριλέ και μαστουρωμένος), τη μηδενίστρια/παρουσιάστρια που έχει ξεχάσει τις σπουδές και την προσωπικότητά της (Κέιτ Μπλάνσετ) ως τον αδέσποτο εκχριστιανισμένο του Τιμοτέ Σαλαμέ και την ερωτοχτυπημένη, εγωκεντρική τραγουδίστρια της μόδας (Αριάνα Γκράντε), που νοιάζεται μόνο για τους μανάτους και το μακιγιάζ της, ένας γαλαξίας αστέρων που αιωρείται σαν δαμόκλειος σπάθη πάνω από το κουκούλι που έχουν χτίσει, λειτουργούν ως οργανικά αξεσουάρ που θα αποκαλυφθούν, όπως έστρωσαν, τη μεγάλη μέρα της κρίσης.

Διασταυρώνοντας το «ΣΟΣ Πεντάγωνο καλεί Μόσχα» με τη «Μελαγχολία», ο Μακέι γνωρίζει πως έχει στα χέρια του μια πλοκή που μοιάζει με συνταγή φτιαγμένη με ετερόκλητα υλικά, τα οποία αν παραβράσουν χυλώνουν στην ανία, και μπορεί να εξαντληθεί πολύ γρήγορα, γι’ αυτό και ασχολείται με τις επιπτώσεις τους.

«Κοιτάτε Πάνω» λέει η εκστρατεία των λογικών, όσων προτρέπουν τον κόσμο να κοιτάξει στα μάτια αυτό που έρχεται, αφού έχει σταματήσει εδώ και καιρό να «θρώσκει άνω» και βουτάει στα κινητά, όταν δεν βλέπει τηλεόραση.

«Μην Κοιτάτε Πάνω» βαφτίζεται η κυβερνητική καμπάνια. Αυτή ακριβώς η (εκατέρωθεν) απόσπαση προσοχής είναι το θέμα της πιο αστείας ταινίας της χρονιάς. 

Η ταινία κάνει πρεμιέρα στους ελληνικούς κινηματογράφους στις 9/12 και στο Netflix στις 24/12.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«The Power of the Dog»: Μεγάλος καμβάς, μεγάλο σινεμά

Δημήτρης Πολιτάκης / «The Power of the Dog»: Μεγάλος καμβάς, μεγάλο σινεμά

Είτε στη μεγάλη οθόνη είτε στην πλατφόρμα του Netflix δει κανείς τη νέα ταινία της Τζέιν Κάμπιον «Η εξουσία του σκύλου», θα νιώσει ότι βρίσκεται επιτέλους ενώπιον κινηματογράφου μεγάλης κλίμακας που τόσο πολύ λείπει, ανεξαρτήτως του πού μπορεί να προβάλλεται.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Passing: Ένα κινηματογραφικό κομψοτέχνημα σε λευκό και μαύρο

Daily / «Passing»: Ένα κινηματογραφικό κομψοτέχνημα σε λευκό και μαύρο

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο της ηθοποιού Ρεμπέκα Χολ, που προβάλλεται στο Netflix, είναι ένα εξαιρετικά καλοφτιαγμένο κοινωνικό και ρομαντικό δράμα εποχής με διαχρονικές προεκτάσεις, μια ιστορία που έχει να κάνει με προσμονές, προκαταλήψεις και προσχήματα και ξετυλίγεται σαν γλυκόπικρο όνειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Inland Empire, Κάψε το μετάξι

Pulp Fiction / Inland Empire: Μυστηριώδες και σκοτεινό, όσο αξίζει σε έναν Λιντς

Μία ακόμη παραβολή για τον απόηχο του Χόλιγουντ -πιο υποκειμενική και σουρεαλιστική από εκείνη του Mulholland Drive-, το γλυκόπικρο κλείσιμο του ματιού ενός δημιουργού που τα έκανε όλα μόνος του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Μυθολογίες / «Ήτανε πέναλτι, κύριε Πάνο;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Από μια εισπρακτική αποτυχία και απαγορευμένη ταινία του 1932, μέχρι την ωμή βία της Pieta (που δεν ξέρει γιατί την έχει δει επανειλημμένα) και την cult σουρεαλιστική ματιά του Τσιώλη, η σκηνοθέτρια μας χαρίζει μια σπάνια σινεφίλ λίστα που συνδυάζει θράσος και ανθρωπισμό.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε το δρόμο για τα Όσκαρ 

Daily / Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε τον δρόμο για τα Όσκαρ

Υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους είναι αυτή η εκπληκτική ταινία που εκθέτει με αποκαλυπτικό τρόπο τη μεταχείριση της αφρόκρεμας της τζαζ μουσικής ως «βιτρίνας» για την καθαίρεση και τη δολοφονία του ηγέτη της ανεξαρτησίας του Κογκό, Πατρίς Λουμούμπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
125 λεπτά με την Πόπη Διαμαντάκου/ Πόπη Διαμαντάκου: «Δεν με αγγίζουν οι επιθέσεις, δεν κάνω δημόσιες σχέσεις, δεν γλείφω»

Media / «Δεν υπάρχει τηλεκριτική σήμερα, όλα είναι δημόσιες σχέσεις»

Η γνωστή τηλεκριτικός Πόπη Διαμαντάκου μιλά στη LiFO για τη μακρά επαγγελματική της διαδρομή, την τηλεόραση του χθες και του σήμερα και απαντά για πρώτη φορά στα επικριτικά σχόλια που προκαλούν κατά καιρούς τα κείμενα της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Μυθολογίες / «Όταν είδα το "Climax", δεν μπορούσα να συνέλθω για ώρες»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Τι συνδέει τον Αρονόφσκι με τον Αλμοδόβαρ και τον Λάνθιμο με τον Βούλγαρη; Ο μουσικός Capétte φτιάχνει τη δική του αγαπημένη κινηματογραφική δεκάδα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
the last showgirl

Οθόνες / Πρεμιέρα προσεχώς: 10 ταινίες που θα ξεχωρίσουν το επόμενο δίμηνο

Η επιστροφή του Βάλτερ Σάλες, ένας στοχαστικός Κώστας Γαβράς, τα φαντάσματα του Γιώργου Ζώη, ο Ντίλαν κατά τον Τιμοτέ Σαλαμέ, το βάπτισμα της Πάμελα Άντερσον στην υποκριτική, ένα χαμηλόφωνο διαμάντι από την Ινδία και η μεγαλόπνοη αλληγορία του Μπρέιντι Κόρμπετ είναι μερικές από τις ταινίες που θα μας απασχολήσουν τον χειμώνα του 2025.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Pulp Fiction / Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Πέθανε στα 99 της χρόνια η Βρετανή ενδυματολόγος που έντυσε χιλιάδες πρωταγωνιστές και κομπάρσους, πάντα με το βλέμμα στραμμένο στην αναπαραγωγή της αυθεντικότητας και στην αντίληψη της δραματικότητας του σεναρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε δια παντός την πραγματικότητα

Απώλειες / Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε διά παντός την πραγματικότητα

Το όνομα του Ντέιβιντ Λιντς (1946-2025) έγινε επιθετικός προσδιορισμός και οι ταινίες του μας προσκάλεσαν να βλέπουμε και να αισθανόμαστε αλλιώς τον κόσμο: με τα μάτια μιας απόκοσμης ψευδαίσθησης και την ψυχή της υπέροχης εμμονής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Μυθολογίες / «Μετά το “Blues Brothers” φορούσα μαύρα γυαλιά στην τάξη»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Έχοντας συμπεριλάβει στη λίστα του από τους αδελφούς Μαρξ μέχρι μια ταινία με τον Θανάση Βέγγο, o συγγραφέας πιστεύει πως το τραγικό και το γελοίο συναντιούνται σε κάποιο σημείο, το οποίο δεν είναι πάντα ευδιάκριτο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ